Foam hecht beter op een droge wagen, dus zo doe ik het ook.
Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Guest repliedWassen na het foamen zonder af te spuiten, das ni zo een goed idee! Het foamen dient net om het vuil los te maken en dient er eerst terug goed afgespoten te worden alvorens te wassen.
Ik spuit eerst goed af met hogedruk zodat het meeste vuil der al af is, dan foamen en terug afspuiten met hogedruk, meeste vuil is er nu al af en dan wassen en na het wassen spuit ik gewoon zonder hogedruk nog is af.
Leave a comment:
-
Foamen doe ik op droge auto.
Na het weken spoelen.
Dan pas aan de slag met de mitt
Leave a comment:
-
Soms lees ik dat mensen foamen op een droge auto en dan na pak 10 min afspoelen,
andere spoelen af, foamen dan en spuiten terug af na 10 minuten
en sommige doen afspoelen, foamen en dan na 10 minuten wachten met de washmitt erover.
Welke manier is nu de beste?
Leave a comment:
-
Gezien de Mustang voor een tijdje bij mij staat heb ik hem een basis behandeling gegeven.
Gebruikt:
Gyeon Bathe +
Nanolex wheel cleaner
AF Clay bar
Soft99 F7 coating
Nanolex Final finish
Gyeon Tire
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Leave a comment:
-
Doos van AutoFinesse is hier toegekomen. 11,6 kilo, lol.
We kunnen weer aan de slag!
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
"Gebruiksklaar: Ja"
Leave a comment:
-
Ik zou van AF de Soft Top Kit kopen (borstel, reiniger en bescherming in 1 pakket).
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenWat gebruik je het best voor een cabriodak te reinigen?
afhankelijk van welk type dak het is, er daarna toch wel de juiste bescherming opzetten
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk BerichtenBen vandaag verschoten van een washandschoen van Hubo. Niet verwacht maar top prijs/kwaliteit.
Neemt veel water op, gaat goed over de wagen en voelt zeer zacht aan. Voor 4 euro kan je niet sukkelen.Eigenlijk toevallig gebruikt omdat mijn 'goede' washandschoenen in de was zaten maar denk dat ik er binnenkort nog een paar ga halen in de Hubo
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk BerichtenBen vandaag verschoten van een washandschoen van Hubo. Niet verwacht maar top prijs/kwaliteit.
Neemt veel water op, gaat goed over de wagen en voelt zeer zacht aan. Voor 4 euro kan je niet sukkelen.Eigenlijk toevallig gebruikt omdat mijn 'goede' washandschoenen in de was zaten maar denk dat ik er binnenkort nog een paar ga halen in de Hubo
Leave a comment:
-
Iemand die trouwens iets kan doen met een bidon van 5L Crystal glass cleaner van Autofinesse? Per ongeluk 2 besteld. Normaal 52 euro hier maar nu 34 euro.
Leave a comment:
-
Ben vandaag verschoten van een washandschoen van Hubo. Niet verwacht maar top prijs/kwaliteit.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenStond ook niet in de gebruiksaanwijzing.
Baat het niet, dan schaadt het ook niet.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothyNaar wat ik heb gehoord, is het beheer van Care4fleet wel een stuk beter dan toen ze het in eigen beheer hadden.... ik blijf hoop houden op een schadeloze kar....
Nu, toen ik die terug binnen bracht na twee maanden, was de bluetooth-software geupdated, waren er winterbanden opgelegd (nadat ik eerst de zomerbanden van voldoende lucht voorzien had), was er nieuw klepje voor het sleepoog, het interieur had een grote schoonmaakbeurt gekregen, de ergste krassen (binnen en buiten) waren weggepolierd, de lak kreeg een laagje glaze en wax, de ramen werden ontdaan van een nicotinelaag, de uitklapbare trekhaak marcheerde weer, de ontwateringsgaatjes onder de uitklapspoiler waren ontstopt (geen douche meer als je de koffer opende als het regende), en nog wat kleine prutsjes waren ook opgelost (zoals een verloren gelegde tankkaart)
En heel belangrijk: ze hadden plots ook door dat er geen geldige groene kaart meer te vinden was.
De wagen had 6000 km meer op de teller, maar stond weer helemaal op punt.
Gevolg: een week later moest een collega een poolwagen hebben (een jaartje voor zijn pensioen), en die wou persé die welbepaalde BMW. Een BMW die, voor mijn passage, bijna een jaar in de garage had staan verkommeren, en die niemand als tijdelijke auto wou. Wie wil nu immers een stoffige rode auto, met een gat in de achterbumper?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160
Nooit eerder van gehoord, nooit gedaan, bijgevolg
Stond ook niet in de gebruiksaanwijzing.
Leave a comment:
-
Naar wat ik heb gehoord, is het beheer van Care4fleet wel een stuk beter dan toen ze het in eigen beheer hadden.... ik blijf hoop houden op een schadeloze kar...
Leave a comment:
Leave a comment: