Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Concept Gran Coupé

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nu is het wel zeker dat de Gran Coupé een 6 wordt met 4 deuren. Ook het M-sportpakket wordt identiek.

OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Toch wel zeer knap vind ik !!!

Comment

• Wees maar gerust dat dit een dik machien gaat worden. Dit wordt veel mooier dan al z'n concurrenten: A7, CLS, Panamera.

OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Wees maar gerust dat dit een dik machien gaat worden. Dit wordt veel mooier dan al z'n concurrenten: A7, CLS, Panamera.

Ben ook van deze mening

Comment

• Zelfs niet mooier dan de vorige CLS, laat staan de Aston Martin Rapide of de Maserati Quattroporte (als je de Panamera dan toch toevoegt aan de concurrenten).

Comment

Wees maar gerust dat dit een dik machien gaat worden. Dit wordt veel mooier dan al z'n concurrenten: A7, CLS, Panamera.
              Echt niet.
              Véél te braaf en voorspelbaar!!

Echt geen wow-gevoel bij die auto.

Comment

• Idem. Hoegenaamd geen waaw-gevoel hierbij.

En ik vrees voor z'n succes ook. Een CLS is niet zoveel duurder dan een vergelijkbare E-klasse, een A7 zit eerder tegen de A6 aan qua prijs dan tegen de A8. Als je echter kijkt naar de prijs van een '6 coupé, die kost een behoorlijk pak meer dan een vergelijkbare '5 ... en het zou me verwonderen dat deze dan goedkoper zal zijn dan de coupé. Wordt 'ie dan niet een beetje duur? 100.000 EUR catalogusprijs voor een goed uitgeruste 640d... da's een pak geld.

Zit daarmee natuurlijk wel op het niveau van de Panamera en Quattroporte en zo, maar of de BMW-badge en het reeksnummertje dan voldoende zal zijn?

Comment

• En toch denk ik dat er publiek voor is, maar vooral uit hetzelfde segment of een segment hoger. Dezelfde reden waarom iemand een CLS zou kopen ipv een E of een S. Dezelfde reden waarom iemand zou kiezen voor een A7 ipv een A6 of een A8.
                  De A6/E/5-serie zie je op elke hoek vd straat en de A8/S/7-reeks is uit de mode.
                  Spreek me gerust tegen, maar imho wordt die keuze meestal toch ingegeven door "Het is eens iets anders, het ziet er gezwinder/sportiever uit en vermits de kinderen de deur uit zijn, heb ik de ruimte op de achterbank niet zo nodig".

Dus, voor BMW: vooral interne cannibalisatie tot gevolg. Maar als de andere merken zoiets uitbrengen, kan je moeilijk achterblijven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                    En toch denk ik dat er publiek voor is, maar vooral uit hetzelfde segment of een segment hoger. Dezelfde reden waarom iemand een CLS zou kopen ipv een E of een S. Dezelfde reden waarom iemand zou kiezen voor een A7 ipv een A6 of een A8.
                    De A6/E/5-serie zie je op elke hoek vd straat en de A8/S/7-reeks is uit de mode.
                    Spreek me gerust tegen, maar imho wordt die keuze meestal toch ingegeven door "Het is eens iets anders, het ziet er gezwinder/sportiever uit en vermits de kinderen de deur uit zijn, heb ik de ruimte op de achterbank niet zo nodig".

Dus, voor BMW: vooral interne cannibalisatie tot gevolg. Maar als de andere merken zoiets uitbrengen, kan je moeilijk achterblijven.
                    Maar dat neemt niet weg dat hij er een beetje potenter zou mogen uitzien. Als je dan toch voor een specialleke gaat, neem dan niet zo maar een 6 Coupé en rek hem wat uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                      Maar dat neemt niet weg dat hij er een beetje potenter zou mogen uitzien. Als je dan toch voor een specialleke gaat, neem dan niet zo maar een 6 Coupé en rek hem wat uit...
                      I agree...

Comment

• Agreed as well.

En denk ik toch ... als je de foto's van de '6 cabrio bekijkt en 'm dan IRL ziet ... als zich hetzelfde zal voordoen met deze "4-deurs coupé" (zucht) dan denk ik dat er velen helemaal gaan smelten als 'ie uiteindelijk live in 't straatbeeld verschijnt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                          Dat vind ik inderdaad ook een gemiste kans. Ik had ook liever een totaal nieuw model gezien. Toch zal dit geen impact hebben op de verkoopscijfers. Bewijs hiervan is bijvoorbeeld ook de A5 sportback. Ook een uitgerokken A5 coupé. Kijk eens hoeveel er daar wel niet van rondrijden.

Een A7 en een CLS zijn idd wat goedkoper, maar zoveel zal dat ook niet verschillen. Toch zeker niet als je deze wagens rijkelijk gaat uitrusten. Ik heb mij ook een CLS 350cdi laten uittellen, en kwam uit boven de 90K. Audi en Mercedes gaan nu ook lichtere motoren in deze versies leggen waardoor deze qua prijszetting niet veel meer zullen verschillen met de A6 en de E. Hierdoor zullen ze nog meer verkocht worden, en een dus ook stuk van hun exclusiviteit verliezen.

Ik verwacht dat de BMW 6 qua prijszetting zich tussen deze A7/CLS en de Panamera zal gaan uitkomen. Ik spreek dan over wagens met gelijke motorisatie/prestaties en uitrusting. Zo'n grancoupé zit dan qua prijszetting op het niveau van een BMW 7. Ik ben er ook zeker van dat veel 7-kopers nu voor een grancoupé zullen gaan. Qua lijn en uitstraling is dit toch een veel mooiere wagen dan de BMW 7.

Ik ben er gerust in. Dit wordt een succes.
                          OO 00 OO

Comment

• Je vergelijking met de A5 gaat niet op. Veel car policies laten geen 2-deurs toe. Die A5 is verkrijgbaar met een 2-liter diesel en kost de helft in leasing van een 640d. Kan een behoorlijk verschil uitmaken.

Anderzijds denk ik dat de auto op zich wel knap genoeg zal zijn om voldoende mensen te verleiden. En het merk is ook alvast sterk genoeg om verkopen te garanderen (cfr. de X6 en de '5 GT, al is die laatste wel een auto die itt de X6, een heel pak objectieve voordelen aanbiedt die 'm tot een zeer waardevolle wagen maken).
                            Last edited by ; 08/08/2011, 16:55.

Comment

• Ik doelde eigenlijk meer op het concept. Audi had met de A5 ook een zeer geslaagde coupé. Hiernaast was er ook al de A4. Wat is het nut dan van zo'n A5 sportback? Waarom het ontwerp van zo'n mooie A5 coupé dan uitmelken? Wie koopt nu een A5 sportback? Dat zijn eigenlijk A4-klanten die de A5 mooier en specialer vinden. Rijden doen ze zelfs exact hetzelfde.

Dat gaat BMW nu ook doen met de 6. Ok, het is een andere prijsklasse, maar het concept blijft hetzelfde. Waarom het ontwerp van zo'n mooie 6 uitmelken? Waarom zo'n grancoupé op de markt brengen als er al een 7 is? Wie gaat zo'n grancoupé kopen? Dat gaan klanten zijn die eigenlijk een 7 wilden kopen, maar die de grancoupé mooier en specialer vinden. Hier maakt BMW dan wel nog het verschil dat zo'n grancoupé een stuk snediger zal rijden dan de 7.
                              OO 00 OO

Comment

• Idd, I totally agree. Zoals Joris al aangaf: intern kannialisme vooral (mensen die een duurdere '5 kopen, mensen die een '7 kopen om niet met "maar" een '5 te rijden maar daar eigenlijk ook niet 100% mee zijn gesteld), en vermoedelijk ook wel wat mensen die mogelijks een A7 of CLS zouden nemen, anders.

Comment

Dat vind ik inderdaad ook een gemiste kans. Ik had ook liever een totaal nieuw model gezien. Toch zal dit geen impact hebben op de verkoopscijfers. Bewijs hiervan is bijvoorbeeld ook de A5 sportback. Ook een uitgerokken A5 coupé. Kijk eens hoeveel er daar wel niet van rondrijden.

Een A7 en een CLS zijn idd wat goedkoper, maar zoveel zal dat ook niet verschillen. Toch zeker niet als je deze wagens rijkelijk gaat uitrusten. Ik heb mij ook een CLS 350cdi laten uittellen, en kwam uit boven de 90K. Audi en Mercedes gaan nu ook lichtere motoren in deze versies leggen waardoor deze qua prijszetting niet veel meer zullen verschillen met de A6 en de E. Hierdoor zullen ze nog meer verkocht worden, en een dus ook stuk van hun exclusiviteit verliezen.

Ik verwacht dat de BMW 6 qua prijszetting zich tussen deze A7/CLS en de Panamera zal gaan uitkomen. Ik spreek dan over wagens met gelijke motorisatie/prestaties en uitrusting. Zo'n grancoupé zit dan qua prijszetting op het niveau van een BMW 7. Ik ben er ook zeker van dat veel 7-kopers nu voor een grancoupé zullen gaan. Qua lijn en uitstraling is dit toch een veel mooiere wagen dan de BMW 7.

Ik ben er gerust in. Dit wordt een succes.
                                  Ik heb ook nergens beweerd dat dit geen succes wordt hé. Ik vind het gewoon een gemiste kans om er echt iets extreem dik van te maken.

Comment

• Wacht tot 'ie er staat. De concept vond bijna iedereen grandioos. Die is wat in de vergetelheid geraakt en ondertussen is de '6 coupé/cabrio er, die wordt meestal ook als knap bevonden, en nu komt er "gewoon" een '-deurs versie van. Mogelijks dat het resultaat dus nog altijd bijzonder goed meevalt?

Zie maar naar de Rapide: da's ook cut/copy/paste werk van een DB9 of wat dan ook, maar 't resultaat is (naar mijn gevoel) erg geslaagd. De A5 Sportback is naar mijn gevoel dan weer een voorbeeld van het tegendeel: de auto mist karakter, en straalt negatief af op de coupé en de cabrio imo.

Enfin, to each his own. I won't be buying this anyway!

Comment

• Het is inderdaad een gemiste kans. Dat noemen ze kostenbesparing. Zo heeft ook de A7 het interieur van de A6. Dat is ook kostenbesparing.
                                      OO 00 OO

Comment

• Hoezo langs één kant beweren "dit wordt zeker een succes" en dan toch weer "dit is zeker een gemiste kans"? Windhaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          De A5 Sportback is naar mijn gevoel dan weer een voorbeeld van het tegendeel: de auto mist karakter, en straalt negatief af op de coupé en de cabrio imo.
                                          Dat vind ik dus ook.

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          Enfin, to each his own. I won't be buying this anyway!
                                          Dat durf ik niet zeggen.
                                          OO 00 OO

Comment

Working...
                                          X