Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S4

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ziet er een strakke break uit, knap!

Comment

• Zie je niet vaak gebeuren, een kleinere motor met minder pk's. Maar vet wordt het zeker...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
        Ok.. mijn bronnen beweren nu ook supercharging ipv turbocharging.. het is nu quasi zeker voor 90% hoor ik..

Specs:
        3.0 TFSI met 333 pk (3.0 V6 FSI Valve-Lift met Twin Screw Four-Lobe (Twin Vortices Series) TVS Eaton Compressor

Ik ben benieuwd..
        Uw bronnen zijn ook niet van de snelsten precies eh

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
          Vind ik ook, bij zo'n kar krijgen de prestaties prioriteit, niet het verbruik
          Dat gaat niet meer op, alles draait om verbruik en emisie uitstoot.
          Dus als je een auto ontwikkeld met pretaties moet je ook aan het verbruik en uitstoot denken.
          En dit alles gaat beter met een kleinere drukvulling (R4/V6) motor dan met een grote atmo (V8/V10) motor.

Hans.

Comment

Uw bronnen zijn ook niet van de snelsten precies eh
            Soms wel soms niet.

Comment

Ok.. mijn bronnen beweren nu ook supercharging ipv turbocharging.. het is nu quasi zeker voor 90% hoor ik..

Specs:
              3.0 TFSI met 333 pk (3.0 V6 FSI Valve-Lift met Twin Screw Four-Lobe (Twin Vortices Series) TVS Eaton Compressor

Ik ben benieuwd..

Nice, al had ik toch een pak meer vermogen verwacht. Zou de RS4 ook ongeveer bij het vermogen van de B7 RS4 blijven steken dan? Of zelfs minder vermogen krijgen, zoaks de S4? I hope not. Zal allicht ook wel niet.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                Nice, al had ik toch een pak meer vermogen verwacht. Zou de RS4 ook ongeveer bij het vermogen van de B7 RS4 blijven steken dan? Of zelfs minder vermogen krijgen, zoaks de S4? I hope not. Zal allicht ook wel niet.
                Het is de bedoeling dat de nieuwe S4 een echte 335i competitor wordt.

De RS4 zal wel hier en daar wat interne updates krijgen tot +/- 440-450 pk maximum.

Wat meer dan genoeg is.

Comment

• Knap als hij zo komt!

Comment

• Het wordt algemeen aangenomen dat de nieuwe RS4 weer een 4.2 liter V8 motor zal krijgen, alleen wel met Valve-Lift.
                    Dit zou ± 6% vermogenwinst tot gevolg hebben, wat neer komt op ± 445 pk.

Hans.

Comment

• Wij hebben goede bronnen Hans

Comment

• Men zegt dat het nu echt zeker is: "3.0 TFSI with 333bhp (3.0 V6 FSI Valve-Lift with Twin Screw Four-Lobe (Twin Vortices Series) TVS Eaton Compressor "
                        Het zou bevestigd zijn aan de Audidealers.
                        333bhp, hoeveel hp is dat dan? En zal hij op Geneve staan?

Comment

Men zegt dat het nu echt zeker is: "3.0 TFSI with 333bhp (3.0 V6 FSI Valve-Lift with Twin Screw Four-Lobe (Twin Vortices Series) TVS Eaton Compressor "
                          bhp is brake horsepower, en is dat niet gelijk aan hp, horsepower?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
                            bhp is brake horsepower, en is dat niet gelijk aan hp, horsepower?
                            neen, er zit een klein verschil op
                            1963 Land Rover Series IIa
                            1994 Mercedes SL320
                            2015 Land Rover Discovery SDV6
                            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Wil dat dan zeggen dat hij meer of minder hp heeft dan bhp?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                                Wil dat dan zeggen dat hij meer of minder hp heeft dan bhp?
                                Meer hp dan bhp. Ik dacht maal 1,6?

Comment

Meer hp dan bhp. Ik dacht maal 1,6?
                                  He wat ??

BHP en HP schillen een paar cijfertjes.

0,98 HP = 1 BHP als ik me niet vergis.

Comment

Men zegt dat het nu echt zeker is: "3.0 TFSI with 333bhp (3.0 V6 FSI Valve-Lift with Twin Screw Four-Lobe (Twin Vortices Series) TVS Eaton Compressor "
                                    bhp is minder dan pk of ps, 1 PS = 75 kp·m/s = 0.73549875 kW = 0.9863201652997627 hp (SAE)
                                    Maar die engelse zetten overall bhp achter.

Mijn info zegt dat het 333 ps is en niet BHP.

meer TVS info.

TWIN VORTICES SERIES (TVS) The Eaton Twin Vortices Series or Eaton TVS™ is a patented supercharger design that features twin four-lobe rotors, twisted 160 degrees. By comparison, the original Eaton supercharger features three lobes twisted 60 degrees. The fourth lobe and added twist, when combined with redesigned air inlet and outlet ports, creates a smoother, more efficient flow of air into the engine. In addition to improved overall efficiency, the Eaton TVS supercharger has improved noise and vibration characteristics as well.

As a result of these design changes engine manufacturers can use a smaller Eaton TVS supercharger to create the desired amount of boost. This provides under hood packaging advantages as well as weight savings.

Hans..

Comment

• Audi S4.

Hans.

Comment

Het is de bedoeling dat de nieuwe S4 een echte 335i competitor wordt.

De RS4 zal wel hier en daar wat interne updates krijgen tot +/- 440-450 pk maximum.

Wat meer dan genoeg is.
                                        Uiteraard is dat allemaal genoeg, maar ik bedacht me gewoon dat de vorige S4 ongeveer evenveel vermogen had als de vorige M3. OK, die had een grotere cilinderinhoud, maar daar kan je dan weer tegenover stellen dat de B5 RS4 nog een pak meer vermogen haalde uit een nog kleiner blok (360 pk uit een 2,7 liter).

Zou het einde van de vermogenswedloop stilaan in zicht komen? Kwaad kan het niet, want de wagens zijn nu wel snel genoeg. En goedkoper worden de machines er ook niet op met al die nieuwe technologie. Vroeger was een M3 nog min of meer betaalbaar ...
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                          Zou het einde van de vermogenswedloop stilaan in zicht komen? Kwaad kan het niet, want de wagens zijn nu wel snel genoeg. En goedkoper worden de machines er ook niet op met al die nieuwe technologie. Vroeger was een M3 nog min of meer betaalbaar ...
                                          Volgens mij ongeveer wel ja. AMG heeft een tijdje geleden het einde van de pk weldoop aangekochtigd, en ze gaan hun concentreren op het verbeteren van allerlei dingen.

En als de S4 minder pk's zou hebben dan de vorige versie en de nieuwe RS 4 onder de 457 pk blijft van een C 63 AMG, dan denk ik dat het ongeveer gedaan zal zijn.

Comment

Working...
                                          X