Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S4

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ik blijf erbij.. die 4 verwijfd kleine uitlaatjes .. WTF

Steek er gwn 2 op..
    En steek op de RS versies dan gwn 4 DIKKE volwaardige pijpen..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Asthenia Bekijk Berichten

Steek er gwn 2 op..
      Een S(4) versie kan je niet vergelijken met een M(3) versie van BMW. Een S4 is bedoelt als understatement car, voor de mensen die niet zoveel willen opvallen met hun wagen. Maar toch genoeg herkenning voor de mensen die er iets van afweten.

En imo is het niet omdat AMG of de M-afdeling zo'n 4 dikke pijpen heeft, dat Audi dit ook moet doen voor zijn RS-versies. Elk merk mag toch zijn eigen identiteit hebben?

Ik vind het echt prachtig die 4 kleine pijpjes op de S-versies en die 2 dikke ovalen uitlaten op de RS-versies.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Asthenia Bekijk Berichten

Steek er gwn 2 op..
        Dat maakt hem net zo geraffineerd.

Comment

Ik hoop nog altijd op bi-turbo, maar ik vrees er een beetje voor...
          Zou hij in Geneve staan?

Comment

Weet er iemand iets van een eventuele S4 TDI als tegenhanger voor de 335d? 3.0 TDI bi-turbo heb ik ergens gelezen, is er een kans dat deze motor er komt?

Comment

De S4 zal weer een echte understatement car worden...
              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Ik ga er wel van uit dat er nog een andere voorbumper op komt.

Hans.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                  Ik ga er wel van uit dat er nog een andere voorbumper op komt.

Hans.
                  Bwah zoveel zal die niet meer veranderen volgens mij hoor. Bij de B7 was het ook +/- de bumper van een S-Line. De RS 4 daarentegen, zal véél agressievere bumpers krijgen..

Goh, ziet die bordeaux daar nu staan.. Zo understatement

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                    Ik hoop nog altijd op bi-turbo, maar ik vrees er een beetje voor...
                    Zou hij in Geneve staan?
                    Het ziet er naar uit dat de S4 een 333 pk 3.0 FSI Valve-lift Kompressor motor gaat krijgen.
                    De motor type aanduiding zou 3.0T zijn ondanks de aanwezigheid van een kompressor.

Hans.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                      Het ziet er naar uit dat de S4 een 333 pk 3.0 FSI Valve-lift Kompressor motor gaat krijgen.
                      De motor type aanduiding zou 3.0T zijn ondanks de aanwezigheid van een kompressor.

Hans.
                      Een VR6 of het Audi-blok?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                        Een VR6 of het Audi-blok?
                        Een Audi 3.0 V6 FSI Valve-lift motor met de kompressor in de V.

Eaton gaat naar alle waarschijnlijkheid de twin screw four-lobe (twin Vortices Series) TVS Eaton Kompressor leveren.

Hans.

Comment

Ik wil turbocharging, een Audi met compressor = raar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten

Ik wil turbocharging, een Audi met compressor = raar
                            MTM werkt al vele jaren met superchargers zowel op een 3.0 V6 (Audi cabrio K306).
                            Als ook op een hele boel V8 motoren met vermogens van 450-550 pk.
                            Verder zit MTM vlak bij de Audi fabriek.
                            In het verleden heeft een MTM model ook tot een productie Audi geleid.
                            MTM was de eerste die de R5T 20v Ur-Quattro motor in een Coupe Quattro monteerde.
                            Later kwam Audi met de S2 Coupe op de markt.

Hans.

Comment

Dus weer een lichtjes 'verkleinde' versie van de 3.2 zoals dat al gebeurde met de 5.2 van de S6 voor het blok van de RS6?
                              Mja, ik moet toch ook nog sterk aan het idee wennen hoor...
                              Temeer omdat ik nu zit te denken over wat ze met de RS4 gaan aanvangen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                                Dus weer een lichtjes 'verkleinde' versie van de 3.2 zoals dat al gebeurde met de 5.2 van de S6 voor het blok van de RS6?
                                Mja, ik moet toch ook nog sterk aan het idee wennen hoor...
                                Temeer omdat ik nu zit te denken over wat ze met de RS4 gaan aanvangen...
                                Twin-supercharging ofwel zo'n systeem à la Delta Integrale..

Comment

Ofwel atmosferisch, want een 3.0 zie ik ze nu niet terug in een RS4 steken. Ofwel terug turbo's. Ofwel een grotere motor met compressor. Ofwel twincharger. Ofwel...

Comment

Ofwel atmosferisch, want een 3.0 zie ik ze nu niet terug in een RS4 steken. Ofwel terug turbo's. Ofwel een grotere motor met compressor. Ofwel twincharger. Ofwel...
                                    Bwa pas op ik zie het nog gebeuren in deze tijden van downsizing...
                                    Ik zou er niets tegen hebben, minder gewicht en indien met turbo weer lekker tunebaar

Comment

Om te kunnen concurreren in z'n segment (M3, C63) zal de RS4 wel weer met een V8 moeten op de proppen komen.
                                      Last edited by Spillies; 27/01/2008, 22:59.

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                                        Om met te concureren in z'n segment (M3, C63) zal de RS4 wel weer met een V8 moeten op de proppen komen.
                                        Er is nog genoeg potentieel in dat blok.... voor turbo's

Comment

• Zou dat blok enkel met turbo's de nieuwe M3 en C63 van antwoord kunnen dienen?

Maar wellicht gaan ze voor het prestige wel een V8 in de RS4 lepelen denk ik.

Comment

Working...
                                          X