Ziet er een strakke break uit, knap!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi S4
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenOk.. mijn bronnen beweren nu ook supercharging ipv turbocharging.. het is nu quasi zeker voor 90% hoor ik..
Specs:
3.0 TFSI met 333 pk (3.0 V6 FSI Valve-Lift met Twin Screw Four-Lobe (Twin Vortices Series) TVS Eaton Compressor
Ik ben benieuwd..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenVind ik ook, bij zo'n kar krijgen de prestaties prioriteit, niet het verbruik
Dus als je een auto ontwikkeld met pretaties moet je ook aan het verbruik en uitstoot denken.
En dit alles gaat beter met een kleinere drukvulling (R4/V6) motor dan met een grote atmo (V8/V10) motor.
Hans.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenUw bronnen zijn ook niet van de snelsten precies eh
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenOk.. mijn bronnen beweren nu ook supercharging ipv turbocharging.. het is nu quasi zeker voor 90% hoor ik..
Specs:
3.0 TFSI met 333 pk (3.0 V6 FSI Valve-Lift met Twin Screw Four-Lobe (Twin Vortices Series) TVS Eaton Compressor
Ik ben benieuwd..
Nice, al had ik toch een pak meer vermogen verwacht. Zou de RS4 ook ongeveer bij het vermogen van de B7 RS4 blijven steken dan? Of zelfs minder vermogen krijgen, zoaks de S4?I hope not. Zal allicht ook wel niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenNice, al had ik toch een pak meer vermogen verwacht. Zou de RS4 ook ongeveer bij het vermogen van de B7 RS4 blijven steken dan? Of zelfs minder vermogen krijgen, zoaks de S4?I hope not. Zal allicht ook wel niet.
De RS4 zal wel hier en daar wat interne updates krijgen tot +/- 440-450 pk maximum.
Wat meer dan genoeg is.
Comment
-
Men zegt dat het nu echt zeker is: "3.0 TFSI with 333bhp (3.0 V6 FSI Valve-Lift with Twin Screw Four-Lobe (Twin Vortices Series) TVS Eaton Compressor "
Het zou bevestigd zijn aan de Audidealers.
333bhp, hoeveel hp is dat dan? En zal hij op Geneve staan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenMen zegt dat het nu echt zeker is: "3.0 TFSI with 333bhp (3.0 V6 FSI Valve-Lift with Twin Screw Four-Lobe (Twin Vortices Series) TVS Eaton Compressor "
Het zou bevestigd zijn aan de Audidealers.
333bhp, hoeveel hp is dat dan? En zal hij op Geneve staan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichtenbhp is brake horsepower, en is dat niet gelijk aan hp, horsepower?1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk BerichtenWil dat dan zeggen dat hij meer of minder hp heeft dan bhp?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenMeer hp dan bhp. Ik dacht maal 1,6?
BHP en HP schillen een paar cijfertjes.
0,98 HP = 1 BHP als ik me niet vergis.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenMen zegt dat het nu echt zeker is: "3.0 TFSI with 333bhp (3.0 V6 FSI Valve-Lift with Twin Screw Four-Lobe (Twin Vortices Series) TVS Eaton Compressor "
Het zou bevestigd zijn aan de Audidealers.
333bhp, hoeveel hp is dat dan? En zal hij op Geneve staan?
Maar die engelse zetten overall bhp achter.
Mijn info zegt dat het 333 ps is en niet BHP.
meer TVS info.
TWIN VORTICES SERIES (TVS) The Eaton Twin Vortices Series or Eaton TVS™ is a patented supercharger design that features twin four-lobe rotors, twisted 160 degrees. By comparison, the original Eaton supercharger features three lobes twisted 60 degrees. The fourth lobe and added twist, when combined with redesigned air inlet and outlet ports, creates a smoother, more efficient flow of air into the engine. In addition to improved overall efficiency, the Eaton TVS supercharger has improved noise and vibration characteristics as well.
As a result of these design changes engine manufacturers can use a smaller Eaton TVS supercharger to create the desired amount of boost. This provides under hood packaging advantages as well as weight savings.
Hans..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenHet is de bedoeling dat de nieuwe S4 een echte 335i competitor wordt.
De RS4 zal wel hier en daar wat interne updates krijgen tot +/- 440-450 pk maximum.
Wat meer dan genoeg is.
Zou het einde van de vermogenswedloop stilaan in zicht komen? Kwaad kan het niet, want de wagens zijn nu wel snel genoeg. En goedkoper worden de machines er ook niet op met al die nieuwe technologie. Vroeger was een M3 nog min of meer betaalbaar ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenZou het einde van de vermogenswedloop stilaan in zicht komen? Kwaad kan het niet, want de wagens zijn nu wel snel genoeg. En goedkoper worden de machines er ook niet op met al die nieuwe technologie. Vroeger was een M3 nog min of meer betaalbaar ...
En als de S4 minder pk's zou hebben dan de vorige versie en de nieuwe RS 4 onder de 457 pk blijft van een C 63 AMG, dan denk ik dat het ongeveer gedaan zal zijn.
Comment
Comment