Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S4

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het is heel simpel.
    De oude 344 pk S4 4.2 V8 had nog een oude generatie V8 zonder FSI.
    De nieuwe S4 krijgt een lichtere 333 pk 3.0 V6 FSI Valve-Lift Kompressor motor.
    Ondank dat hij 11 pk minder krijgt leverd hij wel meer koppel dan de oude V8.
    Verder is de nieuwe S4 veel dynamischer dan de oude en dus sneller in alles.
    Dus het vermogen is wel iets minder maar de prestaties zijn een stuk beter.
    En dat alles bij minder verbruik en uitstoot.

Hans.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
      Audi S4.

Hans.
      Knap!

Bestaat er trouwens een reden waarom de S-series 4 uitlaten hebben en de RS-series maar 2 uitlaten hebben ondanks dat het vermogen juist omgekeerd is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
        Knap!

Bestaat er trouwens een reden waarom de S-series 4 uitlaten hebben en de RS-series maar 2 uitlaten hebben ondanks dat het vermogen juist omgekeerd is?
        Alleen maar optisch, er zit niet zo veel verschil tussen de uitlaten, alleen de eindstukken zijn anders.
        Bij de S-en zijn het 4 ronde en bij de RS-en 2 ovale maar als in de ovale kijkt zie je weer 4 ronde zitten.

Hans.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
          He wat ??

BHP en HP schillen een paar cijfertjes.

0,98 HP = 1 BHP als ik me niet vergis.
          Oeps zat met miles in mn koppeke
          Iemand een idee wanneer we hem eindelijk officiëel te zien krijgen?

Comment

Audi S4.

Hans.
            Sta me even toe...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
              Sta me even toe...

Ja hoor toegestaan bij deze.

Hans.

Comment

• Bron: RS6.com

Comment

• Hmmm TTS style, zou wel knap zijn, maar ik vermoed dat hij qua uiterlijk, sterk op een A4 met S-line exterieurpakket gaat lijken, net als de huidige.
                  Hij gaat dus blijkbaar toch niet op Geneve staan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                    Hmmm TTS style, zou wel knap zijn, maar ik vermoed dat hij qua uiterlijk, sterk op een A4 met S-line exterieurpakket gaat lijken, net als de huidige.
                    Hierop zal hij idd niet lijken, al oogt het wel mooi. Maar ik zou denk ik toch een S-Line met Exterieurpakket look prefereren.

Nee? Ik had er nogthans op gehoopt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                      Hmmm TTS style, zou wel knap zijn, maar ik vermoed dat hij qua uiterlijk, sterk op een A4 met S-line exterieurpakket gaat lijken, net als de huidige.
                      De S4 wordt pas in December 2008 voorgesteld.

Hans.

Comment

De S4 wordt pas in December 2008 voorgesteld.

Hans.
                        Om eventjes offtopic te gaan - excuses

Wat gaat er nu allemaal morgen in Genève staan? De A4 Avant, A4 DTM, Q7 6.0l V12 TDi, TT-TDi(?), Q5(?).

Comment

• Die witte ziet er verdomd lekker uit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten

Bron: RS6.com
                            Zeer knappe neus...
                            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Neus van de TTS.

Comment

• Die kant mogen ze voor mijn part gerust uitgaan met de S-lijn...
                                Sportief en elegant, en toch voldoende onderscheid met de S-Line!

Comment

• De maker had alleen de originele A4 B8 grill moeten behouden.
                                  Nu zit er een TTS gril in.

Hans.

Comment

• Their source says that the turbos were developed but Audi was concerned about a potential warranty catastrophe as there was with the B5 S4 - ridonculous hp tuning then warranty claims. According to their sources, the supercharger is in development but won't be ready for an S4 launch, so the S4 might initially be a V8.

I went back to my friends at Audi to ask about this. They said that's partially true. A turbo setup was developed, but never fully tested when Audi decided to go to supercharger. That is more tested at this point and could likely debut ahead of the S4 in the facelifted A6 later this year. Again.... supercharged and not a twin charger (one super, one turbo) or turbocharged. I'm told there are even 3.0 TFSI (as the super will be badged) already testing fitted to A6 bodies in-country.

Further, we have a few dealer techs who've said they've seen the supercharged engine listed in upcoming model breakdowns during training. Also, we have reason to believe Eaton will be the OE supplier.

Comment

• Niets nieuws wat ik nog niet wist.
                                      In de A6 zou de 3.0TFSI SC motor 290 pk gaan leveren.

Hans.

Comment

• Knappe cijfers

Comment

Niets nieuws wat ik nog niet wist.
                                          In de A6 zou de 3.0TFSI SC motor 290 pk gaan leveren.

Hans.
                                          Deze komt dus gewoon tussen de 3.2 en 4.2?
                                          Of verdwijnt de 3.2 en komt hij dan tussen de 2.8 en 4.2 te liggen?
                                          Ik gok op het eerste, maar dan wordt het wel erg uitgebreid...

Comment

Working...
                                          X