Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi S4
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenNu zijn er weer geruchten dat de nieuwe S4 turbo én compressor zou hebben, zoals de VW TSI (levert 170 uit een 1.4 in de Golf GT).
Is hij dan nog gemakkelijk te tunen?
Er gaan ook geruchten dat de S4 een high-rev 333 pk by 7800 toeren atmo V6 krijgt. (Audi Roadjet Quattro 300 pk by 7000 toeren)
Hans.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk BerichtenLijkt me een beetje overdreven, Bi-turbo Kompressor.
Er gaan ook geruchten dat de S4 een high-rev 333 pk by 7800 toeren atmo V6 krijgt. (Audi Roadjet Quattro 300 pk by 7000 toeren)
Hans.
Zo'n atmo vind ik maar niks in z'on sportsedan als de S4.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenNee, ik vermoed dat het dan 1 turbo en 1 kompressor zou zijn (TSI)
Zo'n atmo vind ik maar niks in z'on sportsedan als de S4.
Dus de TSI techniek beschouw ik als uitgesloten, het word of een V6 kompressor of een V6 Bi-turbo als het een drukvulling motor wordt.
Hans.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenIk hoop nog steeds op bi-turbo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk BerichtenIk zie liever een Kompressor onder de kap.
Met een electro magnetische koppeling om de kompressor in te schakelen als er vermogen nodig is en los te koppelen als gecruised wordt.
Hans.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIs het ook niet zo dat een kompressor een lelijk lawaai maakt?
Zoek maar eens video's van een Cooper S mk.1 of een Jaguar XK-R
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk BerichtenIk zie liever een Kompressor onder de kap.
Met een electro magnetische koppeling om de kompressor in te schakelen als er vermogen nodig is en los te koppelen als gecruised wordt.
Hans.
Zoals op de oude Bugatti's, leuk systeem maar niet voor een Audi.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenZoals op de oude Bugatti's, leuk systeem maar niet voor een Audi.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichtenen een kompressor is moeilijker te tunen.
Maar het belangrijkste is wel dat er standaard met niet te veel kompresie gewerkt wordt.
Hans.
Comment
-
-
Ze zijn hem blijkbaar ook uitbundig aan het testen op de sneeuw..
Bron: http://www.worldcarfans.com/9080223....orthern-sweden
Comment
Comment