Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Franse Klassiekers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• jef
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    geven ze die zomaar mee ? tis toch een ewa aangepaste manier van rijden zo'n cit
    is't een automaat ?
    Nee, het is een DS Super5, dus 2 liter met manuele 5 bak. De aanpassing valt nogal mee. Het enige waar niet-ingewijden moeten aan wennen is dat je de hydropneumatische vering eerst tijd moet geven om op normale rijstand te komen en dat de rempedaal enorm direct is.
    Het zou moeilijker zijn om in dergelijke verhuur een CX (of SM) mee te geven, denk ik. Want daar komt dan nog eens die Diravi bij. Dat is pas wennen

Ik had zelf vroeger enkel rij-ervaringen met CX en had nog nooit met een DS gereden. Dus het was leuk om te ontdekken dat ze in de geburen van Tienen die mogelijkheid bieden. Die rode DS is niet in showroomstaat, maar hij rijdt eigenlijk verrassend vlot, zeker als je zijn leeftijd van 43 jaar erbij neemt

Voor de geïnteresseerden, hierbij de link: http://www.wow-routes.com/site/asset...%ABn-DS-huren/

Leave a comment:

• bobo
    replied
    geven ze die zomaar mee ? tis toch een ewa aangepaste manier van rijden zo'n cit
    is't een automaat ?

Leave a comment:

• jef
    replied
    nu ! weer
    Dat is diezelfde Citroën DS die ook al gebruikt werd in de serie God in Frankrijk met Karl Vannieuwkerke. Je kan dat beestje gewoon huren. Heb ik ook een dagje gedaan, just for fun

Leave a comment:

• WV.
    replied
    nu ! weer
    Prachtig idd !

Leave a comment:

• bobo
    replied
    die rode peluchen ds in het huis op 1
    nu ! weer

Leave a comment:

• Packard
    replied
    Hij laat dan ook overal plekken na.

Leave a comment:

• jef
    replied
    Wow, die heeft smaak!

Prachtige CX 2400 Pallas (of eventueel een 2500D) in Beige Opale uit 1978 of 1979...

Leave a comment:

• bobo
    replied

Wekelijks wandelen we met een bekende Antwerpenaar langs plekken in de stad die voor hem of haar een bijzondere betekenis hebben. Dit weekend: Stijn Vranken, nog tot januari Antwerps stadsdichter.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    die rode peluchen ds in het huis op 1

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Nee, geen antwoord gekregen van Carjoy.
    Volgende week nog eens proberen te passeren, wie weet is hij intussen weg.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door W.B. Bekijk Berichten
    Dat is 'm!
    Net een mailtje met de foto's naar Carjoy gestuurd, als zij de ombouw hebben gedaan zullen ze ook wel meer info over de wagen hebben.
    nog iets te weten gekomen over de matra ?

Leave a comment:

• jef
    replied
    Die Ami break zien er fantastisch uit, beide wat mij betreft. Zelfs in het roos met witte flanken en verlaagde vering (nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen )
    Voor de U.S. versie van een DS ben ik niet echt te vinden, zonder die draaibare verstralers achter glas. Maar het is in ieder geval minder 'miskleun' qua koplampen dan de U.S versie van de SM indertijd. Die was door de Amerikaanse regelgeving compleet verkloot, vind ik:

...versus origineel Europees:

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    voor de eigenaar wel ja, overigens, interessante velgen/banden combo op het varkentje

Leave a comment:

• flappy
    replied
    en de roze: bekijk het zo. 9 op 10 een afgeleefd autootje geweest. Met minimale moeite terug rijdbaar gemaakt met leuk kleurtje erover voor de eigenaar.
    liever dat dan de auto op de schroothoop te zien belanden

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    nu je het zegt, valt mijne franc

Leave a comment:

• bobo
    replied
    us-versie, heeft ook andere achterlichten

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Nog nooit dergelijke koplampen gezien. Ook de onderste verstralers (?) niet.
    En fantastische kleur voor een DS

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    nog een opvallende kleur, en open dakje !
    Hollanders en hun voitures

maar da's d'r over

Last edited by ; 20/10/2015, 21:18.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    zalige kleur

Leave a comment:

• bobo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    peugeot's 'geheime' opslagplaats: