Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MINI CLUBMAN

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Ik vind de zitruimte achterin WEL duidelijk groter geworden. In een gewone MINI (Mk.I of Mk.II, maakt niet uit), kan ik op geen enkele manier comfortabel "achter mezelf" gaan zitten, in een Clubman kan ik dat zeer zeker wel. De koffer is inderdaad geen ruimtewonder, maar 't blijft nog altijd een kleine auto. En dan is de koffer wel aanvaardbaar groot.

De dubbele deurtjes achteraan zijn inderdaad een leuke knipoog naar het verleden, maar naar mijn mening ook verre van ideaal. Ik schrok ook dat ze zo spontaan open gaan, en het zicht naar achter voor de chauffeur is met die "middenste stijl" eigenlijk zéér pover.
    Anderzijds: is de auto niet te laag om een "klep" (die naar boven kantelt) te maken? En die zou dan ook tegen erachter geparkeerde wagens stoten. En één grote zijdelings opende achterdeur zou ook moeilijker zijn dan de oplossing nu. Ik vermoed dat de dubbele deuren dus wel de beste oplossing zijn.

Ik ben ook gek van dat roodbruine interieur (Redwood), maar ik vind 't knapper in combinatie met de zwarte interieuraccenten ipv. die beige interieuraccenten.
    Het is inderdaad zo dat de kofferruimte aanvaardbaar is voor de klasse, maar ik had ze groter verwacht.

Als men de gewone MINI van zo'n koffer kan voorzien, zouden ze dat met de Clubman toch ook kunnen? Nu ja, ik zie liever deurtjes, ook omdat het historisch klopt. Alleen jammer van het zelf-openend-principe en het feit dat je weinig ziet naar achteren, mja... Er zijn wagens waar je nog minder ziet door de achterruit hé.

De Concept vond ik mooier...

Comment

• Die chroomrandjes rond de achterlichten zijn stukken knapper zeg!

Comment

• De clubman ga je pas echt waarderen als je hem in't echt gezien hebt. De wagen is vanachter opvallend ruim, met voldoende beenruimte voor passagiers op beide rijen. Als je de zetels plat legt dan krijg je ook best een aardige laadruimte, maar het praktische aspect daarvan wordt wat gefnuikt door de grillige vorm van de flanken langs binnen. Hierdoor heb je niet echt een egale ruimte en dat kost natuurlijk punten.
        Maar toch, ik ben echt positief verrast van de extra ruimte die de 23cm extra met zich meebrengt.

Comment

• Is de Clubman echt zoveel ruimer?

Is een Mini comfortabel genoeg om lange afstanden mee te rijden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
            Is de Clubman echt zoveel ruimer?

Is een Mini comfortabel genoeg om lange afstanden mee te rijden?
            hangt af van de velgen en de ophanging die je kiest
            Tis en blijft een auto met een sportieve roeping he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
              hangt af van de velgen en de ophanging die je kiest
              Tis en blijft een auto met een sportieve roeping he
              Zelfs met de optie "weglaten sportophanging" ligt hij zalig op de weg. Maar jah, het is en blijft een go-kart voor volwassenen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                Zelfs met de optie "weglaten sportophanging" ligt hij zalig op de weg. Maar jah, het is en blijft een go-kart voor volwassenen.
                Jep

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                  Voor mij zo eentje a.u.b.

Ik heb hem vorige week bij de dealer voor het eerst in het echt gezien en ik vind hem best wel knap. Op foto's vond ik hem wel geslaagd maar in het echt is hij toch nog wat mooier.
                  Senna, Driven To Perfection

Comment

• Ik heb er maandag ook zo ééntje zien staan bij Dejonckheere. Wel nog knap .

Comment

• Meer foto's
                      1991 Mazda MX-5 NA
                      Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                      www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• O ja, ik heb er vanmorgen voor het eerst eentje in het echt zien rijden, een grijze Cooper S... Ik vind hem niet echt mooi, geef mij maar de 'gewone' Mini.

Comment

• @ Denniske, nog interessante foto's gemaakt op die parking? (stomme vraag waarschijnlijk )

Comment

• Der stond er al ene bij Heinz, zonder nummerplaten, om te laten chippen. Zo'n bruine met 't bruin interieur met beige interieurdetails.
                            Last edited by ; 16/11/2007, 10:54.

Comment

• een clubman is een mini met een andere snuit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Der stond er al ene bij Heinz, zonder nummerplaten, om te laten chippen. Zo'n bruine met 't bruin interieur met beige interieurdetails.
                                Zo eentje staat in de showroom bij Vanavondt in Herent.
                                Echt een knappe kleurencombintie

Comment

• op driving fun nederland is er zelfs iemand die zijn GP wisselt tegen een clubman en ik maak me zorgen dat mijnen TOY te speciaal is om weg te doen...hij gaat er wel een stevig project van maken , met de aero atributen en kuipzetels , velgen en uitlaten van JCW. en de motortuning zou hij ergens anders laten doen , shortshifter, dumpvalve; intercooler...samen goed voor 230 pk. Ik ga diene gast eens contacteren...een clubman in deze uitvoering wil ik wel wisselen tegen den TOY

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                                    @ Denniske, nog interessante foto's gemaakt op die parking? (stomme vraag waarschijnlijk )
                                    Dit zijn al m'n foto's van daar. Stond niet echt veel..
                                    1991 Mazda MX-5 NA
                                    Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                                    www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Ik be nooit echt eene mini liefhebber geweest, maar dit zou ik wel zien zitten
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• WORKS

Mini heeft nog maar net het doek van de Clubman afgetrokken, of huistuner John Cooper Works komt met een opvoerset op de proppen. De getunede auto heet voluit Mini Clubman John Cooper Works.
                                        De door John Cooper gekietelde Clubman onderscheidt zich van de seriemodellen door een dak, achterstijl en racestrepen in ’t zwart. Verder monteert de tuner 18 inch lichtmetalen wielen die extra licht zijn, zodat de auto nog net een stukje kwieker door de bochten schiet.
                                        Onder de kap krijgt de Clubman Cooper S dezelfde krachtkuur als z’n hatchbackbroertje, waardoor het vermogen van de 1,6-liter turbomotor stijgt van 175 naar 192 pk. Het maximum koppel stijgt naar 270 Nm.
                                        Wie een extra zak met geld meebrengt, kan de Clubman aankleden met allerhande fraaie accessoires: zo behoren koolstofvezel interieurelementen en schakellichten in Formule 1-stijl tot de mogelijkheden.
                                        http://www.autoweek.nl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
                                          De clubman ga je pas echt waarderen als je hem in't echt gezien hebt.
                                          Jep

Gisteren die van Vanavondt zien rijden... Echt 'n verrassend tof effect in't echt, zo'n lange MINI.
                                          Identiek:

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten

Ben ook nog altijd wel meer te vinden voor een echte MINI. Maar de Clubman charmeert me ook wel.
                                          Last edited by Lotuzzz; 17/11/2007, 12:21.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                          Bestelt
                                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Working...
                                          X