Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wow dat ziet er bangelijk goed uit
Een maat van me is gisteren ook in Antwerpen geweest, hij kon er niet over zwijgen: supersfeer, schoon vrouwvolk en goede muziek. (en knappe kar natuurlijk)
Hij had me nog meegevraagd maar ik mocht niet van de mama en papa en nu heb ik spijt natuurlijk
Wow dat ziet er bangelijk goed uit
Een maat van me is gisteren ook in Antwerpen geweest, hij kon er niet over zwijgen: supersfeer, schoon vrouwvolk en goede muziek. (en knappe kar natuurlijk)
Hij had me nog meegevraagd maar ik mocht niet van de mama en papa en nu heb ik spijt natuurlijk
Logisch dat je niet meemocht...
Jij staat altijd zo heet, dat dat in combinatie met (eindelijk) vrouwelijk schoon, nogal voor "gespetter" zou kunnen zorgen...
yep, heel geslaagde combinatie.
Zelfs het geheel als wagen staat me wel aan. We hebben wel niet naar de prijzen gekeken. Ik denk gelukkig maar...want het zou mij niet verwonderen dat daar een groot prijskaartje met klein lettertype ophangt
Ik vind 'm dus helemaal niet mooi. De linkerzijde gaat nog, een béétje, als je 'm van schuin vooraan bekijkt. Maar die gekleurde hoekzuilen achteraan vind ik (althans in 't zilver) echt lelijk. En de rechterkant, mjah ... nee, 'k ben niet overtuigd.
Ik vind 'm dus helemaal niet mooi. De linkerzijde gaat nog, een béétje, als je 'm van schuin vooraan bekijkt. Maar die gekleurde hoekzuilen achteraan vind ik (althans in 't zilver) echt lelijk. En de rechterkant, mjah ... nee, 'k ben niet overtuigd.
Die mening had ik al van in het begin, trekt echt op niks, spijtig dat ze terug zoiets als vroeger hebben willen maken. Ik vraag me af of het succes gaat hebben.
Ik ben vorige vrijdag ook eens gaan kijken bij onze dealer. Er stonden 4 Clubmans: een witte met zwarte dak en stijlen, een dark silver Clubman Cooper S, een Hot Chocolate Cooper en nog eentje beneden in de showroom (waar ik de kleur niet meer van weet). Er was een optreden van enkele dansers van het programma "Sterren op de Dansvloer", er werd een ijssculptuur gemaakt in de vorm van een Clubman en de Clubman Cooper S stond nog even onder het zeil. Later op de avond werd deze aan het publiek getoond. De man aan de micro riep "Ziehier, de nieuwe MINI Clubman Cooper 5". Ik had echt zoiets van . Clubman Cooper 5??? Nu ja, het was alleszinds niemand van de garage die dit afriep. Toch wel een schande!
Minpuntjes:
Weinig ruimte extra, navenant de verlenging van dit model. Daar bedoel ik zowel de koffer als de achterbank mee. Ik had méér binnenruimte verwacht van een lange MINI. (Ok, zo blijft het natuurlijk wel "MINI"). De kofferruimte vond ik zelfs erg klein. Je hebt dan wel een valse bodem waar je nog wat spullen in kan wegsteken, maar de bovenste laadvloer is te hoog om wat deftige dozen in te steken. De wekelijkse trip naar de supermarkt zou nog net gaan.
Nog een negatief puntje: de achterdeurtjes die vanzelf opengaan, éénmaal je op de handgreep hebt gedrukt. Het concept is wel erg mooi voor het oog, maar ik vond het eerder onhandig. Het is ook gevaarlijk als er kort achter je een wagen geparkeerd staat. De deuren zouden daar wel eens tegen kunnen botsen, vermits ze met een gasdrukveer vanzelf naar buiten openen.
Het zijdeurtje (ook wel leuk trouwens) houdt de gordel vast, die wel eens voor problemen zou kunnen zorgen bij het uitstappen.
De daklijn vind ik niet geslaagd. Er lopen 2 lijnen van voor naar achter die fel lijken op dakrails (maar dan ook weer niet). Ik zie liever een MINI met een "glad" dak zeg maar. Zo deed hij mij té fel denken aan een kleine bestelwagen.
Pluspuntjes:
Het interieur vond ik werkelijk prachtig, met één afwerkingdetail na (de airco-knoppen in de vorm van het MINI-logo deden nogal fisherprice-achtig aan). Het donkerbruine leder in combinatie met de Hot Chocolate buitenkleur was een lust voor het oog, net als de sierlijsten in de Cooper S met een finishvlag-motiefje.
De centrale teller is wat groter geworden, maar stoort niet. Het dashboard is degelijker dan in de eerste MINI, met zachtere materialen.
De stoelen zitten véél beter dan in het eerste model!
Al bij al een beetje een tegenvaller. Net naast de Clubman Cooper S stond een gewone Cooper in het rood, met de JCW-bumpers. Ik zou écht niet twijfelen.
Ik vind de zitruimte achterin WEL duidelijk groter geworden. In een gewone MINI (Mk.I of Mk.II, maakt niet uit), kan ik op geen enkele manier comfortabel "achter mezelf" gaan zitten, in een Clubman kan ik dat zeer zeker wel. De koffer is inderdaad geen ruimtewonder, maar 't blijft nog altijd een kleine auto. En dan is de koffer wel aanvaardbaar groot.
De dubbele deurtjes achteraan zijn inderdaad een leuke knipoog naar het verleden, maar naar mijn mening ook verre van ideaal. Ik schrok ook dat ze zo spontaan open gaan, en het zicht naar achter voor de chauffeur is met die "middenste stijl" eigenlijk zéér pover.
Anderzijds: is de auto niet te laag om een "klep" (die naar boven kantelt) te maken? En die zou dan ook tegen erachter geparkeerde wagens stoten. En één grote zijdelings opende achterdeur zou ook moeilijker zijn dan de oplossing nu. Ik vermoed dat de dubbele deuren dus wel de beste oplossing zijn.
Ik ben ook gek van dat roodbruine interieur (Redwood), maar ik vind 't knapper in combinatie met de zwarte interieuraccenten ipv. die beige interieuraccenten.
Ik vind de zitruimte achterin WEL duidelijk groter geworden. In een gewone MINI (Mk.I of Mk.II, maakt niet uit), kan ik op geen enkele manier comfortabel "achter mezelf" gaan zitten, in een Clubman kan ik dat zeer zeker wel. De koffer is inderdaad geen ruimtewonder, maar 't blijft nog altijd een kleine auto. En dan is de koffer wel aanvaardbaar groot.
De dubbele deurtjes achteraan zijn inderdaad een leuke knipoog naar het verleden, maar naar mijn mening ook verre van ideaal. Ik schrok ook dat ze zo spontaan open gaan, en het zicht naar achter voor de chauffeur is met die "middenste stijl" eigenlijk zéér pover.
Anderzijds: is de auto niet te laag om een "klep" (die naar boven kantelt) te maken? En die zou dan ook tegen erachter geparkeerde wagens stoten. En één grote zijdelings opende achterdeur zou ook moeilijker zijn dan de oplossing nu. Ik vermoed dat de dubbele deuren dus wel de beste oplossing zijn.
Ik ben ook gek van dat roodbruine interieur (Redwood), maar ik vind 't knapper in combinatie met de zwarte interieuraccenten ipv. die beige interieuraccenten.
Redwood kan je niet krijgen op een Clubman. In de plaats daarvan is het Hot Chocolate.
Comment