Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Even een vraagje. Heeft de C63 een distributieriem ipv een ketting???
Zo lijkt het precies op een foto hier thuis, maar dat zou ook niet van Mercedes' gewoonte zijn.
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Even een vraagje. Heeft de C63 een distributieriem ipv een ketting???
Zo lijkt het precies op een foto hier thuis, maar dat zou ook niet van Mercedes' gewoonte zijn.
De motor is zelfstandig gebouwd door AMG, misschien daardoor?
De ketting loopt in het blok zelf hé. Moet immers gesmeerd worden door de motorolie... Daar waar je op het kleppendeksel de olievuldop ziet, daar loopt de distributieketting ongeveer.
De riem die je ziet is de multiriem. Deze drijft de aircopomp, alternator, vacuumpomp, etc etc aan.
Mercedes heeft volgens mij nooit riemen gebruikt, en ik hoop dat dat ook nooit zal gebeuren.
De ketting loopt in het blok zelf hé. Moet immers gesmeerd worden door de motorolie... Daar waar je op het kleppendeksel de olievuldop ziet, daar loopt de distributieketting ongeveer.
De riem die je ziet is de multiriem. Deze drijft de aircopomp, alternator, vacuumpomp, etc etc aan.
Mercedes heeft volgens mij nooit riemen gebruikt, en ik hoop dat dat ook nooit zal gebeuren.
door de dop zie je de ketting zitten
een enorm pluspunt zo'n ketting!
wat bedoel jij met vacuumpomp? ik zie: spanrol, alterator, waterpomp, servopomp, aircocompressor, krukaspoulie en drie looprollen
door de dop zie je de ketting zitten
een enorm pluspunt zo'n ketting!
wat bedoel jij met vacuumpomp? ik zie: spanrol, alterator, waterpomp, servopomp, aircocompressor, krukaspoulie en drie looprollen
Ik sloeg maar wat voorbeelden uit m'n botten.
normaalgezien heeft een benzinemotor zelfs geen vacuumpomp, omdat deze z'n vacuum aftapt uit het inlaatspruitstuk.
Comment