Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Titanium S = Titanium met sportkit (grill, zijschorten, diffusor & achterspoiler), 18" velgen, pianolak middenconsole en zwarte inlegstukken, zetelbekleding met rode stiksels, stuur en versnellingspook met rode stiksels...
is het trouwens waar dat wanneer je xenons neemt, je de meedraaiende koplampen kwijt bent? heb dat op verschillende sites al gelezen. Ben dan nog content dat ik ze niet heb (de xenons), de lichtopbrengst is heel goed nu en die meedraaiende koplampen zijn een handig ding.
Nog een vraagje trouwens.
ze spreken in het boekje ook over de naar beneden klappende buitenspiegel bij het parkeren. (kwestie van geen borduur te raken) Die functie zal enkel bij de geheugenfuctie van de zetels zitten zeker? Want mijn spiegels doen niets.
Zal dus weel enkel voor de ghia zijn waarschijnlijk.
is het trouwens waar dat wanneer je xenons neemt, je de meedraaiende koplampen kwijt bent? heb dat op verschillende sites al gelezen. Ben dan nog content dat ik ze niet heb (de xenons), de lichtopbrengst is heel goed nu en die meedraaiende koplampen zijn een handig ding.
Yep. Je hebt enkel die statische bochtverlichting (dus die extra lamp) in de koplamp.
Heb 'm zonet in levende lijve mogen aanschouwen - deze staat op het komende autosalon:
5d
2.2 TDCi
Panther Black
Sportkit in zilver (rooster, mistlampen en diffusor)
18" velgen
rechte uitlaatpijpjes aan weerszijden
Zwart leder met rode stiksels
Middenconsole in zwarte pianoloak
...
Echt ne d i k k e bak...
Heb in de rapte een fotooke kunnen nemen van de deurbekleding & zetels..
hmm, wel eerlijk gezegd vind ik de X mooier dan.
het is iets te precies. Het witte stiksel bij de X is homogener en past meer bij de zachtere looks. Heb trouwens een hele avond lopen denken aan het effect van de pianolak op het dashboard, en ik vrees dat het nogal hard gaat afsteken. het blinkt met andere woorden echt, tegenover de matte rest van het dashboard. Moest de boordplank in zijn geheel in het leder ofzo zitten zou die painolak uitstekend passen. nu is het wat te. Het huidige matte alu komt weer zachter en homogener over. 't zijn dus enkel die alu pedalen die ik mis.
hmm, wel eerlijk gezegd vind ik de X mooier dan.
het is iets te precies. Het witte stiksel bij de X is homogener en past meer bij de zachtere looks. Heb trouwens een hele avond lopen denken aan het effect van de pianolak op het dashboard, en ik vrees dat het nogal hard gaat afsteken. het blinkt met andere woorden echt, tegenover de matte rest van het dashboard. Moest de boordplank in zijn geheel in het leder ofzo zitten zou die painolak uitstekend passen. nu is het wat te. Het huidige matte alu komt weer zachter en homogener over. 't zijn dus enkel die alu pedalen die ik mis.
Precies, ik heb pianolak steken in mijn corsa, maar zou het toch nooit meer kiezen, zeer snel vuil (stof) en alles behalve krasbestendig.
Het matte alu is mooier, onderhoudsvriendelijker en aangenamer
Nieuwe topdiesel voor Ford
15 januari 2008 · Tekst Alexander Inia
Liefhebbers van krachtige diesels kunnen binnenkort ook bij Ford terecht. Tot nu toe hield de pret op bij 140 pk, maar in Brussel introduceert het Duitse merk een nieuwe 2,2-liter turbodiesel.
De 2,2-liter turbo diesel mobiliseert een vermogen van 175 pk en een maximum koppel van 400 Nm. Bij gebruikt van de overboost-functie stijgt deze waarde zelfs naar 420 Nm. De motor is overigens niet compleet nieuw: de diesel is het resultaat van een samenwerking tussen Ford en PSA en is in iets andere vorm al in verschillende modellen van de Franse merken te vinden.
De 2.2 TDCi komt beschikbaar voor de Mondeo, S-Max en Galaxy. De motor is gekoppeld aan een zesversnellingsbak. In de Mondeo is de diesel goed voor een gecombineerd verbruik van 6,2 liter per 100 kilometer en een topsnelheid van 223 kilometer per uur (Wagon: 218 kilometer per uur). Voor de Galaxy bedragen die waarden respectievelijk 6,7 liter per 100 kilometer en 208 kilometer per uur. De S-Max is iets sneller en zuiniger, met 6,6 liter per 100 kilometer en 212 kilometer per uur.
Nog een paar vraagjes voor andere mondeo-rijders.
We weten al dat de titanium wel de elektrische zetels krijgt maar niet de geheugenfunctie, tegenover de ghia.
maar ik had nog volgende eigenaardigheden over de elektrische spiegels.
- je kan ze inklappen, maar moeten die niet terug uitklappen na een bepaalde snelheid? Nu moet ik dus altijd zelf op dat knopje duwen. Helemaal niet erg, maar vind het nogal eigenaardig, omdat dat bij elk ander merk dat ik ken, automatisch gebeurd.
- Normaal gezien richten ze zich naar beneden bij het inschakelen van de achteruit. dit gebeurd echter niet. Waarschijnlijk weer een verschil titanium- ghia?
Bij toyota weet ik dat de spiegels enkel naar beneden gaan als je het knopje om de spiegels elektronisch te verzetten, op de linkse of rechtse spiegel hebt staan, en dus niet in 'neutraal' stand midden.
Bij toyota weet ik dat de spiegels enkel naar beneden gaan als je het knopje om de spiegels elektronisch te verzetten, op de linkse of rechtse spiegel hebt staan, en dus niet in 'neutraal' stand midden.
zo staat het ook in het boekje hier.
Maar er gebeurd niets. Daarmee dat ik vrees dat het weer enkel iets voor de ghia is.
Ik snap echt niet waarom ze sommige van die dingen enkel voor de ghia voorbehouden hebben. Het lijkt alsof ze op voorhand wisten dat de ghia minder aantrekkelijk ging zijn en dat ze daarom enkele zaken voor de ghia voorzien om hem toch aantrekkelijk te maken. Mensen die zo een gadgets willen maar een ghia maar niets vinden haken zo snel af denk ik.
Comment