Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf R Variant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gregg Bekijk Berichten
    12500 euro verschil met een cupra?????????????????????????????
    Zal eerder iets van een 5000 euro zijn!

Ga eens bij een Seat dealer langs

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
      Ga je aan de naftepomp ook korting vragen?
      Als u keuze hebt tussen drie tankstations, gaat u dan de duurste nemen?

Jongens, jongens, wat een niveau!

Comment

• Het niveau? En al die dubbel accounts dan??

Comment

• Een R Variant uitrusten (voor zover het kan) als mijn 6R, dan kom ik op 56k. Dat is full option, behalve DAB en rokersuitvoering....
          Een Leon ST Cupra op 43k met letterlijk alle opties, behalve dat Performance Pack Orange.

Dat is een bom geld, voor beide.
          Liever een 2e hands met 10-20k km's van een jaar oud uit Duitsland. Met de rest van het geld kan je goed wat tanken.

Who cares trouwens welke auto sneller is naar de 100.
          Denk je nu echt dat je dat zelf kan halen, die cijfers? Of dat je een wezenlijk verschil gaat merken tussen 4.8 en 5.9?
          Dat is enkel om uit te pakken aan de toog. Tenzij je constant stoplicht sprintjes trekt, maar dan ben je gewoon een john.

Is een R sneller dan een GTI bijvoorbeeld. Ja, absoluut.
          Maar is een R zoveel leuker om te rijden dan een Mini JWC? Een GTI performance? Mmm, misschien niet.
          Beleving waar het telt, op kleine bochtige baantjes, is alles.
          2012 Volkswagen Golf R

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elisabeth Bekijk Berichten
            Als u keuze hebt tussen drie tankstations, gaat u dan de duurste nemen?

Jongens, jongens, wat een niveau!
            Ik tank altijd aan het goedkoopste station. Ik heb namelijk gesofisticeerde computerapparatuur die mij precies kan meedelen hoeveel km extra ik mag omrijden met mijn ecodiesel (die 3.9 liter verbruikt) om alsnog goedkoper uit te zijn.

Bovendien blijf ik dan steeds nog een uur of 2 leuteren tegen de pompuitbater over hoe hoog de prijzen zijn, en of hij toch niet gratis een ruitenkrabber kan meegeven voor de komende winter. Mijn tijd kost immers toch niets.

Comment

• Ik heb de recente comments als geïnteresseerde toeschouwer wat gevolgd en nu werd het mij toch echt iets te gortig. Ofwel zijn hier onder jullie enkele autoverkopers vertegenwoordigd die alles in het werk stellen om de vraag naar korting zoveel als mogelijk in de kiem te smoren, ofwel hebben sommigen onderweg wat verstand verloren. Is het "the collaps of reason"?

De autohandel is een harde wereld en de consument wordt maar al te vaak gerold door gehaaide verkopers. En geloof me, ik ken deze sector heel erg goed.

Je kan hierover ook een en ander terugvinden op fora allerhande: gaande van "Hard-Selling"-methoden tot heus stalkinggedrag. Enige weerbaarheid en onderhandelingsvaardigheid is zeker gepast of je loopt het risico er dubbel en dik te worden opgelegd.

De houding van forumlid Kurtvv, die haast letterlijk schrijft dat hij betaald wenst te worden alsvorens informatie te lossen, tart werkelijk alles. Kurt, ook jij bent consument en met zo'n attitude speel je enkel in de kaart van de verkoper. Ook jij vergelijkt waarschijnlijk graag prijzen, zoals iedere normale consument veronderstel ik, en zodus is het uiteindelijk ook in jouw belang dergelijke informatie te delen.

Anderzijds is het goed dat hier niet openlijk met referenties wordt gesmeten, want jullie zouden de dealers in kwestie in de problemen kunnen brengen. D'Ieteren wil de onderlinge concurrentie beperken en legt aan de garages een maximale korting (in dit geval inderdaad 6%) op. Wijken garages hiervan af, wordt daarvan (door de concurrentie) melding gedaan aan de districtsmanager / D'Ieteren.

Ik ken zelf enkele VW/AUDI dealers met wie u een goede prijsonderhandeling kan voeren, zonder dat ik de namen hier publiekelijk voor iedereen wil bekendmaken, juist om problemen te vermijden en dus niet omdat ik het anderen niet zou gunnen goede kortingen te krijgen (wat een onzin!).

Mensen die geïnteresseerd zijn, stuur mij gerust een mailtje.

Zij die hier te kennen hebben gegeven geen korting te willen, ik heb goed nieuws: ik wil jullie zeker het genot niet ontnemen om meer te betalen dan een ander, dus ik antwoord vanzelfsprekend niet op deze mails.
              Last edited by ; 29/05/2015, 17:37.

Comment

• Kurtv! Shame on you ! xD stop het zeg keyboard Rambos!

Comment

• lol niet te schatten eh Swiftfox
                  Die 3 dubbele accounts met enkele posts kunnen er wat van lol

Oorspronkelijk geplaatst door Elisabeth Bekijk Berichten
                  De houding van forumlid Kurtvv, die haast letterlijk schrijft dat hij betaald wenst te worden alsvorens informatie te lossen, tart werkelijk alles. Kurt, ook jij bent consument en met zo'n attitude speel je enkel in de kaart van de verkoper. Ook jij vergelijkt waarschijnlijk graag prijzen, zoals iedere normale consument veronderstel ik, en zodus is het uiteindelijk ook in jouw belang dergelijke informatie te delen.
                  Excuseer? "Haast letterlijk schrijft betaald te worden voor info?" Dan moet je mij eens uitleggen waar ik dat geschreven heb...!

Ik ben inderdaad ook consument, en ook ik doe mijn onderzoek voor ik een wagen aankoop. Ik heb in februari een nieuwe wagen besteld. Loop ik daarmee een forum plat om te vinden waar ik dat extra percentage korting kan verkrijgen?
                  Neen ik stap in de auto, en rij naar de garages die me aanspreken. Onderhandel, spreek en maar een deal...

Ik gun iedereen elke korting die je maar kan krijgen! Maar om hier met kortingen naar elkaar te gaan gooien is niemand mee geholpen.
                  2 verschillende mensen gaan een dealer binnen voor exact dezelfde auto, ze krijgen exact dezelfde prijs inclusief standaard korting... Waar hangt het dan vanaf? Aan je onderhandelingskunsten, overname, extra's die je krijgt, ... en niet van 'ik heb horen zeggen dat jullie hier meer korting geven' ...

Comment

• Autowereld is inderdaad een harde wereld en misschien zetten ze klanten in het zak, maar toch rij ik met plezier 100km voor een onderhoud in mijn merkgarage waar ik een pak meer betaal dan bij Auto5 en consoorten.

Why?

Service.
                    Een half uurtje lullen met de mechanieker die zot is van auto's en blij is om met een R bezig te mogen zijn.
                    Liever dan wat meer betalen maar wel weten dat alles in orde is.
                    2012 Volkswagen Golf R

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elisabeth Bekijk Berichten
                      Ik heb de recente comments als geïnteresseerde toeschouwer wat gevolgd en nu werd het mij toch echt iets te gortig. Ofwel zijn hier onder jullie enkele autoverkopers vertegenwoordigd die alles in het werk stellen om de vraag naar korting zoveel als mogelijk in de kiem te smoren, ofwel hebben sommigen onderweg wat verstand verloren. Is het "the collaps of reason"?

De autohandel is een harde wereld en de consument wordt maar al te vaak gerold door gehaaide verkopers. En geloof me, ik ken deze sector heel erg goed.

Je kan hierover ook een en ander terugvinden op fora allerhande: gaande van "Hard-Selling"-methoden tot heus stalkinggedrag. Enige weerbaarheid en onderhandelingsvaardigheid is zeker gepast of je loopt het risico er dubbel en dik te worden opgelegd.

Anderzijds is het goed dat hier niet openlijk met referenties wordt gesmeten, want jullie zouden de dealers in kwestie in de problemen kunnen brengen. D'Ieteren wil de onderlinge concurrentie beperken en legt aan de garages een maximale korting (in dit geval inderdaad 6%) op. Wijken garages hiervan af, wordt daarvan (door de concurrentie) melding gedaan aan de districtsmanager / D'Ieteren.

Ik ken zelf enkele VW/AUDI dealers met wie u een goede prijsonderhandeling kan voeren, zonder dat ik de namen hier publiekelijk voor iedereen wil bekendmaken, juist om problemen te vermijden en dus niet omdat ik het anderen niet zou gunnen goede kortingen te krijgen (wat een onzin!).

Mensen die geïnteresseerd zijn, stuur mij gerust een mailtje.

Zij die hier te kennen hebben gegeven geen korting te willen, ik heb goed nieuws: ik wil jullie zeker het genot niet ontnemen om meer te betalen dan een ander, dus ik antwoord vanzelfsprekend niet op deze mails.
                      Nee, wss heeft mijn job meer aanzien dan de jouwe maar jij mag neerbuigend doen.

Respect moet je verdienen

Tot ziens!

Sent from my iPhone using Tapatalk
                      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bunecarera Bekijk Berichten
                        Denk je nu echt dat je dat zelf kan halen, die cijfers? Of dat je een wezenlijk verschil gaat merken tussen 4.8 en 5.9?
                        Dat is enkel om uit te pakken aan de toog. Tenzij je constant stoplicht sprintjes trekt, maar dan ben je gewoon een john.
                        Denken? Lol. Je gaat een serieus verschil voelen tussen 5 en 6 seconden. Dat is daar een andere wereld dan auto's die er 11 of 12s over doen. Hoe sneller hoe explosiever het verschil.

Je suis John.

Comment

• En toch merk je dat de cupra sneller is (gevoelsmatig, agressievere mapping,...) ik weet echt waarover ik spreek. (Ervaring, geen internet talk)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                            En toch merk je dat de cupra sneller is (gevoelsmatig, agressievere mapping,...) ik weet echt waarover ik spreek. (Ervaring, geen internet talk)
                            Kan idd zijn. Ik reed eens met een A6 BiTDI met 313pk en mijn auto voelde veel agressiever en sneller aan terwijl de 0-100 op papier quasi hetzelfde was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                              Denken? Lol. Je gaat een serieus verschil voelen tussen 5 en 6 seconden. Dat is daar een andere wereld dan auto's die er 11 of 12s over doen. Hoe sneller hoe explosiever het verschil.

Je suis John.
                              Inderdaad. De Golf R kan de competitie aan met sommige porsches. De cupra niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bunecarera Bekijk Berichten
                                Autowereld is inderdaad een harde wereld en misschien zetten ze klanten in het zak, maar toch rij ik met plezier 100km voor een onderhoud in mijn merkgarage waar ik een pak meer betaal dan bij Auto5 en consoorten.

Why?

Service.
                                Een half uurtje lullen met de mechanieker die zot is van auto's en blij is om met een R bezig te mogen zijn.
                                Liever dan wat meer betalen maar wel weten dat alles in orde is.
                                Ik zou ook nooit naar auto 5 gaan met een golf R. Maar tussen de merkgarages zijn er nog enorme prijsverschillen heb ik gemerkt. Voor een tweejaarlijks onderhoud bij VW betaal je bij de ene soms 40% meer dan bij de andere (prijsverschil dat niet zelden omgekeerd evenredig is aan de service). Ook hier is uitkijken de boodschap en af en toe eens durven veranderen.

Bedankt voor de nuttige info Elisabeth!

Comment

• Overname? dit is geen korting
                                  Onderhandelingskunsten? Ter beschikking stellen van informatie omtrent verkoopcontracten sterkt juist de onderhandeling.

Wat heeft u erbij te verliezen deze kennis te delen?

Door deze oproep zal ik waarschijnlijk een nog betere korting kunnen bekomen dan uw 9%, omgerekend meer dan 1000 euro prijsverschil.

veel succes met uw onderhandelingskunsten LOL

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                    Kan idd zijn. Ik reed eens met een A6 BiTDI met 313pk en mijn auto voelde veel agressiever en sneller aan terwijl de 0-100 op papier quasi hetzelfde was.
                                    Inderdaad, die voelt meer lineair aan de uwe punchy!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gregg Bekijk Berichten

Inderdaad. De Golf R kan de competitie aan met sommige porsches. De cupra niet
                                      Zo weet iedereen direct welk vlees we in de Kuip hebben...
                                      Ja want alle Porsches zijn gelijk hee, zet uwe r (die je waarschijnlijk nooit zal bezitten ) naast een recente Carrera 4s pdk die doet schat ik 15 sec naar 200, de r denk ik 18-19. Ja naast een boxer van 1999 kan je gerust staan, dan kan je ook op café zeggen dat je met golf een Porsche verslaat... Zucht

Comment

• Ok je zegt sommige Porsches, heb je er eer aan een cayman te verslaan? Nee, en die cayman bezitter zal er niet van wakker liggen want die rijdt met een zespitter en geniet elke dag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                                          Zo weet iedereen direct welk vlees we in de Kuip hebben...
                                          Ja want alle Porsches zijn gelijk hee, zet uwe r (die je waarschijnlijk nooit zal bezitten ) naast een recente Carrera 4s pdk die doet schat ik 15 sec naar 200, de r denk ik 18-19. Ja naast een boxer van 1999 kan je gerust staan, dan kan je ook op café zeggen dat je met golf een Porsche verslaat... Zucht
                                          Wat een afgunst tegenover mensen die zich net iets meer en beter kunnen veroorloven...

Comment

Working...
                                          X