Oorspronkelijk geplaatst door frederikje
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Golf R Variant
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk BerichtenLol meer dan eens! Ik heb 3 vrienden met een 7r en "zoveel beter" of "zoveel hoger" staat die niet gepositioneerd. Sneller is die alvast niet, en dat kan ik je genoeg bewijzen op verschillende manieren (nee geen internetprularia) mooier? Dat is dan subjectief! Misschien iets beter afgewerkt en 4wd ja. Het is in mijn geval niet omdat ik de 12500€ niet extra beschikbaar had voor de r, ik wou het er niet extra aan geven. Is de golf 7r een betere wagen dan de cupra? Ja! Maar doe niet alsof je een Opel met een Mercedes vergelijkt, want zo enorm zijn de verschillen niet.
Merk ik daar enige afgunst tav de 7R-bezitter?
Golf R: 0-100km/u: 4,9sec, afwerking: premium-niveau. Ik zie nauwelijks verschil met een mercedes.
Cupra: 0-100km/u: 5,8sec, afwerking: goed, maar duidelijk geen premium.
Dit nog los van het haldex-systeem die de Cupra niet heeft.
Rij zelf met beide wagens en vergelijk. Ik heb zelfs met een duurdere mercedes GLA AMG gereden. Ook deze is de mindere in vergelijking met de R.
Maar goed, we wijken opnieuw af: we hadden het over de 7R en dealerkortingen, niet over de vergelijking met cupra (en dealerkortingen op de cupra).
Comment
-
Typisch de 0-100 sprinter... Nog nooit trackday en ritten gedaan met andere hothatches? Ik heb verschillende op opnames (zelf gedaan) met mijn vrienden waar ik op grote wegen/ snelwegen zelfs sneller ben dsg vs dsg. Soit ik laat je maar zoeken naar de beste prijs voor uw superieure machine. Btw er zijn nog mensen die beide test gereden hebben op het forum die toch een cupra besteld hebben zoals kurtv.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gregg Bekijk BerichtenErendriel: Sommige mensen liegen nu eenmaal om zich interessant te maken
Een jonge tweedehands golf R is inderdaad niet zoveel goedkoper dan een nieuwe. Maar nogmaals: niemand is hier geïnteresseerd in 2dehands.
Alleen in VWgarages die goede kortingen toekennen!
We vallen hier in herhaling :-)That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk BerichtenLol meer dan eens! Ik heb 3 vrienden met een 7r en "zoveel beter" of "zoveel hoger" staat die niet gepositioneerd. Sneller is die alvast niet, en dat kan ik je genoeg bewijzen op verschillende manieren (nee geen internetprularia) mooier? Dat is dan subjectief! Misschien iets beter afgewerkt en 4wd ja. Het is in mijn geval niet omdat ik de 12500€ niet extra beschikbaar had voor de r, ik wou het er niet extra aan geven. Is de golf 7r een betere wagen dan de cupra? Ja! Maar doe niet alsof je een Opel met een Mercedes vergelijkt, want zo enorm zijn de verschillen niet.That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk BerichtenTypisch de 0-100 sprinter... Nog nooit trackday en ritten gedaan met andere hothatches? Ik heb verschillende op opnames (zelf gedaan) met mijn vrienden waar ik op grote wegen/ snelwegen zelfs sneller ben dsg vs dsg. Soit ik laat je maar zoeken naar de beste prijs voor uw superieure machine. Btw er zijn nog mensen die beide test gereden hebben op het forum die toch een cupra besteld hebben zoals kurtv.
Qua rijeigenschappen doet de Cupra niets onder, cijfertjes zeggen absoluut niet alles. Dan kan je aanhalen dat de Cupra de Nordschleife in 7.58 doet en de Golf in 8.14Nogmaals cijfers zijn cijfertjes.
Ik persoonlijk ging voor een Golf R, en de prijs was absoluut geen obstakel. Ik had zo goed als getekend lol
Qua uiterlijk toont de Golf inderdaad wat meer, het interieur is iets beter ineengestoken, betere sound, ... dat is allemaal waar.
Ik heb ze tijdens de eerste testrit die ik gedaan heb achter elkaar getest, eerst de Golf R en toen de Cupra. De Golf heeft zijn voordeel in de 0-100 sprint (4.9s MET launchcontrol, wat ik je absoluut niet aanraad om veel te doen) maar eenmaal aan het rijden is de Cupra hem altijd te snel af... Hij weegt een stuk minder, heeft hetzelfde vermogen en dat voel je in het rijden... De Golf is absoluut een super auto, maar niet eentje die er voor mezelf minimum 10K meer waard voor is met dezelfde opties.
Afgunst is het absoluut niet bij mij, ik gun iedereen alles en kijk met blinkende oogjes naar elke mooie wagen
Gewoon voor de fun, ga je eens een testrit reserveren en laat je verbazen hoe goed deze auto in elkaar steekt voor de prijs die je ervoor betaald.
Niet voor niets zijn het momenteel wachttijden van + 6 maanden op een nieuwe Cupra...
Koop de auto die je goed bevalt en laat het niet van anderen afhangen of enkele percentages kortingOffff laat zien dat je goed kan onderhandelen want er is meer uit te krijgen.
Ik ga hier geen garages noemen, want elke offerte/klant is anders. Ben je er al jaren klant, koop je je eerste wagen, etc...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gregg Bekijk BerichtenMerk ik daar enige afgunst tav de 7R-bezitter?
Golf R: 0-100km/u: 4,9sec, afwerking: premium-niveau. Ik zie nauwelijks verschil met een mercedes.
Cupra: 0-100km/u: 5,8sec, afwerking: goed, maar duidelijk geen premium.
Dit nog los van het haldex-systeem die de Cupra niet heeft.
Rij zelf met beide wagens en vergelijk. Ik heb zelfs met een duurdere mercedes GLA AMG gereden. Ook deze is de mindere in vergelijking met de R.
Maar goed, we wijken opnieuw af: we hadden het over de 7R en dealerkortingen, niet over de vergelijking met cupra (en dealerkortingen op de cupra).'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk BerichtenTypisch de 0-100 sprinter... Nog nooit trackday en ritten gedaan met andere hothatches? Ik heb verschillende op opnames (zelf gedaan) met mijn vrienden waar ik op grote wegen/ snelwegen zelfs sneller ben dsg vs dsg. Soit ik laat je maar zoeken naar de beste prijs voor uw superieure machine. Btw er zijn nog mensen die beide test gereden hebben op het forum die toch een cupra besteld hebben zoals kurtv.
Comment
-
Ik heb filmpjes genoeg van mijn op de snelweg dat ik ze stilaan inhaalin de regen een drag, daar is het verschil wel redelijk aan de start. 2 van de 3 vrienden hebben dsg dus ik kan echt wel vergelijken. En die kijken ook niet neer op de cupra. Ze zijn aangenaam verrast en ze vinden die agressiever dan hun r, de r is wel efficiënter en de stock sound van de r is echt wel beter.
Comment
-
Ik heb er gewoon niets aan als ik je de garage ga noemen waar ikzelf (wegens jaren trouwe klant) een kortingspercentage kreeg van de helft hoger als jij zegt.
Dat moet je toch ook begrijpen, dat iemand die er zijn eerste wagen koopt niet dezelfde voorwaarden krijgt als iemand die er met zijn familie al meerdere heeft aangekocht?
Ongeloofwaardig? Spijtig genoeg misschien voor jou wel ja... Laat je onderhandelingskunsten eens zien en probeer er het beste uit te krijgen! Veel succes!
Comment
-
Je hebt ook van die dealers die hun vaste klanten niks geven omdat ze toch blijven en als nieuwe klant krijg je dan meer.
Sent from hereden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frederikjeDeclerck in Gent is zijn VW:Audi licensie kwijt. Het gerucht doet hier de ronde dat dit wegens fraudepraktijken zou zijn.
Vriend van mij heeft ook erg slechte ervaring met deze garage... dus neen, ik denk niet dat deze in aanmerking komt :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenJe hebt ook van die dealers die hun vaste klanten niks geven omdat ze toch blijven en als nieuwe klant krijg je dan meer.
Sent from here
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk BerichtenDie heb je inderdaad ook, maar dan moet je als vaste klant slim zijn en op voorhand enkele andere garages bezoeken dat je een beeld krijgt van wat mogelijk is...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk BerichtenAls 4x4 geen must is neem een cupra full option zal je wel 12500€ ofzo schelen
Zal eerder iets van een 5000 euro zijn!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk BerichtenIk heb filmpjes genoeg van mijn op de snelweg dat ik ze stilaan inhaalin de regen een drag, daar is het verschil wel redelijk aan de start. 2 van de 3 vrienden hebben dsg dus ik kan echt wel vergelijken. En die kijken ook niet neer op de cupra. Ze zijn aangenaam verrast en ze vinden die agressiever dan hun r, de r is wel efficiënter en de stock sound van de r is echt wel beter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gregg Bekijk BerichtenSubaru is ook agressiever. Dat betekent niet "beter". Integendeel, is de R veel bruikbaarder in alledaags verkeer en stukken comfortabeler.That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gregg Bekijk Berichten12500 euro verschil met een cupra?????????????????????????????
Zal eerder iets van een 5000 euro zijn!
Comment
Comment