Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf R Variant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door frederikje
    Inderdaad, iemand die over een cupra spreekt als alternatief, heeft nooit met een 7R gereden.
    Lol meer dan eens! Ik heb 3 vrienden met een 7r en "zoveel beter" of "zoveel hoger" staat die niet gepositioneerd. Sneller is die alvast niet, en dat kan ik je genoeg bewijzen op verschillende manieren (nee geen internetprularia) mooier? Dat is dan subjectief! Misschien iets beter afgewerkt en 4wd ja. Het is in mijn geval niet omdat ik de 12500€ niet extra beschikbaar had voor de r, ik wou het er niet extra aan geven. Is de golf 7r een betere wagen dan de cupra? Ja! Maar doe niet alsof je een Opel met een Mercedes vergelijkt, want zo enorm zijn de verschillen niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
      Lol meer dan eens! Ik heb 3 vrienden met een 7r en "zoveel beter" of "zoveel hoger" staat die niet gepositioneerd. Sneller is die alvast niet, en dat kan ik je genoeg bewijzen op verschillende manieren (nee geen internetprularia) mooier? Dat is dan subjectief! Misschien iets beter afgewerkt en 4wd ja. Het is in mijn geval niet omdat ik de 12500€ niet extra beschikbaar had voor de r, ik wou het er niet extra aan geven. Is de golf 7r een betere wagen dan de cupra? Ja! Maar doe niet alsof je een Opel met een Mercedes vergelijkt, want zo enorm zijn de verschillen niet.

Merk ik daar enige afgunst tav de 7R-bezitter?

Golf R: 0-100km/u: 4,9sec, afwerking: premium-niveau. Ik zie nauwelijks verschil met een mercedes.
      Cupra: 0-100km/u: 5,8sec, afwerking: goed, maar duidelijk geen premium.

Dit nog los van het haldex-systeem die de Cupra niet heeft.

Rij zelf met beide wagens en vergelijk. Ik heb zelfs met een duurdere mercedes GLA AMG gereden. Ook deze is de mindere in vergelijking met de R.

Maar goed, we wijken opnieuw af: we hadden het over de 7R en dealerkortingen, niet over de vergelijking met cupra (en dealerkortingen op de cupra).

Comment

• Typisch de 0-100 sprinter... Nog nooit trackday en ritten gedaan met andere hothatches? Ik heb verschillende op opnames (zelf gedaan) met mijn vrienden waar ik op grote wegen/ snelwegen zelfs sneller ben dsg vs dsg. Soit ik laat je maar zoeken naar de beste prijs voor uw superieure machine. Btw er zijn nog mensen die beide test gereden hebben op het forum die toch een cupra besteld hebben zoals kurtv.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gregg Bekijk Berichten
          Erendriel: Sommige mensen liegen nu eenmaal om zich interessant te maken

Een jonge tweedehands golf R is inderdaad niet zoveel goedkoper dan een nieuwe. Maar nogmaals: niemand is hier geïnteresseerd in 2dehands.
          Alleen in VWgarages die goede kortingen toekennen!

We vallen hier in herhaling :-)
          Dan heb je nog veel te leren op dit forum en weet je wel snel wie iets uit zijn botten slaat en wie niet
          That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
          28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
          28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

& ik vind de cupra mooier
            That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

Comment

Typisch de 0-100 sprinter... Nog nooit trackday en ritten gedaan met andere hothatches? Ik heb verschillende op opnames (zelf gedaan) met mijn vrienden waar ik op grote wegen/ snelwegen zelfs sneller ben dsg vs dsg. Soit ik laat je maar zoeken naar de beste prijs voor uw superieure machine. Btw er zijn nog mensen die beide test gereden hebben op het forum die toch een cupra besteld hebben zoals kurtv.
              Ik moet hier ook eerlijk in toegeven dat ik beide gereden heb, en ook meermaals...

Qua rijeigenschappen doet de Cupra niets onder, cijfertjes zeggen absoluut niet alles. Dan kan je aanhalen dat de Cupra de Nordschleife in 7.58 doet en de Golf in 8.14 Nogmaals cijfers zijn cijfertjes.
              Ik persoonlijk ging voor een Golf R, en de prijs was absoluut geen obstakel. Ik had zo goed als getekend lol
              Qua uiterlijk toont de Golf inderdaad wat meer, het interieur is iets beter ineengestoken, betere sound, ... dat is allemaal waar.

Ik heb ze tijdens de eerste testrit die ik gedaan heb achter elkaar getest, eerst de Golf R en toen de Cupra. De Golf heeft zijn voordeel in de 0-100 sprint (4.9s MET launchcontrol, wat ik je absoluut niet aanraad om veel te doen ) maar eenmaal aan het rijden is de Cupra hem altijd te snel af... Hij weegt een stuk minder, heeft hetzelfde vermogen en dat voel je in het rijden... De Golf is absoluut een super auto, maar niet eentje die er voor mezelf minimum 10K meer waard voor is met dezelfde opties.

Afgunst is het absoluut niet bij mij, ik gun iedereen alles en kijk met blinkende oogjes naar elke mooie wagen

Gewoon voor de fun, ga je eens een testrit reserveren en laat je verbazen hoe goed deze auto in elkaar steekt voor de prijs die je ervoor betaald.
              Niet voor niets zijn het momenteel wachttijden van + 6 maanden op een nieuwe Cupra...
              Koop de auto die je goed bevalt en laat het niet van anderen afhangen of enkele percentages korting Offff laat zien dat je goed kan onderhandelen want er is meer uit te krijgen.
              Ik ga hier geen garages noemen, want elke offerte/klant is anders. Ben je er al jaren klant, koop je je eerste wagen, etc...
              Last edited by ; 29/05/2015, 01:21.

Comment

Merk ik daar enige afgunst tav de 7R-bezitter?

Golf R: 0-100km/u: 4,9sec, afwerking: premium-niveau. Ik zie nauwelijks verschil met een mercedes.
                Cupra: 0-100km/u: 5,8sec, afwerking: goed, maar duidelijk geen premium.

Dit nog los van het haldex-systeem die de Cupra niet heeft.

Rij zelf met beide wagens en vergelijk. Ik heb zelfs met een duurdere mercedes GLA AMG gereden. Ook deze is de mindere in vergelijking met de R.

Maar goed, we wijken opnieuw af: we hadden het over de 7R en dealerkortingen, niet over de vergelijking met cupra (en dealerkortingen op de cupra).
                Dit topic gaat over de R variant, dus jouw korting en lofzang eisen passen hier niet. Maak een topic aan in advies voor uw gezaag over korting
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Typisch de 0-100 sprinter... Nog nooit trackday en ritten gedaan met andere hothatches? Ik heb verschillende op opnames (zelf gedaan) met mijn vrienden waar ik op grote wegen/ snelwegen zelfs sneller ben dsg vs dsg. Soit ik laat je maar zoeken naar de beste prijs voor uw superieure machine. Btw er zijn nog mensen die beide test gereden hebben op het forum die toch een cupra besteld hebben zoals kurtv.
                  Hoe zit het eigenlijk met hernemingen tussen een cupra en een 7R? Vanaf stilstand heeft de 7R duidelijk voordeel door de AWD, maar daarbuiten?

Comment

• Ik heb filmpjes genoeg van mijn op de snelweg dat ik ze stilaan inhaal in de regen een drag, daar is het verschil wel redelijk aan de start. 2 van de 3 vrienden hebben dsg dus ik kan echt wel vergelijken. En die kijken ook niet neer op de cupra. Ze zijn aangenaam verrast en ze vinden die agressiever dan hun r, de r is wel efficiënter en de stock sound van de r is echt wel beter.

Comment

• Ik heb er gewoon niets aan als ik je de garage ga noemen waar ikzelf (wegens jaren trouwe klant) een kortingspercentage kreeg van de helft hoger als jij zegt.
                      Dat moet je toch ook begrijpen, dat iemand die er zijn eerste wagen koopt niet dezelfde voorwaarden krijgt als iemand die er met zijn familie al meerdere heeft aangekocht?

Ongeloofwaardig? Spijtig genoeg misschien voor jou wel ja... Laat je onderhandelingskunsten eens zien en probeer er het beste uit te krijgen! Veel succes!

Comment

• Je hebt ook van die dealers die hun vaste klanten niks geven omdat ze toch blijven en als nieuwe klant krijg je dan meer.

Sent from here
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• 'gregg'-'frederikje' dubbelaccount I guess

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frederikje
                            Declerck in Gent is zijn VW:Audi licensie kwijt. Het gerucht doet hier de ronde dat dit wegens fraudepraktijken zou zijn.
                            Vriend van mij heeft ook erg slechte ervaring met deze garage... dus neen, ik denk niet dat deze in aanmerking komt :-)
                            Je gaat toch elders gaan voor onderhoud, dus wat doet het er toe waar je deze gaat aankopen, right? Het is voor jou toch enkel maar de hoogste korting die telt dus waarom niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                              Je hebt ook van die dealers die hun vaste klanten niks geven omdat ze toch blijven en als nieuwe klant krijg je dan meer.

Sent from here
                              Die heb je inderdaad ook, maar dan moet je als vaste klant slim zijn en op voorhand enkele andere garages bezoeken dat je een beeld krijgt van wat mogelijk is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                                Die heb je inderdaad ook, maar dan moet je als vaste klant slim zijn en op voorhand enkele andere garages bezoeken dat je een beeld krijgt van wat mogelijk is...
                                Waarom toch die geheimzinnigheid. Wees eens sociaal en deel gewoon de informatie met andere mensen. Bovendien nog mooie reclame voor jouw garage! :-)

Comment

Als 4x4 geen must is neem een cupra full option zal je wel 12500€ ofzo schelen
                                  12500 euro verschil met een cupra?????????????????????????????
                                  Zal eerder iets van een 5000 euro zijn!

Comment

Ik heb filmpjes genoeg van mijn op de snelweg dat ik ze stilaan inhaal in de regen een drag, daar is het verschil wel redelijk aan de start. 2 van de 3 vrienden hebben dsg dus ik kan echt wel vergelijken. En die kijken ook niet neer op de cupra. Ze zijn aangenaam verrast en ze vinden die agressiever dan hun r, de r is wel efficiënter en de stock sound van de r is echt wel beter.
                                    Subaru is ook agressiever. Dat betekent niet "beter". Integendeel, is de R veel bruikbaarder in alledaags verkeer en stukken comfortabeler.

Comment

Subaru is ook agressiever. Dat betekent niet "beter". Integendeel, is de R veel bruikbaarder in alledaags verkeer en stukken comfortabeler.
                                      Ga em dan kopen ipv er 3 pagina's over te liggen lullen welke garage 0.000001% meer korting geeft

Comment

• Ga je aan de naftepomp ook korting vragen?

Comment

12500 euro verschil met een cupra?????????????????????????????
                                          Zal eerder iets van een 5000 euro zijn!
                                          Pardon? Uw r full? 45-50k mijn cupra kuch 31-32k alle opties behalve schuifdak.

Comment

Working...
                                          X