Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als je dan zo graag een potentere motor had, waarom dan niet direct de 120d gekozen? OK, ik begrijp wel dat je geen 120d wou omdat je al een 530d had, maar toch. In uw geval zou ik het zo laten.
    Als enige wagen zou ik eerder geneigd zijn een 120d te kopen, maar jij wellicht ook wel.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• De kans bestaat inderdaad dat men jouw auto laat onderzoeken, indien je een ongeval met erg zware schade veroorzaakt door klaarblijkelijk overdreven snelheid.

Als je in iemand z'n kont rijdt, en die heeft gewoon blikschade, dan zullen ze heus geen onderzoek doen of je kar getjilpt is of niet. Als je je auto rond een boom parkeert omdat je op zomerbandjes aan 10 per uur in een besneeuwd bochtje toch nog te snel ging over dat ijzelplekje, dan zullen ze jouw auto heus niet onderzoeken op extra zangzaad. Als je aangereden wordt en je auto is perte-totale, dan zal niemand enig belang hebben bij 't feit of jouw auto nou een anabolica-vogel is of niet.
      Enkel als je zelf een ongeval veroorzaakt door klaarblijkelijk zwaar overdreven snelheid, met dermate zware schade dat een extra onderzoek niet onzinnig is, kan men erover vallen.

En zowiezo zal een verzekeraar achteraf niet bij jou kunnen aankloppen als de gedetecteerde tjilptjoening en het niet aan de verzekeraar gemelde hogere vermogen, niet in rechtstreeks/causaal verband staat met het ongeval en de schade.
      Stel dat je mooi aan 89 per uur voorbij een flitspaal op een kruispunt rijdt, maar 't was rood dus je staat mooi met snelheid en al op 't kiekje, en er zijn voldoende getuigen dat je gewoon aan constante snelheid (uit onachtzaamheid, neem ik aan) door 't rood reed ... en je ramt daar een dwarsende wagen ... dan zal elke verzekeraar het voor de rechter erg moeilijk hebben om op basis van de tjilpjes in je auto, achteraf de uitbetaalde vergoedingen van jou terug te eisen.
      Nog een veel "absurder" voorbeeld. Stel dat er een fietser zonder aanwijsbare reden tegen jouw geparkeerde auto knalt. Jouw auto is een verkeersdeelnemer ("geparkeerd staan" = aan het verkeer deelnemen), en aangezien de fietser een zwakke weggebruiker is, zal jouw BA-polis aldus de lichamelijke schade aan die fietser moeten vergoeden (zelfs al ben je dus niet in fout, dat is de sleutel van de automatische vergoedingsplicht). Stel nu dat die persoon aan z'n verwondingen overlijdt, en stel nou effe dat die persoon een knalgezonde, 27-jarige economist is met twee postgraduaten en een blitzcarrière bij een multinational, vader van 4 bloedjes van kinderen en enige kostwinner ... met andere woorden een volgens het heersende waarderingssysteem een érg kostbare persoon ... dan zal er geen kat naar enig zwart vogelzaad zoeken in jouw auto. Immers, dat kan in geen enkel geval in rechtstreeks verband staan met de veroorzaakte schade. (Dit voorbeeld is nou niet meteen 't meest ideale, omdat de aansprakelijkheid voor de schade niet bij jou ligt en er enkel wordt uitbetaald ingevolge de automatische vergoedingsplicht ... maar het illustreert héél erg duidelijk/extreem de noodzaak aan enig causaal verband tussen het getjilp en de schade).

Let wel : van zodra er een redelijk vermoeden bestaat dat er te snel werd gereden, dan zal de verzekeraar wél een mooi argument hebben aan die tjilpzaadjes.
      Last edited by ; 14/12/2005, 18:43.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa

Let wel : van zodra er een redelijk vermoeden bestaat dat er te snel werd gereden, dan zal de verzekeraar wél een mooi argument hebben aan die tjilpzaadjes.
        Waarom laten wij die 'tjilpzaadjes' plaatsen...? Juist, om wat sneller kunnen op te trekken, en zeker ook om wat sneller en sportiever te kunnen rijden. Dan is een ongeval snel(ler) gebeurd.

gTa, zou jij het risico durven nemen in mijn plaats? De 118d wordt eigenlijk veel minder gebruikt dan de 530d (15000km/jaar tov 40000km/jaar), maar toch had ik graag wat meer vermogen gehad in de 118d.

Waarom heb ik dan geen 120d gekocht? Een meerprijs (incl. BIV) van om en bij de €3000 heeft me tegengehouden... Ik was toen zelfs blij dat ik een tweede BMW kon kopen. Maar een mens wordt alles snel gewoon, en wil steeds meer.... Tja, ik ben dan ook maar een mens...
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
          Waarom laten wij die 'tjilpzaadjes' plaatsen...? Juist, om wat sneller kunnen op te trekken, en zeker ook om wat sneller en sportiever te kunnen rijden. Dan is een ongeval snel(ler) gebeurd.
          En als dat ongeval klaarblijkelijk het gevolg is van sneller en sportiever rijden, dan is er ****** aan de knikker. Anders niet zo snel als sommigen laten uitschijnen.

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
          gTa, zou jij het risico durven nemen in mijn plaats? De 118d wordt eigenlijk veel minder gebruikt dan de 530d (15000km/jaar tov 40000km/jaar), maar toch had ik graag wat meer vermogen gehad in de 118d.
          Was Babs van mij geweest, dan had ze al lang 190 pk en 400 Nm. 'Nough said, i think.

Comment

• Vandaag een zwarte 1 met Blacklines gezien. Niet mis vond ik.

En hij had een rood lederen interieur. Nieuw kleurtje want op de CC is daar nog niets van terugtevinden.

Hij was helemaal mijn smaak. Zwart met rood interieur. De mooiste originele niet M velgen voor een 1. En die blackline pinkers onderscheiden je toch wat van de rest.
            Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Heb je pics van interieur?

Echt knap!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TheNxSyS
                Heb je pics van interieur?

Echt knap!!!

Nee, kwaliteit zou toch niet veel soeps zijn geweest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door X5
                  Vandaag een zwarte 1 met Blacklines gezien. Niet mis vond ik.

En hij had een rood lederen interieur. Nieuw kleurtje want op de CC is daar nog niets van terugtevinden.

Hij was helemaal mijn smaak. Zwart met rood interieur. De mooiste originele niet M velgen voor een 1. En die blackline pinkers onderscheiden je toch wat van de rest.
                  Eindelijk heeft die 1reeks de lichten die hij verdient!

Is véél mooier dan die witte.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
                    Eindelijk heeft die 1reeks de lichten die hij verdient!

Is véél mooier dan die witte.
                    Dat vind ik dus niet...

Bij ons blijven de originele witte lichten op de 118d staan...
                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door X5
                      Da's dan nadien laten plaatsen bij een bedrijf in België, evt. via de dealer. Maar niet origineel BMW.

Comment

• Is er nog geen 'individual' voor de 1 Serie uit?

Comment

• Op dit moment nog niet, althans nog niet het "standaard Individual-gamma" (daar is 'ie weer, die vreemde contradictie). Special orders worden wel aangenomen, maar niet voor 'n anderskleurig lederen interieurtje.

Nog niet, in ieder geval.

Comment

• Een dirty 1-tje
                            Last edited by nvdd; 20/05/2007, 16:28.

Comment

• Zijn er nog andere auto's op dit moment? Strooien als het niet nodig is en toch te koud om de auto te wassen om niet te zeggen volstrekt nutteloos want de dag erna is hij terug zo vuil als daarvoor. Ik heb enkel mijn velgen gewassen gisteren toen ik thuis kwam en de rest spijtig genoeg gelaten zoals het was en dan heb je mijn vader weer, die zelf met een mondeo rijdt en al jaren een Mercedes wil kopen maar een beetje op zijn frank zit, die zegt: gij zijt geen Mercedes waardig, da's al net zo als bij uwe fiets toen ge 12 waart. Die zette je ook altijd weg met de modderkluiten eraan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nvdd
                                Een dirty 1-tje
                                Je ziet duidelijk aan de manier waarop de vuiligheid op de auto is gewaaid, dat jij vaak illegale snelheden rijdt ... wegpiraat !

*roept hard*

Floooooohooooooooor !!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                  Zijn er nog andere auto's op dit moment? Strooien als het niet nodig is en toch te koud om de auto te wassen om niet te zeggen volstrekt nutteloos want de dag erna is hij terug zo vuil als daarvoor. Ik heb enkel mijn velgen gewassen gisteren toen ik thuis kwam en de rest spijtig genoeg gelaten zoals het was en dan heb je mijn vader weer, die zelf met een mondeo rijdt en al jaren een Mercedes wil kopen maar een beetje op zijn frank zit, die zegt: gij zijt geen Mercedes waardig, da's al net zo als bij uwe fiets toen ge 12 waart. Die zette je ook altijd weg met de modderkluiten eraan.
                                  *lol*

Ik vind het net iets hebben, zo'n compleet vuile wagen, wit van het strooizout (ook de banden en de velgen, bijna één en dezelfde kleur).

Comment

• Ben gisteren op de autosnelweg drie keer afgesneden door een auto die me links inhaalt en dan plots nog rechts de afrit moet hebben.
                                    Drie keer een grijze BMW1!
                                    De derde keer keek ik rond me op zoek naar de camera die ergens verborgen was...

wil geen discussie starten hoor, vond het bijna grappig

Comment

• *lol*

Weeral een slachtoffer van Ralf van Banana Split.

Comment

• Misschien toch die bumpersticker met "I hate grey BMW 1-series" van je auto halen.

Comment

• *lol*

En ook die "Kill Kermit"-vlag aan je achterruit wekt misschien wel wat wrevel op.

Comment

Working...
                                          X