Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
    Oorspronkelijk geplaatst door Lafoopsie
    als hij ontploft ben je te ver gegaan
    =)=)=)

    Eens bij de garage informeren? Het is altijd mogelijk dat bepaalde dingen niet werken (in dit geval de lampjes van de toerenteller ofzo)
    lol apestaartje lafoopsie


    voor de rest: bij de mini heb je dat ook niet, die variërende lichtzones. Je hebt ook geen koelvloeistoftemperatuurmeter, dus in een Mini kan je ook niet weten wanneer je motor warmgedraaid is. Ik zou zeggen: Klok tien kilometer af op je dagteller, en dan mag je doorgassen
    1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

    Comment


    • Als ik zo is rondkijk bij de verschillende chiptuners valt mij op hoeveel meer vermogen (procentueel gezien) ten opzichte van de 150 pk versie ze er kunnen bijdoen, en die kunnen ze al tot 190 pk gemakkelijk krijgen bij heinz. Want vb bij digitec doen ze er bij de 2.0d 150 pk slechts 19pk erbij en bij de 120d 163 pk doen ze 35 pk bij, ander vb h&s 320d 150, daar doen ze er 23 pk bij en bij de 120d doen ze er 39 bij , dit maar om aan te tonen dat de motor toch wel degelijk hard veranderd is, ook mede door de 3de generatie turbo's met variable geometrie, deze levert bij 90% van de werkdruk van de vorige 130% vulling. Ben eens benieuwd welk resultaat en heinz of kempower gaat tevoorschijn toveren

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
        Oorspronkelijk geplaatst door xius001
        Oorspronkelijk geplaatst door Lafoopsie
        als hij ontploft ben je te ver gegaan
        =)=)=)

        Eens bij de garage informeren? Het is altijd mogelijk dat bepaalde dingen niet werken (in dit geval de lampjes van de toerenteller ofzo)
        lol apestaartje lafoopsie


        voor de rest: bij de mini heb je dat ook niet, die variërende lichtzones. Je hebt ook geen koelvloeistoftemperatuurmeter, dus in een Mini kan je ook niet weten wanneer je motor warmgedraaid is. Ik zou zeggen: Klok tien kilometer af op je dagteller, en dan mag je doorgassen
        Of een temperatuur metertje in de auto 5 halen, dan waan je je meteen in twu fasd twu foeroesj :o

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
          Oorspronkelijk geplaatst door xius001
          Oorspronkelijk geplaatst door Lafoopsie
          als hij ontploft ben je te ver gegaan
          =)=)=)

          Eens bij de garage informeren? Het is altijd mogelijk dat bepaalde dingen niet werken (in dit geval de lampjes van de toerenteller ofzo)
          lol apestaartje lafoopsie


          voor de rest: bij de mini heb je dat ook niet, die variërende lichtzones. Je hebt ook geen koelvloeistoftemperatuurmeter, dus in een Mini kan je ook niet weten wanneer je motor warmgedraaid is. Ik zou zeggen: Klok tien kilometer af op je dagteller, en dan mag je doorgassen
          Say what??? Ga vanavond dan maar eens langs uw vriendinneke om nog eens goed te kijken. (tenzij er in de Cooper S geen zou zitten maar dat zou me bijzonder hard verwonderen gezie er in de Cooper wel een zit)
          Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
          • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
          • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
          • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
            Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
            Oorspronkelijk geplaatst door xius001
            Oorspronkelijk geplaatst door Lafoopsie
            als hij ontploft ben je te ver gegaan
            =)=)=)

            Eens bij de garage informeren? Het is altijd mogelijk dat bepaalde dingen niet werken (in dit geval de lampjes van de toerenteller ofzo)
            lol apestaartje lafoopsie


            voor de rest: bij de mini heb je dat ook niet, die variërende lichtzones. Je hebt ook geen koelvloeistoftemperatuurmeter, dus in een Mini kan je ook niet weten wanneer je motor warmgedraaid is. Ik zou zeggen: Klok tien kilometer af op je dagteller, en dan mag je doorgassen
            Say what??? Ga vanavond dan maar eens langs uw vriendinneke om nog eens goed te kijken. (tenzij er in de Cooper S geen zou zitten maar dat zou me bijzonder hard verwonderen gezie er in de Cooper wel een zit)
            Ik ga het zelfs nog eens opnieuw zeggen: in de Mini Cooper S zit er géén koelvloeistoftemperatuurmetertje. Toch niet in die voor de facelift. Tenzij misschien dat het een optie was, of tenzij dat die weggevallen is door 't een of 't ander.
            1963 Land Rover Series IIa
            1994 Mercedes SL320
            2015 Land Rover Discovery SDV6
            2016 Porsche Cayenne GTS

            Comment


            • jeremy clarkson is echt geen BMW fan, hij heeft gisteren in Top Gear alweer een BMW afgebroken: 1 serie

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BBMMWW
                jeremy clarkson is echt geen BMW fan, hij heeft gisteren in Top Gear alweer een BMW afgebroken: 1 serie
                tell us something we don"t know:

                hij was neit voor de 5, de 6 was gestijld door een designer die langzaam aan aan het sterven was, en gisteren de 1 ...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
                  Oorspronkelijk geplaatst door BBMMWW
                  jeremy clarkson is echt geen BMW fan, hij heeft gisteren in Top Gear alweer een BMW afgebroken: 1 serie
                  tell us something we don"t know:

                  hij was neit voor de 5, de 6 was gestijld door een designer die langzaam aan aan het sterven was, en gisteren de 1 ...
                  X3 heeft ook zijn dosis kritiek gekregen (slecht op off-road terrein)
                  Dus in feite werden alle laatste BMW modellen (1,5,6 en X3) zonder uitzondering, door clarkson afgebroken... maar toch vind ik het een uitstekende tv-programma

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
                    Oorspronkelijk geplaatst door Earman
                    Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
                    Ik heb een belangrijke vraag aan de BMW kenners.

                    Hoe weet ik bij de 118d wanneer de motor warm is? Ik heb het niet in de handleiding gevonden. Wat ik eerst hoorde is dat ge rode lampjes ofzo kreeg in de toerenteller die weggaan naarmate de motor warm wordt ... dat is niet het geval.

                    Hartelijk dank voor hij die het juiste antwoord weet!
                    dat kan wel zijn, dat de rode zone gewoon naar hogere toerentallen opschuift, bij de 645 is dat ook, dus het zou me niet verbazen mocht dat in alle bmw's zo zijn
                    Bedankt voor de poging maar om even grof te zijn: lees mijn post!!!

                    Ik heb er nu al een aantal keer koud mee gestart en ik zie het niet.

                    Is er misschien een lampje dat zou gaan branden als ge in een keer doortrekt tot 4500 toeren???
                    Is dat niet zoals in de 5 met dat spiraaltje?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door BBMMWW
                      Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
                      Oorspronkelijk geplaatst door BBMMWW
                      jeremy clarkson is echt geen BMW fan, hij heeft gisteren in Top Gear alweer een BMW afgebroken: 1 serie
                      tell us something we don"t know:

                      hij was neit voor de 5, de 6 was gestijld door een designer die langzaam aan aan het sterven was, en gisteren de 1 ...
                      X3 heeft ook zijn dosis kritiek gekregen (slecht op off-road terrein)
                      Dus in feite werden alle laatste BMW modellen (1,5,6 en X3) zonder uitzondering, door clarkson afgebroken... maar toch vind ik het een uitstekende tv-programma
                      Nuja ik kan er wel inkomen in wat hij over de X3 beweert: hij zegt dat de auto echt nutteloos is, dat het een offroader is die op het terrein niet veel kan en dat is wel waar. Maar dan is hij zeker op het verharde goed, en daar moest clarckson hem toch wel weer afbreken. Dat hij altijd wel iets tegen dat design heeft, dat zit me dwars! hoe is het waar "les gouts et les couleurs ... "

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
                        Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
                        Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
                        Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                        Oorspronkelijk geplaatst door Lafoopsie
                        als hij ontploft ben je te ver gegaan
                        =)=)=)

                        Eens bij de garage informeren? Het is altijd mogelijk dat bepaalde dingen niet werken (in dit geval de lampjes van de toerenteller ofzo)
                        lol apestaartje lafoopsie


                        voor de rest: bij de mini heb je dat ook niet, die variërende lichtzones. Je hebt ook geen koelvloeistoftemperatuurmeter, dus in een Mini kan je ook niet weten wanneer je motor warmgedraaid is. Ik zou zeggen: Klok tien kilometer af op je dagteller, en dan mag je doorgassen
                        Say what??? Ga vanavond dan maar eens langs uw vriendinneke om nog eens goed te kijken. (tenzij er in de Cooper S geen zou zitten maar dat zou me bijzonder hard verwonderen gezie er in de Cooper wel een zit)
                        Ik ga het zelfs nog eens opnieuw zeggen: in de Mini Cooper S zit er géén koelvloeistoftemperatuurmetertje. Toch niet in die voor de facelift. Tenzij misschien dat het een optie was, of tenzij dat die weggevallen is door 't een of 't ander.
                        Het enige dat ik me kan voorstellen is dat het weg gevallen is omdat er gps in zit???
                        Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                        • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                        • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                        • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                        Comment


                        • Er zit géén koelvloeistoftemperatuurmeter op de 1.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Supercarsite.net
                            Er zit géén koelvloeistoftemperatuurmeter op de 1.
                            Da's toch het minste wa ge kunt verwachten op zo ne auto ?

                            Comment


                            • Weet er al iemand wat er nu echt gaat komen van topversie, 125i? Heeft niemand al info kunnen krijgen via BMW belgium of dealer?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door SEVANO
                                Oorspronkelijk geplaatst door Supercarsite.net
                                Er zit géén koelvloeistoftemperatuurmeter op de 1.
                                Da's toch het minste wa ge kunt verwachten op zo ne auto ?
                                Heeft hij niet dat systeem met lichtjes op de toerenteller?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Mister V
                                  Oorspronkelijk geplaatst door SEVANO
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Supercarsite.net
                                  Er zit géén koelvloeistoftemperatuurmeter op de 1.
                                  Da's toch het minste wa ge kunt verwachten op zo ne auto ?
                                  Heeft hij niet dat systeem met lichtjes op de toerenteller?
                                  Nope, dus hoe kunt ge dan weten of hij warm is?

                                  Tip die ik hoorde: 10 km wachten na het starten bij koude motor.

                                  Echter: wat als ik gereden heb en een half uurke heb stilgestaan. Hoe warm is de motor dan en hoelang moet ik dan wachten?
                                  Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                  • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                  • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                  • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Mister V
                                    Oorspronkelijk geplaatst door SEVANO
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Supercarsite.net
                                    Er zit géén koelvloeistoftemperatuurmeter op de 1.
                                    Da's toch het minste wa ge kunt verwachten op zo ne auto ?
                                    Heeft hij niet dat systeem met lichtjes op de toerenteller?
                                    Nope, dus hoe kunt ge dan weten of hij warm is?

                                    Tip die ik hoorde: 10 km wachten na het starten bij koude motor.

                                    Echter: wat als ik gereden heb en een half uurke heb stilgestaan. Hoe warm is de motor dan en hoelang moet ik dan wachten?
                                    Al eens bij een garage geweest?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Mister V
                                      Oorspronkelijk geplaatst door SEVANO
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Supercarsite.net
                                      Er zit géén koelvloeistoftemperatuurmeter op de 1.
                                      Da's toch het minste wa ge kunt verwachten op zo ne auto ?
                                      Heeft hij niet dat systeem met lichtjes op de toerenteller?
                                      Hier nog even een foto van het dashboard :

                                      120i


                                      118d


                                      Wat ik nu wel niet weet of het misschien verwerkt zit in die Check Control, daarmee kan je onder andere oliepeil meten.

                                      Misschien moet je dat eens proberen D Squaloid.

                                      Comment




                                      • Die spiraal(aangeduid) geeft weer tot hoe hoog je al in de toeren mag gaan is dat helemaal of zo goed als weg is ie warm.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES


                                          Die spiraal(aangeduid) geeft weer tot hoe hoog je al in de toeren mag gaan is dat helemaal of zo goed als weg is ie warm.
                                          Met een koude diesel naar 4500 toeren is super gezond, vooral doen

                                          Ik denk eerder dat dingetje lings van de toerenteller moet verschuiven naargelang de motor warm is. (hoewel het op de foto ook niet het geval is )

                                          Comment

                                          Working...
                                          X