Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Tussen de 320i en de 330i is een prijsverschil van ongeveer €10.000, de Audi A3 3.2 kost €33.570. Een goeie gok zegt dan dat de 130i zo'n €34.000 gaat kosten. Hmm, een E90 330i kost €37.000. Is dat verschil niet een beetje te krap?
Ik denk het ook.
Het verschil in uitrusting tussen een vierpots 320i en een sixpack 330i is groter dan het verschil in uitrusting tussen een 120i en een 130i. Misschien valt daar nog een paar duizend euri te rapen ?
World’s lightest six-cylinder petrol engine powers the One
BMW Great Britain is pleased to announce the introduction of the BMW 130i – a car powered by the world’s lightest six-cylinder petrol engine. First seen on the BMW 630i and the BMW 330i, the new car boasts 258bhp and 300Nm of torque to deliver class leading performance figures.
Jim O’Donnell, Managing Director of BMW (GB) Ltd, said: "The 1 Series has proved a real hit in a market where a rear-wheel-drive car is unique and the arrival of the 130i promises to shake things up further. Some have already referred to the model as a baby ‘M’ car – something that is not surprising given it can lap the Nürburgring in a time that wouldn’t disgrace an M3."
The commendable figures are due in part to the VANOS and VALVETRONIC valve opening and valve lift control mechanisms that ensure optimum combustion and engine breathing at all times. An electrically driven water pump also cuts down on internal engine friction and improves efficiency. Power is transmitted to the road via a standard six-speed manual gearbox feeding power to the rear wheels.
Several key styling features mark the BMW 130i out from the four-cylinder-powered models already on sale. The new car receives chrome kidney grille slats, features 17-inch alloy wheels and displays large twin chrome exhaust pipes at the rear. These are more than a styling enhancement though, as the last section of the exhaust system also plays an important role in the performance of the car thanks to a valve in the rear section opening and closing depending on throttle input. At rest and slower speeds the valve is closed for better emissions, while at higher speeds it is opened fully for improved engine breathing and a more satisfying aural note.
Standard interior trim for the 130i includes Sports seats, leather steering wheel, BMW Business radio with single CD player and six airbags. Customers will also be able to specify BMW’s innovative and award-winning Active Steering system that ensures the optimum steering ratio at any speed.
An unveiling at the Geneva Motor Show in March heralds the first public appearance of the 130i before it goes on sale in the UK in Autumn 2005. Prices will be announced at a later date.
Deze 130i heeft wel zeer mooie frontgrille, hoop dat ik die ook als optie kan nemen later op de 118d (+ ook mooi versnellingspookje)!
München. 190kW Leistung, 300 Nm Drehmoment, 0 auf 100 km/h in 6,2 Sekunden, weniger als 8 Minuten 35 Sekunden auf der Nürburgring-Nordschleife, 250 km/h Höchstgeschwindigkeit, Antrieb auf die Hinterräder, 50/50% Gewichtsverteilung.
München. 190kW Leistung, 300 Nm Drehmoment, 0 auf 100 km/h in 6,2 Sekunden, weniger als 8 Minuten 35 Sekunden auf der Nürburgring-Nordschleife, 250 km/h Höchstgeschwindigkeit, Antrieb auf die Hinterräder, 50/50% Gewichtsverteilung.
0,1s trager dan een X5 4.8is en een 645Ci Cabrio
Nieuwe realistische droomwagen .
In ieder geval niet voor een jongeman van 18 Je zal dit zeker niet verzekerd krijgen!
2014 Bmw 118d Estorill //M
2000 Bmw 320d
2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.) https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... " Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje... http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld Rekening nummer:Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929
Zo een beest! Wie zou zo eentje niet willen? En de sound van de oude 3.0i kennende, zal deze ook wel heel mooi klinken! Idd een droomauto en toch niet geheel onbereikbaar. Voor als een Golf GTI niet volstaat.
Comment