Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik vind het nog eens een échte BMW. De andere modellen ook, maar deze springt er tussenuit. Mooie wagen, maar de 3 compact zal nu nog minder verkopen denk ik...

Comment

• De 3 compact verdwijnt dan ook uit het gamma. Dus als de nieuwe 3-reeks uitkomt zal er daarvan geen Compact-versie meer gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoDillen
        De 3 compact verdwijnt dan ook uit het gamma. Dus als de nieuwe 3-reeks uitkomt zal er daarvan geen Compact-versie meer gemaakt worden.
        Idd, best den onzen nu nog verkopen zeker voor hij uit de markt verdwijnt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door phille
          Oorspronkelijk geplaatst door Lafoopsie
          Knap knap knap!

Zijn dat nu de standaardvelgen?
          Goh, enerzijds denk ik van wel, aangezien quasi alle 1 series daar die velgen hebben, anderzijds lijkt dit mij 17 duim, en dat is nogal groot voor een standaardvelg...

Ik dacht dat alle eentjes standaard 17" hebben, omdat ze allemaal runflatbanden hebben, en die niet in 16" bestaan.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
          cc

Comment

• Wat een schitterende snoet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoDillen
              De 3 compact verdwijnt dan ook uit het gamma. Dus als de nieuwe 3-reeks uitkomt zal er daarvan geen Compact-versie meer gemaakt worden.
              Onze dealer beweerde vorige week dat de compact nog heel 2005 in productie zou blijven. Of het waar is geen idee, maar dat zou dan willen zeggen dat ie pas van de markt verdwijnt tegen dat ook de nieuwe 3 eraan komt. Hij leek er trouwens ook niet mee opgezet om de 1 te gaan verkopen. Ze zijn niet aangepast/ingesteld om zo'n auto te gaan verkopen en hij vond ook dat de reputatie van BMW eronder zou lijden.

Een deel van de aantrekkingskracht van BMW is dat het net niet bereikbaar is, maar als je moeite doet toch juist wel. En met de 3 zijn ze daar perfect in geslaagd, iedereen beschouwt het toch als een echte BMW, en aan de andere kant blijft de "magie" van de andere (niet 320d) modellen bewaard. Als ze nu een Opel Astra concurrent uitbrengen die er ook nog eens even hoekig en functioneel uitziet dan hoop ik dat dat niet te hard afstraalt op de rest van het gamma.
              (2de allinea heeft de dealer niet gezegd, das wat ik eruit maakte)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cubic-e
                Oorspronkelijk geplaatst door BrunoDillen
                Onze dealer beweerde vorige week dat de compact nog heel 2005 in productie zou blijven. Of het waar is geen idee, maar dat zou dan willen zeggen dat ie pas van de markt verdwijnt tegen dat ook de nieuwe 3 eraan komt. Hij leek er trouwens ook niet mee opgezet om de 1 te gaan verkopen. Ze zijn niet aangepast/ingesteld om zo'n auto te gaan verkopen en hij vond ook dat de reputatie van BMW eronder zou lijden.

Een deel van de aantrekkingskracht van BMW is dat het net niet bereikbaar is, maar als je moeite doet toch juist wel. En met de 3 zijn ze daar perfect in geslaagd, iedereen beschouwt het toch als een echte BMW, en aan de andere kant blijft de "magie" van de andere (niet 320d) modellen bewaard. Als ze nu een Opel Astra concurrent uitbrengen die er ook nog eens even hoekig en functioneel uitziet dan hoop ik dat dat niet te hard afstraalt op de rest van het gamma.
                (2de allinea heeft de dealer niet gezegd, das wat ik eruit maakte)
                De BMW 1 ligt in een andere prijsklasse dan de golf en de astra. Om je een 1 te kunnen permiteren, zal je toch wat geld moeten hebben.

Comment

Hij leek er trouwens ook niet mee opgezet om de 1 te gaan verkopen. Ze zijn niet aangepast/ingesteld om zo'n auto te gaan verkopen en hij vond ook dat de reputatie van BMW eronder zou lijden.

Een deel van de aantrekkingskracht van BMW is dat het net niet bereikbaar is, maar als je moeite doet toch juist wel. En met de 3 zijn ze daar perfect in geslaagd, iedereen beschouwt het toch als een echte BMW, en aan de andere kant blijft de "magie" van de andere (niet 320d) modellen bewaard.
                  Ik denk dat ze bij BMW al jaren missen wat Audi al lang heeft. Een hatchback die voor die markt ook nét niet betaalbaar is. Want zeg nu zelf, een BMW120d voor pakweg 25.000€. (basisprijs, nog maar te zwijgen van de opties) Ik kan me best inbeelden dat er veel mensen zullen zeggen... "goh, zo duur voor zo'n kleine wagen. Ik wil een sedan voor die prijs". Op die manier blijven de A3,C-coupé,Compact of 1-serie, wagens die een relatief beperkte en specifieke doelgroep zullen aanspreken. Lijkt me niet een probleem tenzij BMW spotgoedkope instapmodellen gaat voorzien, en de kwaliteit van hun product ook geheel op dezelfde lijn plaatst als een Astra of Golf. Maar dat is niet het geval.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic
                    Want zeg nu zelf, een BMW120d voor pakweg 25.000€. (basisprijs, nog maar te zwijgen van de opties) Ik kan me best inbeelden dat er veel mensen zullen zeggen... "goh, zo duur voor zo'n kleine wagen. Ik wil een sedan voor .
                    De prijzen voor een A3 beginnen bij €19-20000 voor de instapper, lijkt me onwaarschijnlijk dat een 1 serie dan heel veel meer zou kosten. Vorig weekend ben ik offerte gaan vragen voor een Compact, en de 318td inc. alu velgen, radio-cd, en nog wat opties die op een normale auto standaard zijn , kwam dat net aan €22000, daarvoor ook offerte van Astra met dezelfde specs., (15pk minder) en daar had ik voor €22000 hetzelfde maar dan wel met (kleurenscherm)-navigatiessyteem. Al bij al geen heel grote verschillen. Een instapper 3 heb je ook voor €25000. Dus €25000 lijkt mij wel wat overdreven. Prijzen van €20-21000 voor de instapper lijken me realistischer.

Comment

• Bij mijn dealer (Van Osch), kan je je inschrijven om mee naar de officiële voorstelling te gaan ergens in juli. Ga dat doe en hopen dat ik erbij ben, vermist de plaatsen beperkt zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic
                        Want zeg nu zelf, een BMW120d voor pakweg 25.000€. (basisprijs, nog maar te zwijgen van de opties) Ik kan me best inbeelden dat er veel mensen zullen zeggen... "goh, zo duur voor zo'n kleine wagen. Ik wil een sedan voor .
                        De prijzen voor een A3 beginnen bij €19-20000 voor de instapper, lijkt me onwaarschijnlijk dat een 1 serie dan heel veel meer zou kosten. Vorig weekend ben ik offerte gaan vragen voor een Compact, en de 318td inc. alu velgen, radio-cd, en nog wat opties die op een normale auto standaard zijn , kwam dat net aan €22000, daarvoor ook offerte van Astra met dezelfde specs., (15pk minder) en daar had ik voor €22000 hetzelfde maar dan wel met (kleurenscherm)-navigatiessyteem. Al bij al geen heel grote verschillen. Een instapper 3 heb je ook voor €25000. Dus €25000 lijkt mij wel wat overdreven. Prijzen van €20-21000 voor de instapper lijken me realistischer.
                        19.800€ voor de benzine instapper,en dan moet de wss goedkopere 3-deurs nog komen,eigelijk niet zo duur dus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wes
                          Bij mijn dealer (Van Osch), kan je je inschrijven om mee naar de officiële voorstelling te gaan ergens in juli. Ga dat doe en hopen dat ik erbij ben, vermist de plaatsen beperkt zijn.
                          Ola, ik ga eens informeren denk ik

Comment

Vorig weekend ben ik offerte gaan vragen voor een Compact, en de 318td inc. alu velgen, radio-cd, en nog wat opties die op een normale auto standaard zijn , kwam dat net aan €22000, daarvoor ook offerte van Astra met dezelfde specs., (15pk minder) en daar had ik voor €22000 hetzelfde maar dan wel met (kleurenscherm)-navigatiessyteem. Al bij al geen heel grote verschillen
                            Bij de VW Golf kost zo'n "detail" als een navigatiesysteem met kleurenscherm €3000. Bij Alfa Romeo kost dit ongeveer €2000. Dat zal je dus op één of andere manier bij Opel evenzeer betalen. Als je de vergelijking maakt, moet je wel een beetje eerlijk vergelijken maar dat ze mekaar ergens overlappen is normaal. Opel wil misschien nog een hoop korting cadeau doen?

Ik haalde opzettelijk geen prijs van een instapper aan. De 118d is natuurlijk goedkoper, maar de 120d is diegene die je hebben wil en nog betaalbaar lijkt. Je maakt een vergelijking met de Astra. Maar je moet rekening houden met het feit dat de Astra nog veel goedkoper te krijgen is. En dat heeft zijn imago gemaakt tot wat het nu is.

Comment

• Weet iemand of er een 3-deurs komt van deze 1-serie?

116i 194.000:-
                              (115 hk, 150 Nm, 1.6 liters motor, 0-100 km/h på 10,8 sek, toppfart 200 km/h, bränsleförbrukning 7,5 l/100 km)

120i 239.000:- 26,094.8367 EUR
                              (150 hk, 200 Nm, 2.0 liters motor, 0-100 km/h på 8,7 sek, toppfart 217 km/h, bränsleförbrukning 7,4 l/100 km)

118d 214.000:- 23,365.2513 EUR
                              (122 hk, 280 Nm, 2.0 liters motor, 0-100 km/h på 10.0 sek, toppfart 201 km/h, bränsleförbrukning 5,6 l/100 km)

120d 249.000:- 27,186.6709 EUR
                              (163 hk, 340 Nm, 2.0 liters motor, 0-100 km/h på 7,9 sek, toppfart 220 km/h, bränsleförbrukning 5,7 l/100 km)

Die EUR er achter is via omrekening van SEK naar EURO é en k'weet wel niet of de prijzen van de auto's in Zweden eigenlijk hoger of lager liggen dan in ons landje...
                              Misschien staan die gegevens hier al ergens; indien ja, sorry dan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken
                                Weet iemand of er een 3-deurs komt van deze 1-serie?
                                Er komt een 2-serie, die de coupé van de 1-serie zal zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lafoopsie
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Ken
                                  Weet iemand of er een 3-deurs komt van deze 1-serie?
                                  Er komt een 2-serie, die de coupé van de 1-serie zal zijn
                                  Aaaaha,

met dezelfde motoren?

Comment

• K'vind dit een heel geslaagd design en veel beter dan A3, die met zijn "fletse" poepje niet 100% bekoord.
                                    120d lijkt me een prachtmotor, maar 1200euro BIV voor een 163pk vind ik wel heel veel...but correct me if I'm wrong

Comment

• ik denk dat ik er mijn ene ga bestellen in de toekomst, ik twijfel alleen nog omdat er misschien een 3d komt, en die zijn altijd sportiever, maar veel hebben weten we hier nog niet over, of iemand al wat meer info?
                                      Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• In de autowereld van één maandje terug stonden de scoops van de cabrio, coupé, break, sedan en 3-deurs maar niet echt duidelijk

Comment

• Zelf weet ik het niet, maar het lijkt me heel raar moest hier geen gewone 3 deurs versie van komen.
                                          Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                          • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                          • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                          • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

Working...
                                          X