Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Goh, enerzijds denk ik van wel, aangezien quasi alle 1 series daar die velgen hebben, anderzijds lijkt dit mij 17 duim, en dat is nogal groot voor een standaardvelg...
Ik dacht dat alle eentjes standaard 17" hebben, omdat ze allemaal runflatbanden hebben, en die niet in 16" bestaan.
De 3 compact verdwijnt dan ook uit het gamma. Dus als de nieuwe 3-reeks uitkomt zal er daarvan geen Compact-versie meer gemaakt worden.
Onze dealer beweerde vorige week dat de compact nog heel 2005 in productie zou blijven. Of het waar is geen idee, maar dat zou dan willen zeggen dat ie pas van de markt verdwijnt tegen dat ook de nieuwe 3 eraan komt. Hij leek er trouwens ook niet mee opgezet om de 1 te gaan verkopen. Ze zijn niet aangepast/ingesteld om zo'n auto te gaan verkopen en hij vond ook dat de reputatie van BMW eronder zou lijden.
Een deel van de aantrekkingskracht van BMW is dat het net niet bereikbaar is, maar als je moeite doet toch juist wel. En met de 3 zijn ze daar perfect in geslaagd, iedereen beschouwt het toch als een echte BMW, en aan de andere kant blijft de "magie" van de andere (niet 320d) modellen bewaard. Als ze nu een Opel Astra concurrent uitbrengen die er ook nog eens even hoekig en functioneel uitziet dan hoop ik dat dat niet te hard afstraalt op de rest van het gamma.
(2de allinea heeft de dealer niet gezegd, das wat ik eruit maakte)
De 3 compact verdwijnt dan ook uit het gamma. Dus als de nieuwe 3-reeks uitkomt zal er daarvan geen Compact-versie meer gemaakt worden.
Onze dealer beweerde vorige week dat de compact nog heel 2005 in productie zou blijven. Of het waar is geen idee, maar dat zou dan willen zeggen dat ie pas van de markt verdwijnt tegen dat ook de nieuwe 3 eraan komt. Hij leek er trouwens ook niet mee opgezet om de 1 te gaan verkopen. Ze zijn niet aangepast/ingesteld om zo'n auto te gaan verkopen en hij vond ook dat de reputatie van BMW eronder zou lijden.
Een deel van de aantrekkingskracht van BMW is dat het net niet bereikbaar is, maar als je moeite doet toch juist wel. En met de 3 zijn ze daar perfect in geslaagd, iedereen beschouwt het toch als een echte BMW, en aan de andere kant blijft de "magie" van de andere (niet 320d) modellen bewaard. Als ze nu een Opel Astra concurrent uitbrengen die er ook nog eens even hoekig en functioneel uitziet dan hoop ik dat dat niet te hard afstraalt op de rest van het gamma.
(2de allinea heeft de dealer niet gezegd, das wat ik eruit maakte)
De BMW 1 ligt in een andere prijsklasse dan de golf en de astra. Om je een 1 te kunnen permiteren, zal je toch wat geld moeten hebben.
Hij leek er trouwens ook niet mee opgezet om de 1 te gaan verkopen. Ze zijn niet aangepast/ingesteld om zo'n auto te gaan verkopen en hij vond ook dat de reputatie van BMW eronder zou lijden.
Een deel van de aantrekkingskracht van BMW is dat het net niet bereikbaar is, maar als je moeite doet toch juist wel. En met de 3 zijn ze daar perfect in geslaagd, iedereen beschouwt het toch als een echte BMW, en aan de andere kant blijft de "magie" van de andere (niet 320d) modellen bewaard.
Want zeg nu zelf, een BMW120d voor pakweg 25.000€. (basisprijs, nog maar te zwijgen van de opties) Ik kan me best inbeelden dat er veel mensen zullen zeggen... "goh, zo duur voor zo'n kleine wagen. Ik wil een sedan voor .
De prijzen voor een A3 beginnen bij €19-20000 voor de instapper, lijkt me onwaarschijnlijk dat een 1 serie dan heel veel meer zou kosten. Vorig weekend ben ik offerte gaan vragen voor een Compact, en de 318td inc. alu velgen, radio-cd, en nog wat opties die op een normale auto standaard zijn , kwam dat net aan €22000, daarvoor ook offerte van Astra met dezelfde specs., (15pk minder) en daar had ik voor €22000 hetzelfde maar dan wel met (kleurenscherm)-navigatiessyteem. Al bij al geen heel grote verschillen. Een instapper 3 heb je ook voor €25000. Dus €25000 lijkt mij wel wat overdreven. Prijzen van €20-21000 voor de instapper lijken me realistischer.
Bij mijn dealer (Van Osch), kan je je inschrijven om mee naar de officiële voorstelling te gaan ergens in juli. Ga dat doe en hopen dat ik erbij ben, vermist de plaatsen beperkt zijn.
Want zeg nu zelf, een BMW120d voor pakweg 25.000€. (basisprijs, nog maar te zwijgen van de opties) Ik kan me best inbeelden dat er veel mensen zullen zeggen... "goh, zo duur voor zo'n kleine wagen. Ik wil een sedan voor .
De prijzen voor een A3 beginnen bij €19-20000 voor de instapper, lijkt me onwaarschijnlijk dat een 1 serie dan heel veel meer zou kosten. Vorig weekend ben ik offerte gaan vragen voor een Compact, en de 318td inc. alu velgen, radio-cd, en nog wat opties die op een normale auto standaard zijn , kwam dat net aan €22000, daarvoor ook offerte van Astra met dezelfde specs., (15pk minder) en daar had ik voor €22000 hetzelfde maar dan wel met (kleurenscherm)-navigatiessyteem. Al bij al geen heel grote verschillen. Een instapper 3 heb je ook voor €25000. Dus €25000 lijkt mij wel wat overdreven. Prijzen van €20-21000 voor de instapper lijken me realistischer.
19.800€ voor de benzine instapper,en dan moet de wss goedkopere 3-deurs nog komen,eigelijk niet zo duur dus
Bij mijn dealer (Van Osch), kan je je inschrijven om mee naar de officiële voorstelling te gaan ergens in juli. Ga dat doe en hopen dat ik erbij ben, vermist de plaatsen beperkt zijn.
Vorig weekend ben ik offerte gaan vragen voor een Compact, en de 318td inc. alu velgen, radio-cd, en nog wat opties die op een normale auto standaard zijn , kwam dat net aan €22000, daarvoor ook offerte van Astra met dezelfde specs., (15pk minder) en daar had ik voor €22000 hetzelfde maar dan wel met (kleurenscherm)-navigatiessyteem. Al bij al geen heel grote verschillen
Ik haalde opzettelijk geen prijs van een instapper aan. De 118d is natuurlijk goedkoper, maar de 120d is diegene die je hebben wil en nog betaalbaar lijkt. Je maakt een vergelijking met de Astra. Maar je moet rekening houden met het feit dat de Astra nog veel goedkoper te krijgen is. En dat heeft zijn imago gemaakt tot wat het nu is.
K'vind dit een heel geslaagd design en veel beter dan A3, die met zijn "fletse" poepje niet 100% bekoord.
120d lijkt me een prachtmotor, maar 1200euro BIV voor een 163pk vind ik wel heel veel...but correct me if I'm wrong
ik denk dat ik er mijn ene ga bestellen in de toekomst, ik twijfel alleen nog omdat er misschien een 3d komt, en die zijn altijd sportiever, maar veel hebben weten we hier nog niet over, of iemand al wat meer info?
Comment