Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Heb hem in de garage bekeken. Deze keer valt hij mij een beetje tegen. Ik vond het vorige model beter afgewerkt binnenin. Ook een hoge koffer (wat te verwachten was).
zaterdag mee gereden.. zeker geen ontgoocheling.ik was verbaasd dat een motortje met 70 pk best wel vlot was (in ieder geval niet storend traag).
ik ben sowieso fan van achterwielaandrijving.stuurt gewoon fijner. meteen ook het opvallendste eens je er mee rijdt.. hij stuurt bijzonder ligt en handig.
de motor is voldoende om met het verkeer mee te gaan,maar de koppeling is wennen.geeft weinig feedback,maar dat heb je met veel auto's.
vooraan inderdaad geen koffer zoals je zou denken..de kofferruimte achterin is met rechtopstaande zetels beperkt,eens je ze neerklapt wordt ze wel plots vrij groot,dat biedt wel mogelijkheden.
de laadruimte zit iets hoger dan bij de meeste auto's,maar ik vond dit best handig want je hebt geen tilrand,je doet de koffer open en je hebt een vlakke vloer,dat is gewoon handig,je verliest wel wat hoogte natuurlijk,maar ik vond dit toch okee.design is bijzonder fris,heel hoog fiat 500 gehalte maar dat is een bestseller,dus niets mis mee.
interieur ook zeer fris en jeugdig met personalisatiemogelijkheden,wel wat plastiekerigere aankleding.
samenvatting..zeker interessant als 2e wagen voor de vrouw of voor de jonge bestuurder/ster.
de Twingo Zen met 70pk,airco en enkele designopties kwam op ongeveer 11500€.
daarna ook nog naar de Opel Adam gaan zien...jammer genoeg niet kunnen mee rijden.
de Adam is meer auto..groter,volwassener,maar uiteindelijk niet ruimer of praktischer..opvallend is wel dat de Adam qua afwerking een niveau hoger staat,het beste wat je in deze klasse van wagens kan vinden volgens mij.kooferruimte ook niet groot en vrij diep.vind die van de Twingo beter.
schitterend zittende zetels in de Adam voor een kleine wagen.,daar doet hij beter dan de Twingo,die ook wel best okee is.
looks..anders..smaken verschillen..als man zou ik mij beter in de Adam voelen,voelt meer auto en kan je best sportief aankleden mits budget..
prijsverschil +-2000€,wel completer...maar voor een budgetauto is dat een grote handicap..daarom waarschijnlijk ook dat de Adam niet 'boomt' want hij heeft daar de kwaliteiten en de looks voor.
mits nodige budget zou ik eerder voor de Adam gaan,mijn vrouw twijfelt..alle 2 haar ding..bij dezelfde prijs zou ze ook voor de Adam gaan,nu helt de balans voorlopig over naar de Twingo..om de prijs..en de 5 deuren.
van de week een drie uur durende proefrit gemaakt samen met men dochter met de 70 pk versie..
de motor blijkt inderdaad voldoende,hoewel de fut er vanaf 90km/u wel uit is,vrij veel lawaai in hoge toeren,kofferruimte wordt warm,wat gaat dat geven bij hoger temperaturen?
onhandige lage kofferruimte,wazig sturen boven 120km/u
wij zijn alvast niet overtuigd.
tip aan renault,
diegene die speelgoed zoeken zullen wel tevreden zijn,wie praktisch ingesteld is niet.
breng de oude versie uit met een dacia logo aan een bodemprijs,
succes verzekerd
Net grotere kreukelzone voorin doordat motor achteraan geplaatst is
Moet eerst zelf s mee rijden vooraleer k commentaar durf geven op hoe hij rijdt
Eerste Twingo was missch voorwielaandr maar viel enorm tegen ivm rijplezier, was veel te onderstuurd, dat ga je normaal minder hebben m achterwielaandr
Gewicht/motor ligt ook bij nieuwe Twingo op aangedreven wielen, dus in sneeuw kan best meevallen, denk ook niet dat oude Smart Fortwo slecht is in sneeuw
kofferruimte wordt warm,wat gaat dat geven bij hoger temperaturen?
Ik herinner mij de uitspraak van m'n moeder in 1988 nog levendig: ze gingen toen kijken naar de nieuwe Fiat 126 Bis (die had ook de motor achteraan plat met daar boven nog een kofferruimte, echt zelfde principe als deze Twingo)
"en als ge dan van de winkel komt , dan is uw vlees al gebakken als ge thuis komt zeker" (maw, ze was er ook niet voor gewonnen)
Natuurlijk is het nog géén Twingo RS, maar het lijkt ons wel een prima zoethoudertje! De Twingo GT is de krachtigste Twingo tot nu toe, met een 0.9 liter TCE 110 driecilinder turboblokje dat (je verwacht het niet) 110 pk levert, en bovendien 170 Nm op de achterwielen kan loslaten. De vermogenswinst is te danken aan een geoptimaliseerd luchtinlaatsysteem en een aangepast motormanagement. De Twingo GT heeft bovendien een handbak (zoals het heurt) met aangepaste bakverhoudingen voor sportievere prestaties. Ook het chassis en de wielophanging van de goedkope achterwielaandrijver zijn aangepast en er is een speciaal afgesteld ESP op de stadsrakker te vinden. De variabele besturing is ook aangepast voor nét dat beetje extra gevoel. De Twingo GT heeft wielen meegekregen die geïnspireerd zijn op die van de Twin’Run Concept. Ook is er op de GT een luchtinlaat op het zijscherm te vinden en zijn er twee centraal geplaatste uitlaatpijpjes gemonteerd. De kleur op de foto is ook nieuw en heet Orange Piment. Andere kleuropties zijn Gris Lunaire, Noir Etoilé en Blanc Glacier. Oftewel grijs, zwart en wit. Wij adviseren oranje.
In het interieur zijn oranje details te vinden, evenals instaplijsten met het Renault Sport logo en aluminium pedalen. Bovendien is er een versnellingspook die is afgewerk met leder. Over een paar weken wordt de GT onthuld op het Goodwood Festival of Speed. Eind dit jaar zullen we de eerste Renault GT’s op de weg gaan zien, prijzen zijn op dit moment nog niet bekend.
Comment