Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het is geel, heeft vijf deuren en draagt een legendarische naam. Rarara, wat is het?
Historici zullen waarschijnlijk gruwelen van het feit dat Audi het aandurft om de naam S1 te gebruiken op een auto die we wellicht nog het beste kunnen omschrijven als een hele luxe Polo, maar het is helaas niet anders.
Audi heeft op basis van de A1 een driedeurs S1 en vijfdeurs S1 Sportback ontwikkeld, die allebei beschikken over een 2.0 TFSI viercilinder met een vermogen van 231 pk/370 Nm. Uiteraard heeft de S1 ook quattro, want al dat vermogen wil je niet alleen via de voorwielen op het asfalt brengen.
De S1 met drie deuren sprint in 5,8 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u en de S1 Sportback doet dat sprintje in 5,9 seconden. De topsnelheid ligt in beide gevallen op een elektronisch begrensde 250 km/u.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Alles van VAG met de motor dwars voorin en Haldex is saai.
Zelf een Audi TT RS is in zekere maten saai, natuurlijk is hij snel, maar de aandrijflijn is nu niet bepaald opwindend te noemen.
Pas als de Haldex systemen zo ontworpen worden dat bv 90% van het vermogen naar de achterwielen gaat en er vermogen naar de voorwielen verplaatst wordt wanneer dat nodig is dan raak je ook de saaiheid kwijt.
De BMW M 235i X-Drive gaat echt 10x beter rijden dan welk VAG Haldex systeem dan ook.
Comment