Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10 / touring F11 / GT F07 Facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Te weinig km's om geen benzine te nemen. Het verschil mag nog 3L/100km zijn, dan zit je nog maar aan € 150 als het verschil tussen diesel & benzine bvb €0,25 is/blijft.
    Je berekening klopt niet helemaal hé. Als het verschil in verbruik 2L is, voorzichtig gerekend dan is het prijsverschil per jaar 200*2*1,4Euro (meerverbruik) + 200*6*0,2euro (prijsverschil) = 800 euro per jaar meer aan benzine.
    Komt hier nog bij dat het VAA verschil ongeveer 60 euro per maand bedraagt, vreemd genoeg in het voordeel van de diesel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tamasius Bekijk Berichten
      Je berekening klopt niet helemaal hé. Als het verschil in verbruik 2L is, voorzichtig gerekend dan is het prijsverschil per jaar 200*2*1,4Euro (meerverbruik) + 200*6*0,2euro (prijsverschil) = 800 euro per jaar meer aan benzine.
      Komt hier nog bij dat het VAA verschil ongeveer 60 euro per maand bedraagt, vreemd genoeg in het voordeel van de diesel.
      Ik begrijp je formule(s) niet goed maar het klopt wel wat je zegt hoor.
      Ik was inderdaad "wat" vergeten.
      Last edited by Metaxa; 08/07/2015, 22:10.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Heb vandaag als vervangwagen een nieuwe 518 gekregen. Rijdt vlot en aangenaam en de wegligging en stuurgevoel zijn een pak beter dan bij de pre-LCI.
        Was aangenaam verrast.

Comment

• Was die met dynamic drive en adaptive drive op? Dat scheelt namelijk veel in wegligging en rijgevoel.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Iemand ervaring met problemen met luchtvering bij F11 ?
            Tijdens mijn vakantie in Frankrijk hebben beide (zowel links als rechts) het bij mijn wagen het begeven.
            Onderdelen niet beschikbaar bij concessiehouder aldaar, dus met vervangwagen terug naar België moeten rijden
            2012 BMW F11 530da Xdrive M-Sportpakket

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TOPGUN Bekijk Berichten
              Iemand ervaring met problemen met luchtvering bij F11 ?
              Tijdens mijn vakantie in Frankrijk hebben beide (zowel links als rechts) het bij mijn wagen het begeven.
              Onderdelen niet beschikbaar bij concessiehouder aldaar, dus met vervangwagen terug naar België moeten rijden
              Yup, hier ook, op 175000 km. 800 EUR herstelkosten (voor de leasemaatschappij)
              BMW 420dA : >>>

Comment

• Bij mijn wagen slechts 75000km !!!
                2012 BMW F11 530da Xdrive M-Sportpakket

Comment

• vraagje van een collega met een f10, als hij op de bestuurzetel gaat zitten...of hij stapt uit de zetel, hoort hij precies een klep openen en sluiten (zit in zetelcontact)...hij heeft geen idee wat er gebeurt maar zou het wel graag weten

Comment

• 20151002_160538.jpg

Klaar voor een volgende, wel geen 5 (F11) meer dit keer. Is wel een geweldige en redelijk probleemloze wagen geweest.

Comment

• en wat wordt de volgende?
                      Trouwens:5,4l: ik doe met m'n F10 nooit onder de 7 ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                        en wat wordt de volgende?

Een '4 GC, meen ik ergens te hebben gelezen.
                        Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

en wat wordt de volgende?
                          Trouwens:5,4l: ik doe met m'n F10 nooit onder de 7 ...
                          Dit is 't gemiddelde van de laatste 10478 km Ik sta wel nooit in de file, rijd ook niet zoveel autostrade, en ben een vrij rustige chauffeur. Ben enkele weken geleden met wagen in Frankrijk geweest, 550 km autostrade aan een gemiddelde van 115 km/h was goed voor 5,6 km/h, altijd CC.

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                          Een '4 GC, meen ik ergens te hebben gelezen.
                          Yup

Comment

• misschien rare vraag, maar waar vind ik bij een F10 de kleurnaam en -code? heb me al rot gezocht, onder motorka^p, deurstijl, koffer, gelijkvormigheidsattest ("grijs", ben ik vet mee), inschrijvingsbewijs ... Nergens te vinden...

Comment

misschien rare vraag, maar waar vind ik bij een F10 de kleurnaam en -code? heb me al rot gezocht, onder motorka^p, deurstijl, koffer, gelijkvormigheidsattest ("grijs", ben ik vet mee), inschrijvingsbewijs ... Nergens te vinden...
                              Ik geloof dat de kleurcode aan de deurstijl van de passagierskant staat...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bakkerbart Bekijk Berichten
                                Ik geloof dat de kleurcode aan de deurstijl van de passagierskant staat...
                                Daar ook niet gevonden. Zal t eens aan de garage moeten vragen denk ik, volgens mij geen plaatje te vinden in de auto

Comment

Daar ook niet gevonden. Zal t eens aan de garage moeten vragen denk ik, volgens mij geen plaatje te vinden in de auto
                                  Geef hier je vin nummer in, en je krijgt alle specificaties van je wagen, inclusief kleur en code :

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                    Geef hier je vin nummer in, en je krijgt alle specificaties van je wagen, inclusief kleur en code :

http://www.bmwvin.com
                                    bedankt, gevonden! T is dus sophistograu... En ik maar denken dat ik al bijna 4j met een saphirzwarte rij ...

Comment

bedankt, gevonden! T is dus sophistograu... En ik maar denken dat ik al bijna 4j met een saphirzwarte rij ...
                                      Super! Mystery solved

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                        Super! Mystery solved
                                        inderdaad, was eigenlijk in m'n zoektocht naar een opvolger dat ik wat kleuren wou vergelijken. Vind niet direct zo m'n gading: glaciersilver is gewoon grijs, heb ik vroeger genoeg gehad. Het blauw dat aangeboden wordt vind ik niet zo mooi, saphirzwart te donker dus als de mijne sophistograu blijkt te zijn, bruin zeker niet, dus we eindigen allicht weer bij sophistigrau als het een BMW wordt :-) Mooi, mùaar altijd delicaat die donkere kleuren, je ziet snel krasjes, en hij staat altijd "vuil"

Comment

inderdaad, was eigenlijk in m'n zoektocht naar een opvolger dat ik wat kleuren wou vergelijken. Vind niet direct zo m'n gading: glaciersilver is gewoon grijs, heb ik vroeger genoeg gehad. Het blauw dat aangeboden wordt vind ik niet zo mooi, saphirzwart te donker dus als de mijne sophistograu blijkt te zijn, bruin zeker niet, dus we eindigen allicht weer bij sophistigrau als het een BMW wordt :-) Mooi, mùaar altijd delicaat die donkere kleuren, je ziet snel krasjes, en hij staat altijd "vuil"
                                          Dat Mediterrean Blue is in 't echt veel mooier als in de configurator, zowat over zie je nu een BMW3 in die kleur staan. Mijn vorige BMW5 was in Kaschmirsilber, daar zie je geen vuil op ;-), enfin tenzij je die 6 maand niet wast

En waarom niet individual gaan? Kostprijs valt al bij al best mee, Champagner Quartz is een erg aparte kleur, en niet te donker .

Comment

Working...
                                          X