Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10 / touring F11 / GT F07 Facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door 320Diesel Bekijk Berichten
    Na bijna 5 maanden en 10.000km op de teller ben ik super content van mij autootje, wat mij betreft de perfecte auto.
    Automatische handrem zou ik niet meer kunnen missen. Met de leds heb je massa's meer zicht dan met de xenon's van onze e91.
    Alleen zou ik niet weten waarvoor al die snel toetsten te gebruiken. Iemand een voorstel?
    Wij hebben ook leds op onze nieuwe 5, ben benieuwd om der eens mee te rijden in het donker ook komende van een e91 met xenon's die toch ook al ferm veel licht gaven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 320Diesel Bekijk Berichten
      Na bijna 5 maanden en 10.000km op de teller ben ik super content van mij autootje, wat mij betreft de perfecte auto.
      Automatische handrem zou ik niet meer kunnen missen. Met de leds heb je massa's meer zicht dan met de xenon's van onze e91.
      Alleen zou ik niet weten waarvoor al die snel toetsten te gebruiken. Iemand een voorstel?
      Die LEDs zijn volgens mij de meest overhypte optie op de 5 LCI.
      Waarom ?

1. De xenonlichten van de LCI hebben ook LED-dagrijlichten, en zien er dus net hetzelde uit overdag als de lichten op het fotootje een paar posts hierboven. Dus om esthetische redenen moet je het niet doen.

2. De xenons van de LCI geven echt geweldig veel licht, en ik kan vergelijken want mijn vorige auto (A6) had ook al xenonlichten. Dat de LEDs nog veel meer licht geven dan de xenons kan ik me niet voorstellen, dan kan je ze wschl zien vanuit de ruimte, lol. Dus om functionele redenen moet je het ook niet doen.
      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
        Waarom ?

1. De xenonlichten van de LCI hebben ook LED-dagrijlichten, en zien er dus net hetzelde uit overdag als de lichten op het fotootje een paar posts hierboven. Dus om esthetische redenen moet je het niet doen.

2. De xenons van de LCI geven echt geweldig veel licht, en ik kan vergelijken want mijn vorige auto (A6) had ook al xenonlichten. Dat de LEDs nog veel meer licht geven dan de xenons kan ik me niet voorstellen, dan kan je ze wschl zien vanuit de ruimte, lol. Dus om functionele redenen moet je het ook niet doen.
        Charles, ik zal het jou laten weten als je gelijk hebt.

Comment

• In verband met de optie "speed limit info".
          Ik heb begrepen dat deze informatie opgepikt wordt door 2 camera's die zich langs de zijkanten (in de spiegels ?) bevinden.
          In catalogus zet men daar een mooie foto bij waarop er een rond wit bord met rode rand dat aangeeft dat je niet meer mag rijden dan 120 km/h, evenals een bord dat "verboden in te halen" weergeeft. Deze borden zijn vrij straiht-forward, maar mijn vraag is of dit systeem ook intelligent genoeg om bijvoorbeeld een bord "begin bebouwde kom" en "einde bebouwde kom" op te pikken en dan een limiet van 50 km/ aan te geven ?

Comment

• Ik heb deze optie, en deze borden worden idd herkend.
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Ik zal er nog eens op letten, maar volgens mij worden die "bebouwde kom"-borden niet herkend, en als er geen bord van 50 km/uur bijstaat, blijft de vorige snelheidslimiet aangegeven worden.

Comment

• Ik heb dat ook en die borden worden herkend. Hetgeen dat ik al heb voorgehad is dat er langs de autosnelweg een groot wit bord stond waarbij hij plotseling max. 50 aangaf.
                Ook al eens gehad bij het voorbijsteken van een vrachtwagen op de autosnelweg waarop achteraan vrij groot een bord van 70 hing dat hij ook opeens max. 70 aangaf.
                Wat ik ook handig vind is dat hij op de snelheidswijzer het verschil met de huidige snelheid laat zien op een grafische manier (als je er over de max snelheid zit tenminste).

Comment

• Het omgekeerde kan ook: als het bord vuil is en er is weinig contrast tussen de cijfers en de achtergrond (bv. bord staat onder een boom en de witte achtergrond ziet al goed groen), dan pikt hij het bord niet op.
                  Ook borden die wat scheef staan durft hij soms wel eens missen.

Op autostrades wil hij ook wel eens het bord registreren dat langs de afrit staat (oplossing: links rijden )

Verder merk ik dat de meeste dynamische borden (zoals bv. aan de Kennedytunnel) goed gelezen worden. Alleen met die 'verzameling ledjes' die soms gebruikt worden om zone 30 aan te geven in de buurt van scholen, die durft hij wel eens negeren. Volgens mij ook weer het probleem met onvoldoende contrast.

Comment

• Perfect werkt het zeker niet.
                    OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                      Waarom ?

De angel eyes van de LED versie zijn afgeplat aan de boven- en onderkant (squared off). Je ziet het dus wel.

Comment

• Ah, weer iets bijgeleerd.
                        Al verandert dat niet echt mijn mening over de LEDs.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bakkerbart Bekijk Berichten
                          Charles, ik zal het jou laten weten als je gelijk hebt.
                          Je zal het zelf wel ondervinden dat de led lichten zeker de moeite waard zijn en geen overhypte optie is.
                          Tevens zie je wel degelijk een verschil tussen xenon en ledlichten.
                          E61 525da E81 118d E36 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stilo Bekijk Berichten
                            In verband met de optie "speed limit info".
                            Ik heb begrepen dat deze informatie opgepikt wordt door 2 camera's die zich langs de zijkanten (in de spiegels ?) bevinden.
                            In catalogus zet men daar een mooie foto bij waarop er een rond wit bord met rode rand dat aangeeft dat je niet meer mag rijden dan 120 km/h, evenals een bord dat "verboden in te halen" weergeeft. Deze borden zijn vrij straiht-forward, maar mijn vraag is of dit systeem ook intelligent genoeg om bijvoorbeeld een bord "begin bebouwde kom" en "einde bebouwde kom" op te pikken en dan een limiet van 50 km/ aan te geven ?
                            Om hier nog eens op terug te komen, ik heb er eens goed op gelet: sommige borden van bebouwde kom worden steeds herkend, minstens 2 herkent mijn auto niet.
                            Ik heb ook gemerkt dat een bord "einde zone 70" resulteert in een waarde van 50 km/uur.
                            Dus een leuk hebbeding, maar de werking is niet perfect.

Comment

• Speed limit info? Eerlijk? Ik vind het hopeloos nutteloos. Je hebt ogen gekregen om te kijken, gebruik ze dan ook!
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                Speed limit info? Eerlijk? Ik vind het hopeloos nutteloos. Je hebt ogen gekregen om te kijken, gebruik ze dan ook!
                                Ik vind het toch best handig hoor, zeker op plaatsen waar je nog niet (veel) bent geweest. Even niet opletten en je bent de borden zo voorbij.
                                -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                                  Ik vind het toch best handig hoor, zeker op plaatsen waar je nog niet (veel) bent geweest. Even niet opletten en je bent de borden zo voorbij.
                                  Bah, dan nog zou je in principe moeten weten of je (nog) in een bebouwde kom zit of op een secundaire weg, snelweg, enz...
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Toch kan op elke weg plots de snelheidslimiet anders zijn, en kan je dat even niet opgemerkt hebben. Als ik van hier naar de snelweg rijdt is het 1 baan van ca. 10km zonder enige dorpskern. Toch zijn er zones afgeperkt naar 50.
                                    Ook rijd ik regelmatig naar het buitenland. Zowel in FR, NL als in D zijn er op de snelwegen meerdere snelheden mogelijk. Het is altijd mogelijk dat je zo'n bord niet gezien hebt. Speed Limit Info ziet het onmiddellijk.
                                    OO 00 OO

Comment

• er is zo'n stukje tussen Kruishoutem en Deinze. daar mag kilometers 60 rijden en opeens een km 50. En daar staan ze dan te flitsen... leuk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                        Toch kan op elke weg plots de snelheidslimiet anders zijn, en kan je dat even niet opgemerkt hebben. Als ik van hier naar de snelweg rijdt is het 1 baan van ca. 10km zonder enige dorpskern. Toch zijn er zones afgeperkt naar 50.
                                        Ook rijd ik regelmatig naar het buitenland. Zowel in FR, NL als in D zijn er op de snelwegen meerdere snelheden mogelijk. Het is altijd mogelijk dat je zo'n bord niet gezien hebt. Speed Limit Info ziet het onmiddellijk.
                                        Als hulpmiddeltje of geheugensteun kan je even goed je gps gebruiken of zoals velen hier de Coyote.
                                        Ieder doet wat hij wil natuurlijk, persoonlijk geef ik er geen aan uit. Wou dit enkel maar even in vraagstellen zodat je deze optie niet onbezonnen aanvinkt.

Comment

• Het origineel GPS van BMW geeft geen snelheden of snelheidslimieten aan. Een Coyote is idd ook een hulpmiddel, maar deze past zich niet aan als er bijv. wegenwerken zijn en de snelheid tijdelijk is aangepast.
                                          OO 00 OO

Comment

Working...
                                          X