Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10 / touring F11 / GT F07 Facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door NVOO Bekijk Berichten
    Ik ben momenteel aan het denken om een 520d Touring xdrive te bestellen.
    Ik twijfel tussen de 18" (inbegrepen in de Luxury line) en 17". Zijn de 18" comfortabel? De verkoper zegt dat ik de Dynamic Damping Control kan nemen voor meer comfort, maar ik vind die optie duur en niet echt nuttig.
    Hebben jullie 18" velgen op jullie bmw? Wat vinden jullie ervan? De look met 18" is wel mooier, maar de bedoeling is natuurlijk dat de wagen comfortabel blijft voor mijn vrouw voorin en mijn kinderen achterin.

Thanks alvast voor jullie feedback.
    Ik heb nu 18" runflat zomerbanden op mijn F11, kom van een A6 met 16" velgen, en 18" is zeker comfortabel genoeg, zelfs op runflats.
    Ik heb wel mijn auto op 17" besteld (die ik in winter gebruik), dit om de CO2 laag te houden.
    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• 18" runflat is zeker geen probleem. Heb zelfs 19" RFT en zelfs dat is zeer goed te verdragen.
      Rolgeluiden zijn wel een issue bij 19"; bij 18" moet ik nog testen (winterbanden)

Greetz,
      Canonball
      F10 530dA 2010
      Z4 E89 23i 2011
      Greetz,
      Canonball

Comment

• Ik heb geen rolgeluiden met 18".
        Wel heb ik vrij veel windgeruis, duidelijk meer dan bij de A6. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de afdichtingen van de ramen.

Comment

• Ik heb 20" icm runflats en icm een verlaagde ophanging. Comfort is perfect, en ook geen last van rolgeluiden. Ook van windgeruis heb ik geen last.
          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Bedankt allemaal voor jullie feedback ivm de banden. Ik zal waarschijnlijk dan voor de 18" gaan. Nog zien als ik voor de Dynamic Damping Control kies of niet...
            Last edited by ; 31/10/2013, 13:55.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NVOO Bekijk Berichten
              Bedankt allemaal voor jullie feedback ivm de banden. Ik zal waarschijnlijk dan voor de 18" gaan. Nog zien als ik voor de Dynamic Damping Control kies of niet...
              Ik heb 18" icm RF op een 520d touring LCI modern line en exec+ pack. Dit rijdt top, zeer comfortabel en zeer stil voor mij persoonlijk. De DDC zou ik zeker opnieuw nemen en is voor mij een duidelijke meerwaarde. Het is alsof ik 3 wagens heb - sport, comfort en comfort+. De auto gedraagt zich zeker verschillend en ik vind altijd wel een gepast moment om in een of de andere "mood" te zijn. Ik vermoed wel dat het comfort wordt verbeterd door de DDC, zeker in comfort+ wat op de autostrade of als je met passagiers rijdt dé modus is!

Ik reken sport+ en eco pro even niet mee aangezien ik die amper tot nooit gebruik tot hiertoe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MERC Bekijk Berichten
                Ik heb 18" icm RF op een 520d touring LCI modern line en exec+ pack. Dit rijdt top, zeer comfortabel en zeer stil voor mij persoonlijk. De DDC zou ik zeker opnieuw nemen en is voor mij een duidelijke meerwaarde. Het is alsof ik 3 wagens heb - sport, comfort en comfort+. De auto gedraagt zich zeker verschillend en ik vind altijd wel een gepast moment om in een of de andere "mood" te zijn. Ik vermoed wel dat het comfort wordt verbeterd door de DDC, zeker in comfort+ wat op de autostrade of als je met passagiers rijdt dé modus is!

Ik reken sport+ en eco pro even niet mee aangezien ik die amper tot nooit gebruik tot hiertoe.
                Volledig mee mee eens! Ik heb mijn 520d luxury line ,jatoba buiten kleur met exclusief leder nappa mokka exklusivnaht interieur nu net een week en na 600km kan ik ook al zegen dat ik bij de volgende bestelling zeker 3 opties terug moet hebben. (DDC, high beam assist en head-up display)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venturi300 Bekijk Berichten
                  Sinds 9 september ben ik in bezit van mijn M550d LCI.
                  Binnen en buiten zijn individual kleuren.
                  Auto heeft alle opties met uitzondering van night vision, driving assistent plus en geïntegreerde afstandsbediening.
                  We zijn nu bijna 2 maanden later en ik moet nu alweer naar de garage voor talloze zaken die niet goed werken.
                  Dit is mijn 6e 5 serie op 9 jaar en ik heb het gevoel dat het alsmaar erger aan het worden is. Het is ook mijn laatste BMW.
                  Een auto van een dergelijke prijs, en dergelijk uitrustingsniveau zou nooit die gebreken mogen vertonen.
                  Ik geeft het enkel mee voor potentiële 5 serie kopers, zodat men later niet al te veel teleurstellingen oploopt met hun voertuig.

Enkele van de problemen zijn:
                  - Slechte werking comfort toegang, waardoor ik altijd de wagen met de afstandsbediening moet sluiten
                  - Prof entertainment systeem valt uit na 30 minuten. Je kan er bijna jouw uurlijk op gelijk zetten
                  - Onscherpe HUD
                  - Interieurlijst aan de radio en airco komt los.
                  - Koffer sluit niet goed. Bij hevige regenval is het nat in de koffer
                  - Vermogensverlies
                  - Bij constante snelheid van 70 km/h begint de wagen te schokken
                  - ...

Groeten,
                  Dit lijkt me toch écht wel een grote uitzondering, niet?
                  Of heb je alle 5 van je vorige wagens ook vervangen owv problemen?
                  6 5-series op 9 jaar tijd, ja wadde

Comment

• Ik ben nooit voorstander geweest van de M550d, drie turbo's op de 3.0 6cilinder..... Misschien toch iets teveel van het goede.

Maar totaal onaanvaardbaar deze 5 reeks!

Doet mij een beetje denken aan de X6 hybrid van een collega.
                    Da was ook zo een ramp,
                    na veel klagen is Bornem en zelfs Duitsland naar de concessie gekomen om de wagen te inspecteren, uiteindelijk werd de wagen teruggenomen en vergoed aan de klant.

Sterkte....

Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                      Ik ben nooit voorstander geweest van de M550d, drie turbo's op de 3.0 6cilinder..... Misschien toch iets teveel van het goede.

Da was ook zo een ramp,
                      na veel klagen is Bornem en zelfs Duitsland naar de concessie gekomen om de wagen te inspecteren, uiteindelijk werd de wagen teruggenomen en vergoed aan de klant.

Sterkte....

Het zal niet enkel het gebrek aan commercieel succes zijn dat BMW heeft doen beslissen om de X6 Activehybrid uit het gamma te schrappen...

Comment

• Ik heb een kennis die één van de eerste M550d's heeft. Hij heeft er al 60k km mee zonder enig probleem.
                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Ik heb een 530d touring in bestelling staan, nu ontdekt dat de 335d ook als touring beschikbaar is daar mijn verkoper zei dat het nog niet voor sebiet was, begin wel te twijfelen of ik niet voor de 335d zou gaan en de 530d af te zeggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                            Dit lijkt me toch écht wel een grote uitzondering, niet?
                            Of heb je alle 5 van je vorige wagens ook vervangen owv problemen?
                            6 5-series op 9 jaar tijd, ja wadde
                            1 535d (e60) vroegtijdig vervangen na 10 maanden
                            1 M550d vroegtijdig vervangen na 6 maanden

Ik heb toch wel het gevoel dat deze problemen eerder regel dan uitzondering is. In mijn bedrijf zijn alle wagens BMW en we hebben toch wel regelmatig een probleem.

Ik was een echte BMW freak en wou dus ook niet altijd toegeven dat BMW een probleem had/heeft.
                            Niettemin is het voor mij persoonlijk genoeg geweest.

Maar ik weet bv dat heel veel LCI eigenaren het volgende probleem hebben, bij vocht of regen blijven de deuren "plakken" waardoor je hier hard dient aan te trekken om te openen. Een facelift zou in theorie altijd de "perfecte" auto moeten zijn omdat men de fouten heeft kunnen corrigeren.

De focus bij BMW ligt op kwantiteit en niet op kwaliteit. Het enigste premium aan de huidige BMW's is de prijs.
                            Dat is natuurlijk mijn persoonlijke ervaring, gebaseerd op 9 BMW's in de laatste 9 jaar. (6 x 5 serie, 1 x 123d, 1 x e90 M3 en 1 x 1m coupė)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              Ik heb een kennis die één van de eerste M550d's heeft. Hij heeft er al 60k km mee zonder enig probleem.
                              Ik had ook 1 van de eerste en ik kan met 100% zekerheid zeggen dat uw kennis zijn M550d onvoldoende vermogen heeft. Hij zal tss de 350 en 360 pk max hebben. Op de LCI heeft men dit verholpen door een nieuwe luchtfilter, modificatie op de kleine turbo en nog enkele kleine aanpassingen. Het probleem op de eerste generatie M550d kan niet verholpen worden, wat BMW ook claimt. Maar uw kennis zou eens met een M550d LCI moeten gaan rijden, en hij zal dan wel merken dat er een immens verschil is.

Vermogensproblemen van andere eigenarenkan je ook nalezen op http://www.motor-talk.de/forum/m550d...-t4342194.html
                              Last edited by ; 04/11/2013, 10:28.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                                Ik ben nooit voorstander geweest van de M550d, drie turbo's op de 3.0 6cilinder..... Misschien toch iets teveel van het goede.

Da was ook zo een ramp,

Sterkte....

De problemen bij BMW zijn in mijn geval zelden van mechanische aard, vnl electronica problemen en ondermaatse kwaliteit (afwerkingsgraad) van de onderdelen

Comment

• blijkbaar ist dus niet enkel de 3 reeks met veel problemen en gebreken
                                  lets have some more member berries

Comment

• F11 lijkt toch goed te voorschijn te komen uit de 100.000 duurtest. 1ste plaats samen met een 130i als de enigste 2 auto's met zo'n resultaat.

Es sah alles nach einem Rekord für die Ewigkeit aus, aber nun muss sich der BMW 130i E87 mit 0 Fehlern und der Note 1+ den Thron der Auto Bild-Rangliste

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venturi300 Bekijk Berichten
                                      ...

Maar ik weet bv dat heel veel LCI eigenaren het volgende probleem hebben, bij vocht of regen blijven de deuren "plakken" waardoor je hier hard dient aan te trekken om te openen...
                                      Dit heb ik effectief ondervonden bij mijn LCI !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                        Dit heb ik effectief ondervonden bij mijn LCI !
                                        Ik ook.

Comment

• Tiens, da probleem heb ik niet op mijn pré-LCI f10

Comment

Working...
                                          X