Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10 / touring F11 / GT F07 Facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
    Hoi ik hoop dat de xenons op een 40 k + auto nu eindelijk standaard zijn! Maar een 518d , alle de gratis optie 'weg laten embleem' zal weer furore doen bij de lease diesel stoven! Ze noemen dat een bmw een viercilinder diesel! Haha ! Efkes de bmw geschiedenis uitpluizen! Lang leve de 6 in line Benzine, dat is een bmw ! De rest een flauw afkooksel!
    Aha, de E30 M3 is een flauw afkooksel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MERC Bekijk Berichten
      Hoi, weet er iemand wat het verschil is tussen de sportautomaat en de gewone automaat behalve dan de aanwezigheid van schakelpeddels aan het stuur die voor mij persoonlijk meer in de weg lijken te zitten dan ik ze zou gebruiken? De BMW verkoper zegt dat er voor de rest geen verschil is maar weet niet echt of dat juist is... Bedankt voor de verheldering!
      De sportautomaat verschilt van de gewone automaat enkel in de 'sport'-stand. Bij een sportautomaat is de sturing zo dusdanig aangepast dat de bak nog iets sneller schakelt en de gasrespons beter is. Bij mijn 530d is het verschil met de 'normale' stand zeer groot. Vandaar dat ik altijd in de 'sport' stand rijd.
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Dankjewel voor het antwoord, dus als ik het goed interpreteer is er vooral een verschil in sport en normale stand bij beide versnellingsbakken. De sportstand is bij de sportautomaat nog een fractie sneller nog dan de sportstand van de gewone automaat? En dan een zelfde redenering voor de gasrespons... Ik heb met beide bakken al gereden en dit bevestigt een beetje mijn gevoel, hoewel ik ze niet vlak na elkaar heb gereden. Op een 520d geeft dit niet veel verschil dus... Straf de verkoper heeft dan precies toch gelijk

Comment

Weet er iemand wat de levertijd is van de gefacelifte 5-reeks ?
          Alvast bedankt !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
            De sportautomaat verschilt van de gewone automaat enkel in de 'sport'-stand. Bij een sportautomaat is de sturing zo dusdanig aangepast dat de bak nog iets sneller schakelt en de gasrespons beter is. Bij mijn 530d is het verschil met de 'normale' stand zeer groot. Vandaar dat ik altijd in de 'sport' stand rijd.
            Maar in sportstand ligt het toerental ook iets hoger waardoor het verbruik hoger wordt, daarom zet ik hem op de autosnelweg wel in normaal.
            2014 BMW F32 420 dA M-pakket
            2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
            2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
            2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
              Maar in sportstand ligt het toerental ook iets hoger waardoor het verbruik hoger wordt, daarom zet ik hem op de autosnelweg wel in normaal.
              wat bedoel je hier juist mee? dat als je gaat cruisen aan 130 op normaal je in 6de zit en op sport je in 5de blijft?
              lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                wat bedoel je hier juist mee? dat als je gaat cruisen aan 130 op normaal je in 6de zit en op sport je in 5de blijft?
                Ik denk van wel, Als ik 130 rijd in normaal ligt het toerental iets lager dan in Sport.
                2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kitewiel Bekijk Berichten
                  Weet er iemand wat de levertijd is van de gefacelifte 5-reeks ?
                  Alvast bedankt !
                  voor zover ik weet: configureren vanaf begin juni en starten met uitleveren in september.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                    Ik denk van wel, Als ik 130 rijd in normaal ligt het toerental iets lager dan in Sport.
                    in sportstand blijft hij in 7 en gaat niet naar 8, vandaar dus toerentalverschil. (ik spreek van de gewone automaat in de sportstand (pook links dus))

Comment

Bij de sportautomaat in de 'sport'-stand is dat hetzelfde. Mijn auto heeft dus nog niet te dikwijls z'n 8ste versnelling gezien.
                      OO 00 OO

Comment

Er staan al foto's op de Belgische webite van de 5 facelift, en de achterlichten zijn duidelijk herkenbaar tov de pre-facelift.
                        Vooraan zie je het verschil ook (onderzijde bumper), maar minder opvallend.
                        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Ik heb hier een engelse prijslijst ontvangen.
                          Bij de M versie is er nu ook een M sport plus pakket met de 19" velgen, zonnewerende ramen en harman/kardon speakers, voor de F10 is er dan ook nog een extra kofferspoiler bij.
                          De Ambient light optie zou je nu ook kunnen switchen van oranje naar witte LED verlichting.
                          De tilt functie van de elek. zetels wordt ook elektrisch.
                          Sportautomaat niet meer verkrijgbaar voor de 520D, 520i en hybrides.
                          Led mistlampen behalve voor de SE.
                          De prijs van de luxury is blijkbaar identiek aan die van de M sport maar bij de Luxury heb je dan wel de navi pro met die aanraakgevoelige idrive.
                          De M sport heeft standaard de navi business advanced.
                          Een nieuwe optie is Online Entertainment die Music on Demand via een SIM zou kunnen aanbieden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                            in sportstand blijft hij in 7 en gaat niet naar 8, vandaar dus toerentalverschil. (ik spreek van de gewone automaat in de sportstand (pook links dus))
                            Vreemd! Bij de A6 is dat alvast niet. Die teller beweegd geen vin al je van drive naar S-stand gaat. Iemand verklaring voor?
                            Last edited by Metaxa; 28/05/2013, 23:46.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Herbie74 Bekijk Berichten
                              Ik heb hier een engelse prijslijst ontvangen.
                              De Duitse prijslijsten zijn ook al ter beschikking vanaf de press release.
                              Opletten met marktspecifieke zaken; niet alles wat ze in DE, GB, ... hebben, krijgen wij ook. En/of omgekeerd.

Comment

Ik heb al de prijslijsten via mail gekregen, kan de pdf op mijn ipad hier niet direct naar mijn mail kopiëren. De goedkoopste 5 is de 518D, start aan 41.550€, de 520D 44.900€.
                                Ik veronderstel dat deze 2 motorisaties 90% vd verkoop zullen uitmaken.
                                2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

In België toch.
                                  OO 00 OO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Vreemd! Bij de A6 is dat alvast niet. Die teller beweegd geen vin al je van drive naar S-stand gaat. Iemand verklaring voor?
                                    Zoals Dolf zegt: de automaat in sport zetten betekent dat hij niet naar de hoogste versnelling gaat (de 8ste). Dat geldt voor de sportautomaat en de gewone.

Comment

Ik ben benieuwd hoeveel de 530d/35d mag kosten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door P_F Bekijk Berichten
                                        Zoals Dolf zegt: de automaat in sport zetten betekent dat hij niet naar de hoogste versnelling gaat (de 8ste). Dat geldt voor de sportautomaat en de gewone.
                                        euhhh, dat weet ik wel.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                          Ik heb al de prijslijsten via mail gekregen, kan de pdf op mijn ipad hier niet direct naar mijn mail kopiëren. De goedkoopste 5 is de 518D, start aan 41.550€, de 520D 44.900€.
                                          Ik veronderstel dat deze 2 motorisaties 90% vd verkoop zullen uitmaken.
                                          Ik dacht dat de 520d op de Belgische configurator tot op heden standaard ongeveer op 41.000 EUR uitkwam; da's dan toch een forse stijging...
                                          BMW F10 535d
                                          Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

Comment

Working...
                                          X