Oorspronkelijk geplaatst door firefox
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Peugeot 308 II
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door firefox Bekijk BerichtenOok het feit dat men de naam 308 behoud is raar wat gan ze met de volgende generatie doen????
Verder vind ik hem geslaagd. Alleen benieuwd hoe het dashbord van een basisversie eruit gaat zien, want ik denk niet dat ze allemaal een "automatische" airco en al die toeters en bellen gaan krijgen.
Klein stuurtje en hoge tellers is maar 2 min wennen. En komt stuurplezier zeker ten goede. Onze pa heeft sinds 6 maand een 208.
Comment
-
Wat ik jammer vind zijn die stukken bumperkunststof die doorlopen in de koplampen. Een detail dat we ook al zagen in de 2008 en straks wellicht op elk model van Peugeot. Verder vind ik de auto wel een groot verschil met de vorige. Moet hem toch eerst eens in het echt zien voordat ik hem mooi vind. Het touchscreen in het interieur is een originele vondst maar lijkt me niet praktisch om te bedienen terwijl je aan het rijden bent. De wijzernaalden in de meters zijn knap ontworpen. Ik zie geen geïntegreerde knipperlichten in de spiegels.
Comment
-
Knappe auto, helaas gaat dit weer tekort komen tegen de Duitse eenheidsworst lease-sletten die de Belg zo graag wilEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Hoe meer ik naar de foto's kijk hoe meer ik vind dat de auto vanaf de voorkant opzij gezien doet denken aan mijn Peugeot 307 van weleer, en ook een beetje aan een Alfa Romeo 147. Hopelijk gaat de SW er een stuk beter uitzien dan de huidige 308 SW, want dat is een draak op wielen, ècht gortlelijk. De kleine benzineblokjes lijken me veel te licht voor zo'n grote wagen. Stuurwiel vind ik ook niet mooi. Overigens zit me af te vragen of er boven de ronde mistlamp in de bumper nog een lamp zit. Heeft iemand al gevonden hoe je deze 308 moet starten? Zie namelijk geen startknop of contactslot.
Comment
-
Keyless start en de knop aan de (elektronische) handrem?2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk
Comment
-
wel benieuwd hoe ze hier 470 liter bagageruimte in voorzien als je ziet dat de duitse concurrentie (A3 sb, golf, bmw 1) het met 360-380 liter moeten stellen.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichtenwel benieuwd hoe ze hier 470 liter bagageruimte in voorzien als je ziet dat de duitse concurrentie (A3 sb, golf, bmw 1) het met 360-380 liter moeten stellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door firefox Bekijk BerichtenTikfout, het is 370, wat in de lijn ligt van alle middenklassers.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Comment
-
maar die tikfout wordt wel op héél wat sites overgenomen hoor
ergens anders lees ik:
Achter de achterbank schuilt een bagageruimte van 470 liter. De SW kan zelfs 540 liter aan spullen meenemen.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Comment
-
en in het persdossier staat het volgende:
Alle troeven van een berline
De nieuwe Peugeot 308 voldoet perfect aan de eisen die binnen het C-segment worden gesteld. Zijn afmetingen zijn compact (4,25 m lang en 1,46 m hoog), met een ruim interieur en een bijzonder grote koffer (470 liter onder de hoedenplank).2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichtenen in het persdossier staat het volgende:
ik denk dus niet dat het een tikfout is... je kan je mistippen maar dan ga je voor 370 liter niet zeggen dat het een bijzonder grote koffer is.
Ik heb er even een paar Franse sites op na gelezen en daar spreken ze van 430 liter ipv 470liter, er zijn blijkbaar verschillende manieren om het koffervolume te berekenen. Ofwel het aantal liter water dat erin past ofwel met standaard blokken en dat geeft soms een groot verschil.Last edited by firefox; 14/05/2013, 09:58.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Baiden Bekijk BerichtenGeslaagd exterieur.
Interieur vind ik minder geslaagd.
Der zijn bijna geen knoppen meer!
Het moderne dashboard ziet er bijna uit als een cockpit van een F16.
Op deze manier kunnen ze ook voor alle uitvoeringen net hetzelfde dash gebruiken, nee? De knoppen van weleer staan nu op touchscreen.
Dit is een heel mooie auto. Alleen de verkeerde badge voor dit forum...
Comment
-
Ik vind het exterieur zeker OK, sluit mooi aan bij de rest van de productlijn van Peugeot.
Het interieur vind ik wat minder geslaagd. Dat zeshoekige ding in het midden is een onnodige Citroen-achtige fantasie, het oogt erg zwaar en voor mij past het gewoon niet in het anders vrij strakke ontwerp. Vooral de tegenstelling met het deel met de sleuf voor de CD speler valt op, deze is erg clean, lijkt wel uit de pen van een of andere Bang&Olufsen ontwerper te komen.
Ik snap de redenering achter de gespiegelde toerenteller. Bij stilstand oogt het mooi, want lekker evenwichtig. Net zoals een gefotografeerd horloge ook altijd op 10 na 10 staat. Echter, wanneer je ermee rijdt lijkt me zoiets juist erg vervelend... Hetzelfde kan gezegd worden van de touchscreens: op zich wel mooi want minder knoppen, maar niet ergonomisch.
Comment
-
Het interieur is zeker niet onknap, maar als er een andere badge had opgehangen (Kia bijvoorbeeld) dan was het me ook niet opgevallen dat het een Peugeot was. Wat valt er in het exterieur bijvoorbeeld nog te herkennen van een 306 of een 307 om maar iets te noemen? Peugeot kenners, wijs me eens op de specifieke kenmerken van een Peugeot want ik ben benieuwd.
Het interieur vind ik dan wel zeer geslaagd, enkel wat twijfels bij het gebruiksgemak als je alles via het scherm moet bedienen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk BerichtenHet interieur is zeker niet onknap, maar als er een andere badge had opgehangen (Kia bijvoorbeeld) dan was het me ook niet opgevallen dat het een Peugeot was. Wat valt er in het exterieur bijvoorbeeld nog te herkennen van een 306 of een 307 om maar iets te noemen? Peugeot kenners, wijs me eens op de specifieke kenmerken van een Peugeot want ik ben benieuwd.
Het interieur vind ik dan wel zeer geslaagd, enkel wat twijfels bij het gebruiksgemak als je alles via het scherm moet bedienen.
Dat is nu toch wel een heel merkwaardige vraag. Peugeot heeft, net zoals de meeste massaconstructeurs, geen sinds decennia overgeleverde design gimmicks, zoals de Hofmeisterknik en de nieren bij BMW, of de grille met ster bovenop bij Mercedes (al heeft Mercedes zelf die nu grotendeels afgevoerd en vervangen door de variant met grote ster in de grille die vroeger voorbehouden was voor de SL en de SEC).
Dat maakt dat Peugeots (of Citroens, Renaults, Fiats, Toyotas,...) van generatie tot generatie vrij sterk van mekaar kunnen verschillen. Meestal zijn modellen die tot een zelfde generatie behoren stilistisch wel verwant met mekaar, maar zelfs dat is relatief, omdat er heel wat tijd zit tussen het eerste model van een generatie (bv. de 306) en het laatste (de 206).
Wat is trouwens de gelijkenis tussen een 306 en een 307 die je als voorbeeld noemt? Bij mijn weten geen enkele.
Comment
-
Ik denk trouwens dat dit het model is dat Peugeot zal maken of kraken. Als de verkoop hiervan tegenvalt riskeert PSA wel degelijk het bankroet. In 2012 maakte PSA nog een nettoverleis van 5 miljard euro. Daarbovenop draaien zo nog steeds operationeel verlies, en denkt men verplicht te zijn nog meer dan de reeds voorziene 8000 afdankingen te doen.
Comment
Comment