Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Afgelopen week eens ingezeten en is wel een grote verbetering,prijskaartje was 32.000€... Maar voor die prijs koop ik op men werk nen 1 reeks met ruim wat opties voor een goei 8.000€ minder
Steven
Ik veronderstel, Citroën kennende, dat daar ook nog de nodige korting te verkrijgen is...
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Afgelopen week eens ingezeten en is wel een grote verbetering,prijskaartje was 32.000€... Maar voor die prijs koop ik op men werk nen 1 reeks met ruim wat opties voor een goei 8.000€ minder
Steven
Ah ja want zo een schoendoos valt in dezelfde klasse als deze Picasso, dus dat is een correcte vergelijking ...
Ah ja want zo een schoendoos valt in dezelfde klasse als deze Picasso, dus dat is een correcte vergelijking ...
Nee, beweer totaal niet dat die van dezelfde klasse zijn! Enkel dat je bij Citroen al serieus wat moet betalen tegenover 10jaar geleden! Wat ik niet tegenspreek want ze zijn serieus vooruit gegaan de laatste jaren!
Nee, beweer totaal niet dat die van dezelfde klasse zijn! Enkel dat je bij Citroen al serieus wat moet betalen tegenover 10jaar geleden! Wat ik niet tegenspreek want ze zijn serieus vooruit gegaan de laatste jaren!
Bij Citroën betaal je zelden wat er in de catalogus staat, dat is ook al jaren zo. Maar het is een feit dat de vooruitgang die ze gemaakt hebben ook moet betaald worden.
Bij Citroën betaal je zelden wat er in de catalogus staat, dat is ook al jaren zo. Maar het is een feit dat de vooruitgang die ze gemaakt hebben ook moet betaald worden.
We weten al hoe de C4 Picasso in de showroom komt te staan, maar naar het uiterlijk van z'n grote broer, de Grand C4 Picasso, moesten we nog even gissen. Tot vandaag, want Citroën heeft z'n nieuwe MPV onthuld.
Net als bij de vorige generatie van de C4's Picasso het geval was, krijgt de Grand-versie een iets ander jasje aangemeten. Wie een Grand Picasso bestelt kan met z'n zevenen op vakantie zonder dat die zeven op elkaars schoot hoeft te zitten. De hagelnieuwe Citroën staat op het nieuwe EMP2-platform, waardoor de auto efficiënter in elkaar gezet kan worden. Bijtellers opgelet, er zit namelijk een versie aan te komen die slechts 98 gram CO2 per kilometer de lucht in blaast.
Wie goed kijkt, ziet dat de Grand Picasso over een ander front beschikt dan de 5-zits variant. Her en der loopt een lijntje anders, maar hij behoudt het opvallende snoetje dat we al eerder zagen. Verder lopen de dakbogen net even anders en krijgt hij overduidelijk een setje eigen achterlichten met zich mee.
In de lengte is de nieuwe Grand C4 Picasso met 4,59 meter net zo lang als de auto die hij vervangt. Wel neemt z'n wielbasis toe, en wel met 11 centimeter tot 2,84 meter. De portieropeningen zijn groter dan ooit, waardoor de instap naar de derde zitrij beduidend gemakkelijker moet verlopen. Wie achterin plaatsneemt heeft overigens de beschikking over z'n eigen ventilatieroosters. De bagageruimte neemt met 69 liter toe tot 645 liter. Wie de derde zitrij naar voren schuift moet zelfs 700 liter aan prullaria mee kunnen zeulen. De vooroverhang is 11,6 centimeter korter dan voorheen, bovendien wordt de motor lager gemonteerd en is de spoorbreedte verruimd.
De forse Fransoos krijgt de beschikking over een nieuwe BlueHDi-dieselmotor die, hoe kan het ook anders, voldoet aan de Euro 6 norm. Hij beschikt over een Selective Catalytic Reduction-module, een techniek waarmee de NOx-uitstoot aanzienlijk beperkt kan worden, volgens Citroën zelfs met 90 procent. Al met al stoot de 150 pk sterke zelfontbrander in combinatie met een handbak 110 gram CO2 per kilometer uit. Wie hem met automaat bestelt schiet 117 grammetjes CO2 per kilometer de lucht in. Iedere versie van de nieuwe Grand Picasso is tenminste 100 kilo lichter dan z'n voorganger. Deze krachtbron komt ook naar de korte Picasso, en ook de rest van het motorenaanbod is identiek aan dat van z'n kleinere broertje.
Medio oktober moeten de eerste exemplaren in de showroom staan. Prijzen zijn nog niet bekend.
Zondag uitgebreid gaan bekijken en offerte laten maken. Kwam nu op 20800 incl BTW (fleet prijs) voor een 1.6 ehdi 115 pk goed uitgerust (gps, 16inch, metaalkleur,...) Alle nuttige opties behalve leder en xenon zaten erop. Gaat een succes worden in de leasemarkt denk ik.
Was geen fan van de gewone, maar die gran picasso vind ik écht wel knap voor een monovolume.
Als het interieur nu ook nog een beetje "Duits" in elkaar steekt wordt dit wel een hit, denk ik.
Was geen fan van de gewone, maar die gran picasso vind ik écht wel knap voor een monovolume.
Als het interieur nu ook nog een beetje "Duits" in elkaar steekt wordt dit wel een hit, denk ik.
Ik ga er altijd vanuit dat ik na de Touran terug naar een break ga. Maar als ik dat hier zie en dan lees dat een BlueHDI 150pk met automaat aan 117 gram komt. Daar bovenop nog is goeie fleetprijzen dat is toch is de moeite om te bekijken.
Het interieur van mijn Touran is ook niet zo "Duits" bovendien is het dan nog is saai ook
Ik ga er altijd vanuit dat ik na de Touran terug naar een break ga. Maar als ik dat hier zie en dan lees dat een BlueHDI 150pk met automaat aan 117 gram komt. Daar bovenop nog is goeie fleetprijzen dat is toch is de moeite om te bekijken.
Het interieur van mijn Touran is ook niet zo "Duits" bovendien is het dan nog is saai ook
Sinds ik ooit 4 jaar met een Espace kon rijden ben ik ook nog altijd fan van het monovolume concept. Tijdens mijn vorige leasekeuze was er Co2 gewijs ook geen goed alternatief voor mij, maar deze kan zéker ook mijn interesse wegdragen.
@KBK Racing: 20800€ BTWin? Welke uitvoering was dat dan? Business-versie? Mag binnenkort ook veranderen en deze komt in aanmerking, zeker aan zulke prijzen... Zat het 12inch scherm er ook bij?
Even een korte vergelijking van de verschillende snoetjes.
Persoonlijk vind ik het neusje van de Grand Picasso net dat tikkeltje homogener (en voor mij dan ook mooier) ogen.
Onlangs in de garage en hem eens gaan bekijken (de korte versie dan, op de lange is het nog effe wachten) en ik was toch behoorlijk onder de indruk van de afwerking. Ook exterieur viel me zeker niet tegen en de Grand ziet er op de foto's ook top uit. Volgens Autogids zijn eerste test rijdt het nog eens behoorlijk ook en andere gelezen eerste testen bevestigen. Er zijn moeilijkere voorspellingen te doen maar dit gaat dus terug een hit worden en succes is al verzekerd .
Comment