Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroën (Grand) C4 Picasso

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoe zit dat eigenlijk met dat dashboard in het midden? Dat lijkt mij eerder raar, moet je niet serieus jouw blik afwenden om de snelheid te zien of valt dat best mee in werkelijkheid?

Comment

• Dat valt heel goed mee.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Valt idd heel goed mee. Bij een 'traditioneel' dashboard moet je je ogen even 'neerslaan', bij de GC4P doe je dat even zijwaarts, zelfde moeite.
        Alleen het manipuleren van het aanraakscherm neemt wat meer tijd in beslag en lijkt me op het eerste gevoel gevaarlijker. Maar dat is waarschijnlijk een kwestie van er aan te wennen..

Vandaag op en neer naar Amsterdam, zalige auto.. Ik kom uit een C4 5-deurs van 1999 en het verschil is enorm!

Edit:
        Oeps, C4 was van 2009...

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Zeer knap! Ik heb de mijne donderdag, ook de 1.6 eHdi, 115 pk, business gps versie. Jammer dat het 12 inch scherm niet in de business gps versie zit...

Comment

• Ik mag stilaan beginnen uitkijken naar een opvolger van mijn huidige lease wagen. Gezien het feit dat oude liefde niet roest, en Citroen een oude liefde is, kijk ik dus graag ook naar de "Double Chevron".
              Zijn er forumleden die C4 Grand Picasso rijder zijn ? En ik bedoel dan wel de facelift.
              Verbruik en technische modalieiten zijn voor mij minder belangrijk (tankkaart, weet u wel).
              Wat mij vooral interesseert is het instap- en zitcomfort, geluiden in het interieur, kwaliteit van geluidsinstallatie (ga ik voor de duurdere JBL ?),...algemeen comfort quoi
              Heb hem al eens kunnen bekijken en betasten, en heb toch wel enkele vraagtekens.
              Deuren open en dicht geeft een zeer solide indruk (doffe klap geen metaalecho), maar met de kofferklep open lijkt het blik....
              Zetels achteraan lijken eerder "zitjes" dan volwaardige zetels, afdekscherm kofferinhoud oogt als en goedkoop dekzeiltje....
              Vooraleer hem van de lijst te schrappen of er vol voor te gaan, hoor ik graag wat bezitters/leasers hun ervaringen zijn. Mag ook via PM.

Comment

• Nonkel Louis, toevallig vandaag onze nieuwe grand Picasso in ontvangst genomen! Het betreft de exclusieve versie met elektrische kofferopening, xenon, panoramisch dak, zonder JBL muzieksysteem. Ik moet zeggen dat ik jaren met BMW rondrij, de wagen zal dienen als tweede wagen. In vergelijking met de BMW vind ik de afwerking absoluut geslaagd, hier en daar zijn wel harde plastics te vinden maar in de 3 reeks zijn die ook te vinden... De tijd zal het uitwijzen maar momenteel niks van rammelende geluiden en de wagen is echt comfortabel, zelfs met de 18' wielen! De standaard geluidsinstallatie vind ik heel goed (mag niet vergelijken met het harman kardon in mijn bmw) en het is echt ongelooflijk welke instellingen allemaal mogelijk zijn, streamen via Bluetooth met mijn iphone gaat ook perfect!
                De tweede zeteltje vind ik (en de kinderen) heel degelijk, het geluid van de deuren vind ik ook best kwalitatief goed te noemen, maar zoals gezegd is de wagen nog te kort in mijn bezit om te spreken hoe lang alles zal meegaan, misschien spreek ik over een paar maanden met minder lof. Als er nog vragen zijn, mag je me ook steeds pm

Comment

• Heb dit weekend met een Grand Picasso 2.0 BlueHDi automaat gereden, vraag me niet hoe veel pk. Ding reed écht goed. Ok, het blijft een bus, maar zeker geen straf om mee te rijden.

Comment

• ik heb die van mij maandag kunnen afhalen : Grand Picasso 2.0 BlueHDi automaat (150 pk). Ongeveer een maand eerder dan voorzien.
                    't is zeker een bus, maar wel super comfortabel : het geeft af en toe het gevoel van de vroegere hydropneumatische vering.
                    Ik kom van een ds5 1.6 hdi. De automaat is inderdaad wel een serieus verschil met de gerobotiseerde bak van de ds5. 't is m'n eerste volautomaat en dat is nu al een verademing. De DS5 is veel harder afgeveerd, maar heeft wel een betere geluidsisolatie, maar daar speelt het verschil in volume in het interieur ook wel een rol in, vermoed ik.
                    Ik mis het dikkere stuur van de ds5 wel wat.
                    In ieder geval ben ik tot nu toe heel tevreden. En de exclusive herbergt heel wat gimmicks om te ontdekken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nonkel louis Bekijk Berichten
                      Ik mag stilaan beginnen uitkijken naar een opvolger van mijn huidige lease wagen. Gezien het feit dat oude liefde niet roest, en Citroen een oude liefde is, kijk ik dus graag ook naar de "Double Chevron".
                      Zijn er forumleden die C4 Grand Picasso rijder zijn ? En ik bedoel dan wel de facelift.
                      Verbruik en technische modalieiten zijn voor mij minder belangrijk (tankkaart, weet u wel).
                      Wat mij vooral interesseert is het instap- en zitcomfort, geluiden in het interieur, kwaliteit van geluidsinstallatie (ga ik voor de duurdere JBL ?),...algemeen comfort quoi
                      Heb hem al eens kunnen bekijken en betasten, en heb toch wel enkele vraagtekens.
                      Deuren open en dicht geeft een zeer solide indruk (doffe klap geen metaalecho), maar met de kofferklep open lijkt het blik....
                      Zetels achteraan lijken eerder "zitjes" dan volwaardige zetels, afdekscherm kofferinhoud oogt als en goedkoop dekzeiltje....
                      Vooraleer hem van de lijst te schrappen of er vol voor te gaan, hoor ik graag wat bezitters/leasers hun ervaringen zijn. Mag ook via PM.
                      Alea iacta est. Na de Insignia wordt de volgende een Grand C4 Picasso, 135 pk, exclusive, met JBL, lederen interieur, xenon, wel met 5 plaatsen. En aangezien ik al die donkere auto's wat beu ben, heb ik maar voor rood gekozen, bij wijze van statement. ;-)

Comment

• Zeker een topic van maken, eens je hem hebt. Staat ook hoog op mijn lijstje van mogelijk volgende leaser

Comment

• CITROËN C4 PICASSO WORDT C4 SPACE TOURER

NIEUWE NAAM, ZELFDE CONCEPT

Nee, Citroën neemt gelukkig nog geen afscheid van zijn C4 Picasso en C4 Grand Picasso. Wél gaan die twee ruimtelijke modellen voortaan onder een andere naam door het leven.

MPV's worden in rap tempo vervangen door cross-overs, maar Citroën houdt de C4 Picasso en Gran Picasso gewoon nog in leven. Tijdens de Autosalon van Genève maakt het tweetal kennis met een nieuwe achttrapsautomaat, maar er is meer nieuws onder de zon.

Citroën meldt namelijk dat de C4 Picasso en C4 Grand Picasso straks als C4 Space Tourer en Grand C4 Space Tourer door het leven zullen gaan. Daarmee schaart Citroën zijn MPV's onder een nieuwe noemer, die eerder al werd toegepast op de personenversie van de Jumpy.

Daarmee lijkt het doek voor de Picasso-aanduiding bij Citroën definitief gevallen, een modelnaam die Citroën in 1999 introduceerde op de Xsara Picasso, de voorvader van de C4 Picasso's. Ook de C3 werd als Picasso gevoerd, een eigenzinnig model dat inmiddels is opgevolgd door de C3 Aircross.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Blijft een verkoopstopper voor Citroën. Vooral omwille de zeer gunstige prijs en veel ruimte. Maar model gaat nu toch alweer wat jaren mee en hadden ze beter toch eens een opfrissing gegeven.

Hier hebben er al heel wat in het bedrijf rond gereden, maar blijft momenteel nog maar 1 van over. Sinds de nieuwe carpolicy zijn er alleen nog maar exits geweest van Citroëns

Comment

Working...
                            X