Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Clio IV RS EDC

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• IK zou deze zelfs verkiezen boven de nieuwe golf gti.

Comment

• Weet het verlof niet, is dit niet in de zomermaanden juli/augustus?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jay1 Bekijk Berichten
        oeioei... wat gebeurt er daar allemaal..
        die week 27 had ik deze week ook vernomen van de dealer maar die wist dat nog niet zeker... dat was nog te bevestigen toen..
        betekent dat ik dan ook zo lang zal moeten wachten of niet? heb mijne besteld 12 maart. met r-link en rs monitor en cup(dus 18" velgen)
        wanneer zijn ze in groot verlof?

Wel de eerste 3 weken van augustus sluit Renault al zijn productievestigingen en zijn er ook geen transporten, dus als je wagen eind juli niet bij de dealer is, mag je rekenen op begin september...
        Week 27 is 98.9% zeker hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door roter eristoff Bekijk Berichten
          Wel de eerste 3 weken van augustus sluit Renault al zijn productievestigingen en zijn er ook geen transporten, dus als je wagen eind juli niet bij de dealer is, mag je rekenen op begin september...
          Week 27 is 98.9% zeker hoor
          Ik reken dus eerder op eind september.. als alles "goed" gaat.. :p
          thx voor de info!

Renault wil met de clio edc die meer all around is meer wagens verkopen...
          allemaal goed, maar dan moeten ze wel de productie aankunnen :p

Comment

• Ja ik denk eens de productie op peil is, dat we er veel zullen zien, ach ja heb mij al geïnformeerd bij een gekende tuner voor een stage 2, air intake, uitlaat en remapke. Reken op 250 pk en 320nm en in een 5,9 naar 100

Comment

• Als ik jou was zou ik het houden bij stage 1.. dan heb je 235pk en 6.1 sec.
              met 320nm.. dus 250 pk zou meer nm moeten hebben.
              het probleem licht namelijk bij de automaat met dubbele (droge) koppeling van getrag.
              het is een dct250 die een maximaal koppel aankan van 280nm...
              ik denk dat je er een beetje boven kunt gaan maar 250 pk? ik ben het niet zeker hoor maar volgens mij verkort dat de levensduur toch wel drastisch van de automaat...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                Ja ik denk eens de productie op peil is, dat we er veel zullen zien, ach ja heb mij al geïnformeerd bij een gekende tuner voor een stage 2, air intake, uitlaat en remapke. Reken op 250 pk en 320nm en in een 5,9 naar 100
                welke gekende tuner?
                als je het toch doet laat me wat weten, ben echt benieuwd naar het resultaat

Comment

• De stage 2 is in ontwikkeling komt binnen paar maand uit, zijn er al een paar met stage 1 hoor.
                  Zie maar op de site van br

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jay1 Bekijk Berichten
                    Ik reken dus eerder op eind september.. als alles "goed" gaat.. :p
                    thx voor de info!

Renault wil met de clio edc die meer all around is meer wagens verkopen...
                    allemaal goed, maar dan moeten ze wel de productie aankunnen :p
                    Dat heeft op zich weinig te maken met de capaciteit van Renault, maar eerder bij problemen bij bepaalde toeleveranciers.
                    De 18" velgen en RS monitor zijn zaken die extern geproduceerd worden, het is spijtig genoeg niet de eerste keer dat we problemen hebben met leveranciers , zodat bepaalde opties pas na een bepaalde tijd in productie kunnen gaan. Soms zijn er ook nog geen duidelijke productie akkoorden, dan heeft de leverancier x aantal onderdelen gebouwd voor de pré productiemodellen, maar moet het defintieve productieakkoord nog ondertekend worden... enz...

Comment

Ja ik denk eens de productie op peil is, dat we er veel zullen zien, ach ja heb mij al geïnformeerd bij een gekende tuner voor een stage 2, air intake, uitlaat en remapke. Reken op 250 pk en 320nm en in een 5,9 naar 100

Ik zou héél voorzichtig zijn met de EDC versnellingsbak en tunen!!! Deze bak is niet bemeten om nog veel extra koppel te verdragen!
                      Als je weet dat deze bak gebruikt wordt voor de 1.5Dci 110pk motor, maar daar wordt het koppel van 260Nm voor de handgeschakelde versie beperkt tot 240Nm voor de EDC bak, dit heeft een reden hoor!!! Er zit nog wel wat extra marge, een constructeur zal zich altijd wel wat indekken. Maar 320Nm lijkt me van het goede teveel...

Maar dit is slechts mijn mening natuurlijk....

Comment

• Zou er technisch niks anders zijn dan die van een ecodieselke??

Comment

Dat heeft op zich weinig te maken met de capaciteit van Renault, maar eerder bij problemen bij bepaalde toeleveranciers.
                          De 18" velgen en RS monitor zijn zaken die extern geproduceerd worden, het is spijtig genoeg niet de eerste keer dat we problemen hebben met leveranciers , zodat bepaalde opties pas na een bepaalde tijd in productie kunnen gaan. Soms zijn er ook nog geen duidelijke productie akkoorden, dan heeft de leverancier x aantal onderdelen gebouwd voor de pré productiemodellen, maar moet het defintieve productieakkoord nog ondertekend worden... enz...

Ja dat kan ik wel begrijpen.. Daarom vindk het altijd handig als ze de klant goed informeren.. toen ik em kocht in maart hadden ze daar niks over verteld.. terwijl ze al wisten dat er vertraging zat op de rlink en rs monitor.. nuja sowiso ging ik de wagen toch wel kopen maar het is gewoon niet zo leuk om achteraf te horen dat het een stuk langer gaat duren..

Comment

• De bak kan max 280nm aan zonder aanpassingen.

Comment

De bak kan max 280nm aan zonder aanpassingen.
                              Volgens mij moet dit toch ook kunnen als je ziet hoeveel koppel men nieuwe hybride met automaat heeft. 500nm van de diesel en 250nm van de electo. Gecombineerd iets van een 600nm. Dan zal die renault zeker de helft aankunnen vermoed ik.

Comment

• Kijk, neem het van een interne bron bij Renault aan, ik zou daar voorzichtig mee zijn...
                                @Swiftfox: Uiteraard zijn er enkele dingen veranderd, oa de schakelsnelheden, schakelpeddels,..., enz.
                                Maar op het berekende koppel is weinig/niets gewijzigd...

Waarom wordt deze bak niet aan de 2.0Dci en 1.6Dci gekoppeld? Terwijl er meer dan voldoende vraag voor is.
                                Omdat deze niet met het koppel van deze motoren weg kan...en dan spreken we over 320Nm voor de 1.6Dci en tot 340-380Nm bij de 2.0Dci...
                                Waarom wordt de 1.5 Dci 110pk begrensd tot 240Nm in de EDC versie waar de handgeschakelde versie 260Nm krijgt...
                                Last edited by ; 17/05/2013, 14:05.

Comment

• Heb net op nl. Forum technische fiche gezien van de firma zelf (getrag) en die zeggen 280nm, hier zal wel nog een kleine marge opzitten zeker?

Comment

• Daar zal idd nog wel wat marge opzitten!
                                    Ik geef enkel mijn mening...
                                    Ik werk als verkoper bij Renault en mag dus zeggen dat ik relatief dicht aan de bron zit qua info...
                                    En deze info heeft ons officieus bereikt.
                                    Liever voorkomen dan genezen denk ik dan, maar uiteindelijk beslist iedereen zelf hoever hij/zij wenst te gaan...

Comment

• Ja, ikzelf zal enkel gaan voor een milltek voor wat meer kabaal. De pk's zijn al voldoende voor dit wagentje, ik zou er graag lange tijd plezier aan hebben.

Comment

Kijk, neem het van een interne bron bij Renault aan, ik zou daar voorzichtig mee zijn...
                                        @Swiftfox: Uiteraard zijn er enkele dingen veranderd, oa de schakelsnelheden, schakelpeddels,..., enz.
                                        Maar op het berekende koppel is weinig/niets gewijzigd...

Waarom wordt deze bak niet aan de 2.0Dci en 1.6Dci gekoppeld? Terwijl er meer dan voldoende vraag voor is.
                                        Omdat deze niet met het koppel van deze motoren weg kan...en dan spreken we over 320Nm voor de 1.6Dci en tot 340-380Nm bij de 2.0Dci...
                                        Waarom wordt de 1.5 Dci 110pk begrensd tot 240Nm in de EDC versie waar de handgeschakelde versie 260Nm krijgt...
                                        Daar heb je wel een punt uiteraard. Volgens mij geeft een 'standaard rs' 200pk al rijplezier genoeg

Comment

Heb net op nl. Forum technische fiche gezien van de firma zelf (getrag) en die zeggen 280nm, hier zal wel nog een kleine marge opzitten zeker?
                                          Nu dat vind ik nu het enige nadeel aan die wagen. Volkswagen DSG, renault EDC..... het zijn allemaal super apparaten als ze werken. Daar wringt het bij mij nu namelijk. De meningen zijn zo
                                          verdeeld over de betrouwbaarheid daarvan terwijl een simpele handbak daar kan je bewijs van spreken mee raggen zonder dat je zoiet hebt van oei. Ook die schok /ken,jes in de aandrijflijn
                                          wat na 100 000, 150 000km. Nu ingeval de clio is een supermooie wagen maar ik zou nu kiezen voor de fiesta ST gewoon vanwege dat feit.

Ingeval ik hoop dat wat ik hier schrijf de grootste onzin is, want voor mij lijkt het superrelax rijden.

Comment

Working...
                                          X