IK zou deze zelfs verkiezen boven de nieuwe golf gti.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Renault Clio IV RS EDC
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door jay1 Bekijk Berichtenoeioei... wat gebeurt er daar allemaal..
die week 27 had ik deze week ook vernomen van de dealer maar die wist dat nog niet zeker... dat was nog te bevestigen toen..
betekent dat ik dan ook zo lang zal moeten wachten of niet? heb mijne besteld 12 maart. met r-link en rs monitor en cup(dus 18" velgen)
wanneer zijn ze in groot verlof?
Wel de eerste 3 weken van augustus sluit Renault al zijn productievestigingen en zijn er ook geen transporten, dus als je wagen eind juli niet bij de dealer is, mag je rekenen op begin september...
Week 27 is 98.9% zeker hoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door roter eristoff Bekijk BerichtenWel de eerste 3 weken van augustus sluit Renault al zijn productievestigingen en zijn er ook geen transporten, dus als je wagen eind juli niet bij de dealer is, mag je rekenen op begin september...
Week 27 is 98.9% zeker hoor
thx voor de info!
Renault wil met de clio edc die meer all around is meer wagens verkopen...
allemaal goed, maar dan moeten ze wel de productie aankunnen :p
Comment
-
Als ik jou was zou ik het houden bij stage 1.. dan heb je 235pk en 6.1 sec.
met 320nm.. dus 250 pk zou meer nm moeten hebben.
het probleem licht namelijk bij de automaat met dubbele (droge) koppeling van getrag.
het is een dct250 die een maximaal koppel aankan van 280nm...
ik denk dat je er een beetje boven kunt gaan maar 250 pk? ik ben het niet zeker hoor maar volgens mij verkort dat de levensduur toch wel drastisch van de automaat...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk BerichtenJa ik denk eens de productie op peil is, dat we er veel zullen zien, ach ja heb mij al geïnformeerd bij een gekende tuner voor een stage 2, air intake, uitlaat en remapke. Reken op 250 pk en 320nm en in een 5,9 naar 100
als je het toch doet laat me wat weten, ben echt benieuwd naar het resultaat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jay1 Bekijk BerichtenIk reken dus eerder op eind september.. als alles "goed" gaat.. :p
thx voor de info!
Renault wil met de clio edc die meer all around is meer wagens verkopen...
allemaal goed, maar dan moeten ze wel de productie aankunnen :p
De 18" velgen en RS monitor zijn zaken die extern geproduceerd worden, het is spijtig genoeg niet de eerste keer dat we problemen hebben met leveranciers , zodat bepaalde opties pas na een bepaalde tijd in productie kunnen gaan. Soms zijn er ook nog geen duidelijke productie akkoorden, dan heeft de leverancier x aantal onderdelen gebouwd voor de pré productiemodellen, maar moet het defintieve productieakkoord nog ondertekend worden... enz...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk BerichtenJa ik denk eens de productie op peil is, dat we er veel zullen zien, ach ja heb mij al geïnformeerd bij een gekende tuner voor een stage 2, air intake, uitlaat en remapke. Reken op 250 pk en 320nm en in een 5,9 naar 100
Ik zou héél voorzichtig zijn met de EDC versnellingsbak en tunen!!! Deze bak is niet bemeten om nog veel extra koppel te verdragen!
Als je weet dat deze bak gebruikt wordt voor de 1.5Dci 110pk motor, maar daar wordt het koppel van 260Nm voor de handgeschakelde versie beperkt tot 240Nm voor de EDC bak, dit heeft een reden hoor!!! Er zit nog wel wat extra marge, een constructeur zal zich altijd wel wat indekken. Maar 320Nm lijkt me van het goede teveel...
Maar dit is slechts mijn mening natuurlijk....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door roter eristoff Bekijk BerichtenDat heeft op zich weinig te maken met de capaciteit van Renault, maar eerder bij problemen bij bepaalde toeleveranciers.
De 18" velgen en RS monitor zijn zaken die extern geproduceerd worden, het is spijtig genoeg niet de eerste keer dat we problemen hebben met leveranciers , zodat bepaalde opties pas na een bepaalde tijd in productie kunnen gaan. Soms zijn er ook nog geen duidelijke productie akkoorden, dan heeft de leverancier x aantal onderdelen gebouwd voor de pré productiemodellen, maar moet het defintieve productieakkoord nog ondertekend worden... enz...
Ja dat kan ik wel begrijpen.. Daarom vindk het altijd handig als ze de klant goed informeren.. toen ik em kocht in maart hadden ze daar niks over verteld.. terwijl ze al wisten dat er vertraging zat op de rlink en rs monitor.. nuja sowiso ging ik de wagen toch wel kopen maar het is gewoon niet zo leuk om achteraf te horen dat het een stuk langer gaat duren..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk BerichtenDe bak kan max 280nm aan zonder aanpassingen.
Comment
-
Kijk, neem het van een interne bron bij Renault aan, ik zou daar voorzichtig mee zijn...
@Swiftfox: Uiteraard zijn er enkele dingen veranderd, oa de schakelsnelheden, schakelpeddels,..., enz.
Maar op het berekende koppel is weinig/niets gewijzigd...
Waarom wordt deze bak niet aan de 2.0Dci en 1.6Dci gekoppeld? Terwijl er meer dan voldoende vraag voor is.
Omdat deze niet met het koppel van deze motoren weg kan...en dan spreken we over 320Nm voor de 1.6Dci en tot 340-380Nm bij de 2.0Dci...
Waarom wordt de 1.5 Dci 110pk begrensd tot 240Nm in de EDC versie waar de handgeschakelde versie 260Nm krijgt...
Comment
-
Daar zal idd nog wel wat marge opzitten!
Ik geef enkel mijn mening...
Ik werk als verkoper bij Renault en mag dus zeggen dat ik relatief dicht aan de bron zit qua info...
En deze info heeft ons officieus bereikt.
Liever voorkomen dan genezen denk ik dan, maar uiteindelijk beslist iedereen zelf hoever hij/zij wenst te gaan...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door roter eristoff Bekijk BerichtenKijk, neem het van een interne bron bij Renault aan, ik zou daar voorzichtig mee zijn...
@Swiftfox: Uiteraard zijn er enkele dingen veranderd, oa de schakelsnelheden, schakelpeddels,..., enz.
Maar op het berekende koppel is weinig/niets gewijzigd...
Waarom wordt deze bak niet aan de 2.0Dci en 1.6Dci gekoppeld? Terwijl er meer dan voldoende vraag voor is.
Omdat deze niet met het koppel van deze motoren weg kan...en dan spreken we over 320Nm voor de 1.6Dci en tot 340-380Nm bij de 2.0Dci...
Waarom wordt de 1.5 Dci 110pk begrensd tot 240Nm in de EDC versie waar de handgeschakelde versie 260Nm krijgt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk BerichtenHeb net op nl. Forum technische fiche gezien van de firma zelf (getrag) en die zeggen 280nm, hier zal wel nog een kleine marge opzitten zeker?
verdeeld over de betrouwbaarheid daarvan terwijl een simpele handbak daar kan je bewijs van spreken mee raggen zonder dat je zoiet hebt van oei. Ook die schok /ken,jes in de aandrijflijn
wat na 100 000, 150 000km. Nu ingeval de clio is een supermooie wagen maar ik zou nu kiezen voor de fiesta ST gewoon vanwege dat feit.
Ingeval ik hoop dat wat ik hier schrijf de grootste onzin is, want voor mij lijkt het superrelax rijden.
Comment
Comment