Iemand een idee hoeveel het gewicht van 1279 kg verschilt in vergelijking met zijn voorganger?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Renault Clio IV RS EDC
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk BerichtenIemand een idee hoeveel het gewicht van 1279 kg verschilt in vergelijking met zijn voorganger?
Comment
-
Ik heb echt wel de indruk dat er heel weinig animo is naar de nieuwe clio RS, vraag me af wanneer de eerste testritten gaan komen...Volgens de lokale Renault dealer zijn er al heel wat van verkocht.
Moet je durven zo een auto bestellen zonder dat iemand weet hoe het ding gaat rijden. (zeker met die nieuwe automaat...)
Comment
-
ookal is het een 5deurs.
Hierin kan je onmogelijk praktisch met 3 of 4 man je verplaatsen.
Er gaan inzitten op salon(ik vooraan zetel goedgezet(1.7m) en men maat van 1.8 m kon amper achter me zitten(knieën tegen mijn voorzetel en met zen hoofd tegen het dak...)
Hadden ze beter gewoon een 3 deurs van gemaakt.
ik denk dat je beter wat kan doorsparen voor een megane rs, dan krijgt je toch een pak meer voor je geld en is die wel ook praktisch.2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichtenookal is het een 5deurs.
Hierin kan je onmogelijk praktisch met 3 of 4 man je verplaatsen.
Er gaan inzitten op salon(ik vooraan zetel goedgezet(1.7m) en men maat van 1.8 m kon amper achter me zitten(knieën tegen mijn voorzetel en met zen hoofd tegen het dak...)
Hadden ze beter gewoon een 3 deurs van gemaakt.
ik denk dat je beter wat kan doorsparen voor een megane rs, dan krijgt je toch een pak meer voor je geld en is die wel ook praktisch.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk BerichtenAl vanachter in een megane rs gezeten dan?2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichtenneen maar veronderstel dat dit zowat gelijk is aan mijn seat leon? En daar kan je perfect zitten als 1.8m zonder tegen het dak te zitten.
Comment
-
De led dagrijlichten in deze staan toch op een veel betere plaats dan die van de gewone Clio.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Benjie Bekijk BerichtenIk heb mij tijdje geleden al opgegeven voor een test rit, hebben mij gezegd da deze eind juni bij de daeler zal staan.
Hun antwoord : eind februari / begin maart. Nu ist blijkbaar al eind juniOf ze weten het zelf niet zo goed natuurlijk
Comment
-
RENAULT CONFIRMS LATEST DETAILS FOR CLIO Renaultsport 200 TURBO
All-new direct injection 1.6-litre turbo petrol engine, pushes out 200hp @ 6,000rpm
25Nm more torque than predecessor, and plenty of it mid-range. 240Nm from 1,750 to 5,500rpm
Quicker from 0-62mph - now 6.7 seconds
Tips scales at 1,204kg - 36 kilos lighter than previous Clio Renaultsport 200
First Renaultsport Efficient Dual Clutch transmission. Six gears – all selectable via full-sized steering column-mounted paddle shifters. Includes first sub-supercar multi-change down function
Host of technical upgrades to ensure it remains the ultimate “hot” supermini:
- first production car with hydraulic compression stops in shock absorbers (usually preserve of rally cars)
- new steering calibration, MacPherson front axle set-up, plus rear axle with 10% increased anti-roll bar stiffness, bigger brakes – 320mm v 312 before
- R.S. Drive with three driving modes - alters settings for engine, accelerator pedal, steering and ESC mapping: Normal, Sport and entirely manual Race (shift time ratio of under 150 milliseconds in latter)
-Launch Control and fully disconnectable ESC and ASR traction control (in Race mode) for the ultimate track car weapon
- R.S. Diff enhances its cornering grip, standing start performance and understeer removal
Optional Cup chassis gives 3mm lowered ride height, 15% stiffer chassis and quicker steering rack, Dunlop Sport Maxx tyres shod with gloss black 18” Renaultsport wheels with red brake calipers
Lower running costs with fuel economy and emissions slashed by almost a quarter. Former up 10.3 mpg to 44.8 mpg (combined) and latter slashed to 144g/km (down 46g/km). VED only £135, £325 lower than before
Coupé profile with five-door practicality. New look courtesy of 17” or 18” alloys, F1 blade front bumper, Renaultsport rear spoiler and diffuser, twin exhaust, DRLs and side sills
High level of equipment – Bluetooth, USB connectivity, 4x35W 3D Sound Arkamys audio system, R-Link multimedia system with 7” touchscreen (Carminat TomTom Live navigation and App Store), keyless start and entry, R-Link integrated tablet with navigation, Renaultsport front seats. Standard tyre: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2
R.S. Sound Pipe sends engine soundwaves directly into cabin for heightened driving experience
Evocative red touches for seatbelts, instrument needles, air vent surrounds, gearlever knob and gaiter
Wide range of options: full leather upholstery, rear view camera, upgraded R.S. Monitor on-board telemetry system (displays real time torque, G-forces, lap times and standing starts among others - data downloadable to USB)
Five body colours, including exclusive Liquid Yellow
UK pricing to be confirmed on 28 February. Ordering opens in April with first deliveries in June
On the back of significant acclaim for New Clio, Renault’s now laying down the gauntlet to the “hot” supermini brigade with confirmation of the latest details for the New Clio Renaultsport 200 Turbo.
The new model takes things onto a whole new level, both in terms of overall driver appeal and being able to enjoy every day. Under its sleek five-door bodyshell, New Clio Renaultsport 200 Turbo packs the new Renaultsport-developed 200hp, 1.6-litre turbo petrol engine, as well as its performance arm’s first EDC (Efficient Dual Clutch) transmission.
Naturally, there is a liberal sprinkling of Renaultsport’s magic, including a few tricks learned from its motor sport success. Combine this with Renault’s very latest thinking when it comes to comfort and versatility, and you have a compelling car which is great to drive and easy to live with. But, when the mood takes them, drivers can also let it off its leash to become a genuine performance car, as well as a potent trackday car.
In addition to its sensuous styling, the new Clio Renaultsport 200 Turbo combines class-leading dynamics with impressively reduced fuel consumption and emissions, down by almost a quarter, so that it’s even cheaper to own. Designed and engineered by Renaultsport, the latest in a long line of iconic hot Clios is made in Dieppe, France, and targets those who appreciate beautiful cars and exacting purists alike.
“New Clio Renaultsport 200 Turbo joins the Renault Clio line-up at the very top, not only because of its performance potential, but also because of its exclusive appointments and specification. In addition to being ideally suited to everyday motoring, It impresses by the fact that it is so easy to drive, as well as by its unprecedented comfort and low fuel consumption which make it a more versatile machine than any other sporting Clio that has gone before it.”
Ali Kassaï (Programme Vice-President – A/B Range, Renault)
It is obviously tempting to describe New Clio Renaultsport 200 Turbo as the ‘flagship’ Clio. Needless to say, our purist customers – who have always been uncompromising when it comes to performance – will discover a car that is not only extremely fast, but also a thrill to drive and packed with unrivalled technical innovations. Indeed, Renault Sport Technologies has succeeded in bringing to life all the know-how it has gained in motor sport during the last decades in the design of New Clio Renaultsport 200 Turbo. It is a genuine Renaultsport model.”
At the same time, our more pragmatic customers who are drawn by its look, but who tend to be wary of ‘radical’ cars, also promise to be won over very quickly. The settings of New Clio Renaultsport 200 Turbo can be adjusted to deliver exceptional performance when required, or a more rational ride the rest of the time. In this market, where the quest for ‘high-end’ motoring enjoyment goes hand-in-hand with the search for performance, proposing two cars in one is a highly innovative approach.”
Patrice Ratti (CEO, Renault Sport Technologies)
__________________
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmw5series Bekijk BerichtenJammer dat je het prijsbordje op de foto niet kan lezen. Wanneer kan je hem configureren
Comment
-
Is vanaf vandaag toch in Frankrijk bestelbaar? dus prijzen zouden er snel moeten zijn?
ook nog een leuk reportage op fb gezien:
Comment
Comment