Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7 Allroad

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dat is de allroad waar Gregoor normaal mee rijdt? Enorm knappe wagen. Ik zou smelten voor zo één met 313 pk...
    Interesse, bmwmb?
    Volvo V60 D3 R-design

Comment

• Het is de auto van Jochen Coox.
      Ik heb wel interesse in zo'n Allroad. Het concept van zo'n Allroad bevalt me wel. Het is de ideale gezinswagen, en de ideale werkwagen voor als je ook regelmatig op onverharde sites moet zoals ik. Dan kan ik ook eens bij ons op het terrein eens offroad gaan. Nu neem ik altijd de X3 van mijn schoonzus als dat eens nodig is. Het is vooral de bodemvrijheid die ik mis met mijn 5. Dat ding is dan ook nog eens verlaagd, dus ik raak zeer snel de grond.
      Omdat ik ook de offroad capaciteiten kan en wil gebruiken, zou mijn vrouw veel liever een nieuwe RangeRover Sport willen. Daar ga ik sowieso ook eens mee testrijden.
      Echter heel dikwijls is het niet dat ik offroad moet gaan, en ik hou niet van de hoge zithouding van een SUV. Ik heb al met de vorige generatie RRS gereden met de 2.7 V6 en de 3.5 V8 dieselmotoren. De eerste was tergend traag, en de tweede zoop als een alcoholieker, en bij beiden voelde het aan of ik met een vrachtwagen onderweg was. 0,0 sportiviteit. De nieuwe RRS vind ik, net als de vorige generatie trouwens, een zeer knappe wagen. Aangezien deze +400kg minder weegt, en ook wat zuinigere motoren heeft, wil ik nog wel eens gaan testrijden.
      Daarom vind ik zo'n Allroad perfect. Aan het stuur merk je niet dat je met hogere wagen onderweg bent, maar je hebt er wel de voordelen van. Ik vind het lelijk als een auto hoog op z'n poten staat, maar bij de Allroad is dat net speciaal. De wagen staat 'dik' in z'n laagste stand, maar dan nog is er veel bodemvrijheid. En met een druk op de knop pompt dat ding zich centimeters omhoog om offroad te gaan. Ja, dat bevalt mij wel.
      Last edited by BMWMB; 31/12/2013, 12:09.
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mac500 Bekijk Berichten
        Zo, was al een tijdje geleden dat hier nog eens de tijd gevonden heb om hier eens te komen rondneuzen.Ondertussen zitten wel al op een dikke 32000km. 15800km stonden er al op toen ik hem ging ophalen dus ik heb alvast mijn best gedaan van september tot nu.De winterbanden zitten er ook onder. Was een gratis set die ik bij de aankoop erbij heb gekregen. Had ze nog niet gezien maar het zijn 18" velgen met bandenmaat 235 erop dus qua wegligging valt dit best mee.Ondertussen dus al veel leuke kilometers gebold en sta nog steeds versteld van de prestaties van deze "instap"-diesel.Vorige week op onderhoud geweest en als vervanging een A5 met 2.7TDI multitronic meegekregen. Wel, dat is nogal eens een verschil.Ben dus nog steeds super tevreden van mijn keuze en heb veel bekijks met de led-koplampen
        Tof om te lezen dat deze prachtige auto je bevalt . Wat verbruik je gemiddeld?
        "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
          Tof om te lezen dat deze prachtige auto je bevalt . Wat verbruik je gemiddeld?
          ik: gemiddelde staat op 7. (minder dan 50% autostrade)
          Lange ritten op autostrade zitten (soms ) rond de 5-5.5

Comment

• Bedrijf met smaak. 😄

Sent from somewhere, using Tapatalk
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Ge zou daar beter eens een voorbeeld aan nemen in plaats van die Engelse brol of die lompe SAV uit Beieren te overwegen .
              "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                Ge zou daar beter eens een voorbeeld aan nemen in plaats van die Engelse brol of die lompe SAV uit Beieren te overwegen .

Waarschijnlijk zullen die zijn volgende twee wagens nu ook nog Audi A6-en worden...
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Ondertussen staat bij mij de kmteller op net geen 57000km en is de 1ste set zo goed als versleten.

Heb hier zonet een offerte binnengekregen met een aantal mogelijkheden en ik wou even vragen of er goede of slechte ervaringen zijn met de banden die ik hier opsom :

- Continental ContiSportContact 5 104Y
                  - Goodyear Eagle F1 Asymmetric 104Y
                  - Pirelli P Zero 100Y (identiek als wat ik nu heb)
                  - Michelin Pilot Sport PS2 100Y
                  - Michelin Pilot Supersport 104Y

Ik hoor goede ervaringen met Michelin en volgens ik op het net kan vinden zou de Pilot Sport PS2 ideaal zijn en is de Supersport er eigenlijk, voor gewoon dagelijks gebruik, er wat over ...

De Pirelli's die er nu op liggen zijn zeker niet slecht maar ik vind ze nogal veel lawaai maken alhoewel dat misschien ook kan liggen aan het feit dat dit type 100Y is met een versterkte wand.

Het prijsverschil tussen de goedkoopst en de duurste is 50€ per band dus veel scheelt het allemaal niet.

Laat maar komen die reacties

Comment

Ondertussen staat bij mij de kmteller op net geen 57000km en is de 1ste set zo goed als versleten.

Heb hier zonet een offerte binnengekregen met een aantal mogelijkheden en ik wou even vragen of er goede of slechte ervaringen zijn met de banden die ik hier opsom :

Ik hoor goede ervaringen met Michelin en volgens ik op het net kan vinden zou de Pilot Sport PS2 ideaal zijn en is de Supersport er eigenlijk, voor gewoon dagelijks gebruik, er wat over ...

De Pirelli's die er nu op liggen zijn zeker niet slecht maar ik vind ze nogal veel lawaai maken alhoewel dat misschien ook kan liggen aan het feit dat dit type 100Y is met een versterkte wand.

Het prijsverschil tussen de goedkoopst en de duurste is 50€ per band dus veel scheelt het allemaal niet.

Ik zou ook voor de MPS2 gaan, gevolgd door de Pirelli's. Ik heb Cinturato P7 gehad en nu P zero's, laatste maken inderdaad iets meer lawaai dan de P7. De P7 gaat ook héél lang mee, tot 85dzd km.
                    De Conti sportContact hebben we vroeger ook al eens gehad maar toen zaten ze aan 4 of misschien zelfs maar versie 3. Voor zover ik het me nog kan herinneren, goed op droog maar een stuk minder in de regen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                      Ik zou ook voor de MPS2 gaan, gevolgd door de Pirelli's. Ik heb Cinturato P7 gehad en nu P zero's, laatste maken inderdaad iets meer lawaai dan de P7. De P7 gaat ook héél lang mee, tot 85dzd km.
                      De Conti sportContact hebben we vroeger ook al eens gehad maar toen zaten ze aan 4 of misschien zelfs maar versie 3. Voor zover ik het me nog kan herinneren, goed op droog maar een stuk minder in de regen.
                      Bedankt voor de info !

Comment

Ondertussen staat bij mij de kmteller op net geen 57000km en is de 1ste set zo goed als versleten.

En hoe zijn de ervaringen tot nu toe met de Allroad?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gordon Gekko Bekijk Berichten
                          En hoe zijn de ervaringen tot nu toe met de Allroad?
                          Machtige wagen. Rijdt fantastisch, zeer comfortabel want die luchtvering is echt wel super.

Ondertussen ook wel een paar probleempjes gehad: Tot op +/- 45000km last gehad van enorm piepende remmen. Melding van gemaakt in de garage en kreeg te horen dat ik geval nummer 3 was maar er eigenlijk geen oplossing voor was.

Ze hebben voor de zekerheid kosteloos alle wielen gedemonteerd en de remmen nagekeken doch er was niets abnormaals aan te zien. Inmiddels is het probleem nu volledig verdwenen dus ik vermoed dat het aan de remblokken zelf lag.

Verder de ledverlichting aan de bestuurderszijde die defect is gegaan, uiteraard ook onder garantie vervangen en een keertje gehad dat ik de melding kreeg dat de achteruit versnelling niet beschikbaar was terwijl ik achteruit aan het rijden was ...

Ook al een paar keer gehad dat het gps-scherm blijft steken bij het starten. Ze hadden dit bij mijn laatste bezoek aan de garage gezien in de foutmeldingen. Vind het wel knap dat dit zelfs wordt gelogd.

Verder krijg ik alleen maar leuke opmerkingen van klanten, vrienden en kennissen.

Ik zou me er, bij wijze van spreken, direct terug één kopen.

Qua opties mis ik persoonlijk enkel nog de 4-zone airco en de telefoon online.

Qua motor ook zeer tevreden. Meer dan power genoeg voor dagdagelijks gebruik alhoewel ik een zwaardere motorisatie wel zou kunnen appreciëren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            Bedrijf met smaak. 

Zijn uit Geraardsbergen. Ze hebben ook nog een 530d GT.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                              Zijn uit Geraardsbergen. Ze hebben ook nog een 530d GT.
                              Ja dat klopt. Zoals eerder geschreven, bedrijf met smaak dus.
                              Jammer dat je de GT uitsluitend kan gebruiken voor zakenmensen. Die zitten daar dan wel vorstelijk in.

Comment

• Gisteren hebben we met onderstaande een dagje mogen testrijden.

We hadden gevraagd om eens met een biturbo te mogen rijden. De mensen van Audi zijn deze dan ook netjes komen afleveren.

Beetje jammer dat we zowel buiten als binnen niet aan een versie kwamen die meer naar mijn goesting was samengesteld. Niet erg, de motorisatie maakte alles goed.

Deze 313pk uitvoering is dan ook top. Wat een trekbeest! Niettegenstaande we zelf toch ook al 631Nm hebben op de huidige A6 was deze Allroad toch een stuk sneller door zijn overvloed aan pk's.
                                Het rauwgeluid dat hij voortbrengt is zeer leuk maar erg verslavend. Je wil hem als het ware steeds in de hoge toeren brengen. Niet zo vanzelfsprekend voor een dieseltje. 
                                Door zijn vermogen hebben we wel terug kunnen genieten van de tiptronic. Gelukkig is deze nu een achttraps geworden en dat vertaald zich in een zeer laag toerenaantal bij een constante van 120km/u. De wijzer gaf nog geen 1600t/m aan wat toch een 200-tal lager ligt dan bij de S-tronic. Mooi voor het verbruik voor op de snelweg.

Na mijn goede ervaring met luchtvering op een RRS geeft deze luchtvering op de Allroad toch niet hetzelfde gevoel. Mogelijkheden genoeg om op in te stellen maar het wegfilteren gebeurt op een mindere manier dan bij Range Rover.

Deze wagen was tevens uitgerust met een panoramisch dak, hud, en adaptieve CC. Zaken die we toch niet gaan nemen. Nog eens de ACC getest en het is echt mijn ding niet. Het enigste voordeel wat je er mee doet is wanneer je in de file staat, dan is het wel zeer gemakkelijk.
                                Wagen was ook voorzien van led-lichten en dit zouden we wel nemen.

Ook jammer dat deze uitvoering uitgerust was met sportzetels en niet met de comfortstoelen. Deze laatsten hebben toch mijn voorkeur.

Deze Allroad rijdt toch enigszins anders dan mijn huidige en zou zeker geen straf zijn om daar de komende drie jaar mee te moeten/mogen verder rijden.
                                Vraag kan je natuurlijk stellen, heb je deze 313pk nodig? Kortweg, neen. Zeer leuk allemaal in combi met de schitterende tiptronic en het nepgeluid van de uitlaat maar een 245pk versie zou ook volstaan gezien het prijsverschil hier in België toch vrij fors is.

Toch nog even mijn garage Dielis uit Bornem bedanken die deze testrit hebben kunnen regelen.

Last edited by Metaxa; 12/06/2014, 11:27.

Comment

• Zal de mijn hier ook maar zetten:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                    Zal de mijn hier ook maar zetten:
                                    Thanks!

Comment

• Je hebt toch altijd pech met de kleurencombi van uw testwagen(s) .

Comment

• Ik heb met de Allroad met 245pk gereden, en vond ook dat deze meer dan power genoeg had. Toch is het verschil met de biturbo groot. De 245pk nodigt uit tot een vlotte rijstijl, de 313pk nodigt uit tot een hooligan rijstijl.

Ik vind zo'n Allroad echt wel 'dik'.
                                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gordon Gekko Bekijk Berichten
                                          Je hebt toch altijd pech met de kleurencombi van uw testwagen(s) .
                                          Het is erg! 😩
                                          Alle drie de wagens hadden een zwarte dakhemel en 2 van de drie mottige binnen en buiten kleuren. Geen één zet zo aan tot aankopen.

Comment

Working...
                                          X