Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7 Allroad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Ik ben ook wel fan van de allroads, maar ik zie nog net iets liever de A4 Allroad maar blijft magistrale bak en al heel zotjes in de biturbo van 313 pk, das dan een echte alleskunner, hoewel je de 204 pk ook meteen op mijn oprit mag parkeren ;-)

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Toldo Bekijk Berichten
      Ik ben ook wel fan van de allroads, maar ik zie nog net iets liever de A4 Allroad maar blijft magistrale bak en al heel zotjes in de biturbo van 313 pk, das dan een echte alleskunner, hoewel je de 204 pk ook meteen op mijn oprit mag parkeren ;-)
      Je kan het koppel van de 204 in de buurt krijgen van de 313 als je wil...
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • #63
        Is een Allroad eigenlijk te combineren met S-line? Ik veronderstel van niet.
        2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
        2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
        2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
          Je kan het koppel van de 204 in de buurt krijgen van de 313 als je wil...
          Kan de S-tronic dat koppel wel aan? Ik dacht dat de grens bij deze versnellingsbak 500 Nm was.

          Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
          Is een Allroad eigenlijk te combineren met S-line? Ik veronderstel van niet.
          Zowel exterieur als interieur is de combinatie met S-line idd niet mogelijk. Ergens begrijpelijk, want wat mij betreft moet de uitstraling van de Allroad net het tegenovergestelde zijn van de S-Line.
          "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
            Kan de S-tronic dat koppel wel aan? Ik dacht dat de grens bij deze versnellingsbak 500 Nm was.
            Neen hoor, met 630+Nm rijden we nog altijd...

            7DT70HL(A) = 700Nm
            7DT75(A) = 750Nm

            In die van jou kan onderstaande gebruikt worden. Zou je zelf kunnen uitvogelen wat er in zit?
            8HP70H = 700Nm
            8HP90 = 1000Nm
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
              Neen hoor, met 630+Nm rijden we nog altijd...

              7DT70HL(A) = 700Nm
              7DT75(A) = 750Nm

              In die van jou kan onderstaande gebruikt worden. Zou je zelf kunnen uitvogelen wat er in zit?
              8HP70H = 700Nm
              8HP90 = 1000Nm
              Ik baseerde me nog op de oude grens van 550 Nm voor de S-Tronic blijkbaar. Ik verschiet er wel van dat die DKG's zoveel koppel aankunnen...

              In BT-versie zit de ZF 8HP 55 AF (tot 700 Nm), dacht ik.
              "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                Ik baseerde me nog op de oude grens van 550 Nm voor de S-Tronic blijkbaar. Ik verschiet er wel van dat die DKG's zoveel koppel aankunnen...

                In BT-versie zit de ZF 8HP 55 AF (tot 700 Nm), dacht ik.
                Altijd mogelijk natuurlijk maar dat zou me verbazen, want de ZF 8HP 55A die gaat maar tot 650Nm en dan kom je wel heel dichtbij zijn maximum.

                Zou maar wat graag eens het verschil willen voelen tussen de BT 313 en de gewone 204 versie in chilipeper uitvoering. (maar deze laatste hebben we al uitvoerig kunnen checken)
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  Altijd mogelijk natuurlijk maar dat zou me verbazen, want de ZF 8HP 55A die gaat maar tot 650Nm en dan kom je wel heel dichtbij zijn maximum.

                  Zou maar wat graag eens het verschil willen voelen tussen de BT 313 en de gewone 204 versie in chilipeper uitvoering. (maar deze laatste hebben we al uitvoerig kunnen checken)
                  Midden april heb ik kort de 245pk-versie en BT-versie gereden in Duitsland. Vooral qua beleving steekt de biturbo er gedeeltelijk bovenuit. Dit komt bijna uitsluitend door de heerlijke en bij hoge toeren rauwe sound (ik weet het, ik val in herhaling), die ervoor zorgt dat er iets meer 'drama' gecreëerd wordt en je dus minder het gevoel hebt dat het 'm allemaal geen moeite kost. Nog een voordeel is dat je niet telkens in hoge toeren moet zitten om die sound te hebben, want ook bijvoorbeeld bij stapvoets verkeer en als je op koppel rijdt gromt ie nog heerlijk.
                  Ik schrijf wel gedeeltelijk, want ondanks die sound blijft het gevoel van snelheid achterwege. Doordat machtige koppel zijn hernemingen verslavend en is de duw in de rug fantastisch, maar je zit zo aan gevaarlijke snelheden zonder dat je het beseft. Maar de 35/40d-motor van BMW is een beetje in dat zelfde bedje ziek, heb ik al gehoord en gelezen.

                  De bruutheid en agressiviteit die ik in de 245pk-versie een beetje mis, heeft de BT dan natuurlijk wel. Niettemin zou voor ons de 245pk meer dan volstaan, want die is vlot genoeg en ik prefereer de S-Tronic boven de Tiptronic. Maar aan die sound van de BT, konden zowel ik als mijn vader niet weerstaan. Daar blijf je van genieten, ook op langere termijn denk ik.

                  Dus het verschil tussen de BT 313 en uw gewone 204 versie in chilipeper uitvoering, schat ik niet bijster groot. Toch niet qua hernemingen of sprintjes.
                  Enkel de sound en het feit dat ie het beste van zichzelf kan geven tot ongeveer 5000 toeren, onderscheid 'm. Of dat 'm beter of leuker maakt, laat ik in het midden. Voor mij (en mijn vader) alleszins wel.
                  "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                    Dus het verschil tussen de BT 313 en uw gewone 204 versie in chilipeper uitvoering, schat ik niet bijster groot. Toch niet qua hernemingen of sprintjes.
                    Enkel de sound en het feit dat ie het beste van zichzelf kan geven tot ongeveer 5000 toeren, onderscheid 'm. Of dat 'm beter of leuker maakt, laat ik in het midden. Voor mij (en mijn vader) alleszins wel.
                    Er is weinig verschil in de koppelcurve, van 0 > 120 en van 120 > 210 , die loopt ongeveer 50° op.
                    Morgenvroeg even naar de luchthaven in Dusseldorf. Is feitelijk niet ver genoeg...
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                      Er is weinig verschil in de koppelcurve, van 0 > 120 en van 120 > 210 , die loopt ongeveer 50° op.
                      Morgenvroeg even naar de luchthaven in Dusseldorf. Is feitelijk niet ver genoeg...
                      Straf eigenlijk, dan moet je al een gechipte BT hebben om u echt af te drogen. Voor aan het verkeerslicht heeft de biturbo wel launch control...

                      Even straf vind ik eigenlijk hoe Duitsland tegenwoordig vol met Audi's rijdt. BMW & Mercedes zie je in veel mindere mate dan vroeger.
                      Toen ik 2 weken geleden met de RRS heen en terug Polen reed, zag ik op de Duitse autostrade bijna niks anders dan A4 & A6 Avants.
                      "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                        Straf eigenlijk, dan moet je al een gechipte BT hebben om u echt af te drogen. Voor aan het verkeerslicht heeft de biturbo wel launch control...
                        Dàt laat ik met mijn versie aan me voorbij gaan.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                          Dàt laat ik met mijn versie aan me voorbij gaan.
                          Wij hebben dit snufje destijds niet getest, eigenlijk gewoon niet durven gebruiken. Bij Launch Control denk ik automatisch aan dat verhaal van Nissan GT-R...
                          "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

                          Comment


                          • #74
                            Javabruin blijft toch dé kleur voor de Allroad .



                            "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

                            Comment


                            • #75
                              En als ik die laatste 2 foto's bekijk ben ik heel blij met m'n keuze voor Led koplampen, maakt de neus net dat ietsjes anders waardoor je tussen alle anderen toch iets anders hebt. ( ik heb er tot hiertoe op de baan slechts eentje mogen tegenkomen eigenlijk... ) En tja dat kleur, had ik dat kunnen kiezen op de gewone Avant ging ik dat heel erg hard overwogen hebben ! echt wel mooi in de zon !
                              Last edited by Audidriver; 21/06/2013, 17:58. Reden: typ

                              Comment


                              • #76
                                Als je het zo onder elkaar ziet, is er idd een frapant verschil tussen LED & Xenon qua design. Bij de BMW 5 facelift is dat verschil toch een stuk kleiner.

                                Audi kan als geen ander zo iets tot in de puntjes verzorgen. In de achterlichten van de A7 zijn ook zo van die ringen in verwerkt, net als de verfijning van de inleglijst Beaufort. Hun oog voor detail is meesterlijk, zolang je de nodige poen op tafel legt tenminste.
                                "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

                                Comment


                                • #77
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                  En als ik die laatste 2 foto's bekijk ben ik heel blij met m'n keuze voor Led koplampen, maakt de neus net dat ietsjes anders waardoor je tussen alle anderen toch iets anders hebt. ( ik heb er tot hiertoe op de baan slechts eentje mogen tegenkomen eigenlijk... ) En tja dat kleur, had ik dat kunnen kiezen op de gewone Avant ging ik dat heel erg hard overwogen hebben ! echt wel mooi in de zon !
                                  Volledig mee eens. Ik heb hem besteld net zoals op de foto's hierboven, behalve de ACC dan ...

                                  Comment


                                  • #78
                                    Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                                    Javabruin blijft toch dé kleur voor de Allroad .


                                    Het grootste dilemma zijn nog de wielkasten! Met of zonder...
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • #79
                                      Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                      Het grootste dilemma zijn nog de wielkasten! Met of zonder...
                                      Tja ... 't is een verschil van 700€ verschil dus het valt eigenlijk nog wel mee ;-) Ik vind dat het hem zeker niet mis staat maar het is inderdaad een punt waar je wel even kunt over twijfelen ...

                                      Comment


                                      • #80
                                        Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Het grootste dilemma zijn nog de wielkasten! Met of zonder...
                                        U vraagt:







                                        Niet de beste foto's, maar ik kon er niet direct beter vinden.
                                        Ik heb het gezien op de Allroad die we testreden in april, staat nog altijd te koop trouwens: http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=229059580&asrc=st|sr.fgv. Prijs is toch al een goede € 3.000 gezakt, al het zo verder gaat tot einde van het jaar maakt ie een kans .
                                        Die colormodule is niet mis, maar ik zie liever zonder. Hij lijkt te fel op een gewone Avant dan, vind ik.
                                        "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

                                        Comment

                                        Working...
                                        X