Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes CL 63 AMG : baas boven baas

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes CL 63 AMG : baas boven baas

De CL 63 AMG werd onthuld.
    Hij wordt aangedreven door een 6.2 V8-motor, met 514 paarden bij 6.800 o/m. Het koppel piekt op 630 Nm bij 5.200 o/m. Alsof dat niet volstaat, gaat AMG ook nog een V12 biturbo aanbieden. Dat wordt dan de CL 65 AMG. De zesliter V12 legt indrukwekkende cijfers voor: 612 pk vermogen bij 4.800 o/m en dik 1.000 Nm koppel bij 2.000 o/m.

Zo ziet de CL er toch wel fantastisch uit. Maar ik blijf het spijtig vinden van die achterlichten. Wachten op de facelift, euh buttlift zeker?

Comment

In het echt ziet ie er toch anders uit:

Comment

Precies de voorsteven van Phaeton/6reeks en de achtersteven van een Maybach...

Maar ik moet toegeven, valt best te pruimen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mitChill
          Precies de voorsteven van Phaeton/6reeks en de achtersteven van een Maybach...

Maar ik moet toegeven, valt best te pruimen.
          Ja idd, die voorsteven heeft veel weg van een Phaeton. (Had ik ook al eens opgemerkt in zijn topic.) De achterlichten vallen idd tegen, was me nog niet opgevallen, maar zoals die AMG daar staat ... knap! Spijtig genoeg wordt die indruk niet bevestigd op die andere foto's. ik weet nog niet wat ik er moet van denken.

Comment

Op de eerste foto is hij

Maar bij de achterkant heb ik ook nog mijn twijfels

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
              De CL 63 AMG werd onthuld.
              Hij wordt aangedreven door een 6.2 V8-motor, met 514 paarden bij 6.800 o/m. Het koppel piekt op 630 Nm bij 5.200 o/m. Alsof dat niet volstaat, gaat AMG ook nog een V12 biturbo aanbieden. Dat wordt dan de CL 65 AMG. De zesliter V12 legt indrukwekkende cijfers voor: 612 pk vermogen bij 4.800 o/m en dik 1.000 Nm koppel bij 2.000 o/m.
              Bij 4800 opm al. Da's precies relatief vroeg. M.a.w. het heeft weinig nut om 'm hoog in de toeren te jagen. Eigenlijk rij je met dat ding voornamelijk om 't koppel (in tegenstelling tot de 63 AMG), net zoals bij een diesel ...

Sterker nog! Ik vind dit zelfs een halve diesel. Mocht Mercedes een 6.0 V12 diesel aanbieden, zou er niet veel gemekkerd worden.

Comment

Waarom 3 supermotoren in een wagen steken? De CL 600, CL 63 AMG en dan de CL 65 AMG?? Wie koopt dat allemaal? Het lijkt mij allemaal nogal onnuttig. Trouwens, een V12 biturbo, zou dat dan sneller dan een SLR zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wotr
                  Waarom 3 supermotoren in een wagen steken? De CL 600, CL 63 AMG en dan de CL 65 AMG?? Wie koopt dat allemaal? Het lijkt mij allemaal nogal onnuttig.
                  Er is - in mijn ogen - wel een groot verschil tussen de CL600 en de 63 AMG, net zoals een tijd geleden o.a. bij de SL55 AMG en de SL600. In rechte lijn was de 600 sneller, maar het gewicht van de V12 speelt in z'n nadeel als we 'm op circuit gaan zetten, bvb op Silverstone. Een V8 is lichter en smoother, is hélemaal anders dan een V12, die gezapiger is. De AMG trekt verder door, is agieler, lichter en sneller op circuit, de 600 is totaal anders, minder tot zelfs niet sportief.

Waarom dan een 65 AMG? Zonder 65 AMG heb je geen écht topmodel. Er is geen 'über-SL/CL/S/...', de AMG en 600 zijn evenwaardig. De klanten waren geneigd naar de 600 te grijpen, omwille van de V12, terwijl eigenlijk het AMG-teken iets exclusiever is. Oplossing: 65 AMG, V12 én AMG, top of the line.

Enfin, da's wat ik gehoord heb natuurlijk.

Trouwens, een V12 biturbo, zou dat dan sneller dan een SLR zijn?
                  Misschien, dat kan. In rechte lijn dan. Die V12 biturbo, met dat vermogen dat piekt op 4800opm, zal op circuit een pàk trager zijn dan die SLR met potige V8. Toegegeven, 't is een V8 compressor, en doortrekken tot boven de 6000 toeren heeft niet zo héél veel zin, maar hij is lichter, sportiever en heeft een breder toerentalbereik. Op circuit, en misschien zelfs in rechte lijn, is de SLR sowieso sneller.

Die V12 AMG rijd je zoals een diesel: op koppel, niet hoog in de toeren gaan.

Comment

De SL65 is sneller dan een SLR op een rechte lijn eenmaal boven de 200 km/h dacht ik, is zelfs een filmpje van

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddk
                      In het echt ziet ie er toch anders uit:
                      Klopt niet.
                      Die foto's van jou zijn helemaal niet de foto's van de CL 63 AMG, maar van een of ander tuningpakket.

Comment

Bram, ik kan u perfect volgen. Maar nogmaals, al die topmodellen, wie koopt dat allemaal? Zeker een CL, dat is sowieso al exclusief, laat staan de CL600 of CL55.

Maar wat gij beweert is zoals zeggen dat een Enzo met een V8 beter zou zijn.

Comment

Bram, ik kan u perfect volgen. Maar nogmaals, al die topmodellen, wie koopt dat allemaal? Zeker een CL, dat is sowieso al exclusief, laat staan de CL600 of CL55.

Steek in de Enzo een V8 biturbo met evenveel pk als de V12 nu, en hij is sneller

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
                            Klopt niet.
                            Die foto's van jou zijn helemaal niet de foto's van de CL 63 AMG, maar van een of ander tuningpakket.
                            Klopt niet.

Op die foto's is wél de CL 63 AMG, maar afgeplakte versie

Comment

jakkes eik bah

Comment

Kopen, kopen ...

Al 'ns aan imago gedacht?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
                                  Steek in de Enzo een V8 biturbo met evenveel pk als de V12 nu, en hij is sneller
                                  Die V8 biturbo heeft dan ook énkel z'n gewichtsvoordeel, want die V12 trekt door tot +8000 opm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
                                    Die V8 biturbo heeft dan ook énkel z'n gewichtsvoordeel, want die V12 trekt door tot +8000 opm.
                                    Koppel, het zegt u iets?

Comment

Klopt niet.

Op die foto's is wél de CL 63 AMG, maar afgeplakte versie
                                      't Was toch de CL 65 AMG ? Of niet ?

De 63 en de 65 hebben een lichtjes anders design...

Nu ja.

Comment

Koppel, het zegt u iets?
                                        Ja : minder beheersbaar naar de limiet toe.

Een V8 biturbo zal niet zo denderend veel minder wegen dan de V12, en een atmosferische top-V12 is nog altijd de iets betere "race-motor" dan een aangeblazen top-V8. Zeker met 'n hypersnelle versnellingsbak waarvan de versnellingen erg kort op elkaar volgen, en een V12-motor die zo toerengeil is. Als je érg hard gaat, dan rijd je toch niet op koppel, maar op vermogen.

Ik denk dat Ferrari wel weet hoe ze 'n hypersnelle auto moeten bouwen, en ware een aangeblazen V8 duidelijk beter geweest, dan hadden ze zo eentje in de Enzo gelepeld. Op circuit (het uitverkoren terrein van de Enzo) lijkt 't me de beste keuze.

Comment

Working...
                                        X