Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De 63 en de 65 hebben een lichtjes anders design...
Nu ja.
Ziet er mij 63 uit.
Mistlampen kloppen, zijkant voorbumper klopt, middenstuk voorbumper klopt, uitlaten zijn precies 2 enkele ipv 2 aan elkaar hangende... (wel moeilijk te zien natuurlijk)
Hij ziet er om te beginnen een pak beter uit dan de 'standaard'-CL.
En dan die motor!! Ik heb de afgelopen dagen met een ML 63 gereden en was hiervan extreem onder de indruk. Deze motor in een CL gaat gewoon te zalig zijn...
Hij ziet er om te beginnen een pak beter uit dan de 'standaard'-CL.
En dan die motor!! Ik heb de afgelopen dagen met een ML 63 gereden en was hiervan extreem onder de indruk. Deze motor in een CL gaat gewoon te zalig zijn...
Met een ML 63 AMG gereden?? Lang genoeg om een testverslagje te schrijven? ...
on topic
Om nog even op de CL600 of V8 55 terug te komen.
Beiden kosten vroeger quasi evenveel dacht ik, maar een CL600 werd iets beter aanzien op de "clubs" wegens V12 en maar een V8 voor de andere. Dat de V8 eigenlijk iets sportiever was deed er niet toe, want de CL600 had een V12 en dat oogt beter.
Ik blijf 'm lelijk vinden. Hij oogt zo a-typisch Mercedes en mist karakter.
Voor de motor zou ik 'm wel willen (vooral: krijgen), maar wel alleen als GT in de ware zin van het woord.
Mercedes introduceert de 63 AMG-versie van de CL. Die beschikt dus over het nieuwe V8 blok van AMG maar dan wel met nog meer vermogen: 525 pk.
De CL 63 AMG sprint met de 525 pk sterke 6.3 V8 in 4,6 seconden van 0 naar 100 km/h en is zoals gebruikelijk begrensd op 250. Dat de CL niet de V12 biturbo van de S 65 AMG krijgt, is opmerkelijk. De nieuwe V8 van AMG wordt over de modellen van Mercedes uitgesmeerd, en zit onder meer in de E-, de CLK- en de CLS-klasse. Nergens is hij echter zo krachtig als in de CL 63 AMG. Met 525 pk en 630 Nm aan koppel troeft hij de E 63 AMG af die tot 514 pk komt. Natuurlijk heeft ook deze AMG vier uitlaten en verder is de topversie herkenbaar aan de aangepaste bumpers. Een AMG-sportonderstel zorgt voor een inniger contact met het wegdek en de Active Body Control gaat overhellen van de lijvige koets tegen. Overigens is de CL 63 AMG maar nauwelijks krachtiger dan de CL 600 met de ´tamme´ Mercedes V12 biturbo, die levert 517 pk en heeft meer trekkracht, maar liefst 830 Nm. Het zou ons dan ook niet verbazen wanneer er ook nog een CL 65 AMG komt met 612 pk en 1.000 Nm
Comment