Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW x3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
    en dan heb je mijne corsa 2004 1.4 twinport nog niet aan de tand gevoelt zekers ...
    niet boven de 8 l te krijgen met pedal to the metal
    En wat bedoel je ?

Een auto met 40pk met pedal tot the metal of een 400pk met pedal tot de metal ?
    Of een auto van 800 kg of 1 van 2500 kg ???
    Of een combinatie van de 2 voorgaande.

Appelen met appelen vergelijken... is leuk voor u dat hij niet boven de 8 liter komt.
    Maar boven de 210 km/h zal hij ook niet komen, laat staan van 0 tot 100 onder de 9 seconden.

Laten we ontopic blijven.
    (als je toch een vergelijk wil maken, misschien de mini , a1 , ea.)
    Last edited by ; 12/09/2010, 15:35.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

Mijn ervaringen: Audi vs bmw -> audi iets zuiniger en ruwer versus bmw iets gulziger maar iets verfijnder en zo kan je doorgaan...
      Als je het olieverbruik meetelt is de Audi een pak minder zuinig dan de BMW...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
        Als je het olieverbruik meetelt is de Audi een pak minder zuinig dan de BMW...
        De ene Audi is de andere niet, net zoals de ene BMW de andere niet is. Je zal er altijd hebben die meer (olie) verbruiken dan dat ze zouden mogen. De mijne verbruikt amper olie.

Comment

• Wanneer (en waar) is de nieuwe X3 voor het eerst te bekijken?
          Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
          • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
          • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
          • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
            De ene Audi is de andere niet, net zoals de ene BMW de andere niet is. Je zal er altijd hebben die meer (olie) verbruiken dan dat ze zouden mogen. De mijne verbruikt amper olie.
            In mijn vriendenkring 4 Audi-rijders (telkens de 2.0 tdi), allemaal moeten ze om de 5000km een litertje bijdoen. 1 zelfs om de 3000km, dealer beweert dat dit normaal is.

kan natuurlijk toeval zijn...

Comment

• Zal hen leren om met diesel te rijden denk ik dan

Comment

Zal hen leren om met diesel te rijden denk ik dan
                +1

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
                  In mijn vriendenkring 4 Audi-rijders (telkens de 2.0 tdi), allemaal moeten ze om de 5000km een litertje bijdoen. 1 zelfs om de 3000km, dealer beweert dat dit normaal is.

kan natuurlijk toeval zijn...
                  Dat is een oud verhaal dat merkwaardig genoeg kenmerkend lijkt te zijn voor de VAG-techniek. Reeds 25 jaar geleden hadden die motoren olie nodig. Of dat normaal is of niet laat ik in het midden. Ik heb er alleszins nooit last van gehad met andere merken.

Nu heb ik een Volvo die (volgens brief van Volvo) zelfs in de risicogroep zit voor het teveel aan olie , overigens nog geen last van gehad. Vaag verhaal met als grondoorzaak de verplichting om meer bio-olie op te nemen in de smeerolie. Deze heeft andere kenmerken, en i.c.m regenereren roetfilter bij korte ritten kan oliepeil beginnen stijgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                    Wanneer (en waar) is de nieuwe X3 voor het eerst te bekijken?
                    Ik dacht in november pas bij de dealer...
                    In bornem staat hij al zeker, voor genodigden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                      Wanneer (en waar) is de nieuwe X3 voor het eerst te bekijken?

Zaterdag 20 november 2010,voorstelling bij de lokale dealer.

Comment

• De X3 ziet er best in orde uit. Als ie eens goed gebouwd zou zijn hadden we die weer overwogen...

En ik zou nooit een BMW in 4 cyl benzine kopen, een audi wel.

Comment

• Ik ook niet, IvoB. Ik zou ook in een Audi geen kleine benzine kopen, want benzine wordt pas, net zoals diesel, écht leuk eens je 't over 6 cilinders hebt, en meer. De uitzonderingen zoals (tiens tiens, zou 't een toeval zijn dat 't net weer atmosferische motoren zijn) de hoogtoerige topblokjes uit de BMW E30 M3, Mercedes-Benz 190E 2.5-16, Honda V-tec e.a. bevestigen de regel. En als je je dan toch tot 4 cilinders "beperkt" (zoals het gros van het publiek) om wille van obvious reasons, dan verliest benzine helaas steeds meer terrein op de diesels, die beter en beter worden, en vandaag de dag op zo goed als elk vlak beter zijn dan hun broertjes op benzine. Ze zijn een pak zuiniger, doorgaans krachtiger, rijden qua krachtontplooiing en lineariteit niet zoveel minder goed dan die opgepepte kleine benzinemotoren (daar mis je ook het brio van een echt goeie benzinemotor in, helaas)

Maar wat lees ik hier nu, op de vorige pagina's? Audi een betere motorbouwer dan BMW? En dan vooral de reden: omdat de kleinste benzinemotoren bij Audi/VAG vaker drukgevoed zijn dan die bij BMW.

Miljaar, 't heeft lang geduurd en 't was blijkbaar hoog tijd dat er weer 'es ne goeie werd verteld.

(waarbij ik geenszins gezegd wil hebben dat Audi geen goeie motoren heeft, ze hebben zelfs schitterende motoren, maar noch bij de diesels noch bij de benzines hebben ze in het verleden en het heden hetzelfde brio aan de dag gelegd als BMW, en dat weet elke nuchtere liefhebber)

(en ge moogt gerust zijn dat een drukgevoede benzine in die "kleine" klasse krachtiger is dan een atmosferische motor, nogal wiedes ... wel vreemd dat hij die zo van leer trekt tegen dieselmotoren net nu - als het in zijn kraam past - drukvulling plots als een voordeel gaat omschrijven, terwijl drukvulling bij diesels nodig is om een krachtige en "goeie" motor te hebben, daar waar drukvulling bij de beste benzines eerder een nadeel is dan een voordeel: de beste motor blijft nog altijd een atmosferische benzinemotor, zowel qua loopcultuur, lineariteit, beheersbaarheid, krachtontplooiing, efficiëntie, klank, verbruik enz)
                          Last edited by ; 14/09/2010, 23:06.

Comment

• Ik heb het gevoel dat je het over mij hebt, maar dat je niet goed gelezen hebt wat ik heb geschreven. Ik beweer namelijk nergens dat Audi de betere motorenbouwer is. En mijn afkeer tot diesel heeft niets met de turbo te maken.

Indien het niet over mij ging, never mind !

Comment

Ik heb het gevoel dat je het over mij hebt, maar dat je niet goed gelezen hebt wat ik heb geschreven. Ik beweer namelijk nergens dat Audi de betere motorenbouwer is. En mijn afkeer tot diesel heeft niets met de turbo te maken.
                              Dude...

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                              Op gebied van motoren voor vrachtwagens en boten wel ja. Op benzines niet echt.
                              Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                              En op het merendeel van motoren wel, maar op vlak van benzines is Audi in het voordeel.
                              Volvo V60 D3 R-design

Comment

never mind !
                                Doe ik al vaker ten aanzien van je uitspraken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
                                  Dude...
                                  Dat jij niet kan lezen is al langer duidelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Doe ik al vaker ten aanzien van je uitspraken.
                                    Iemand moet die BMW mannetjes down to earth houden

Comment

• Niemand geen nieuws meer over de X3 ?

Comment

Iemand moet die BMW mannetjes down to earth houden
                                        Da's dan duidelijk niet gelukt

Comment

• Daarnet een 400km gereden met een vorig model X3 2.0d 150pk.

Daar waar ik de X5 schitterend vond rijden was die X3 verschrikkelijk oncomfortabel ;zelfs met de kleine velgjes die eronder lagen.

Hopelijk doet de nieuwe een stuk beter.

Comment

Working...
                                          X