Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo V60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Supermooi, alleen jammer van de kofferruimte. Mijn Altea (niet-break) heeft een grotere koffer.
    2004: Golf II 1.9 TDI — 2007: Ford Fiesta 1.4 TDCI — 2008: SEAT Altea 1.9 TDI — 2012: BMW 318d — 2016: BMW 430d Gran Coupé — 2021: ?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
      Bij De Grande Cars in Brugge stond de V60. Is de eerste keer dat ik hem zie en wat een prachtige wagen is dat die lijnen en vooral de achterkant zijn gewoon super mooi. Kan niet wachten tot de onze geleverd wordt

      Zou hij nu nog in Brugge staan ???

      Comment


      • Daarnet ook een paar V60's op de camion zien staan, met nog wat nieuwe S60's bij.

        En verderop ook nog een camion vol Audi A1heidsworstjes

        Comment


        • Deze is toch nog niet officieel voorgesteld è? Of wel? Bij Jacobs in Genk ging ook een zwarte, (haast) full option V60 komen... Dus ben er een beetje benieuwd naar!
          Volvo V60 D3 R-design

          Comment


          • Bij Recon (Oostende) had ik zaterdag ook in het passeren onverwachts een V60 in cosmic white tegen het lijf gelopen, stond er buiten op een helling voor de show.

            Een halfuurtje later passeerde ik er terug, met het gedacht eens te stoppen, en hem te checken. Maar helaas was hij toen al weg...

            Ik dacht eigenlijk dat de V60 pas deze winter zou gelanceerd worden?

            Comment


            • Hij is al een tijdje gelanceerd en bestelbaar, maar sinds deze week staat hij bij de meeste dealers.
              nls2000

              Comment


              • Rij-impressie: Volvo V60

                Nadat Volvo alles heeft gedaan de S60 in de markt te zetten als de auto die het merk 
’n stoerder imago moet bezorgen, volgt bij de V60 eenzelfde strategie. Ditmaal met 
een Sport Wagon! Nu is sportiviteit ’n kwalificatie die autofabrikanten te onpas aan hun nieuwe modellen geven, dus wij zullen die V60 wel ’ns even op zijn merites beoordelen.

                Je hoort er tegenwoordig blijkbaar pas bij als je sportieve auto’s maakt. Net zoals bijna elk nieuw model bedoeld is voor jong hip urban volk. Zelfs bejaarden willen immers niet in een auto rijden die voor bejaarden bedoeld is. Dit soort tactieken heeft tot gevolg dat elk nieuw model ‘lekker sportief’ rijdt. Tenminste, dat willen autofabrikanten doen geloven. De term is zwaar aan inflatie onder-hevig. Maar wat is sportief? Snel? Direct stuurgedrag? Dat hoeft niet. Een Maybach 62S is snel, maar zeker niet sportief. En een Corsa stuurt erg direct, maar sportief? Mwah ... Het gaat om combinaties. Een auto moet bijvoorbeeld goed sturen, zich goed gedragen bij links-/rechtscombinaties en lekker aan het gas hangen. En zelfs dan is dit geen absolute wetenschap. Een beetje strak rijden is heel wat anders dan sportief zijn. Een goede lakmoesproef: in een sportieve auto is het echt leuk om glooiende bochtige wegen te rijden, in de V60 komen we niet verder dan de constatering dat de auto zich prima redt onder dat soort omstandigheden. En dat is een kwalitatief verschil. In die hoedanigheid kunnen wegewoon zeggen dat de V60 geen sportieve auto is. Is dat erg? Nee, hoor. De auto is namelijk wel behoorlijk dynamisch en dat is voor een Volvo in dit segment al heel wat. Zeker als je bedenkt dat de auto op massa’s andere vlakken scoort zoals een Volvo meestal scoort: bijzonder netjes.

                Geen verrassing
                Een heel grote verrassing is de V60 na onze kennismaking met de nieuwe S60 natuurlijk niet meer. De station is volgens het merk tot de C-stijl gelijk aan de sedan en we hebben geen gaten in die claim kunnen schieten. Designtechnisch is de V60 misschien nog wel meer geslaagd dan de sedan, een kenmerk dat we in het D-segment wel vaker tegenkomen. De XC60-achtige achterkant ziet er best gaaf uit en en profil oogt de auto allesbehalve bedaagd. Het interieur is typisch Volvo: zeker premiumwaardig, maar dan op een robuuste manier. We zijn wildenthousiast over de (dunne) stoelen die qua thuiskom-gevoel doen denken aan de optionele comfortzetels van BMW in de 5- en 7-serie. Dat Volvo zich nu ook op de lifestyle-station heeft gegooid, betekent dat je iets inlevert aan bagageruimte: het pakezel-tijdperk is voorbij. Evengoed heb je een redelijke 430 liter tot je beschikking in een goed toegankelijk laadruimte met vlakke vloer. De vloer blijft vlak als je de achterbank omklapt, iets wat (in een handomdraai) kan in een handige 40-20-40-verhouding.

                Geen behoefte
                We konden in de V60 voor ’t eerst de nieuwe 1,6-liter turbomotor in ’n Volvo uitproberen in de vorm van een T4-versie. Deze heeft 180 pk en was bij ons gekoppeld aan de zestraps powershift-automaat met dubbele koppeling. Al zit deze automaat niet op het niveau van de Duitse concurrentie (DSG), hij is altijd nog sneller en prettiger dan een ‘ouderwetse’ automaat. Bovendien werkt hij wel mooi samen met de turbomotor. Tijdens alle in Nederland toegestane snelheden heb je eigenlijk geen moment directe behoefte aan meer power: het blok is mooi soepel, reageert prima op gasinput en de automaat houdt de toeren niet overdreven laag. Rijden doet de V60 prima. Zoals gezegd is diehard sportief wat anders, maar de voortrein maakt evengoed veel indruk. Het sturen gaat behoorlijk direct en vooral de manier waarop de V60 zich zet en het uitblijven van onderstuur vallen in positieve zin op. Evengoed voelt de auto geen moment ook maar ’n beetje oncomfortabel. De optelsom van die twee levert een auto op waarin je zonder een centje pijn 100.000 km per jaar aflegt. ’n Typische Volvo met meer dynamiek dan je wellicht verwacht. Dat wil zeggen in deze klasse, want de V50 met zijn Focus-onderstel is zeker niet veel minder sportief (kuch) dan deze V60. De Duitse concurrentie is evengoed nog net een tandje scherper, al scheelt het niet veel met een voorwiel-aangedreven Audi A4 Avant, wat dan ook de Duitse tegenstrever is die ’t meest in het vaarwater van deze V60 zit. Aangezien de vanafprijs van gelijkgemotoriseerde versies altijd een paar duizend euro in het voordeel van de Volvo is (iets wat alleen maar erger wordt als je je auto gaat volhangen met opties) kan dat best een leuke vergelijking worden. Volvo heeft een paar jaar gezeten in de hoek waar de klappen vielen: de V50 kon ’t niet eeuwig in zijn eentje bolwerken. Met deze V60 heeft het merk echter weer een model in de aanbieding dat een heel reëel en prettig alternatief is voor de geijkte Duitse keuzes.







                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                Comment


                • dat interieur heeft iets italiaans. (stuur enzo)
                  beetje fout in een zweed.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
                    dat interieur heeft iets italiaans. (stuur enzo)
                    beetje fout in een zweed.


                    Dit vond je vroeger ook terug in de Amazone bijvoorbeeld. Typisch Volvo en niks Italiaans aan.

                    Comment


                    • V60 configurator

                      Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                      De V60 is te configureren op de Belgische site. Wel alleen nog maar de benzines.
                      De configurator op de Belgische Volvo website begint stillaan volledig te zijn. Sinds vandaag zijn diesels te configureren zonder R-design.
                      Volgens mij zit er een foutje in de foto's: bij de Momentum is op de foto de chroom decoratie in de voorbumper, terwijl je die pas hebt op de Summum. Op de configurator van de S60 is het wel juist. Is een detail natuurlijk.

                      Comment


                      • Da stuur vind ik de max

                        Comment


                        • Vrijdag een in 't wild gespot in Tielt-Winge. Ik zag hem afkomen en zei nog "Kijk een S60". Maar eens hij voorbij reed was duidelijk dat het een V60 was, met die toch wel prachtige achterlichten

                          Zal wel een van de, zoniet dé, eerste zijn in België? Had zelfs geen Z-plaat.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                            Vrijdag een in 't wild gespot in Tielt-Winge. Ik zag hem afkomen en zei nog "Kijk een S60". Maar eens hij voorbij reed was duidelijk dat het een V60 was, met die toch wel prachtige achterlichten

                            Zal wel een van de, zoniet dé, eerste zijn in België? Had zelfs geen Z-plaat.
                            Dat zijn de perswagens die ze inrijden of die al getest worden door de pers... Daarmee dat ze ook ingeschreven worden. Met een Z-plaat mag al niet door een klant gereden worden op een zondag en van die dingen dacht ik...
                            Volvo V60 D3 R-design

                            Comment


                            • V60 Heico

                              <A href="javascript:top.close();">


                              Edit: Foto werkt blijkbaar niet
                              nls2000

                              Comment




                              • freude am fahren

                                Comment






                                • Bron: www.autoweek.nl
                                  freude am fahren

                                  Comment


                                  • Volvo-tuner Heico Sportiv zet op de Essen Motor Show opgefruite versies van de S60 en V60 neer. Maximaal 330 pk is er beschikbaar voor de T6, de 2.0T kun je bij het bedrijf op 250 pk laten uitkomen.





                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
                                      prachtige kleurencombo
                                      __________________________

                                      2015 Volvo V60 D2 aut.
                                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                        Volvo-tuner Heico Sportiv zet op de Essen Motor Show opgefruite versies van de S60 en V60 neer. Maximaal 330 pk is er beschikbaar voor de T6, de 2.0T kun je bij het bedrijf op 250 pk laten uitkomen.
                                        Echt knap!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                                          Echt knap!
                                          Geef mij maar die onderste velg van bovenstaande foto's. Op de nieuwere (rondere) modellen past die o zo klassieke 5-spaaks velg niet meer vind ik

                                          Comment

                                          Working...
                                          X