Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Sharan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Eigenlijk ging de keuze tussen een A6 Avant 3.0 TDI en een Sharan.
    Ik weigerde te geloven dat ik geen 3 kinderstoelen in zo'n slee als een A6 kon stouwen.
    Maar toen ik in de showroom kwam aandraven met de 3 kinderstoelen en dit wilde uitproberen kwamen we vlug tot de vaststelling dat dit inderdaad niet lukt.
    En toen ik zag met welk gemak ik (optioneel) de 2 buitenste zetels op de 2e rij van de Sharan kon met 1 handbeweging deze omvormen tot kinderzitjes, dan was de keuze snel gemaakt.
    Soms knaagt het aan me als ik een prachtige A6 S-line zie rijden, maar de vader in mij zegt dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
    Ik heb hetzelfde ook geprobeerd met de Touareg maar die was ook te klein/onhandig qua achterbank.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Basix Bekijk Berichten
      Eigenlijk ging de keuze tussen een A6 Avant 3.0 TDI en een Sharan.
      Ik weigerde te geloven dat ik geen 3 kinderstoelen in zo'n slee als een A6 kon stouwen.
      Maar toen ik in de showroom kwam aandraven met de 3 kinderstoelen en dit wilde uitproberen kwamen we vlug tot de vaststelling dat dit inderdaad niet lukt.
      En toen ik zag met welk gemak ik (optioneel) de 2 buitenste zetels op de 2e rij van de Sharan kon met 1 handbeweging deze omvormen tot kinderzitjes, dan was de keuze snel gemaakt.
      Soms knaagt het aan me als ik een prachtige A6 S-line zie rijden, maar de vader in mij zegt dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
      Ik heb hetzelfde ook geprobeerd met de Touareg maar die was ook te klein/onhandig qua achterbank.
      Dat heeft elke bestuurder van een busje wel eens denk ik als hij een knappe break ziet Maar als je dan in alle rust die achterbank laat vollopen in plaats van de chaos om zo een break of berline te vullen dan weet je dat je goed gekozen hebt Het helpt ook veel slijtage voorkomen. Als ik zie hoe onze A4 zijn interieur/koffer afziet, tegenover dat van mijn Touran, omdat er allemaal net iets minder ruimte is om te bewegen. Onze "mooie" wagen blijft ook altijd staan ten voordele van onze praktische wagen, zelfs met 1 kind. De zoon kiest ook steevast voor de Touran omdat hij dan een beter overzicht heeft.
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Volkswagen Sharan CommercialFor stereo and high quality:http://www.youtube.com/watch?v=nPUjbUmVTcM&fmt=18

Comment

• Jouw Sharan is prachtig uitgerust, en zeker geen straf om mee te rijden.

Ik ben nu de periode van kleine kinderen voorbij, en ook gaan ze niet zo dikwijls meer mee.

Om langzaam van de ruimte af te kicken zal het een ruime break worden.

Comment

• Wat ik wel jammer vind is dat er maar een beperkte kleurkeuze is bij VW. (en een hoop andere merken)

Comment

• @ David : x2

Ik kon bv. geen wit interieur kiezen.
              Ik weet dat jullie de kinderen zullen aanhalen mbt tot het wit, maar ik hoef dan ook maar 2-3 jaar met die auto te rijden.
              Ik kon enkel kiezen tussen zwart en zwart-bruin leder.

@Josenjef : ik volg je volledig.
              Het is vooral het vastklikken van de gordels bij een break dat verdomd onhandig is.
              Je moet je iedere keer bukken, terwijl je moet opletten dat uw deur niet te ver uitzwaait en tegen de wagen naast u valt,...
              En de reden waarom ik het panoramisch dak heb gekozen is voor de kids.
              Ze zien 1000x meer dan in een gewone wagen.
              Ik had dit in mijn vorige wagen, en heb mijn vrouw verplicht om het in de hare te nemen.
              En als bestuurder is het leuk omdat je al s'morgens vroeg kunt genieten van het opkomend zonnetje.

Comment

Eigenlijk ging de keuze tussen een A6 Avant 3.0 TDI en een Sharan.
                Zo herkenbaar !
                ik heb een A6 model 2009 en mijn vrouw heeft een Sharan van 2011 nieuw model, en we hebben 3 kinderen.
                We hebben dezelfde ervaring met de kinderstoelen.
                Voor de aankoop van de Sharan hebben we ook een Q5 (interieur veel te klein, koffer zeer klein) en een Touareg (achterbank te klein) testgereden.
                Het is dus een Sharan geworden, was ook de goedkoopste van de drie.
                Als we voltallig zijn rijden we altijd met de Sharan.
                2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Ik ben zelf jaren monovolume rijder geweest toen mijn kids klein waren (2 x espace) en mis het nu toch nog vaak, dat ruimte gevoel.
                  OK, je hebt een iets minder snedige wegligging, al valt dat in de huidige Sharan heel goed mee, heb ik al mogen ervaren, maar in het huidige verkeer wordt dat toch steeds minder belangrijk.
                  't Is dat het nu wat belachelijk zou zijn, omdat ik werkelijk voor 95% alleen id auto zit tegenwoordig, maar anders zou ik meteen terug eentje willen.

Comment

@ David : x2

Ik kon bv. geen wit interieur kiezen.
                    Ik weet dat jullie de kinderen zullen aanhalen mbt tot het wit, maar ik hoef dan ook maar 2-3 jaar met die auto te rijden.
                    Ik kon enkel kiezen tussen zwart en zwart-bruin leder.

@Josenjef : ik volg je volledig.
                    Het is vooral het vastklikken van de gordels bij een break dat verdomd onhandig is.
                    Je moet je iedere keer bukken, terwijl je moet opletten dat uw deur niet te ver uitzwaait en tegen de wagen naast u valt,...
                    En de reden waarom ik het panoramisch dak heb gekozen is voor de kids.
                    Ze zien 1000x meer dan in een gewone wagen.
                    Ik had dit in mijn vorige wagen, en heb mijn vrouw verplicht om het in de hare te nemen.
                    En als bestuurder is het leuk omdat je al s'morgens vroeg kunt genieten van het opkomend zonnetje.
                    De kleuren zijn altijd een jammere zaak bij VW, op de Sharan is dit nog beperkter dan bij de andere modellen blijkbaar ...
                    Panoramisch dak is inderdaad heel leuk voor de kinderen, maar door dat het bij VW open kan heb ik er toch ook veel genot van. Ik gebruik dat bijna dagelijks, zelfs in de winter is het fijn om even verse lucht binnen te laten na een hele dag op kantoor zitten.
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                    X