Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Sharan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    Heb net gehoord dat de bestelling geplaatst is!
    Highline, 170pk DSG, Business blue pakket, premium pakket, 7 zits pakket, iPod aansluiting en een verwarmde voorruit.
    Ik heb gekozen voor Night blue en Palladium grijs interieur.

Alleen het wachten zal moeilijk zijn...
    Ik wil ook wel als gezinswagen

Comment

Heb je al 4 kinderen dan?

Eerlijk gezegd, als ik geen 4 kinderen had, dan zou ik ofwel een 520d touring, of een V70 D3 kiezen.

Binnen een jaar of 4 zal het wel zoiets worden denk ik.
      Verder is er hier over familiebusjes niet veel te vinden....

Comment

Gisteren een testrit gedaan met de nieuwe Sharan van een collega.

136pk tdi Trendline met Bussiness blue pack en nog paar kleine toeters en bellen.

'k Moet zeggen ik was aangenaam verrast. Heel stille en romige motor. Zalig schakelen (wat een verschil met mijn 3 reeks) en een puike wegligging.
        Je mag van zo'n grote volume natuurlijk niet de snedigheid van een BMW verwachten, maar ik vond het toch dik OK. Heel goede rijhouding ook en de versnellingspook, die me op het autosalon nog te laag leek te staan, viel perfect in de hand.
        Ophanging is zeer comfortabel en toch stabiel in vrij snel genomen bochten. Overhellen blijft binnen de perken.
        Prestaties vond ik zelf behoorlijk, al is het natuurlijk geen echte verkeerslicht-sprinter. Maar zeker ruimschoots voldoende voor het huidige verkeer. Snelheidsgevoel is nihil, dus je rijdt rap, sneller dan je denkt.

Sinds mijn Espace ervaring , altijd fan geweest van het MPV concept, en deze staat echt wel een stapje hoger, dan wat er tot nu toe op de markt was.

Jammer dat die 17" banden in leasing zooo pokkeduur zijn op een MPV (W reeks), want qua looks zijn die toch wel onontbeerlijk imo.

Comment

Heb net gehoord dat de bestelling geplaatst is!
          Highline, 170pk DSG, Business blue pakket, premium pakket, 7 zits pakket, iPod aansluiting en een verwarmde voorruit.
          Ik heb gekozen voor Night blue en Palladium grijs interieur.

Alleen het wachten zal moeilijk zijn...
          Wat is de levertijd momenteel?

Comment

Bestelling werd geplaatst op 1/3, en voor de levering hebben ze Augustus vermeld.

De leasing van mijn huidige auto loopt wel nog tot begin Oktober.

Ik heb wel gehoord dat de termijn afhankelijk is van de uitrusting en de motor.

Comment

Heb je al 4 kinderen dan?

Eerlijk gezegd, als ik geen 4 kinderen had, dan zou ik ofwel een 520d touring, of een V70 D3 kiezen.

Binnen een jaar of 4 zal het wel zoiets worden denk ik.
              Verder is er hier over familiebusjes niet veel te vinden....
              3 kinderen ...
              Een break met voldoende brede achterbank en big ass koffer is idd ook niet mis.
              Maar dan echt breed.
              Een superb combi is ideaal voor 2 kinderen, maar misschien weer te krap voor 3...

Blijft S max, Touran en 5 en E break.

Touran is easy buy, E is knal in de roos qua merk en stijlvoorkeur.

Comment

Geloof me, er is een serieus verschil in afwerking en comfortgevoel tussen de Sharan en de Ford Galaxy of S-max. (maar ook een prijsverschil)

Verder vraag ik me wel af waarom een Passat of Superb te klein zou zijn voor 3 kinderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                  3 kinderen ...
                  Een break met voldoende brede achterbank en big ass koffer is idd ook niet mis.
                  Maar dan echt breed.
                  Een superb combi is ideaal voor 2 kinderen, maar misschien weer te krap voor 3...

Blijft S max, Touran en 5 en E break.

Touran is easy buy, E is knal in de roos qua merk en stijlvoorkeur.
                  Ik kan me niet voorstellen dat een 5 of E veel ruimer is dan een Superbe. Bij de 5 en de E heb je daar nog eens een hoge middentunnel bij...
                  freude am fahren

Comment

Nu begin je er toch af en toe een te zien op straat.
                    Ik vind dat de Sharan er echt wel groot uit ziet.
                    Af en toe mispak ik mij aan een Touran, maar als je dan een Sharan ziet, is het wel ineens duidelijk.
                    Met audi heb ik meer last om te zien welke het juist is.

Comment

Tommie1, volgens mij heb je een geslaagde kleurencombinatie gekozen voor je Sharan. Het Graciosa bruin met Palladium grijs interieur had gevloekt vrees ik. Heb je ondertussen al kunnen rijden met een 170pk DSG?

Comment

Nee, ik heb er nog niet mee kunnen rijden, en heb ook geen pogingen meer ondernomen.
                        Hij is besteld, en zou September-Oktober ergens aankomen.

Nu, in die klasse is er ook geen enkel valabel alternatief met 7 plaatsen, dus als het echt zou tegenvallen, ik zou niet weten wat nemen in de plaats.

Comment

Mocht je er alsnog een keertje mee willen rijden kan het. En ik ben er vrij zeker van dat het niet zou tegenvallen.

Comment

Je maakt me nieuwsgierig.
                            Waar kan het ? En hoe regel ik dat?

Comment

Je maakt me nieuwsgierig.
                              Waar kan het ? En hoe regel ik dat?
                              Zoals je het in het verleden al geprobeerd hebt: op simpele aanvraag via een officiële VW-dealer kan je een testrit doen in het Contact Center in Kortenberg met deze wagen.

Comment

We mogen mijn vrouws nieuwe Sharan volgende week ophalen.

Specificaties:

2.0 TDI 136PK
                                Indiumgrijs metaalkleur
                                DSG automaat
                                Versie comfortline

en voor de rest enkel wat essentiële opties:

7 zetels
                                pack business blue met GSM bluetooth, boordcomputer plus, multifunctiestuur met leder, GPS systeem voor West-Europa
                                verdonkerde ruiten achteraan
                                acoustisch en optisch parking system
                                zijairbags achteraan

en 1 niet-essentiële optie (die mijn vrouw totaal niet kan schelen, maar die ik er wel op wou) :
                                dakrailing gechromeerd
                                Last edited by charlesvdw; 21/05/2011, 06:06. Reden: niet volledig
                                2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Mooi!
                                  Wanneer heb je besteld?

De mijne is besteld in maart, en is voorzien voor produktie in Augustus.

Comment

Besteld op 15 jan, dus 4 maand leveringstermijn.
                                    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

De mijne is ook geleverd. Prachtig afgewerkt, en rijdt zo goed met die DSG.

Ik ben al gewoon aan de startstop, en die stoort echt niet. Het starten en vertrekken gaat zo snel.

Vergeleken met mijn Galaxy is er echt een hele klasse verschil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                        We mogen mijn vrouws nieuwe Sharan volgende week ophalen.

Specificaties:

2.0 TDI 136PK
                                        Indiumgrijs metaalkleur
                                        DSG automaat
                                        Versie comfortline

en voor de rest enkel wat essentiële opties:

7 zetels
                                        pack business blue met GSM bluetooth, boordcomputer plus, multifunctiestuur met leder, GPS systeem voor West-Europa
                                        verdonkerde ruiten achteraan
                                        acoustisch en optisch parking system
                                        zijairbags achteraan

en 1 niet-essentiële optie (die mijn vrouw totaal niet kan schelen, maar die ik er wel op wou) :
                                        dakrailing gechromeerd
                                        Zeer belangrijk voor de looks, anders ziet dat er wat dom uit... Proficiat!

Comment

Niet mis als je hem ziet rijden. Nu ja, 't kan ook dat een Touran of Passat was.

Comment

Working...
                                          X