Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Sharan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
    Niet mis als je hem ziet rijden. Nu ja, 't kan ook dat een Touran of Passat was.
    Een sharan kies je niet voor de looks, en ook niet voor de prestaties.
    Maar voorlopig is dit toch mijn snelste bak, en ik kreeg hem al over de 200... Niet slecht voor een buske hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Robin_Touareg Bekijk Berichten
      Zeer belangrijk voor de looks, anders ziet dat er wat dom uit... Proficiat!
      Mijn vrouw is daar heel rationeel in, chroom dakraiks zijn geen essentiele optie, ik ben minder rationeel als het op auto's aankomt, anders zou ik ook niet zoveel op autoforum rondhangen

Het is zeker geen straf om in het WE met die 2.0 TDI DSG te moeten rijden.
      Last edited by charlesvdw; 02/10/2011, 21:30.
      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
        Niet mis als je hem ziet rijden. Nu ja, 't kan ook dat een Touran of Passat was.
        Als je er niets van kent kan ik begrijpen dat je het verschil niet ziet.

@Tommie: Veel plezier met je Sharan! Hij is idd echt goed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
          Mijn vrouw is daar heel rationeel in, chroom dakraiks zijn geen essentiele optie, ik ben minder rationeel als het op auto's aankomt, anders zou ik ook niet zoveel op autoforum rondhangen

Het is zeker geen straf om in het WE met die 2.0 TDI DSG te moeten rijden.
          Ik geloof je helemaal. Die rijdt echt als een berline of break, en niet meer als een bus.

Heb jij al een idee van je verbruik.
          Mijn eerste tankbeurt zat boven de 8l, en het lijkt moeilijk om onder de 7 te geraken, zeker als er wat fileverkeer is.
          Ik gebruik de start/stop zo veel mogelijk omdat het ook echt helemaal niet stoort.

Comment

Van de week eens een VW garage binnengesprongen voor een eerste kennismaking met de nieuwe Sharan.
            Ziet er prima uit en grote kanshebber om de S-max later te vervangen.
            Kwalitatief ziet het er allemaal van binnen wel wat beter en strakker uit dan in de Ford.
            Belangrijke vaststelling om te kunnen concurreren met de S-max, de middelste zetel is er alvast ééntje van het volwaardig caliber. Dus de breedte zit al snor, en aan de hoofdruimte hebben ze precies toch ook een beetje gesleuteld t.o.v. de vorige versie van de Sharan.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Ik heb er al wat verschillende gehad:
              - Galaxy van ca 99
              - Sharan van 2002
              - C8
              - Galaxy van 2007
              - Sharan 2011

De eerste 2 waren eigenlijk dezelfde auto's.
              Tussen de laatste Galaxy en de Sharan is er wel een groot verschil in het voordeel van de Sharan.
              De Galaxy viel gewoon uit elkaar na een jaar of 3.
              De afwerking van de Sharan is echt een heel stuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                Ik heb er al wat verschillende gehad:
                - Galaxy van ca 99
                - Sharan van 2002
                - C8
                - Galaxy van 2007
                - Sharan 2011

De eerste 2 waren eigenlijk dezelfde auto's.
                Tussen de laatste Galaxy en de Sharan is er wel een groot verschil in het voordeel van de Sharan.
                De Galaxy viel gewoon uit elkaar na een jaar of 3.
                De afwerking van de Sharan is echt een heel stuk
                Van onze 2 S-maxen hebben wij niet te klagen, gezien hun km's.
                De afwerking van de Sharan ligt inderdaad een niveau of twee hoger dan bij Ford denk ik. Hij haalt het zelfs van de Multivan, maar dat is dan ook alweer 5 jaar geleden.
                De nieuwe Sharan is ZEKER een kandidaat voor de opvolger van de S-max te worden. We hebben nog wel even...
                Zelf zouden we maar voor de 5-zitter gaan. De laatste rij is toch echt iets voor kinderen in op te bergen.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  Van onze 2 S-maxen hebben wij niet te klagen, gezien hun km's.
                  De afwerking van de Sharan ligt inderdaad een niveau of twee hoger dan bij Ford denk ik. Hij haalt het zelfs van de Multivan, maar dat is dan ook alweer 5 jaar geleden.
                  De nieuwe Sharan is ZEKER een kandidaat voor de opvolger van de S-max te worden. We hebben nog wel even...
                  Zelf zouden we maar voor de 5-zitter gaan. De laatste rij is toch echt iets voor kinderen in op te bergen.
                  Op de 3de rij in de Sharan kan je zelfs als volwassene (tot 1m85) relatief comfortabel plaats nemen. Ik spreek dan niet over afstanden van 1000 km, maar 100 km is geen probleem. Voor wat extra beenruimte kunnen de zetels op de 2de rij dan een beetje naar voor worden geschoven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                    Op de 3de rij in de Sharan kan je zelfs als volwassene (tot 1m85) relatief comfortabel plaats nemen. Ik spreek dan niet over afstanden van 1000 km, maar 100 km is geen probleem. Voor wat extra beenruimte kunnen de zetels op de 2de rij dan een beetje naar voor worden geschoven.
                    Tja, weet het, heb het geprobeerd in de showroom. Probleem met 7 is dat we dan de bagageruimte kwijt zijn natuurlijk. Die hebben we echt nodig. Geen probleem, 5 is voldoende, anders moet er hier maar terug een "bus" komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                      Als je er niets van kent kan ik begrijpen dat je het verschil niet ziet.
                      Passat, tot daar aan toe. Zou idd nogal erg zijn...
                      Maar ik betrap mezelf er ook op dat ik vaak 2 keer moet kijken vooraleer ik een Sharan en Touran uit elkaar kan houden. Vaak kijk ik dan direct naar de zijkant achteraan om te zien of er al dan niet rails voor schuifdeuren in zitten

Op zich niks mis mee, natuurlijk. En ondanks hun naar mijn mening wat saaie vormgeving, blijven het natuurlijk steengoede monovolumers.

Comment

Na 5 maand en 25000 km post ik hier even mijn ervaringen.

Kort gezegd, zalige auto met automaat en 170 pk.
                        Ik rij regelmatig in Duitsland, en dan is het geen probleem om eens een half uurtje constant 200-210 te rijden. Bergaf één keer de 220 gehaald.
                        Verbruik gaat dan wel vlotjes over de 10l als gemiddelde over een rit van 450 km.
                        Anders zit het verbruik rond de 7,5.
                        Rond de 14000 moest ik AdBlue laten bijvullen.

De auto is verbazend stil en zeer comfortabel, ook als we er met 6 in zitten.
                        Vermits er nu 2 kinderen een rijbewijs hebben zet ik me in het WE regelmatig achteraan. Ook daar kan ik me met mijn 1,9m comfortabel nestelen.

Schuifdeuren zijn een luxe, en de bekleding met alcantara valt enorm mee, niet te koud in de winter, en geen plakbillen als het wat warmer is.

Slechts één nadeel: voordeel in natura is zo'n 375€, dus netto kost me die auto een 180€ per maand.

Comment

Is er binnenkort een facelift van de huidige Sharan, of eventueel een nieuw model te verwachten?
                          Van alle monovolumes is de Sharan toch wel de minst mooie, dus ben benieuwd wat ze daar allemaal aan zouden veranderen...

Comment

De Sharan is volledig vernieuwd een dikke 2 jaar geleden. Wellicht komt er binnen 1 tot 2 jaar een beperkte facelift.

Sedert die vernieuwing staat hij motorisch en qua algemeen rijgedrag aan de top van zijn klasse.

Of hij de minst mooie is, is subjectief, ik zou een Espace of een C8 of een Galaxy zeker niet mooier noemen dan de Sharan.
                            2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                            2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                            2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Ik heb mijn vader proberen warm te maken voor een superb... om onze Sharan van 2003 te vervangen, waar hij al veel info over heeft opgezocht... Nu zit hij ook te kijken bij een nieuwe Sharan of Alhambra... zijn idd ook wel knappe ruime bakken !
                              Benzine
                              '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                              '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                              Diesel
                              '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                              '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                              '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                              '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                              '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Qua kwaliteit van afwerking staat de Sharan ongetwijfeld een trapje hoger dan de Fords, maar ik vind een Galaxy in de versie met getinte ramen bv. wel mooier dan de Sharan.

De S-max is ook niet lelijk, maar heeft iets teveel "johnny car" (no offense) uitstraling naar mijn smaak.

Comment

Ondertussen zit ik aan een dikke 90k met mijn Sharan.
                                  Om de twee weken zit ik in duitsland en maak ik gebruik van de vrije snelheid. Af en toe een kwartiertje planken verdraagt de motor bijzonder goed.
                                  Buiten normaal onderhoud nog niks meegemaakt.
                                  Echt een perfecte ruime reiswagen!
                                  Afwerking en kwaliteit is echt een stuk beter dan de Ford modellen.

Deze autos zijn dan ook niet gemaakt om schoonheidsprijzen te winnen.

Comment

Hi,

De mijne is ook net besteld.
                                    Het werd dus een 2.0TDi 177pk DSG Highline in 5-zit configuratie (3 kleine kindjes).
                                    Ik heb effe een 170pk kunnen testrijden, wegens geen 177pk beschikbaar, en die heeft me kunnen bekoren.
                                    Ik heb gekozen voor een zwarte, met zwart lederen zetels.
                                    De meest saaie combinatie maw.
                                    Maar ik vind de grote rode lichtblokken het best passen met zwart, alsook de rails van de schuifdeuren die beter gecamoufleerd worden.

Het werd de volgende :
                                    . Pack Business Blue (BT, GPS, Mutlifunctioneel stuur, SD kaart, Aux-in, ...)
                                    . Pack Premium (Electrische schuifdeuren en koffer, verdonkerde ruiten, Keyless entry)
                                    . 2 buitenste zetels hebben geïntegreerde kinderzetels
                                    . Aluvelgen Jarama
                                    . Auto Hold Functie
                                    . Peddels aan stuur voor DSG
                                    . Electrisch panormaisch open dak
                                    . Zonneschermen achteraan
                                    . Park Pilot & Park assist & Rear assist (parkeersensoren, achteruitrijcamera, systeem kan autonoom in en uitparkeren parallel/T-vakken/bocht)
                                    . Xenonpack (xenonlichten, statische en dynamische bochtenverlichting, dynamische regeling van de lichtbundel, koplampsproeiers, LED daglichten, kentekenverlichting in LED)
                                    . Safetypack (overal extra airbags)

Deze zou eind november moeten geleverd worden.
                                    Ik ben wel blij met de vele positieve reacties en eigenaars hier in deze thread.
                                    Deze heeft de doorslag gegeven.
                                    Mochten de 3 kinderen geen kinderstoel nodig gehad hebben, was het waarschijnlijk een Touareg geworden.
                                    Maar de ruimte was te belangrijk.
                                    En veel alternatieven zijn er niet als je die ook wat 'deftig' wil.
                                    Want sorry voor de Ford-lovers, maar die vaal plastieken dashboards kunnen me echt niet bekoren.
                                    Ik denk dat ik de juiste keuze heb gemaakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Basix Bekijk Berichten
                                      Hi,

De mijne is ook net besteld.
                                      Het werd dus een 2.0TDi 177pk DSG Highline in 5-zit configuratie (3 kleine kindjes).
                                      Ik heb effe een 170pk kunnen testrijden, wegens geen 177pk beschikbaar, en die heeft me kunnen bekoren.
                                      Ik heb gekozen voor een zwarte, met zwart lederen zetels.
                                      De meest saaie combinatie maw.
                                      Maar ik vind de grote rode lichtblokken het best passen met zwart, alsook de rails van de schuifdeuren die beter gecamoufleerd worden.

Het werd de volgende :
                                      . Pack Business Blue (BT, GPS, Mutlifunctioneel stuur, SD kaart, Aux-in, ...)
                                      . Pack Premium (Electrische schuifdeuren en koffer, verdonkerde ruiten, Keyless entry)
                                      . 2 buitenste zetels hebben geïntegreerde kinderzetels
                                      . Aluvelgen Jarama
                                      . Auto Hold Functie
                                      . Peddels aan stuur voor DSG
                                      . Electrisch panormaisch open dak
                                      . Zonneschermen achteraan
                                      . Park Pilot & Park assist & Rear assist (parkeersensoren, achteruitrijcamera, systeem kan autonoom in en uitparkeren parallel/T-vakken/bocht)
                                      . Xenonpack (xenonlichten, statische en dynamische bochtenverlichting, dynamische regeling van de lichtbundel, koplampsproeiers, LED daglichten, kentekenverlichting in LED)
                                      . Safetypack (overal extra airbags)

Deze zou eind november moeten geleverd worden.
                                      Ik ben wel blij met de vele positieve reacties en eigenaars hier in deze thread.
                                      Deze heeft de doorslag gegeven.
                                      Mochten de 3 kinderen geen kinderstoel nodig gehad hebben, was het waarschijnlijk een Touareg geworden.
                                      Maar de ruimte was te belangrijk.
                                      En veel alternatieven zijn er niet als je die ook wat 'deftig' wil.
                                      Want sorry voor de Ford-lovers, maar die vaal plastieken dashboards kunnen me echt niet bekoren.
                                      Ik denk dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
                                      Proficiat met je bestelling. Zal ongetwijfeld een aangename verschijning zijn. Kwalitatief top en beter dan de S-max. Design is kwestie van smaak, en dat heb je met vrouwen ook...😄

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Comment

Thx Greco,

Tja, qua design is altijd ver te zoeken bij rijdende kleerkasten, maar ik kan me wel vinden in de VW soberheid.
                                        Ik vond Passats ook altijd saai, tot ik mijn eerste heb versleten.
                                        Je moet verdomme van hele goeie komaf zijn om op kwaliteitsgevoel hier te kunnen mee concurreren.
                                        En hij reed nog leuk ook.
                                        Dus heb ik dezelfde verwachtingen voor de Sharan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Basix Bekijk Berichten
                                          Thx Greco,

Tja, qua design is altijd ver te zoeken bij rijdende kleerkasten, maar ik kan me wel vinden in de VW soberheid.
                                          Ik vond Passats ook altijd saai, tot ik mijn eerste heb versleten.
                                          Je moet verdomme van hele goeie komaf zijn om op kwaliteitsgevoel hier te kunnen mee concurreren.
                                          En hij reed nog leuk ook.
                                          Dus heb ik dezelfde verwachtingen voor de Sharan.
                                          Een paar honderdduizend km met een. Multivan gereden, dat was pas kwaliteit! Sublieme afwerking. De beste "bus" die hier ooit hebben gehad. Nadien nog overwogen om een Sharan te nemen maat het toenmalig model voldeed niet. Nadien toch 2 S-maxen gehad.
                                          Succes met de Sharan!

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Comment

Working...
                                          X