Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Sharan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Als het voor een leasingkar is maakt de nieuwprijs van de wagen niet uit hé.

Is er serieus nergens een 170 pk highline te vinden? Heb je bij de dealer al eens gevraagd of er en het contactcenter in kortenberg geen mogelijkheid is om de 170 pk te rijden? Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat ze daar geen enkele highline staan hebben... Anders lijkt het het beste van eens een 140pk DSG te te proberen, want dsg lijkt verplicht bij de 170 pk versie.

Als het de enige monovolume op de lijst is, en je hebt er per sé één nodig voor de kinderen. Dan kan je toch niet anders dan die gewoon bestellen toch? Op zich maakt het dan niet meer uit of ie nu goed of slecht wordt bevonden tijdens de testrit.

Comment

Seat mag niet, trouwens zou de leaseprijs toch hetzelfde zijn, en dat is uiteindelijk wat telt.

Als de Sharan echt tegenvalt, kan ik nog een Galaxy 163 pk met powershift nemen...
      Maar voorlopig zie ik toch dat de afwerking van de Sharan een stuk beter is.

Comment

Mijn zus haar Sharan Highline 2.0TDI 136pk komt begin maart binnen,maar dit is dan al te laat zeker?

Comment

wij hebben (of beter: ik heb in naam van de website) de Alhambra en de Sharan getest.
          bevindingen van de seat (met 170pk en dsg) vind je hier (klik!) . De test met Sharan komt volgende week online op de site.

Ik vond 136 pk best ok voor een wagen van dit kaliber, al moet je er geen sprintjes mee trekken (maar dat verwachtte ik er ook niet van)
          autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Heel mooie wagen, mooi afgewerkt en zeeën van ruimte.

Wij hebben er 1 besteld voor Mrs. Charles, versie 2.0 TDI 136 PK comfortline, met DSG.
            2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
            2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
            2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Ben al serieus verwonderd over de positieve reacties hier.

Ik had hier eerst wat rondgelezen, en dacht dat alles wat niet van ver ergens op een Mustang een dikke SUV of een Porsche lijkt zou afgedaan worden als een auto voor brave huisvaders of janetten.

We zullen er maar voor gaan zeker....
              Toch is het moeilijk om in te schatten hoe die DSG en het startstop systeem samen werken.

Comment

ik had wat last daarmee, omdat het start/stop systeem in actie schiet van zodra je sstilstaat en op je rem duwt, bij de DSG. Wil je een straat inslaan en eerst wat tegenliggers laten passeren en er dan 'tussen schieten' dan misreken je je soms op het terug opspringen van het geheel. En als je je rem even lost in de file om m n halve meter verder terug aan te duwen, dan werkt het systeem niet. Je moet blijkbaar eerst wat snelheid hebben gehaald voor het terug werkt. (al bleek dat nadien bij de manuele bak hetzelfde te zijn)

ik was erg te vinden voor het touch screen entertainmentsysteem (navi, radio en bluetooth telefoon) hoewel ik een groter schermpje wat fijner had gevonden.

Qua ruimte kan je zeker zeven mensen + bagage meenemen. Ik geloof dat er iets van een 280 liter overblijft in zevenzitsconfig.

qua afwerking: VW>Seat, al weet ik niet of de zware meerprijs volledig gerechtvaardigd is. De opbouw van de VW is ook meer op comfort gericht dan de Seat (en dan heb ik het niet alleen over het overbodige sportstuurtje in de Spanjaard)
                autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                  Ben al serieus verwonderd over de positieve reacties hier.

Ik had hier eerst wat rondgelezen, en dacht dat alles wat niet van ver ergens op een Mustang een dikke SUV of een Porsche lijkt zou afgedaan worden als een auto voor brave huisvaders of janetten.

We zullen er maar voor gaan zeker....
                  Toch is het moeilijk om in te schatten hoe die DSG en het startstop systeem samen werken.
                  Vergis u niet, de meesten zullen een monovolume mijden als de pest. Als je echter 3 kinderen of meer hebt zijn drie volwaardige zitplaatsen echter moeilijk te vermijden en dan lijkt een Sharan mij zeker geen slechte keuze. De interieurs van VW zijn naar mijn mening toch wat beter afgewerkt dan die van Ford, de Espace vind ik persoonlijk niet zo'n aangename wagen om mee te rijden, met Sharan heb ik nog niet gereden dus dat kan ik niet zeggen. Het is wel een nagelnieuw model, dus het is alweer wat moderner dan een galaxy die toch ook alweer een jaar of vier op de markt is?

Als je verder toch voor een "automaat" gaat lijkt de DSG ook de betere keuze gezien de ervaring die de VAG groep al heeft met deze transmissie. De schijfdeuren lijken mij ook wel praktisch.

Ik heb een kennis, een huisvader, geen brave (toch wat rijstijl betreft), die heeft 5 jaar een Sharan gehad, af-ge-ragd tot en met, weinig auto's worden zo mishandeld denk ik. Het ding is blijven bollen.

Comment

Laat me even opsommen waar ik de laatste 12 jaar mee gereden heb:

Galaxy 90 pk TDI : was OK, en mijn eerste 'full size' monovolume
                    Sharan 130 pk TDI: zeer goede motor, veel door Duitsland gereden ook aan hogere snelheden. Wegligging was eerder zwak.
                    Citroen C8 110 pk: rampauto. Overgenomen van een collega die het bedrijf verliet. Zoop 12 l Diesel, had vermogensverlies en stond alles samen 3 maand in de garage van de 12 maand dat ik die wagen had. Ondersteuning van Citroen was een catastrofe.

Galaxy 125 pk: motor OK, ook voor Duitsland. Een stuk stiller dan de vorige auto's en goede wegligging. Afwerking kan beter.

Dus je ziet dat ik wel al wat monovolumes gewoon ben.
                    Omdat de merkenlijst bij ons wat uitgedund is, zijn de enige mogelijkheden voor auto's met 7 plaatsen nog de Sharan en de Galaxy.
                    Offerte van de Sharan High 170 pk heb ik ingediend, en het zou er goed uit zien. De Ford moet wel nog mee tot September...

Iemand nog tips over de kleur?
                    Ik dacht aan het Graciosabruin met Palladium interieur (crèmekleurig is mooi, maar wordt te snel vuil).
                    Een grijze of zilveren auto komt niet in aanmerking, dat is véél te saai.

Comment

Collega van me heeft net z'n Trendline in dat bruin gekregen.
                      Ziet er best goed uit.
                      Ben persoonlijk ook een liefhebber van Monovolumes (Ex espace rijder) en als je die 170pk versie in Highline zou kunnen nemen, zou'k ik niet twijfelen.

Comment

Welke kleur heeft zijn interieur, en gaat dat een beetje samen?

Ik betwijfel of een bruine buitenkleur uberhaupt met een interieurkleur kan passen...

Comment

2.0 diesel 136pk heeft in elk geval koppel genoeg denk ik.
                          En dat doet het hem. Een diesel dient niet om te sprinten.

Comment

Echt sprinten is niet het doel van een diesel, maar wat pk's om in Duitsland te rijden aan 180 is wel welkom.

Als het budget me echt zou beperken, dan zou ik de 136 pk wel nemen in plaats van de 170 pk, maar dat probleem schijnt zich niet te stellen. Ik kreeg al de bevestiging dat de auto in het budget past, maar er wordt niets besteld zonder akkoord van mijn baas en de personeelschef.

Comment

Weeral een VW met dezelfde voor- en achterlichten. Niet slecht voor een MPV, maar ook weer berensaai!
                              sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

Echt sprinten is niet het doel van een diesel, maar wat pk's om in Duitsland te rijden aan 180 is wel welkom.

Als het budget me echt zou beperken, dan zou ik de 136 pk wel nemen in plaats van de 170 pk, maar dat probleem schijnt zich niet te stellen. Ik kreeg al de bevestiging dat de auto in het budget past, maar er wordt niets besteld zonder akkoord van mijn baas en de personeelschef.
                                Ik denk dat de 136pk wel 180 haalt.
                                wat meer pk's uit hetzelfde blok betekent niet dat 180/u het blok zomaar beter af zal gaan. Acceleratie en topsnelheid is hoger dat wel.
                                Meer cilinderinhoud of cilinders is een ander verhaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk Berichten
                                  Weeral een VW met dezelfde voor- en achterlichten. Niet slecht voor een MPV, maar ook weer berensaai!
                                  Klopt!
                                  Ik weet verdomd goed dat een busje niet de looks van een coupé heeft, maar ik heb de plaats echt nodig.

Op jouw leeftijd zou het verdomd raar zijn als je 'busjes' tof zou vinden.

Als je de markt van de monovolumes bekijkt, en je sluit de franse en japanse auto's uit (policy), dan blijft er echt niet veel keuze meer over.

Als ik een comfortabele auto uit mag zoeken voor hetzelfee budget waarin 4 personen passen, dan heb je bij elk merk al minstens keuze uit een model of 3-4. Kan je voorstellen hoe 'moeilijk' het dan wordt.

Comment

Klopt!
                                    Ik weet verdomd goed dat een busje niet de looks van een coupé heeft, maar ik heb de plaats echt nodig.

Op jouw leeftijd zou het verdomd raar zijn als je 'busjes' tof zou vinden.

Als je de markt van de monovolumes bekijkt, en je sluit de franse en japanse auto's uit (policy), dan blijft er echt niet veel keuze meer over.

Als ik een comfortabele auto uit mag zoeken voor hetzelfee budget waarin 4 personen passen, dan heb je bij elk merk al minstens keuze uit een model of 3-4. Kan je voorstellen hoe 'moeilijk' het dan wordt.
                                    Ik geef je 100% gelijk. Het is gewoon een mooie, degelijke en veilige monovolume. Hier doe je weinig mis mee. Je zult weinig koppen zien draaien maar daarom koop je zo'n auto dan ook niet.
                                    sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

Hoe zou die staan in het Night Blue met een Palladium grijs alcantara/leer interieur?

Betere suggesties?

Comment

Het mooist vind ik hem in het zwart.
                                        De klassieke zilvergrijs kleur stond hem imho duidelijk minder goed.
                                        Mijn vrouw heeft voor het onderhoudsvriendelijke indiumgrijs (donkergrijs) gekozen.
                                        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Heb net gehoord dat de bestelling geplaatst is!
                                          Highline, 170pk DSG, Business blue pakket, premium pakket, 7 zits pakket, iPod aansluiting en een verwarmde voorruit.
                                          Ik heb gekozen voor Night blue en Palladium grijs interieur.

Alleen het wachten zal moeilijk zijn...

Comment

Working...
                                          X