Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A1.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gast
    Guest replied
    "Zacht plastic"... dat heeft zelfs een bovenlaag in een rubberachtige substantie die in het procédé een random nerving krijgt dat erg goed lijkt op leder. Geen enkel dashboard is dus hetzelfde, itt de gegoten (in een moule) dashboards van nu waar elk nerfje identiek is. Schitterend was dat...

Ge moogt gerust zijn. Pianolak b.v., de grootste pest om "nieuw" te houden.

En alcantara, mjah. Ik vind dat mooi voor accenten (deel van de zetels en deurbekleding, of soms zelfs de volledige zetels, ook op stuur en pookknop owv het nut in combinatie met handschoenen), maar alles in alcantara: djeez no thx.

Da's trouwens ook "plastic" want geen natuurproduct.
    Last edited by ; 13/07/2011, 20:21.

Leave a comment:

• Jerain
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Beter dan bij een E39 zal je je dashboard nooit krijgen: ofwel is het leder (zoals je aangeeft) ofwel is het de befaamde Recticel-3-lagen-"plastic" (mag nu niet meer owv emissies van solventen en de hele reutemeteut, te "ongezond" om te maken ... en ik vermoed ook gewoon te duur naar huidige maatstaven). Geen enkel gewoon plastic dat dat in de E38/E39 dashboards (en de andere auto's die die Recticel-dashboards hadden) evenaart.
    Nu je het zegt, het was zo wel van dat "zacht plastiek". Echter dat stoorde me zelfs nog wat qua uitzicht maar voor de rest was die kar perfect zoals ik wou dus vond dat toen niet zo heel erg. Ach, je ziet nu al wel dat ik een moeilijke ben in zo'n dingen. Liefst in een ietwat sportieve wagen voor mij zoveel mogelijk alcantara en een beetje leder. Zo weinig mogelijk plastiek en als het toch moet dan liefst glad, zonder enig reliëf... Zeer krasgevoelig wrslk maarja.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
    vond ik bij de M5 bvb het dashboard bovenop ook iets te plastiekerig (bestaat wel volleder voor dacht ik)
    Beter dan bij een E39 zal je je dashboard nooit krijgen: ofwel is het leder (zoals je aangeeft) ofwel is het de befaamde Recticel-3-lagen-"plastic" (mag nu niet meer owv emissies van solventen en de hele reutemeteut, te "ongezond" om te maken ... en ik vermoed ook gewoon te duur naar huidige maatstaven). Geen enkel gewoon plastic dat dat in de E38/E39 dashboards (en de andere auto's die die Recticel-dashboards hadden) evenaart.

Leave a comment:

• caoimhin
    replied
    Ik begrijp best dat het niet eenvoudig voor je moet zijn om nog achter Sandy en Jacky te komen. Dat je daardoor wat als een debiel overkomt is normaal, maar valt wel mee te leven. Maar kop op kerel!

Leave a comment:

• Jerain
    replied
    Ignore mode ON.

Leave a comment:

• caoimhin
    replied
    Kerel bakkes dicht klein jong, als je niet fatsoenlijk kan antwoorden hou dan je bek dicht.
    Oei Jerain, krijg je het wat moeilijk? Kortsluiting bovenaan? Je gaat toch niet agressief worden?

Leave a comment:

• Jerain
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Wat had je nu verwacht? Als een lompe boer kom je in een topic over de A1 even ongenuanceerd in het rond schieten met vooral onwaarheden of een vergelijk gebaseerd op een onrealistische maatstaf. Of je moet het verschil niet kennen tussen een appel en een peer. En als commentaar zoals "afwerkingskwaliteit slecht" dan in het belachelijke getrokken wordt omdat het helemaal niet zo is, dan begin je wat op de man te spelen en nog eens zeggen dat mijn mening van geen tel is omdat ik een grote Audi fanaat ben. Je hebt alvast de eerste prijs gewonnen in de "Snul van de maand" wedstrijd, en de organisatie laat weten dat je ook reeds genomineerd bent voor volgende maand. Want om te zien dat jouw commentaar daarover de grootste zever is, hoef je gewoon minstens 1 oog en meer dan 1 hersencel te hebben. Dat heeft niets met merkvoorkeur te maken. Ik ben dan nog zo vriendelijk geweest om enkele reviews er bij te nemen en aan te tonen wat daar over het interieur gezegd wordt, maar daarop heb ik maar weinig reacties van je gelezen.
    Zie vorige post, bakkes dicht klein jong, als je niet fatsoenlijk kan antwoorden hou dan je bek dicht.

Leave a comment:

• Jerain
    replied
    Jerain, ik ga hier niet verder op in, geen zin om in discussie te gaan met een kleuter die blijkbaar niet meer weet wat hij zelf heeft neergepend.
    Met dank, zeveraar.

Leave a comment:

• caoimhin
    replied
    Dank u voor deze tenminste deftige uitleg. Je hebt denk ik gelijk in je vergelijkingen, voor zover ik in dat segment bekend ben kan ik met weinig vergelijken en mss daarom dat ik mindere referenties heb. Ik had ook gelezen dat de A1 heel goed maar ook wel duur was. Wel nu ik eens de kans had om 'm 1 dag te rijden viel dit mij persoonlijk nogal tegen en dat wou ik hier even zeggen, met alle gevolgen vandien natuurlijk.
    Wat had je nu verwacht? Als een lompe boer kom je in een topic over de A1 even ongenuanceerd in het rond schieten met vooral onwaarheden of een vergelijk gebaseerd op een onrealistische maatstaf. Of je moet het verschil niet kennen tussen een appel en een peer. En als commentaar zoals "afwerkingskwaliteit slecht" dan in het belachelijke getrokken wordt omdat het helemaal niet zo is, dan begin je wat op de man te spelen en nog eens zeggen dat mijn mening van geen tel is omdat ik een grote Audi fanaat ben. Je hebt alvast de eerste prijs gewonnen in de "Snul van de maand" wedstrijd, en de organisatie laat weten dat je ook reeds genomineerd bent voor volgende maand. Want om te zien dat jouw commentaar daarover de grootste zever is, hoef je gewoon minstens 1 oog en meer dan 1 hersencel te hebben. Dat heeft niets met merkvoorkeur te maken. Ik ben dan nog zo vriendelijk geweest om enkele reviews er bij te nemen en aan te tonen wat daar over het interieur gezegd wordt, maar daarop heb ik maar weinig reacties van je gelezen.

Leave a comment:

• Jerain
    replied
    Ik durf te vermoeden dat het merk MINI op vandaag al zo'n stevig imago heeft opgebouwd dat dat het op z'n eigen doet, los van enige affiliatie met eventuele andere merken en los van het feit dat het een moderne heruitgave is van een zeer succesvolle en nu nog altijd erg sympathiek bevonden autootje.

Een "kader" is altijd nodig om iets goed te begrijpen. Voor velen zal jouw kader (E39 M5 en 911) niet meteen duidelijk zijn en dan is je ongenuanceerde mening die nogal hard indruist tegen wat doorgaans wordt gevonden van de A1, uiteraard erg vatbaar voor (imo niet onterechte) kritiek.

Los van het feit dat jouw mening wél jouw mening is. En nog iets: hoe ongenuanceerder een mening, hoe liever ik het heb.
    Dat kader kan mss wel kloppen. Echter vond ik bij de M5 bvb het dashboard bovenop ook iets te plastiekerig (bestaat wel volleder voor dacht ik). Bij m'n GT3 is alles gewoon heel sober, niet te veel prullaria of rare vormen en design maar wel deftige materialen idd...Helemaal iets anders maar ik zou bvb ook nooit een 911 full luxe met overal beige leder en chrome afwerkingen etc etc moeten hebben.
    Natuurlijk zijn deze twee geen vergelijk met een A1 maar toch, het is al 2011, premium constructeurs vragen zoveel geld voor een standaard wagen die eigenlijk heel kaal is dat ik vind dat het voor dat geld beter kan.

Nogmaals, vooral het rijden in de A1 viel me tegen. Ik had een vinnig, lineair remmend en goed sturen bakje verwacht (stugge VAG ophaning toch meestal). Maar wat ik tegenkwam was een slome diesel die me vertelde dat ik op 2000 toeren moest schakelen, continu aan en uit valt aan het licht (ok da's bij meerdere merken voortaan), remmen die een echte on/off functie hadden (niet licht, medium of hard te bedienen), zwabberende ophaning en dan nog eens een koppelingspedaal die je met een pink kan indrukken en een versnellingspook die met een pink en even lange slagen bediend moet worden als in een VW T3 camper...

Dat waren mijn bevindingen en ik zeg niet dat het bij andere merken in dat segment altijd beter is, ik had gewoon meer verwacht...
    Nee, ik ben geen pure BMW addict (heb er eigenlijk zelfs geen meer), zeker voor de meeste nieuwere reeksen niet. Voor het geld wat ik destijds aan m'n M5 en M3 gaf was er gewoon bijna niks beter om te rijden dat vermogen, sound, ringproof, RWD, sper etc had. Maar toen ik eens een 1reeks vervangwagen meekreeg die redelijk standaard was ben ik toen toch serieus positief verrast...

Leave a comment:

• caoimhin
    replied
    Manneke Wat voor een beer ben jij? Als mijn mening over de A1 die ik had als vervangwagen je niet aanstaat, OK maar begin niet persoonlijk want dat is zwak. Interesseert me niet hoe het interieur tov andere merken staat, ik vind het gewoon nogal zwak. Het interieur is ook bijlange niet het ergste wat ik van de A1 vind! Het rijden zelf dan, ik had er mss bij moeten zeggen dat het een 1.6 tdi 105pk is die te kort komt, plat schakelt met een kletterende motor. Ik heb ook al een mini gehad als vervangwagen en vond dat idd ook slecht qua zitpositie, logisch met m'n 2 meter lengte.

Merkvoorkeur is heel iets anders dan hoe bezeten jij bent van Audi, ik weet waar je op doelt maar ik heb bvb niet eens een BMW meer. Je moet je post na mijn mening eens bekijken en dan nadenken wie er op de man begint te spelen...

Hoe dan ook het is goed, jouw mening is de enige die telt en altijd de correcte. Nu is je online dag weer goed hé?
    Jerain, ik ga hier niet verder op in, geen zin om in discussie te gaan met een kleuter die blijkbaar niet meer weet wat hij zelf heeft neergepend.
    Last edited by caoimhin; 13/07/2011, 19:20.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik durf te vermoeden dat het merk MINI op vandaag al zo'n stevig imago heeft opgebouwd dat dat het op z'n eigen doet, los van enige affiliatie met eventuele andere merken en los van het feit dat het een moderne heruitgave is van een zeer succesvolle en nu nog altijd erg sympathiek bevonden autootje.

Een "kader" is altijd nodig om iets goed te begrijpen. Voor velen zal jouw kader (E39 M5 en 911) niet meteen duidelijk zijn en dan is je ongenuanceerde mening die nogal hard indruist tegen wat doorgaans wordt gevonden van de A1, uiteraard erg vatbaar voor (imo niet onterechte) kritiek.

Los van het feit dat jouw mening wél jouw mening is. En nog iets: hoe ongenuanceerder een mening, hoe liever ik het heb.

Leave a comment:

• Jerain
    replied
    Vergeleken met wat je krijgt in b.v. een E39 M5 en een 911, kan ik zeer goed begrijpen dat de A1 binnenin maar pover overkomt qua materialen en afwerking.

Maar dit is een auto die (ondanks z'n prijs) in de klasse van de Citroën C3 en MINI hatch speelt. In zijn klasse scoort die (vind ik) alvast zeer goed qua afwerking en gebruikte materialen. Om z'n gedoodverfde concurrent erbij te nemen: de MINI is naar mijn gevoel minder goed afgewerkt. De stijl is ook anders (de MINI is speels en funky, en dat lijkt ... als we het succes van de twee bekijken ... nog altijd veel meer aan te slaan in die klasse), en als ik de tests mag geloven (altijd gevaarlijk) rijdt de MINI ook beduidend pelzanter. In dat segment denk ik dat daarmee de twee belangrijkste elementen aangehaald zijn (want qua prijs is er niet zo'n gigantisch verschil: ze zijn beide erg duur). Ik denk dat, mocht de A1 even funky (of alleszins funkier dan 'ie nu is, want nu is 'ie zéér "burgerlijk" (om het woord saai niet in de mond te nemen) vergeleken met z'n concurrenten), de auto veel meer kans op succes zou hebben gehad. Of misschien moeten we gewoon nog wat wachten en wordt het publiek maar heel traagjes warm voor die A1. Who knows.

Kan je vergelijken met b.v. een Polo of een Clio oid? Of met een MINI? Hoe zit dat dan, qua wegligging en rijplezier? Waar situeert de A1 zich dan?
    Dank u voor deze tenminste deftige uitleg. Je hebt denk ik gelijk in je vergelijkingen, voor zover ik in dat segment bekend ben kan ik met weinig vergelijken en mss daarom dat ik mindere referenties heb. Ik had ook gelezen dat de A1 heel goed maar ook wel duur was. Wel nu ik eens de kans had om 'm 1 dag te rijden viel dit mij persoonlijk nogal tegen en dat wou ik hier even zeggen, met alle gevolgen vandien natuurlijk.
    Persoonlijk denk ik dat het succes van de mini toch ligt in dat ie een totaal ander design heeft dan meeste andere in z'n segment dat niet echt merk(design)gebonden is en dat velen daarom zo'n alternatief kiezen...?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
    Als de afwerking van een A1 ondermaats is, dan is een Mini samen gelijmd door een Siamese tweeling van 3 jaar die slechts 2 vingers hebben, half blind zijn terwijl ze een steekpenning ontvingen van SSangYong. Maar het behoort tot BMW zeker?
    De eerste reeks was op dat vlak inderdaad zeer pover. De prefacelift van de tweede reeks was al beter, maar zeker nog niet op het niveau van b.v. Audi. Nu met de facelift is de MINI er echter weerom op vooruit gegaan qua interieurkwaliteit. En nu hoeft 'ie zich niet meer met 't schaamrood op de wangen naast de A1 te stellen. Alhoewel de A1 naar mijn mening nog altijd een trapje hoger staat.

Maar blijkbaar is interieurkwaliteit niet het doorslaggevende argument voor de typische koper van zo'n auto's. De A1 kent (vriendelijk verwoord) een zeer lauwe interesse terwijl de MINI gigantisch hard blijft verkopen. In Duitsland heeft MINI b.v. de voorbije maanden een plus van bijna 50% in verkopen geboekt, en Audi heeft in dat segment nu nog altijd maar een erg klein percentje van de markt. Ondanks de (ik val er ook voor) troeven van de A1. Ik kan het niet goed uitleggen omdat mijn sympathie voor de A1 ook (blijkbaar) de gemiddelde sympathie voor die A1 van het doelpubliek van dat segment ook overstijgt? Er moet toch ergens een reden zijn? Ik kan er m'n vinger niet op leggen. Edit: je avatar is misschien wel toepasselijk in dit geval (valt me nu net op). Ik heb alleszins het gevoel dat de A1 nu (nog?) niet 't succes heeft dat 'ie verdient.
    Last edited by ; 13/07/2011, 18:05.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Doe gerust, geen probleem voor mij. Dit zijn tenminste geen belachelijke posts maar enkel persoonlijke oordelen over de A1. Ik vind het gewoon voor die prijs nogal magertjes, ook voor de wrslk standaardversie die ik had als vervangwagen...
    Vergeleken met wat je krijgt in b.v. een E39 M5 en een 911, kan ik zeer goed begrijpen dat de A1 binnenin maar pover overkomt qua materialen en afwerking.

Maar dit is een auto die (ondanks z'n prijs) in de klasse van de Citroën C3 en MINI hatch speelt. In zijn klasse scoort die (vind ik) alvast zeer goed qua afwerking en gebruikte materialen. Om z'n gedoodverfde concurrent erbij te nemen: de MINI is naar mijn gevoel minder goed afgewerkt. De stijl is ook anders (de MINI is speels en funky, en dat lijkt ... als we het succes van de twee bekijken ... nog altijd veel meer aan te slaan in die klasse), en als ik de tests mag geloven (altijd gevaarlijk) rijdt de MINI ook beduidend pelzanter. In dat segment denk ik dat daarmee de twee belangrijkste elementen aangehaald zijn (want qua prijs is er niet zo'n gigantisch verschil: ze zijn beide erg duur). Ik denk dat, mocht de A1 even funky (of alleszins funkier dan 'ie nu is, want nu is 'ie zéér "burgerlijk" (om het woord saai niet in de mond te nemen) vergeleken met z'n concurrenten), de auto veel meer kans op succes zou hebben gehad. Of misschien moeten we gewoon nog wat wachten en wordt het publiek maar heel traagjes warm voor die A1. Who knows.

Kan je vergelijken met b.v. een Polo of een Clio oid? Of met een MINI? Hoe zit dat dan, qua wegligging en rijplezier? Waar situeert de A1 zich dan?

Leave a comment:

• Jerain
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
    Als de afwerking van een A1 ondermaats is, dan is een Mini samen gelijmd door een Siamese tweeling van 3 jaar die slechts 2 vingers hebben, half blind zijn terwijl ze een steekpenning ontvingen van SSangYong. Maar het behoort tot BMW zeker?

Ik vind bvb een mini qua design van interieur al op niks trekken, build quality was idd ook plastiekerig... Soit, persoonlijk vind ik sommige dingen in een standaard BMW ook ondermaats als je hun prijs bekijkt...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied

Leave a comment:

• Jerain
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
    Ik kan Kevin op dit vlak alleen maar bijtreden.

De build quality binnenin een A1 is toch wel op niveau hoor... Kan niks slechts over gezegd worden.
    Idem. Auto zit voor die klasse ongezien goed ineen, en de materialen mogen er ook zijn. Ja 't is allemaal plastic, maar je verwacht in een auto van een paar 10.000 EUR nieuwprijs toch geen compleetlederen interieur?
    Doe gerust, geen probleem voor mij. Dit zijn tenminste geen belachelijke posts maar enkel persoonlijke oordelen over de A1. Ik vind het gewoon voor die prijs nogal magertjes, ook voor de wrslk standaardversie die ik had als vervangwagen...

Leave a comment:

• Jerain
    replied
    Manneke toch, ik ben helemaal niet gefrustreerd En ik quote je toch, wat bazel je nu?

De kwaliteit van het interieur van de A1 staat ver boven de concurrentie (MINI bv.), dus als dat van de A1 al op niets trekt ben ik wel benieuwd wat je van andere wagens vindt. Gewoon zeggen "het is van plastiek" is misschien al moeilijk genoeg voor u om uit te drukken, maar wat beter argumenteren mag altijd. Dat je een popup scherm lelijk vindt heeft trouwens ook niets met "afwerkingskwaliteit" te maken.

Wat je benen betreft, dat moet je voor jezelf uitmaken, maar ik zei gewoon dat ik geen vette benen heb. Wat is je zitpositie in een concurrent van de A1, bv. de MINI?

Verder moet vooral JIJ niets zeggen over merkvoorkeur, beste Jerain. Ik hoop dat je in je volgende post iets minder op de man gaat spelen en eens tot de essentie komt, als dat niet te moeilijk is.
    Manneke Wat voor een beer ben jij? Als mijn mening over de A1 die ik had als vervangwagen je niet aanstaat, OK maar begin niet persoonlijk want dat is zwak. Interesseert me niet hoe het interieur tov andere merken staat, ik vind het gewoon nogal zwak. Het interieur is ook bijlange niet het ergste wat ik van de A1 vind! Het rijden zelf dan, ik had er mss bij moeten zeggen dat het een 1.6 tdi 105pk is die te kort komt, plat schakelt met een kletterende motor. Ik heb ook al een mini gehad als vervangwagen en vond dat idd ook slecht qua zitpositie, logisch met m'n 2 meter lengte.

Merkvoorkeur is heel iets anders dan hoe bezeten jij bent van Audi, ik weet waar je op doelt maar ik heb bvb niet eens een BMW meer. Je moet je post na mijn mening eens bekijken en dan nadenken wie er op de man begint te spelen...

Hoe dan ook het is goed, jouw mening is de enige die telt en altijd de correcte. Nu is je online dag weer goed hé?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Idem. Auto zit voor die klasse ongezien goed ineen, en de materialen mogen er ook zijn. Ja 't is allemaal plastic, maar je verwacht in een auto van een paar 10.000 EUR nieuwprijs toch geen compleetlederen interieur?

Leave a comment:

Working...
X