
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A1.
Collapse
X
-
Guest repliedRumour has it that Audi will show a A1 with 1.5TFSI 3 cylinder engine and 130 hp - 200 Nm during the Geneva Auto show 2013.
The 1.5TFSI 130 hp 3-cylinder engine will replace the 122 hp 1.4 TFSI 4-cylinder engine.
It will use less fuel and have better CO2 numbers.
It will go on sale the 2th quarter 2013 according to rumors.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door whitte Bekijk Berichtenik blijf m'n A1 toch echt geweldig vinden ;D
enkel het klapschermpje van radio/gps vind ik persoonlijk maar raar en simpel opgelost...
voor de rest zal de mijne net die paar Cm zaken dat hij nietmeer zo hoog staat (veren van audi zelf) en komen de caractere velgen in 18" er nog op.
i like ;D
Leave a comment:
-
Guest repliedik blijf m'n A1 toch echt geweldig vinden ;D
enkel het klapschermpje van radio/gps vind ik persoonlijk maar raar en simpel opgelost...
voor de rest zal de mijne net die paar Cm zaken dat hij nietmeer zo hoog staat (veren van audi zelf) en komen de caractere velgen in 18" er nog op.
i like ;D
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk BerichtenTof bakske, die A1, maar prijs loopt snel op voor wat het is
Leave a comment:
-
Zwarte velgen met grijze wielbouten
'T is precies of er ontbreekt nog een afdekplaatje in het midden (ja, ik heb het niet voor velgen met zichtbare bouten)
Tof bakske, die A1, maar prijs loopt snel op voor wat het is
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtende wielen blijven op hun vaste afmetingen ongeacht de grootte van de velgen, dus geen effekt op de wielkasten, die enkel beter gevuld kunnen worden door verlaging van de ophanging
zo te zien op de foto is dat al gebeurd...
qua look zijn donkere velgen steeds minder spectaculair... het gaat een beetje in de richting van zwarte stalen wintervelgen
Leave a comment:
-
das het nadeel van zwarte velgen , het lijkt één groot gapend zwart gat
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk BerichtenDie wielkassen vragen precies nog groter wielen... Zoals op de foto mankeert er toch iets qua look.
zo te zien op de foto is dat al gebeurd...
qua look zijn donkere velgen steeds minder spectaculair... het gaat een beetje in de richting van zwarte stalen wintervelgen
Leave a comment:
-
Die wielkassen vragen precies nog groter wielen... Zoals op de foto mankeert er toch iets qua look.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk BerichtenZot knap bakje!
Leave a comment:
-
Guest repliedZot knap bakje!
Leave a comment:
-
Guest replied -
Guest repliedAudi A1 1.4TFSI S-Line, met zwarte OZ Ultraleggera's in 8x18 met 225/35 R18 banden.
Verlaging door middel van KW Gewindefahrwerk Variant 2.
Leave a comment:
-
-
Echt zalig zo'n A1 met power onder de kap. Spijtig van die fisheye in het filmpje.
Leave a comment:
-
Guest replied -
Bon, ik heb met mijn bedrijfs-A1'tje nu toch al een 500km gereden. En per dag gaan er zo'n 230km bijkomen. Geen idee welke uitvoering 't precies is, ik weet alleen dat 't een TDI 90pk is en dat er APS achteraan, automatische airco, GPS, bluetooth en media interface, licht- en regensensor en een lederen multifunctiesportstuurtje opzit.
Plus:- Hij steekt echt goed ineen. Het dichtslaan van de portieren doet me denken aan auto's die 2x zo duur zijn. Het stuurtje voelt even leuk aan als dat in de W212 AMG-pack van mijn pa. De knoppen van de airco en de GPS voelen imo zeer premium aan. De standaard luidsprekers zijn echt wel nog goed te noemen. ...
- De 1.6TDI is zuinig.
Een rit van 110km aan een snelheid van 130-140 levert bij aankomst een gemiddeld verbruik van 4.6 liter op. En 'ie moet dus nog wat ingereden worden.
- De 5-bak past goed bij de motor. Een 6-bak is imo onnodig. 120 per uur -> ca. 2000rpm... ideaal.
- Ik vind 'm op de Belgische snelweg eigenlijk nog wel de ideale wagen. Vlot genoeg in 5e... lichtjes hard afgeveerd zonder oncomfortabel te worden.
Min:- Hij is klein, maar da's eigen aan het segment uiteraard. De koffer vind ik niet bepaald bruikbaar; er zit weinig diepte in.
- Start/Stop-systeem -> ik vind het ambetant rijden in de file en zet het dan ook van bij de start af. Maar zo'n systeem is uiteraard niet eigen aan de A1.
- De standaard zetels zijn niet echt goed: te korte zitting en te harde rugleuning (niet-verstelbaar in hardheid).
- Loopcultuur van de TDI -> je hebt een 2000rpm waar je in kunt spelen. Van 1500rpm tot 3500rpm is 'ie vlot waardoor 'ie op de snelweg dus aangenaam rijden is. Maar rij je bvb. 50 in 4e en moet je vertragen tot 45, dan moet je om terug naar 50 te gaan eerst terugschakelen naar 3e. In de stad zou ik niet voor die motor kiezen.
Maar ik ben een atmo benzine gewoon waar 50 in 5e zelfs geen probleem was.
Zou ik 'm zelf kopen ?
Aan die prijs niet direct, ik zou in die klasse eigenlijk eerder een Polo met alle toeters en bellen overwegen. Of een Skoda Octavia.
Ben je gewoon op zoek naar een kleinere wagen om geen grote te moeten hebben, dan is 'ie echt top als 't budget dat van een iets grotere premium wagen is.
Leave a comment:
Leave a comment: