Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Meriva B

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door timmyevy Bekijk Berichten
    Hij ziet er prachtig uit maar als de 1.7 cdti motor dezelfde zijn als mijn zafira dan gaan ze er nog veel problemen mee hebben.
    En blijkbaar ben ik niet alleen .

Comment

Ik ken verschillende mensen die met een 1.7 cdti rijden, die geen enkel probleem hebben, ikzelf heb ook met 2 versies vd 1.7 gereden, en motorisch nooit problemen gehad.
      Ik had ergens gelezen (ik geloof in het astra-topic) dat er een dezer dagen nieuwe software ter beschikking was voor de 1.7 cdti, misschien daar eens achter horen?
      Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

het is mijn derde meriva met de 17 cdti motor en moet zeggen met mijn vorige twee geen enkel probleem gehad.

Waar halen ze het om te zeggen dat dit een slechte motor is !!!!

Meriva 17 cdti

verbruik 5,3 liter /100
        Last edited by ; 14/12/2010, 16:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hopla123 Bekijk Berichten
          het is mijn derde meriva met de 17 cdti motor en moet zeggen met mijn vorige twee geen enkel probleem gehad.

Meriva 17 cdti

verbruik 5,3 liter /100
          Heb je een Meriva B?
          Anders even een topic maken in 'mijn duitse wagen' met bijhorende foto's natuurlijk.

Comment

Ja de nieuwe meriva .

Echt een grote verbetering tov vorig model.

Comment

Meriva 17 cdti

verbruik 5,3 liter /100
              Omdat er veel mensen problemen hebben met de 1.7 cdti en dan vooral in de zafira en in combinatie met een roetfilter .

Comment

T'ja bijna 10jaar een 17 cdti en nog geen enkel probleem gehad !!!

Comment

T'ja bijna 10jaar een 17 cdti en nog geen enkel probleem gehad !!!
                  De 1.7 cdti bestaat nog geen 10 jaar en dan toch zeker niet in de huidige versie met roetfilter en common rail .
                  Het 1.7 blok (van Isuzu) is wel ouder dan 10 jaar als dat is wat je wil zeggen .

Comment

mijn eerste meriva was van 2003 met 17 cdti motor dus bijna 8 jaar dan
                    Last edited by ; 18/12/2010, 17:44.

Comment

mijn eerste meriva was van 2003 met 17 cdti motor dus bijna 8 jaar dan
                      De eerste commonrail was nog in de astra G, namelijk 1.7 cdti met 80 pk.
                      Van welk jaar die is, weet ik niet juist, ik gok 2002, das dus toch al bijna 9 jaar!

Comment

De 1.7Cdti bestaat sedert 2003, bijna 8 jaar dus En het zijn goeie betrouwbare blokken, alleen zijn idd zelfreinigende roetfilters een ramp, maar dat is algemeen zo.
                        degene die dat uitgevonden heeft mogen ze voor mijn part naar de maan schieten...
                        www.opelklassiek.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
                          De 1.7Cdti bestaat sedert 2003, bijna 8 jaar dus En het zijn goeie betrouwbare blokken, alleen zijn idd zelfreinigende roetfilters een ramp, maar dat is algemeen zo.
                          degene die dat uitgevonden heeft mogen ze voor mijn part naar de maan schieten...
                          Beste ,
                          Niet enkel de roetfilter maar ook de EGR is vaak een bron van problemen . Sommige constructeurs (o.a. Renault )werken momenteel aan een oplossing door de EGR anders aan te sluiten om verontreiniging tegen te gaan .
                          Natuurlijk is dit voor Opel rijders met een probleem 1.7 cdti geen oplossing en de garantie lijkt hierin niet van toepassing omdat Opel van mening is dat dit een producteigenschap is .
                          Bij aankoop of in de folder was hiervan echter geen sprake .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
                            Beste ,
                            Niet enkel de roetfilter maar ook de EGR is vaak een bron van problemen . Sommige constructeurs (o.a. Renault )werken momenteel aan een oplossing door de EGR anders aan te sluiten om verontreiniging tegen te gaan .
                            Natuurlijk is dit voor Opel rijders met een probleem 1.7 cdti geen oplossing en de garantie lijkt hierin niet van toepassing omdat Opel van mening is dat dit een producteigenschap is .
                            Bij aankoop of in de folder was hiervan echter geen sprake .

blijkbaar heb jij slechte ervaringen maar ik met mijn meriva heb nog geen van bovenstaande problemen gehad !!!!!!!

rijstijl mmsch een beetje aanpassen !!!!

Comment

Die van ons staat sinds eergisteren voor de deur. 1.7cdti ecoflex, casablanca white, Enjoy, Dvd 800, Vervarmde zetels + stuur, getinte ruiten, alluminium velgen, mistlampen, FLex flix fietsendrager
                              DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                                Die van ons staat sinds eergisteren voor de deur. 1.7cdti ecoflex, casablanca white, Enjoy, Dvd 800, Vervarmde zetels + stuur, getinte ruiten, alluminium velgen, mistlampen, FLex flix fietsendrager

Mooie wagen is eens iets anders in het wit

Mijne verbruikt nu 5,3 liter en met bijna 5000 km op de teller.

Comment

zo ziet ie er dus uit int wit

DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

had ik al gezien op opelforum.be

Comment

Heel mooi zo in het wit!

Comment

Zet e heel goed uit zo in het wit.

Wel oppassen met dit weer, de kans is groot dan ge hem niet meer ziet staan
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Van de 4 diesel Opels die ik gehad heb is de Astra 1.7cdti de enige waar ik nog geen uitzonderlijke kosten heb aan gehad. Daarvoor had ik een Astra 1.7td (dieselpomp moeten vervangen) en daarna 2x Zafira 1.9 (100pk en 150pk). Van beide is de EGR klep vervangen geweest. Van de 150pk ook met de alternator in panne gestaan.

Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten

Comment

Working...
                                          X