Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Meriva B

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door heidfeld Bekijk Berichten
    Hebben die niet allemaal een turbo?
    Een collega heeft zo'n 1.4 benzine zonder turbo. Het uiterlijk met zijn Pepper Dust kleur kan me enorm bekoren, maar de motor blijft aan de trage kant.

En Rent a Car (rij zelf met 1 rond) heeft een zeer mooie uitgebreidde vloot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Koentjes007 Bekijk Berichten
      Een collega heeft zo'n 1.4 benzine zonder turbo. Het uiterlijk met zijn Pepper Dust kleur kan me enorm bekoren, maar de motor blijft aan de trage kant.

En Rent a Car (rij zelf met 1 rond) heeft een zeer mooie uitgebreidde vloot.

Hier in lubbeek bij rent a car, staan er bijna geen, hoe kun je zien waar ze de meriva staat( foto is enkel van de oudere meriva)

Comment

• Ik heb donderdag een meriva 1.4i enjoy gekocht in pepper dust, volgende week donderdag mag ik hem ophalen, het is een stockwagen die bij de dealer stond, met connect pack:

Lichtmetalen velgen 6,5Jx16
        3-spaaks lederen stuurwiel
        Mistlampen vóór
        Radio CD400 CD/MP3 speler
        Parkpilot, voor- en achteraan
        USB aansluiting
        Telefoonvoorbereiding met voicecontrol en Bluetooth

Comment

• Er zijn hier precies weinig meriva eigenaars...

Comment

• Mijn vader heeft er één en die is er zéééééér tevreden van
            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Ik ben ook zeer tevreden, maar dat wist je al Veel plezier ermee!!!!

Comment

• vandaag de meriva afgehaald, ben er zeer tevreden, de 1.4i doet wat ik ervan van verwacht, dus dat is dik in orde

Comment

• Salon condities Meriva

Weet iemand al wat de salon condities zijn? Alleen de korting op het Connect pack?
                  Zouden we indien we naar het autosalon gaan meer korting krijgen of krijg je hetzelfde als bij de dealers?

Zal er een verschil zijn tussen de 2011 stock wagens en een nieuw 2012 model?

Comment

• De huidige Meriva staat sinds 2010 in de showroom. In autoland nog niet zo gek lang, maar om de kleine mpv helemaal modern te houden, heeft Opel hem een subtiele facelift gegeven.

Medio januari zal Opel de bijgeschaafde Meriva officieel presenteren op het Autosalon van Brussel, maar ruim voor die datum mogen we het compacte ruimtewondertje al bekijken.
                    De Meriva krijgt een voorzijde die nét even afwijkt van die van het huidige exemplaar. We zien een gewijzigde grille met meer chroom, grotere lichtunits en een gewijzigde onderbumper. Om de mistlampen vinden we ook meer glimmend chroom en voortaan is zowel voor als achter led-dagrijverlichting leverbaar. Over de flank, onderaan de zijruiten, loopt nu een chromen strip.
                    Ook onder de kap verandert er het een en ander. De herziene Meriva krijgt de beschikking over de nieuwe 1.6 CDTI-dieselmotor die we al tegenkwamen in de Zafira. Het blok levert ook in de kleinere mpv 136 pk en een koppel van 320 Nm. Z'n gemiddelde verbruik is vastgesteld op 4,4 l/100 km, wat overeenkomt met een CO2-uitstoot van 116 gram per kilometer. Daarmee is-ie zo'n 10 procent zuiniger dan de 130 pk sterke 1,7-liter dieselmotor die hij vervangt.
                    Volgend jaar moeten andere 1.6-dieselversies het motorengamma komen versterken. Alle overige motoren zijn voortaan te krijgen in combinatie met de nieuwe zestraps automatische transmissie van Opel. Ook de handgeschakelde vijf- en zesbakken zijn herzien, die moeten nu soepeler en lichter door hun verzetten gaan.
                    Vanbinnen verandert er weinig tot niets. Wél krijgt de Meriva in z'n tweede levensfase de beschikking over IntelliLink, het infotainmentsysteem van Opel. Het geheel valt te bedienen met een 7-inch metend touchscreen. In de derde week van januari staat de gefacelifte Meriva bij de dealers. Z'n nieuwe prijskaartjes worden in november bekend gemaakt.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Hadden ze van heel die middenconsole dan niet beter één grote draai/drukknop gemaakt of zo ? Dees is derover

Comment

• De middenconsole heeft veel knoppen, maar al bij al zit alles op een logische plaats en zit je niet eindeloos te zoeken naar wat je nodig hebt. Toegegeven, op het eerste zicht zijn er wel heel veel. Ik denk dat ik boven de 40 uitkom als ik ze tel op mijn dashboard. Maar nog liever veel knoppen dan een (overgevoelig) aanraakscherm.

De facelift vind ik niet zo geslaagd. Te veel chroom.

Comment

• wallpapers: [www.netcarshow.com]

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
                                De middenconsole heeft veel knoppen, maar al bij al zit alles op een logische plaats en zit je niet eindeloos te zoeken naar wat je nodig hebt. Toegegeven, op het eerste zicht zijn er wel heel veel. Ik denk dat ik boven de 40 uitkom als ik ze tel op mijn dashboard. Maar nog liever veel knoppen dan een (overgevoelig) aanraakscherm.
                                Daar geef ik u groot gelijk in. Plus volgende bedenkingen:

- duurzaamheid + storingsgevoeligheid ? (niet voor de Meriva specifiek, maar algemeen)
                                - continu vettige duimen waar ge tegenaan kijkt (ik denk dat iedereen met een smartphone/tablet weet waar ik het over heb)

Niettemin vind ik het gewoon erg rommelig ogen, het doet mij denken aan de Alfa 164 van al efkes geleden, dat was ook een en al knop in de middenconsole (al waren ze daar allemaal even groot)
                                Het kan ook liggen aan het feit dat ik maar drie drukknoppen en drie draaiknoppen op mijn dashboard gewend ben

Comment

• ik heb zo'n meriva gehad en nu astra j, en ik vind de middenconsole heel handig, geen hinder van "veel knoppen"

Comment

• Alleen de 1.6 diesel lijkt me van belang als ik vergelijk met wat hier in de garage staat.

Ook hier geen problemen met de knopjes (op de eerste weken na dan)

Comment

Working...
                                    X