Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Meriva B

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Daarnet eentje zien staan. 'k Moest spijtig genoeg verder rijden.
    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Hij ziet er prachtig uit maar als de 1.7 cdti motor dezelfde zijn als mijn zafira dan gaan ze er nog veel problemen mee hebben.

Comment

Hij zou volledig vernieuwd zijn de 1.7 cdti, dus als er al problemen zijn, zullen die nu wel van de baan.
        Mijn schoonouders rijden al 6 jaar met een 1.7 cdti in een astra, zonder problemen.

Twee nieuwe versies van de 1.7 CDTI-motor met handgeschakelde zesversnellingsbak maken het gamma compleet: de ene ontwikkelt 81 kW/110 pk, de andere 96 kW/130 pk. De versie met 96 kW/130 pk vervangt de motor met 92 kW/125 pk uit de vorige generatie en vergroot het koppel van 280 naar 300 Nm bij een lager toerental. Echter, hij verbruikt 5,2 l/100 km.
        De nieuwe 1.7 CDTI-motor gebruikt een geoptimaliseerd verbrandingssysteem, dat de compressieverhouding beperkt, en een injectiesysteem van de nieuwste generatie, dat tot acht injecties per cyclus aankan. Opel monteert ook een nieuwe turbo, met een positiesensor om de turbodruk nauwkeuriger te regelen. Daarnaast optimaliseren een nieuw inlaatspruitstuk en een volledig elektronisch gestuurd, variabel wervelingssysteem de verbranding en het gewicht. De ingenieurs zijn ook overgeschakeld op laagspanningsbougies die tijdens de opwarmingsfase minder energie vergen van de generator.
        De 1.7 CDTI is de eerste motor van Opel met een eigen ontwikkeld diesel motormanagementsysteem. Deze kreeg de naam D1 en werkt samen met andere geavanceerde motorvoorzieningen om uiterst efficiënte en dynamische prestaties te leveren. Voor klanten betekent dit dat hun auto als nieuw blijft aanvoelen in termen van rijgedrag en efficiëntie op langere termijn. Het D1-motormanagement biedt klanten ook een betere service. Deze beschikt namelijk over een aantal nieuwe diagnosefuncties en instrumenten om de onderhoudstechnici nog beter te informeren over problemen met specifieke onderdelen wanneer de auto voor onderhoud wordt binnengebracht.
        Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

Ik ben de meriva gaan bekijken bij dealer ziet er prachtig uit maar de garagist zei de 1.7 cdti is een italiaanse motor terwijl de andere garagist zei het is een isuzu motor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timmyevy Bekijk Berichten
            Hij ziet er prachtig uit maar als de 1.7 cdti motor dezelfde zijn als mijn zafira dan gaan ze er nog veel problemen mee hebben.
            Ik hoop dat de algehele kwaliteit van die nieuwe Meriva wat beter zal worden dan de vorige generatie ... Man man wat een rommelkarren dat dit zijn, niet te geloven gewoon...
            M'n vrouw kocht 3 jaar terug eentje van een jaar oud ( van een overleden familielid overigens ) na het vastlopen van haar toen 10 jaar oude astra. Ik kan een boek schrijven van wat er in het laatste jaar al stuk is gegaan aan die auto... Luchtmassameter , alternator , startmotor , een of andere stuurdoos, ruitenwissermotor , remklauwcilinder lek en vorige week de linkse achterdemper olielek... De wagen heeft nu 62.000km en ik ken er niet veel die zo voorzichtig rijden met hun wagen als m'n vrouw... De garagehouder ontkent niet dat er massaal veel problemen zijn met deze Opels en zelfs opel in het algemeen maar daar ben je vet mee... Wat ons betreft is het over met dit merk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
              Ik hoop dat de algehele kwaliteit van die nieuwe Meriva wat beter zal worden dan de vorige generatie ... Man man wat een rommelkarren dat dit zijn, niet te geloven gewoon...
              M'n vrouw kocht 3 jaar terug eentje van een jaar oud ( van een overleden familielid overigens ) na het vastlopen van haar toen 10 jaar oude astra. Ik kan een boek schrijven van wat er in het laatste jaar al stuk is gegaan aan die auto... Luchtmassameter , alternator , startmotor , een of andere stuurdoos, ruitenwissermotor , remklauwcilinder lek en vorige week de linkse achterdemper olielek... De wagen heeft nu 62.000km en ik ken er niet veel die zo voorzichtig rijden met hun wagen als m'n vrouw... De garagehouder ontkent niet dat er massaal veel problemen zijn met deze Opels en zelfs opel in het algemeen maar daar ben je vet mee... Wat ons betreft is het over met dit merk...
              Ge hebt gelijk ga maar naar VW of Merc. die zijn toch allemaal in hetzelfde bedje ziek een vriend van mij heeft de laatste nieuwe Merc. E serie met de nieuwe 220d hij heeft hem 6 maanden nu waarvan hij al 3 maanden stilgestaan heeft wegens slechte injecteurs , ze zijn ALLEMAAL goed als ze niet mankeren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten
                Ge hebt gelijk ga maar naar VW of Merc. die zijn toch allemaal in hetzelfde bedje ziek een vriend van mij heeft de laatste nieuwe Merc. E serie met de nieuwe 220d hij heeft hem 6 maanden nu waarvan hij al 3 maanden stilgestaan heeft wegens slechte injecteurs , ze zijn ALLEMAAL goed als ze niet mankeren
                Kan wel goed zijn maar één ding weet ik wel, in de laatste 11 jaarheb ik 1 VW gehad ( Passat ) en 3 Audi's ( A4 en A6 modellen ) gehad, telkenmale ongeveer 200.000km en daarna in de verkoop. Met de Passat heb ik 1 probleem gehad, het toenmalige beruchte luchtmassametertje , met m'n eerste A4 avant is het servopompje defect gegaan ( lagering) , wagen was net uit garantie en toch nog gratis vervangen, met m'n tweede A4 heb ik niks maar dan ook niks voorgehad ( die B6 modellen waren de beste wagens die je maar kon dromen) en met m'n A6 heb ik een probleem gehad met de versterkerkaart wat wel eentje van een 800 euro was... Na bijna 800.000km met die wagens uit de VW stal heb ik nog nooit een alternator , startmotor of schokdemper moeten vervangen , na een dikke 60.000km Opel al alles wat ik hier opnoem, kwaliteit heeft z'n prijs zeker . Over Mercedes spreek ik me niet uit, daar heb ik 0.0 ervaring mee, maar van Opel moet ik voor het moment in elk geval niks meer hebben, het enige wat er goed aan is dat is het prijskaartje maar op het eind van de rit win je daar niet veel mee... Onze Opel dealer is trouwens een famillielid van aan m'n vrouw haar kant en die klaagt zelfs steen en been van alle miserie die hij moet oplossen de laatste jaren...
                Last edited by Audidriver; 31/07/2010, 17:42.

Comment

2012 Opel Astra ST Ecoflex
                  2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Kan wel goed zijn maar één ding weet ik wel, in de laatste 11 jaarheb ik 1 VW gehad ( Passat ) en 3 Audi's ( A4 en A6 modellen ) gehad, telkenmale ongeveer 200.000km en daarna in de verkoop. Met de Passat heb ik 1 probleem gehad, het toenmalige beruchte luchtmassametertje , met m'n eerste A4 avant is het servopompje defect gegaan ( lagering) , wagen was net uit garantie en toch nog gratis vervangen, met m'n tweede A4 heb ik niks maar dan ook niks voorgehad ( die B6 modellen waren de beste wagens die je maar kon dromen) en met m'n A6 heb ik een probleem gehad met de versterkerkaart wat wel eentje van een 800 euro was... Na bijna 800.000km met die wagens uit de VW stal heb ik nog nooit een alternator , startmotor of schokdemper moeten vervangen , na een dikke 60.000km Opel al alles wat ik hier opnoem, kwaliteit heeft z'n prijs zeker . Over Mercedes spreek ik me niet uit, daar heb ik 0.0 ervaring mee, maar van Opel moet ik voor het moment in elk geval niks meer hebben, het enige wat er goed aan is dat is het prijskaartje maar op het eind van de rit win je daar niet veel mee... Onze Opel dealer is trouwens een famillielid van aan m'n vrouw haar kant en die klaagt zelfs steen en been van alle miserie die hij moet oplossen de laatste jaren...
                    Ik geloof je op Uw woord hoor maar zoals je ziet hieronder waar al mijn wagens staan heb ik met allemaal rond en boven de 200.000 km gereden , uitgezonderd de Mazda die heb ik weggedaan aan 54.000km omdat ik elke 1000 km een liter olie moest bijvullen , de enige waar ik eenmaal miserie mee gehad heb is de Omega 18i , aan 23.000 km heb ik de synchromesch moeten vernieuwen omdat hij te veel kraakte en te lastig in versnelling te krijgen was , na de vernieuwing was het al veel beter maar nog niet 100 % , dan heb ik op aanraden van een BMW mekanieker de helft van de olie vervangen door hydraulische olie omdat ze dat bij BMW ook deden en MET resultaat , zodus ik kan toch ook niet klagen hé

Comment

Meriva B

Sinds vorige week trotse eigenaar van de nieuwe Meriva. Awel het is een echte aanrader voor een jong gezin, die nieuwe deuren zijn super makkelijk.
                      De auto rijdt zeer zacht en zuinig, ben content.

Comment

ben aan mijn 5 de Opel nu, en nog nooit echt noemenswaardige problemen mee gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan007 Bekijk Berichten
                          Sinds vorige week trotse eigenaar van de nieuwe Meriva. Awel het is een echte aanrader voor een jong gezin, die nieuwe deuren zijn super makkelijk.
                          Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Stefan. Zal een van de eerste zijn?....
                          Lijkt mij inderdaad een gebruiksvriendelijke wagen.
                          Heb er vorige week eens eentje uitvoerig bekeken op de parking van een hotel.
                          Was wel een fulloption; panoramadak, 18 inch, GPS etc. en in een wonderschone kleur.

Welke uitvoering en kleur heb je??

Veel plezier en veilige kilometers toegewenst.
                          2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                          2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                          2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                          2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
                          http://www.originelevelgen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan007 Bekijk Berichten
                            Graag wat foto's en meer uitleg over uitvoering en motor
                            Misschien uw wagen even voorstellen in 'mijn duitse wagen'

Comment

Iemand hier de nieuwe meriva 17 cdti 110 cosmo uitvoering ?

Graag had ik de rijervaring ervan geweten .

Comment

Geen meriva rijders hier ?

I

Comment

Hoi,

In de nieuwe autogids 812 wordt de meriva 1.7 CDTI 130 kort getest.
                                  De journalist zegt dat de 1.7 11 fiscale pk's heeft en da jaarlijkse taks 373.3€ bedraagt. Dit is toch een typefout? 11 fiscale heb je toch maar vanaf een 2liter?

mvg Mathias

Comment

dubbel post
                                    Last edited by wiely; 09/12/2010, 08:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wiely Bekijk Berichten
                                      Hoi,

In de nieuwe autogids 812 wordt de meriva 1.7 CDTI 130 kort getest.
                                      De journalist zegt dat de 1.7 11 fiscale pk's heeft en da jaarlijkse taks 373.3€ bedraagt. Dit is toch een typefout? 11 fiscale heb je toch maar vanaf een 2liter?

mvg Mathias
                                      klopt, is maar 248€ taks.
                                      Ik vind dat de autogids tegenwoordig veel foutjes maakt in hetzelfde genre.
                                      Onlangs nog, volgens hun was de BIV van de astra 2.0 cdti 160 pk, maar 495€.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                                        Hij zou volledig vernieuwd zijn de 1.7 cdti, dus als er al problemen zijn, zullen die nu wel van de baan.
                                        Mijn schoonouders rijden al 6 jaar met een 1.7 cdti in een astra, zonder problemen.
                                        Dus ligt er een andere motor in dan in de astra sportstourer want deze heeft 110 of 125 pk en is van Isuzu?
                                        Raar dat de nieuwe meriva een nieuwe motor krijgt en de nieuwe astra het moet doen met een vernieuwde versie van een Isuzublok.

Koenkel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koenkel Bekijk Berichten
                                          Dus ligt er een andere motor in dan in de astra sportstourer want deze heeft 110 of 125 pk en is van Isuzu?
                                          Raar dat de nieuwe meriva een nieuwe motor krijgt en de nieuwe astra het moet doen met een vernieuwde versie van een Isuzublok.

Koenkel
                                          De 1.7 cdti is wel degelijk een isuzu blok en in de meriva binnenkort verkrijgbaar met 130 pk en 300 Nm .
                                          Ik ben echter geen fan van de 1.7 cdti de 1.9 was volgens mij veel beter (in de zafira toch )
                                          want na 18 maanden miserie en problemen heb ik het wel gezien .
                                          Wat echter veel erger is is de onwil van opel om het probleem te erkennen .
                                          Zij houden het op een ''producteigenschap '' die niet in de folder staat natuurlijk .
                                          Maar je hebt toch garantie zeggen mensen dan !!
                                          Wel bij opel is de zogezegde constructeursgarantie een afspraak tussen u en de dealer dus als er voor hem geen probleem is, voor opel ook niet .
                                          Je kan er toch mee rijden en ja problemen zijn er bij alle merken en dat schokken of in noodloop gaan is toch zo erg niet (volgens opel ) .

Comment

Working...
                                          X