Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 2007

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 3.0sd

    The new BMW X5 3.0sd
    BMW’s class-leading Sports Activity Vehicle is now available with the world’s most powerful production six-cylinder diesel powerplant. The award-winning twin-turbocharged 3.0-litre diesel engine has been brought to the BMW X5 range to cater for a growing demand for performance SAVs.

    The BMW X5 3.0sd provides the driver with 286hp and a flat torque curve with a peak of 580Nm from a lowly 1,750rpm to ensure rapid performance. The X5 3.0sd is capable of accelerating from zero to 62mph in 7.0 seconds before going on to a top speed of 146mph.

    Model / Price OTR / Power Hp / Torque Nm / Zero – 62mph Seconds / Top Speed Mph / Combined Mpg
    BMW X5 3.0sd SE £42,630 286 580 7.0 146 34.4
    BMW X5 3.0sd M Sport £47,6755

    The drivetrain in the BMW X5 3.0sd is unique in its segment as it utilises two differently sized turbochargers operating in sequential stages depending on driver inputs. The key to the engine’s smooth power delivery is that, despite the mechanics of two turbochargers providing variable power, they deliver a consistent 2.85bar pressure to the intercooler at all times. One smaller turbocharger provides near instantaneous power at low engine speeds, while a larger turbocharger provides the mid to top end power. The boost of both turbochargers is a regulated by an ECU and three control valves. This arrangement ensures optimum performance delivery from just above idle speed through to the red line and makes for impressive performance figures and an absence of turbo lag.

    Power in the X5 3.0sd is transmitted to the road via a standard six-speed automatic gearbox and BMW’s renowned xDrive four-wheel-drive system. Complementing xDrive technology is the use of Dynamic Stability Control + including Dynamic Traction Control. DSC+ is the most advanced stability control system currently available on a production car and comes with four additional features above and beyond the original DSC system. DSC+ adds Hill-start assistant, Brake pre-tensioning, Brake fade compensation and Brake drying. Dynamic Traction Control, when engaged, allows for a degree of wheel slip to permit forward motion on slippery surfaces such as ice and snow. It also allows the keener driver to revel in the handling characteristics of the X5 without the DSC+ interrupting the flow unless the situation becomes critical.

    Diesel power accounts for more than 90 per cent of X5 sales in the UK and the new X5 3.0sd is being introduced to satisfy the wishes of some existing X5 owners who asked for an even greater level of performance. To cope with this the X5 3.0sd features uprated brakes compared to a standard 3.0d and comes fitted with thicker and larger diameter disc brakes for greater retardation. For a subtle and discreet visual differentiation between the two diesel X5 models the 3.0sd also has a chrome kidney grille with titanium vertical slats.

    The BMW X5 3.0sd is on sale now and costs £42,630 OTR for SE versions and £47,675 OTR for the M Sport.

    The announcement of the X5 3.0sd coincides with the news that the M Sport trim level is now available on the rest of the BMW X5 range. Launched initially on the 4.8-litre car only, M Sport allows customers to further personalise their vehicle. Standard M Sport equipment includes 19-inch light alloy M V-spoke wheels, M Aerodynamic bodystyling, M leather steering wheel, Sports suspension, Sports seats, Nevada leather upholstery, Anthracite headlining and Brushed Aluminium interior trim.

    The BMW X5 3.0si M Sport costs £44,690 OTR while the X5 3.0d M Sport costs £45,265 OTR. The BMW X5 4.8i M Sport tops the range and costs £53,440 OTR

    Comment


    • Zakenrelatie van mij gaat zijn tweede X5 verkopen en gaat nu over naar AUDI Q7. Hij vindt het (vrouwen)uiterlijk van de nieuwe X5 tov Q7 te braaf. Eveneens de lange levertijd speelt in het nadeel van de X5. Niettegenstaande de lagere basisprijs is de Q7 even duur dan de X5 zegt hij.


      Zou hij wel een goede keuze gemaakt hebben ?
      Ik denk van wel, maar een BMW-manneke die naar Audi gaat da's toch zeldzaam.
      AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.


      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
        Zakenrelatie van mij gaat zijn tweede X5 verkopen en gaat nu over naar AUDI Q7. Hij vindt het (vrouwen)uiterlijk van de nieuwe X5 tov Q7 te braaf. Eveneens de lange levertijd speelt in het nadeel van de X5. Niettegenstaande de lagere basisprijs is de Q7 even duur dan de X5 zegt hij.


        Zou hij wel een goede keuze gemaakt hebben ?
        Ik denk van wel, maar een BMW-manneke die naar Audi gaat da's toch zeldzaam.
        Bwa, het blijft een duits merk, dus is niet zo zeldzaam hoor Maar zou ook een Q7 nemen, enkel zonder S-line, maar wel met "pack Sport"

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
          Zakenrelatie van mij gaat zijn tweede X5 verkopen en gaat nu over naar AUDI Q7. Hij vindt het (vrouwen)uiterlijk van de nieuwe X5 tov Q7 te braaf. Eveneens de lange levertijd speelt in het nadeel van de X5. Niettegenstaande de lagere basisprijs is de Q7 even duur dan de X5 zegt hij.


          Zou hij wel een goede keuze gemaakt hebben ?
          Ik denk van wel, maar een BMW-manneke die naar Audi gaat da's toch zeldzaam.
          Moeilijke keuze, als je het mij vraagt!

          Maar de Q7 is mss iets stoerder idd, zeker in donkere kleuren...

          Maar X5, Q7: whatever: een slechte keuze kan hij niet maken!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
            Zakenrelatie van mij gaat zijn tweede X5 verkopen en gaat nu over naar AUDI Q7. Hij vindt het (vrouwen)uiterlijk van de nieuwe X5 tov Q7 te braaf. Eveneens de lange levertijd speelt in het nadeel van de X5. Niettegenstaande de lagere basisprijs is de Q7 even duur dan de X5 zegt hij.


            Zou hij wel een goede keuze gemaakt hebben ?
            Ik denk van wel, maar een BMW-manneke die naar Audi gaat da's toch zeldzaam.
            Goh, volgens mij maakt 'm de misse keuze

            Q7: is een lompe SUV die probeert elegant te zijn, maar daar geweldig in mislukt
            X5: is dé mooiste SUV van het moment die stoerheid combineert met elegantie


            mijn mening é

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
              Goh, volgens mij maakt 'm de misse keuze

              Q7: is een lompe SUV die probeert elegant te zijn, maar daar geweldig in mislukt
              X5: is dé mooiste SUV van het moment die stoerheid combineert met elegantie


              mijn mening é
              Ik vind het goed dat er nog meningen zijn zoals Maxime Soete, anders had BMW een probleem.
              AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.


              Comment


              • Some better pics



                Bijgevoegde Bestanden

                Comment






                • Bijgevoegde Bestanden

                  Comment


                  • Echt véééééééééél te lekkkkerrr...

                    Comment


                    • Knappe velgen!

                      Comment


                      • Is zo'n X5 nog wat comfortabel afgeveerd met 21'ers?
                        OO 00 OO

                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                          Is zo'n X5 nog wat comfortabel afgeveerd met 21'ers?
                          Yep, rijdt héééééééél goed eigenlijk, m'n pa weet niet precies welke opties ie had, maar veel kans dat adaptive drive ertussen zat, anders zou het wrs wel andere koek zijn

                          Comment


                          • Wukken bjiste van nen oto!!!!!

                            Te VET gewoon, echt fantastisch!!!!

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bt. Bekijk Berichten
                              d, maar veel kans dat adaptive drive ertussen zat, anders zou het wrs wel andere koek zijn
                              Adaptive air suspension bedoel je.
                              AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.


                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                                Adaptive air suspension bedoel je.
                                Kan zijn, like I know

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                                  Adaptive air suspension bedoel je.
                                  Nee tis wel degelijk adaptive drive

                                  Comment


                                  • vetste X5 ever
                                    1963 Land Rover Series IIa
                                    1994 Mercedes SL320
                                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                                    2016 Porsche Cayenne GTS

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door bt. Bekijk Berichten
                                      Yep, rijdt héééééééél goed eigenlijk, m'n pa weet niet precies welke opties ie had, maar veel kans dat adaptive drive ertussen zat, anders zou het wrs wel andere koek zijn
                                      dan heb je normaal toch ergens een knop om te kiezen tussen sport/comfort enzo...?
                                      Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                                      Adaptive air suspension bedoel je.
                                      neen, adaptive drive heeft niets met luchtvering te maken, wel met de afstelling van de stabistangen

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                                        dan heb je normaal toch ergens een knop om te kiezen tussen sport/comfort enzo...?
                                        Ge hebt dan een "sport"-knopke achter de versnellingspook staan.


                                        neen, adaptive drive heeft niets met luchtvering te maken, wel met de afstelling van de stabistangen
                                        En om het volledig te maken ook electronische gestuurde dempers.

                                        Comment


                                        • Yep, sport knopje achter de hendel there is !

                                          Comment

                                          Working...
                                          X