Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 2007

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe BMW X5 binnen

Voila,

zoals beloofd enkele foto's van mijn laatste nieuwe aanwinst ...
    Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Knap!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fast Ace Bekijk Berichten
        Knap!
        ²²²²²

Comment

• Héél mooie velgen + M-Sportpacket = !!
          freude am fahren

Comment

• Moet beslissen voor de opvolger van mijn bmw 525d touring en ik twijfel tussen Audi Q5 of BMW X5 (al dan niet wachten tot facelift).
            Budget voor goed uitgeruste Q5 3.0 TDI S-line en BMW X5 is nagenoeg zelfde.

Voordelen Q5 :
            - nieuwer
            - betere afwerking
            - sportiever en stuk sneller
            - restwaarde lager (minder vraag naar 3 liter aangezien er ook 2 liter beschikbaar is en dit ook de beste verkoper is)

Voordelen X5 :
            - eerder concurrent van Q7 en dus klasse meer
            - ruimer

Mijn voorkeur gaat echter naar Q5 omdat ik hem stuk mooier vind (indien goed uitgerust, s-line, 20 duims velgen ....) dan X5 waarvan er intussen reeds heel veel rondrijden.
            Wat denken jullie ?

Comment

• Een Q5 mooier dan een X5 ? Smaken kunnen toch enorm verschillen blijkbaar, ik vind de Q5 echt lelijk.

En zelfs los van de looks zou ik tussen die 2 geen seconde moeten twijfelen, zoals je zelf ook aangeeft is de X5 een klasse hoger.

Comment

• Inderdaad, een X5 is een klasse hoger en in mijn ogen veel knapper.

Hoeveel sneller is een Q5 dan een X5 ? Het verschil kan toch niet zo groot zijn dat dat de doorslag kan geven.. anders kijken voor een sd ?

Comment

• Q5 3.0tdi 0-100 In 6.5 Sec

Comment

• De BMW X5 is veruit de mooiste van alle grote SUV's (vergeleken in zijn categorie met de Audi Q7, Volvo XC90, Mercedes ML...) .

Comment

• Ik vind de X5 ook veel eleganter dan de Q5, maar dat is persoonlijke smaak.
                      Maar wat je daar zegt over dat er veel meer X5 rondrijden dan Q5, is toch maar tijdelijk vrees.
                      De Q5 zit een klasse lager en gemiddeld een stuk goedkoper én met een 2.0 TDI verkrijgbaar. Hoe lang gaan ze dan nog zeldzamer blijven dan een X5?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
                        Q5 3.0tdi 0-100 In 6.5 Sec
                        dat vind ik toch straf, gisteren met onze x5 sd er nog zo'n Q5 3.0tdi afgereden.

Comment

• Los van dat de Q5 en Q7 lelijke karren zijn, en enkel een status-waarde hebben, tov de X3 (ook lelijk) en de X5 die én status én de looks meeheeft, blijf ik het een foute vergelijking vinden..

Je gaat toch ook geen 5-reeks met een A4 vergelijken ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
                            Los van dat de Q5 en Q7 lelijke karren zijn, en enkel een status-waarde hebben, tov de X3 (ook lelijk) en de X5 die én status én de looks meeheeft, blijf ik het een foute vergelijking vinden..

Je gaat toch ook geen 5-reeks met een A4 vergelijken ?
                            Ik zou de Q5 geen lelijke auto noemen, en de X5 ook niet. Zeggen dat de X5 potten breekt qua design is ook fel overroepen. De Q5 is zeker niet lelijker.

De Q5 is wel te duur voor wat men krijgt. De Q5 30TDI is clechts 10% goedkoper dan een X5 3.0D. Dan weet men het wel ...

Comment

• Verbruik

......
                              Last edited by ; 20/04/2009, 01:38.

Comment

• Normaal verbruik ?

Oorspronkelijk geplaatst door SkidRow Bekijk Berichten
                                Voila,

zoals beloofd enkele foto's van mijn laatste nieuwe aanwinst ...
                                Na twee weken tot de vaststelling gekomen dat het verbruik van mijn nieuwe BMW X5 3.0d om en bij de 11,3 liter ligt.
                                Vindt dit tamelijk hoog, zeker wanneer je weet dat mijn vorige wagen, een X3 2.0d met gelijkaardige 20 inch velgen, afklokte op een verbruik van 8,3 liter.
                                Had wel wat meer verwacht, maar toch geen 3 liter. Is dit normaal gegeven een normverbruik van slechts 8,8 liter ? Zijn dan ook nog eens vooral autokilometers ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SkidRow Bekijk Berichten
                                  Na twee weken tot de vaststelling gekomen dat het verbruik van mijn nieuwe BMW X5 3.0d om en bij de 11,3 liter ligt.
                                  Vindt dit tamelijk hoog, zeker wanneer je weet dat mijn vorige wagen, een X3 2.0d met gelijkaardige 20 inch velgen, afklokte op een verbruik van 8,3 liter.
                                  Had wel wat meer verwacht, maar toch geen 3 liter. Is dit normaal gegeven een normverbruik van slechts 8,8 liter ? Zijn dan ook nog eens vooral autokilometers ...
                                  X6 35d verbruikt gemiddeld 12-13 liter bij ons

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SkidRow Bekijk Berichten
                                    Als 'ie nog zo jong is : dat gaat nog zakken. Meestal bereik je pas een eindje na de 5.000 km z'n "normale" verbruik. Mijn vorige auto is vanaf ca. 11.000 km gestopt met zakken van verbruik. Mijn huidige auto rond de 10.000 km.

8,8 liter gemiddeld moet mogelijk zijn, als je zeer rustig rijdt. Real life gemiddelde zal toch rond de 10 liter liggen, 11 als je inderdaad wat sportiever rijdt.

Comment

• Verbruik X5

Mijn BMW X5 3.0d verbruikt na 14 000 km gemiddeld 11,1 liter (9 maand oud)
                                      Dit met standaard velgen (18' denk ik) en standaard banden(runflat).
                                      Weinig autosrade, veel korte ritten.
                                      En, natuurlijk af en toe leuk om er iemand af te rijden bij het optrekken :-)

Comment

• And the winner is... 13,8 liter!!
                                        Wel met een 3.0sd en 20" velgen.
                                        Het is veel voor een diesel, maar toch behoorlijk minder dan mijn vorige X3 2.5i (15,8 liter) die veel lichter was en zeker niet zo snel.

Comment

• Onze X5 3.0 d verbruikt zo'n 11,5 liter op de 19 inch velgen (sportpakket),
                                          en dat terwijl hij meer dan de helft van de tijd een aanhangwagen trekt van
                                          ongeveer 1500 kg. Relatief goed verbruik vind ik...

Comment

Working...
                                          X