Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW X5 2007
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDe huidige V8 diesel uit de 745d is ook al een biturbo. ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk BerichtenJa, das ook just! Ik was die eventjes vergeten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenEcht? Wist ik niet... En is het dan een twin-turbo of een bi- met variabele goniometrie?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichtenmaar het zal niet enorm veel schillen, denk ik.
Ik denk ook dat ze er geen V8 diesel in de X5 gaan leggen.
Want ze hebben tenslotte ook nooit de 4.0d versie van de vorige generatie gemaakt...
Oh, btw, de 730d is toch een 6 in lijn.
Dan zijn ze hier, http://www.autozone.be/auto/artikel/...R20092002.html, wel zwaar fout...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenVariabele goniometrie?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk BerichtenDan zijn ze hier, http://www.autozone.be/auto/artikel/...R20092002.html, wel zwaar fout...Haha
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk BerichtenIk denk ook dat ze er geen V8 diesel in de X5 gaan leggen.
De nieuwe V8 die BMW uitbrengt (vermoedelijk première in de nieuwe '7, ofwel in de X6) wordt. Details zijn er natuurlijk nog niet, wel geruchten (intern dan, bedoel ik), maar 't is niet moeilijk om wat te gaan speculeren/hopen/redeneren, en te concluderen dat ze dus makkelijk een 4,4 liter moeten kunnen brengen met minstens 400 pk en makkelijk 850 Nm. Ik vermoed wel dat ze van 'n nieuw blok gaan uitgaan, ipv. 't huidige verder te gebruiken.
De top-benzine zou ook 'n drukgevoede zijn. Ik gok op een nieuwere versie van de Alpina radiaalkompressor-aangedreven 4.4i van 500pk/700Nm, dus hetzelfde principe maar dan op de nieuwste 4.8i. Ofwel gewoon 'n biturbootje, kan ook (om Alpina de techniek van de radiaalkompressor te laten behouden).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk denk het wel.
De nieuwe V8 die BMW uitbrengt (vermoedelijk première in de nieuwe '7, ofwel in de X6) wordt. Details zijn er natuurlijk nog niet, wel geruchten (intern dan, bedoel ik), maar 't is niet moeilijk om wat te gaan speculeren/hopen/redeneren, en te concluderen dat ze dus makkelijk een 4,4 liter moeten kunnen brengen met minstens 400 pk en makkelijk 850 Nm. Ik vermoed wel dat ze van 'n nieuw blok gaan uitgaan, ipv. 't huidige verder te gebruiken.
De top-benzine zou ook 'n drukgevoede zijn. Ik gok op een nieuwere versie van de Alpina radiaalkompressor-aangedreven 4.4i van 500pk/700Nm, dus hetzelfde principe maar dan op de nieuwste 4.8i. Ofwel gewoon 'n biturbootje, kan ook (om Alpina de techniek van de radiaalkompressor te laten behouden).
VET. Das pas goed nieuws!
Comment
-
't Is geen "nieuws", hè, 't zijn geruchten. Ik vang (gelukkig) vaak redelijk wat op, da's leuk. Tot nu toe heb 'k eigenlijk nog nooit verkeerde berichten gehoord, maar 't blijft risky om alles wat je hoort als "nieuws" te gaan verkondigen.Ik geloofde het zelf écht niet toen ik in 2004 hoorde dat er turbo's aan 't fluiten waren in de BMW onderzoekslabo's, en zie, in 2006 krijgen we bericht van een 335i! Soms lijken bepaalde dingen zeer onlogisch of zelfs onmogelijk. Zoals 'n tijdje terug al de twin turbo op de 3-liter diesel, ik kon 't maar niet geloven, aangezien Alpina net zoiets had gemaakt en hun oplossing zowiezo niet zou worden overgenomen. En dan *bam* 2 turbo's in serie, mjah, makes sense after all.
Wel jammer dat 'k er niet zoveel tijd meer voor heb (ik kom niet zo heel vaak meer in Duitsland, al mail ik nog wel vaak), dus 'k hoor zoveel niet meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk BerichtenDan zijn ze hier, http://www.autozone.be/auto/artikel/...R20092002.html, wel zwaar fout...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ffreakie Bekijk Berichtentoen de 7 net uit was kon je toch wel een 740d krijgen? Dacht zelfs dat iemand uit Sint-Martens-Latem tijdelijk met zo een type heeft rondgereden...
Jaja, een E65 740d heeft zeer zeker bestaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDa's juist, maar 't gaat 'm om de zogezegde "V6", vermoed ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichtenknap!
is dat Camel? of Sattelbraun?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenDat is Sattelbraun, dat Camel is zo dat hele donkere bruin.
Dat heel donkere bruin is Tabac.... nuja, kan zijn dat Camel ook heel donker bruin is, maar dan anders, heb het nog niet irl gezien
Comment
Comment