Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A8 D4

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zilver is echt niet de kleur voor een D4 imho

Comment

• Staat em al bij de dealers?
      2008 Opel Corsa 1.7CDTI
      2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

• Vanmorgen ben ik dus op uitnodiging naar de voorstelling van de nieuwe A8 geweest. Deze was bij verdeler Coox te Rekem.
        Ik had mij via internet ingeschreven om een testrit te kunnen doen met de 4.2tdi. Bij aankomst werd ik al onmiddellijk teleurgesteld. De testritten werden gedaan met een testpiloot, dus zelf rijden was niet mogelijk.

Eerst hebben we genoten van een lekker glaasje champagne en een ontbijt van één van de beste koks hier uit de regio, nl. Alex Clevers van Vivendum. Dat was zeker dik in orde.

Er stonden 3 stuks nieuwe A8'en, 2 in de showroom en 1 voor de testritten. De wagen om te testrijden was een zwarte met zwart leder. Die in de showroom was een zwarte met zwart leder en de andere was... jawel... een zwarte met zwart leder. Van originaliteit gesproken. Ik heb de wagen eens van dichtbij bekeken en zag dat het goed was, maar ook niet meer dan dat. Het lelijkste vond ik nog de neus. De lamellen gaan zeer diep naar binnen en zijn volledig in chroom uitgevoerd. Toen ik vlak voor de wagen stond en ik naar beneden naar de gril kijk dacht ik spontaan aan deze wagen:

Naaste deze A8'en stonden er ook nog een donkergrijze R8 spyder en een zwarte TT cabrio in de showroom. De R8 vind ik een hemels mooi machien.

Een verkoper sprak mij aan en vroeg wat ik van de wagen vond. Ik zei 'm eerlijk mijn mening dat ik eenbeetje teleurgesteld ben over het ontwerp van de buitenzijde van de wagen. Dat de kofferlijn te sterk afbuigt en dat 'm toch wel veel op de A4 lijkt. Ik vind dat 'm qua looks erop achteruit is gegaan tov het vorige model. De verkoper verdedigde zicht met het argument dat de nieuwe A8 inderdaad de gekende familietrekjes heeft en dat de achterkant op de A4 is geïnspireerd omdat de A4 een commercieel succes is en dit design dus met zekerheid wordt gesmaakt.
        Het interieur daarentegen vind ik wel zeer geslaagd. Ook dit is herkenbaar A8 gebleven. Het ontwerp van het dashboard doet vergeten met welke grote wagen je onderweg bent. Ook de stoelen zaten zeer goed. Zeer geslaagd.

Nog een argument dat de verkoper naar voren bracht om z'n A8 te verdedigen tov mijn 7 is de quattro-aandrijving. Ik heb 'm gelijk geven, want zeker voor zo'n grote en zware limousine is vierwieltractie een voordeel.
        Z'n laatste argument was het lagere gewicht door z'n aluminium koetswerk. Dat zou ca. 100kg verschillen tov de concurrentie.

Uiteindelijk was het dan tijd voor de testrit. Er reed nog een man mee die blijkbaar ernstig geïnteresseerd was om z'n oude A8 (3.7) in te ruilen waardoor ik dus heb plaatsgenomen op de achterbank. De rit duurde slechts 30 minuten en werd aan een rustig tempo gereden. Onderweg werd er wat gegoocheld met de diverse opties zoals de active cruise control, night vision, de instellingen van de ophanging/gasrespons/servo/... De wagen reed natuurlijk subliem. Wel hoorde ik een paar kraakjes en piepjes in het interieur. Dat zou toch echt niet mogen in zo'n testwagen. Wat ik liever had gehoord was het gebrom van de V8 diesel, maar deze is fluitserstil wegggewerkt.

Om beter een idee over de rijeigenschappen van deze wagen te kunnen vormen zou ik zelf eens moeten kunnen plaatsnemen aan het stuur. De verkoper heeft beloofd me over een aantal weken te bellen voor een afspraak zodat ik de A8 een ganse dag meekrijg. Als ze zich aan hun woord houden kan ik hier nog eens een testverslag schrijven.
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Let op 5:49 met welke snelheid ie op het snelweg rijdt.

Comment

• 40 per uur?

Comment

• De snelweg, Izzy, de snelweg...

Comment

• heb er ook al eentje real-lifz gezien,is erg knap hé
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• coole auto . hij lijkt meest op de gewone A8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Autospoter Bekijk Berichten
                    coole auto . hij lijkt meest op de gewone A8
                    Wat wil je daar nu mee zeggen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                      Vanmorgen ben ik dus op uitnodiging naar de voorstelling van de nieuwe A8 geweest. Deze was bij verdeler Coox te Rekem.
                      Ik had mij via internet ingeschreven om een testrit te kunnen doen met de 4.2tdi. Bij aankomst werd ik al onmiddellijk teleurgesteld. De testritten werden gedaan met een testpiloot, dus zelf rijden was niet mogelijk.

Eerst hebben we genoten van een lekker glaasje champagne en een ontbijt van één van de beste koks hier uit de regio, nl. Alex Clevers van Vivendum. Dat was zeker dik in orde.

Er stonden 3 stuks nieuwe A8'en, 2 in de showroom en 1 voor de testritten. De wagen om te testrijden was een zwarte met zwart leder. Die in de showroom was een zwarte met zwart leder en de andere was... jawel... een zwarte met zwart leder. Van originaliteit gesproken. Ik heb de wagen eens van dichtbij bekeken en zag dat het goed was, maar ook niet meer dan dat. Het lelijkste vond ik nog de neus. De lamellen gaan zeer diep naar binnen en zijn volledig in chroom uitgevoerd. Toen ik vlak voor de wagen stond en ik naar beneden naar de gril kijk dacht ik spontaan aan deze wagen:

Naaste deze A8'en stonden er ook nog een donkergrijze R8 spyder en een zwarte TT cabrio in de showroom. De R8 vind ik een hemels mooi machien.

Een verkoper sprak mij aan en vroeg wat ik van de wagen vond. Ik zei 'm eerlijk mijn mening dat ik eenbeetje teleurgesteld ben over het ontwerp van de buitenzijde van de wagen. Dat de kofferlijn te sterk afbuigt en dat 'm toch wel veel op de A4 lijkt. Ik vind dat 'm qua looks erop achteruit is gegaan tov het vorige model. De verkoper verdedigde zicht met het argument dat de nieuwe A8 inderdaad de gekende familietrekjes heeft en dat de achterkant op de A4 is geïnspireerd omdat de A4 een commercieel succes is en dit design dus met zekerheid wordt gesmaakt.
                      Het interieur daarentegen vind ik wel zeer geslaagd. Ook dit is herkenbaar A8 gebleven. Het ontwerp van het dashboard doet vergeten met welke grote wagen je onderweg bent. Ook de stoelen zaten zeer goed. Zeer geslaagd.

Nog een argument dat de verkoper naar voren bracht om z'n A8 te verdedigen tov mijn 7 is de quattro-aandrijving. Ik heb 'm gelijk geven, want zeker voor zo'n grote en zware limousine is vierwieltractie een voordeel.
                      Z'n laatste argument was het lagere gewicht door z'n aluminium koetswerk. Dat zou ca. 100kg verschillen tov de concurrentie.

Uiteindelijk was het dan tijd voor de testrit. Er reed nog een man mee die blijkbaar ernstig geïnteresseerd was om z'n oude A8 (3.7) in te ruilen waardoor ik dus heb plaatsgenomen op de achterbank. De rit duurde slechts 30 minuten en werd aan een rustig tempo gereden. Onderweg werd er wat gegoocheld met de diverse opties zoals de active cruise control, night vision, de instellingen van de ophanging/gasrespons/servo/... De wagen reed natuurlijk subliem. Wel hoorde ik een paar kraakjes en piepjes in het interieur. Dat zou toch echt niet mogen in zo'n testwagen. Wat ik liever had gehoord was het gebrom van de V8 diesel, maar deze is fluitserstil wegggewerkt.

Om beter een idee over de rijeigenschappen van deze wagen te kunnen vormen zou ik zelf eens moeten kunnen plaatsnemen aan het stuur. De verkoper heeft beloofd me over een aantal weken te bellen voor een afspraak zodat ik de A8 een ganse dag meekrijg. Als ze zich aan hun woord houden kan ik hier nog eens een testverslag schrijven.

Rond hoelaat was jij er? Ik was er ook....was idd een teleurstelling, MAAR wij hebben vandaag een a8 voor de deur staan tot morgen

Comment

• nog ff klein filmpje 0-100

+ YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

moet zeggen dat het goed rijdt oja je hoort veel windgeluid omdat het dak open stond

Comment

• Da's best snel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ac.88 Bekijk Berichten
                            Rond hoelaat was jij er? Ik was er ook....was idd een teleurstelling, MAAR wij hebben vandaag een a8 voor de deur staan tot morgen
                            Ik was er 's morgens om 10 uur.
                            OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                              Da's best snel
                              ... en stil.
                              OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                Ik was er 's morgens om 10 uur.
                                aah okee....ik was er ook voor de middag, weet niet meer precies hoelaat. Geen zwarte scirocco met zwarte velgen voor de deur zien staan?

Op het filmpje doet die net iets minder dan 6 sec over 0-100, gaat goed vooruit ja

Comment

• Vorige A8 trok ook op een A4 B7 of omgekeerd.

Comment

• Vandaag heb ik ook 't genoegen gehad (in zekere zin) om de nieuwe A8 aan te tand te voelen. Het verzoek om de 3-liter TDI te kunnen testen kon niet worden ingewilligd, blijkbaar zijn er nog bijna geen 3-liters geproduceerd en zelfs de (grote) Duitse dealer alwaar we 'm hebben getest, had er nog geen.

Gemengde gevoelens.

Ik vind de auto echt saai. Er zit geen pit in het design, het is inmiddels 6 of 7 keer herkauwde pap die zelfs niet meer lauw is, maar gewoon koud, en de A8 is (naar mijn smaak) zoals 'ie er vandaag uitziet geëvolueerd van een koel/moderne stijlvolle en net dat tikkeltje anderse topklasse sportlimousine naar een zo onopvallend mogelijk gestylede, eerder op 'n ouder publiek en vooral véél te conservatief ogende bompa-limousine. Qua looks, bedoel ik dan.
                                    De auto zoals 'ie er stond (zwarte 4.2 FSI op 19") nodigde zelfs nauwelijks uit om ermee te gaan rijden, zeer vreemd. In de showroom stonden enkele vorige generatie A8 (in allerlei versies) te pronken, nog nieuwe en jong tweedehandse ... en het is bijna pijnlijk hoeveel mooier de vorige A8 is. De LED-koplampen van de nieuwe zijn op foto al ontzettend lelijk, en in het echt is het nog erger ... onbegrijpelijk dat zoiets de productiebeslissing overleeft. Z'n achterkant oogt op foto wat uitgezakt, in het echt valt dat beter mee (de A8 heeft proporties en volumeverdelingen die in realiteit beter tot hun recht komen dan op foto) maar het blijft een troosteloze boel, qua design. De vorige A8 had een design die jong én oud aanspraken, de nieuwe lijkt mij een auto die is gebouwd voor 55-plussers ... (qua looks) de S-klasse van weleer.
                                    Ik heb onze contactpersoon daar ook letterlijk mee geconfronteerd, en hij trok eerder een licht schuldig/teleurgesteld mondje veeleer dan het hoogst waarschijnlijk er goed ingestampte verkoopspraatje boven te halen om de stelling te gaan ontkrachten. Meer nog, 'ie sloot z'n (kort) antwoord af met de zeer veelbetekenende zin "sinds de nieuwe A8 er is, is de verkoop van de stock van de vorige generatie en jong tweedehandse plots sterk gestegen". Het moge duidelijk zijn...

Maar looks zijn persoonlijk, wat eerder objectief vast te stellen valt, is hoe de auto rijdt. En op dit vlak kan ik niet anders dan concluderen : dit is de beste auto waarmee ik tot nu toe gereden heb.
                                    We zijn met een 750i (huidig model) tot daar gereden, en alhoewel ik er gisteren pas bij was als de als andere concurren (S 500) bijna terug naar de dealer moest, heb ik ook die auto kort nog kunnen proeven. Geen van beide (noch de BMW, noch de Mercedes) zijn m.i. zo overtuigend als deze nieuwe A8.

Het eerste wat opviel, zeker vergeleken met de (beer van een) motor van de BMW, is hoe schitterend een atmosferische motor toch zijn kan. De BMW is een beer die eens op gang qua gevoel duidelijk meer pit heeft (en ik vermoed dat 'ie op de Autobahn ook meer Dampf zal hebben, al kan het verschil best klein zijn), maar de 4.2 V8 FSI lijkt een perfect geslepen diamant die, hoe je 'm ook draait en van welke kant je 'm ook betracht, altijd schittert. Zeer fijn besnaard, gewillig, krachtig al van diep in 't toerentalbereik, melodieus en souverein krachtig in 't middengebied, bulkend van dé meest waardevolle karaktereigenschap die een ontploffingsmotor hebben kan (lineariteit, enkel te vinden bij atmosferische motoren), zeer pittig en gewillig hoog in toeren maar altijd beschaafd, en uiteindelijk ook niet aflatend in de buurt van de begrenzer. Dit is een stukje kunst.
                                    Ook de S 500 heeft (nog) een atmosferische krachtbron, en het doet pijn om een motor die ik zo hard heb kunnen smaken op de momenten waar ik 'm kon rijden, plots zo onttroond te zien : die motor voelt oud aan, vergeleken zowel met de biturbo V8 van de BMW als met de atmosferische V8 van de Audi. Hij is niet alerter of vinniger of meer lineair dan de drukgevoede BMW-motor, en voelt veel meer gestresst aan hoger in toeren, en vergeleken met de hoogedele finesse van de Audi-krachtbron voelt 'ie een beetje als een gestampte boer ; een motor van meer dan een generatie terug, gewoon. Het wordt tijd dat de nieuwe 4,5-liter V8 met dubbel drukvulling van Mercedes gelanceerd wordt.
                                    Ik was het op den duur bijna een beetje verleerd (door al dat gediesel en de confrontatie met de laatste trend van het downsizen waardoor drukvulling steeds meer in zwang komt), maar het was voetjes op de grond vandaag : wanneer je de meest gecultiveerde motor zoekt, wanneer je tuk bent op de meest zuivere vorm van zich voortbewegen, wanneer je automobielrijden als een kunst wil zien en beleven ... dan blijft énkel de atmosferische benzinekrachtbron over. Drukvulling voelt dan plots als een gratuit middeltje aan om een matig product op het hoogste niveau te proberen heffen (afgezien van de toepassingen waar drukvulling een antwoord biedt op de vraag naar meer kracht waar er geen plaats is voor grotere motoren).
                                    Mijn ranglijst bij deze 3, qua motor : 1. Audi, 2. BMW en 3. Mercedes.

Qua rijgedrag geldt m.i. hetzelfde. De Ausi geeft blijk van een ultiem evenwicht, zonder zwaktes in welke richting ook. Niemand van normale afkomst kan meer comfort wensen in zo'n auto, en ook niemand kan in dergelijke auto een grotere mate aan beheersbaarheid en sportiviteit willen. Het voelt altijd goed aan.
                                    De BMW voelt een gans segment zwaarder aan (of de A8 voelt aan alsof 'ie tegen de '5 wil gaan concurreren, qua rijdynamiek), en alhoewel die ook meer dan voldoende comfort biedt en een zeer actief en direct te besturen auto is, mist 'ie zelfs op het vlak van die rijdynamiek het laatste percentje perfectie die de Audi wel heeft.
                                    De Mercedes is sinds z'n lancering niet meer geëvolueerd qua gevoel. Nog altijd erg veel comfort (niet meer dan in de Audi, en slechts een zuchtje meer dan in de BMW), maar de auto ontbreekt de interesse in zijn bestuurder. Zeker de Audi maar ook de BMW lijken de bestuurder te vragen wat 'ie wil, en zetten dat om in daden. De Mercedes lijkt eerder een voorgeprogrammeerde comforttrein, die doet wat 'ie is gezegd te doen en zich voorts geen sikkepit aantrekt van wat de bestuurder eigenlijk wil. Hij mist de alertheid, de sluimerende sportieve ambities die z'n beide concurrenten wel hebben, en hij rijdt ook duidelijk saaier dan de andere twee. Niettemin : het blijft een ultra-comfortabele auto, één van de beste auto's op de markt (maar, en daar wil ik duidelijk in zijn, niet de beste die er is).

Qua afwerking is het opnieuw hetzelfde. Ik heb op basis van de korte review van BMWMB speciaal gelet op enige fabricagefoutjes en piepjes of kraakjes in de Audi, maar kon niks ontwaren. De afwerking is feilloos, de materialen zijn boven elke twijfel verheven (dit is niet het beste wat ik heb gezien, maar wel het beste wat ik heb gezien in deze prijsklasse), en het oogt ook goed. De Audi-dashboards zijn de laatste jaren traditioneel wat druk gestyled, met veel knoppen en veel verschillende soorten plastic en chroom en leder en softlak en toetsen en nog een resem spullen ... en dat is jammer want zo verliest Audi gaandeweg een beetje het no nonsense imago wat hen vroeger (voor mij) zo aantrekkelijk maakte, maar het ziet er gelukkig (in tegenstelling tot de buitenkant) wel nog goed uit.
                                    In vergelijking voel ik me meer thuis in de BMW, die de bestuurder nog iets meer verwelkomt dan de Audi. De S-klasse voelt binnenin ook afstandelijker aan, wat meer een machine dan de '7 en de A8 die eerder een verlengstuk van je persoonlijke zithoek thuis in de living zijn. Qua looks binnenin trekt de S-klasse wat mij betreft overduidelijk aan het kortste eindje, alleen al dat afzichtelijk plompe vormeloze stuurwiel (god behoede dat je dan nog de optionele versie hebt met de onderste twee spaken in dat zo hard glanzende hout dat het goedkoop Koreaans imitatiehout lijkt) maakt dat je goesting bijna meteen over is.
                                    Qua afwerkingskwaliteit en degelijkheid ben ik geneigd om de Audi en de Mercedes op een gedeelde eerste plaats te zitten, met een half percentje voorsprong op de BMW. Alledrie deze auto's zijn quasi-perfectie, de Audi vooral door de consequentie materiaalkeuze en visuele afwerkingskwaliteit, de Mercedes eerder door z'n solide aanvoelen. Ook de BMW is subliem mooi en degelijk afgewerkt en de gebruikte materialen zijn prachtig, maar ik vind de BMW nét dat tikkeltje minder "uit graniet gehouwen" aanvoelen. 't Kan persoonlijk zijn, en 't is bijna eerder een gevoel...
                                    Sowieso maak je met geen van de drie een verkeerde keuze op dit vlak, en elke persoon die stelt dat de ene duidelijk beter is afgewerkt dan de andere, vertelt nonsens. Wij waren met 3 personen die de 3 auto's hebben getest, en alledrie hadden we een andere favoriet op het vlak van materiaalkeuze, degelijkheid en afwerkingszorg. Om maar te zeggen dat ze alledrie dezelfde verleidingskracht en kwaliteiten hebben, de verschillen zijn nuances.

Wat géén nuanceverschillen zijn, zijn de verschillen qua aandrijving en wegligging. De enige 4WD in het gezelschap was de Audi, en alhoewel het ontegensprekelijk een troef is om een vierwielaangedreven auto te hebben in omstandigheden waar de grip minder dan optimaal is (regenweer, ijzel, sneeuw, ijs, vettig of vuil wegdek, enz.) heb ik de quattro aandrijving niet als voordeel ervaren tijdens onze korte test.
                                    Maar (en dat is een primeur) ook niet als nadeel. Erg vaak (om maar niet te zeggen tot nu toe altijd) zorgt een aangedreven vooras (los van het feit of de achteras wordt aangedreven of niet) voor een behoorlijk verlies aan gevoel en feedback in het stuur (het voelt allemaal een beetje artificieel aan en het stuur is geen "afgezonderd" precisie-instrument meer dat toelaat om feilloos de toestand van de voorste twee wielen van de auto aan te voelen). Er zijn vierwielaangedreven auto's met een bijna-perfecte stuurinrichting, die zeer communicatief is en zich erg precies laat bedienen ... maar de perfectie is altijd nog net buiten bereik.
                                    In deze zware wagens die hoofdzakelijk op een soeverein sneltreincomfort zijn gericht, is het stuur van de Audi perfect. Ik ondervond geen aandrijfinvloeden (de homogeniteit en lineariteit van de motor dragen daar ook toe bij) in het stuur, en de auto stuurde altijd waarheen ik wou, zonder uitzonderingen. De grip is uiteraard perfect, maar ook met de andere twee ondervond ik nooit de nood aan extra tractie. De automaat van de Audi is zeer goed, je voelt niet dat 'ie er is gewoon, en zo hoort het.
                                    De andere twee hebben dus enkel aangedreven achterwielen, maar dat stoort nooit, integendeel. Tijdens een wintertest op besneeuwde hellingen in de Vlaamse Ardennen zouden we anders spreken, maar nu alvast niet. De automaat in de BMW is even goed als die in de Audi: perfect. In de Mercedes is 'ie dat ook, zolang je een eerder gezapige rijstijl hanteert : van zodra je sportiever rijden wil, laat 'ie zich soms voelen (op uitzonderlijke momenten zelfs hard). Aan tempi die de modale bestuurder van dergelijke wagens rijdt, vallen géén van de drie iets te verwijten wat wegligging en veiligheid betreft. Ze volgen hun koers, plakken aan het wegdek, en indien nodig komt het legertje elektronische hulpmiddelen (bijna altijd zonder dat je 'r erg in hebt) tussen om te redden wat er te redden valt.

Dus :
                                    • nuanceverschillen binnenin
                                    • duidelijk karakterverschil qua rijgedrag en karakter
                                    • alle drie het summu qua comfort en uitrusting
                                    • op motorisch vlak duidelijke verschillen

Mijn favoriet?

De Mercedes qua exterieurlooks met het interieur van de BMW en de motor, aandrijving en het weggedrag van de Audi.

En als ik er één moet kiezen?

Ik denk dat ik zou wachten op de nieuwe V8 van Mercedes, met de huidige motor is 'ie niet meer bij machte om op dat niveau mee te spelen. De Audi zou ik, alhoewel het de beste van de drie is, nooit kunnen nemen, omdat ik als passioneel liefhebber ook een auto wil die passioneel gestyled is en er uitziet alsof 'ie zelf ook z'n eigenaar wil vervoeren en verleiden (terwijl de Audi, en laat ik het duidelijk zeggen, het sex appeal heeft van een zéér getalenteerd opgemaakte en in de duurste juwelen en kledij getooide opgedroogde bomma van 85 jaar). Ik zou er niet mee kunnen leven. Audi, wissel van de wacht in jullie designcentrum, aub.
                                    In afwachting van de terug op niveau gebrachte nieuwe S 500 (met nieuwe motor en ongetwijfeld wat bijgevijld dynamisch karakter) zou ik dus de BMW '7 nemen.
                                    Maar ik zou wel continu jaloers zijn op éénieder die met die fantastische krachtbron van de Audi mag rondtoeren... want dat was de grootste en meest aangename verrassing op autogebied sinds jaren.
                                    Last edited by ; 19/06/2010, 21:58.

Comment

• Mooi stukje tekst!

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Maar ik zou wel continu jaloers zijn op éénieder die met die fantastische krachtbron van de Audi mag rondtoeren... want dat was de grootste en meest aangename verrassing op autogebied sinds jaren.
                                      En dit verbaast me enorm. Ik dacht dat het niet meer zou zijn dan een evolutie van de 4.2 met 335 pk, maar blijkbaar is dat anders...
                                      Niet alleen daarom trouwens. Ik schatte het 'groeipotentieel' van zo'n atmosferisch blok eerder laag in, en daarom verrast het me des te meer dat dit zo'n revelatie was.
                                      Een bewuste keuze van Audi dus...
                                      Als de 6.3 W12 een even grote vooruitgang is, dat belooft.

Comment

• Is dat dan geen evolutie van de vorige 4.2 V8? Lijkt mij van wel.

Comment

• Awel ja.
                                          Maar uw laatste zin laat uitschijnen dat dat blok voor u 'de revelatie van het decennium' is, of zie ik dat verkeerd?
                                          In die zin is het dus meer een revolutie...

Comment

Working...
                                          X