Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het exterieur op zich valt mee. Maar het feit dat het de vorige A8 is met de kont en de neus van de A4 maakt dit een érg teleurstellende auto voor mij... Komaan zeg, een beetje frivoliteit of inspiratie mocht toch wel?
Het interieur oogt op het eerste zicht vrij bizar. Een kruising van een S-klasse interieur met dat van een A8, en laat ons zeggen dat ik het geen geslaagde cocktail vind. Het klokje, het scherm waar ze geen plaats meer voor leken te vinden... Aiai. Het vorige interieur was veel knapper en op en top Audi, terwijl ik dat hier absoluut niet heb. De gebruikte materialen zien er wel degelijk uit.
Al bij al een misser van formaat voor mij!
Voor mij is het vanaf nu:
1. BMW 7/ MB S-klasse
2. Jaguar XJ
3. Audi A8
De Audi verliest een plaatje op m'n persoonlijke voorkeurslijstje der limo's.
exterieur= prima
interieur= saai vooral als ze nu ook beginne met het gps schermpje dat uit het dashbord komt dat vind ik oerlelijk net zoals bij de bmw...
Op zich niet mis, zeker niet. Maar zo zitten de kopers niet in mekaar, het lijkt wel een grondige facelift van de huidige. Ik zou zelfs de 5reeks boven deze verkiezen. Onderhuids zal het wel een pareltje zijn.
Die verkoopt voor geen meter, dat voel je nu al aankomen.
Zal wel een goede auto zijn, maar dat is niet voldoende om tegen de S en 7 het verschil te maken.
Het exterieur vind ik niet mis. Zoals we kunnen verwachten is dit opnieuw een evolutie van de vorige generatie, wat aangevuld met nieuwe Audi-kenmerken. De snoet is zonder meer knap gestileerd. De kont gelijkt dan weer iets teveel op een uitvergrootte A4.
De koplampverlichting die (optioneel) volledig uit LED (kan) bestaan, vind 'k ook zeer mooi.
De snoet is bij Audi idd knap en imposant. Je krijgt dat woauw-gevoel maar als je de wagen dan vanop de zijkant bekijkt is er weinig tot niets veranderd tegenover de vorige generatie. Net zoals bij de (nieuwe) A4. Ik heb op punt gestaan deze te kopen maar al na een week of twee (en de vorige en nieuwe naast elkaar te hebben zien staan) had ik het gevoel van is het dat maar.
jezus mina,
na de S maar vooral de prachtige nieuwe 7 verwacht je toch niet zoiets van Audi,
dit is gewoon een mix van A4/A5/A6, opgerekt en verleukt met wat LED-gedoe
dikke misser!!!!!!
Dit is qua uiterlijk en zelfs in't interieur bijna volledig de vorige A8 IMO. Zeker geen lelijke wagen, ik vind de vorige A8 zelfs nog steeds de knapste uit z'n klasse maar dit noem ik een achteruitgang. Het interieur vind ik zeer knap, ik begrijp niet waarom zoveel mensen struikelen over dat klein klokje in't midden.
A8 D3 > A8 D4
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Mijn verwachtingspatroon was dat het design geen revolutie zou zijn. Ik zou't zelfs niet gewild hebben moest Audi met een totaal nieuw design op de proppen komen. De vorige A8 is mooi en zeker niet oudbollig (<=> vorige S), dus een evolutie is gepast ipv een revolutie. De vorige 7 had daarentegen wel een revolutie nodig om terug mee te dingen met de anderen.
Het uiterlijk van de nieuwe A8 omvat alle kenmerken die Audi sieren: eenvoud, kracht, subtiliteit en geen agressiviteit (<=> 7). Het interieur komt op het eerste zicht zeer chique over. Dit alles in combinatie met een laag gewicht, laag verbruik, hopelijk goede prestaties en ruimte in de wagen, doet mij vermoeden dat dit wel een verkoopsucces zal worden.
Interieur doet mij enorm hard denken aan één of andere Infiniti, en het exterieur is verre van vernieuwend.. en om eerlijk te zijn vind ik het niet eens mooi. Die snoet is een beetje smakeloos.. maar goed dit is maar een eerste indruk. Beetje een misser imo..
Om een auto echt te beoordelen moet je die IRL zien, liefst in het dagelijkse verkeer.
Edit: en nog altijd géén V8 die mee kan met de S500 of de nieuwe 750i
Comment