Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Congrats Ruben, knappe auto hoor! Jullie zijn het hele wagenpark aan't vernieuwen blijkbaar
Danku! 't Is inderdaad zo dat de vernieuwing van papa zijn lease-auto samenvalt met het kopen van onze nieuwe privé-auto. Puur toeval, maar mooi meegenomen.
Mijn a5 is nu 2,5 jaar oud, bedoeling is om er 5 jaar mee te rijden dus zit halfweg. Vond het dus het moment om iets speciaal te doen om de komende 2,5 jaar door te komen Bij onderhoud enkele maanden geleden zag ik in de VW showroom een mat zwarte gewrapte scirocco staan. Was er helemaal van weg en heb het voor mijn witte a5 ook laten doen. Volgende vrijdag heb ik hem terug en ben benieuwd! Zal foto's posten volgende week. Toevallig mensen hier die dit al laten doen hebben? Bij A5 of andere auto? Ervaringen?
Mijn a5 is nu 2,5 jaar oud, bedoeling is om er 5 jaar mee te rijden dus zit halfweg. Vond het dus het moment om iets speciaal te doen om de komende 2,5 jaar door te komen Bij onderhoud enkele maanden geleden zag ik in de VW showroom een mat zwarte gewrapte scirocco staan. Was er helemaal van weg en heb het voor mijn witte a5 ook laten doen. Volgende vrijdag heb ik hem terug en ben benieuwd! Zal foto's posten volgende week. Toevallig mensen hier die dit al laten doen hebben? Bij A5 of andere auto? Ervaringen?
Persoonlijk heb ik geen ervaring met het wrappen van een wagen echter vind ik die trend reeds een beetje passé...
Hier in de geburen rijden er een paar wagens rond gewrapped in het matzwart en allen hebben vandalismeschade -> mensen kunnen het blijkbaar niet laten om in de wrap te kerven, krassen met een scherp voorwerp.
Persoonlijk heb ik geen ervaring met het wrappen van een wagen echter vind ik die trend reeds een beetje passé...
Hier in de geburen rijden er een paar wagens rond gewrapped in het matzwart en allen hebben vandalismeschade -> mensen kunnen het blijkbaar niet laten om in de wrap te kerven, krassen met een scherp voorwerp.
Zeker fotos plaatsen na de ingreep
Ik vind wrappen gewoon marginaal... Jammer om zo'n klassewagen zo te verkloten...
Ik ondervind koppelingsproblemen op mijn A5 2.0tdi - 163pk.
Vertrekkend vanuit stilstand heb ik steeds last van een schokkende voortrein.
Enkel als ik de motor tot bijna 1800 rpm breng, en met slepend koppelngspedaal wegrij, lukt het me nog om soepel weg te rijden.
De wagen heeft ondertussen 66000 km.
Men mijn andere wagens heb ik het niet voor. Het ligt dus niet aan mijn stuurmanskunsten.
Iemand enig idee wat het euvel zou kunnen zijn?
( heb geen goesting om een testrit te laten doen door mijn concessiehouder, en daar dan een faktuur van 35 euro voor te krijgen...)
Mijn a5 is nu 2,5 jaar oud, bedoeling is om er 5 jaar mee te rijden dus zit halfweg. Vond het dus het moment om iets speciaal te doen om de komende 2,5 jaar door te komen Bij onderhoud enkele maanden geleden zag ik in de VW showroom een mat zwarte gewrapte scirocco staan. Was er helemaal van weg en heb het voor mijn witte a5 ook laten doen. Volgende vrijdag heb ik hem terug en ben benieuwd! Zal foto's posten volgende week. Toevallig mensen hier die dit al laten doen hebben? Bij A5 of andere auto? Ervaringen?
Wrappen is passee. Wat je kan doen is plastidippen. Is 100x beter want het is een rubberen laag die je rond de auto legt. Als ze er dan is kerven heb je geen probleem. En als er iets aan is kan je het zelf oplappen door wat op te spuiten. En ik denk dat het wat goedkoper is.
ik heb ook een a5 2.7 multitronic,en als ik hem in sportversnelling zet heb ik dat ook een schokkende voortrein,dat is niet zo goed voor de banden .dus ik denk als ge dat rechter voetje een beetje in bedwang houd dat het probleem danopgelost is of heb ik het niet goed begrepen?
ik heb ook een a5 2.7 multitronic,en als ik hem in sportversnelling zet heb ik dat ook een schokkende voortrein,dat is niet zo goed voor de banden .dus ik denk als ge dat rechter voetje een beetje in bedwang houd dat het probleem danopgelost is of heb ik het niet goed begrepen?
Je hebt het idd niet helemaal begrepen: Jij hebt een automaat en Stelo heeft een handgeschakelde versnellingsbak. Bij jou ligt het schokken idd aan je rechtervoet, bij Stelo lijkt het me eerder een technisch mankement als hij er nu pas (na 66k kms) last van heeft.
Wrappen is passee. Wat je kan doen is plastidippen. Is 100x beter want het is een rubberen laag die je rond de auto legt. Als ze er dan is kerven heb je geen probleem. En als er iets aan is kan je het zelf oplappen door wat op te spuiten. En ik denk dat het wat goedkoper is.
Wa's dat allemaal zeg? Dat doet mij denken aan mijn schooltijd toen we onze boeken moesten kaften (of erger nog: plastificeren) zodat ze niet te fel versleten voor de volgende eigenaar. Belachelijk.
Ik ondervind koppelingsproblemen op mijn A5 2.0tdi - 163pk.
Vertrekkend vanuit stilstand heb ik steeds last van een schokkende voortrein.
Enkel als ik de motor tot bijna 1800 rpm breng, en met slepend koppelngspedaal wegrij, lukt het me nog om soepel weg te rijden.
De wagen heeft ondertussen 66000 km.
Men mijn andere wagens heb ik het niet voor. Het ligt dus niet aan mijn stuurmanskunsten.
Iemand enig idee wat het euvel zou kunnen zijn?
( heb geen goesting om een testrit te laten doen door mijn concessiehouder, en daar dan een faktuur van 35 euro voor te krijgen...)
Dank voor de feedback.
Grts,
Stelo
ik heb dezelfde motor in een Q5; als ik net te weinig gas geef bij het in beweging brengen van de wagen durft het ook soms schokken; de wagen vertrekt nochtans zachtjes enkel op ralenti, als ik de koppeling traag genoeg los laat
kordater gas geven en alles gaat onberispelijk
ook in tweede vertrekken geeft geen schokken (wat ik nu regelmatig doe, ik heb die te korte en te felle acceleratie in eerste versnelling niet nodig)
ik denk dat het eventueel te wijten de synchro van de eerste versnelling die last heeft van de hoge koppel
bij mij is dit sinds nieuw en niet erg genoeg om tussen te komen
mijn echtgenote geeft altijd meer gas dan ik bij het optrekken, en heeft het nooit ondervonden
Bij de 2.0 TDI in de langsrichting gemonteerd (A4 en +) zijn er zéér veel problemen met het vliegwiel. Stotteren, haken en piepende geluiden tot gevolg. Niet de problemen zoals vroeger met het twee-massavliegwiel, maar anders. Contacteer je dealer. Kans is bestaande dat er iets gedaan wordt in waarborg !
De mijne ook niet hoor.Die smily was hoe ik me voelde omdat ik het nie helemaal begrepen had ,met mijn lont is alles ok,toch bedankt om te informeren,ze is zelfs nog niet aan het branden,dus de bom zal niet snel ontploffen.
Bij de 2.0 TDI in de langsrichting gemonteerd (A4 en +) zijn er zéér veel problemen met het vliegwiel. Stotteren, haken en piepende geluiden tot gevolg. Niet de problemen zoals vroeger met het twee-massavliegwiel, maar anders. Contacteer je dealer. Kans is bestaande dat er iets gedaan wordt in waarborg !
Hallo,
Ondertussen via een bevriende mecanicien ook het woord 'vliegwiel' gehoord.
Klinkt toch wel ernstig.
Maar het mag misshien wel vreemd zijn, maar hij doet het niet altijd. Nu al een week zonder gezever. Maar als hij het meer zal beginnen doen, dan zal ik wel eens gaan aankloppen in de garage. De auto is evenwel 3 jaar, en van garantie is geen sprake meer. Maar wie weet doen ze wel een 'efforke'.
Zoals beloofd hier de foto's van mijn matzwart gewrapte A5.
Beetje ongelukkig moment, nog niet gewassen na de Sahara regens :-) Maar het geeft al een idee.
De velgen zijn eveneens matzwart. De chromé uitlaten zijn vervangen door zwarte. De chromé raamlijsten zijn meegespoten in het zwart. De chromé grille is vervangen door shadow grill.
Enkel de remklauwen moet ik nog meenemen, de roest valt nu meer op dan vroeger. Denk dat ik die gewoon zwart ga doen.
@de_fre: wrappen marginaal? Je ziet het quasi alleen bij iets duurdere wagens, denk dat mijn A5 gemiddeld genomen één van de goedkopere auto's is die gewrapt wordt. Ieder zijn mening, maar volgens mij verre van marginaal. Heel veel positieve reacties gehad, je krijgt ook veel bekijks :-)
Zoals beloofd hier de foto's van mijn matzwart gewrapte A5.
Beetje ongelukkig moment, nog niet gewassen na de Sahara regens :-) Maar het geeft al een idee.
De velgen zijn eveneens matzwart. De chromé uitlaten zijn vervangen door zwarte. De chromé raamlijsten zijn meegespoten in het zwart. De chromé grille is vervangen door shadow grill.
Enkel de remklauwen moet ik nog meenemen, de roest valt nu meer op dan vroeger. Denk dat ik die gewoon zwart ga doen.
@de_fre: wrappen marginaal? Je ziet het quasi alleen bij iets duurdere wagens, denk dat mijn A5 gemiddeld genomen één van de goedkopere auto's is die gewrapt wordt. Ieder zijn mening, maar volgens mij verre van marginaal. Heel veel positieve reacties gehad, je krijgt ook veel bekijks :-)
Marginaal is het ZEKER niet !
Hier in de straat is er ook een met een wrap...
Nu beperk je natuurlijk wel de visvijver bij uwe verkoop later, maar misschien nog "ver van mijn bed"
De zwarte "jantes" lijken wel klein, zijn 19" neem ik aan ?
Comment